Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Reklamuj się w ngo.pl – tu są Twoi odbiorcy!  Baner, mailing, newsletter, artykuł promowany. Sprawdź >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

IX otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczący...

Reklama
IX otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczący przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025roku. Zadanie 1: Realizacja szkolnych programów profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w klasach IV – VIII szkół podstawowych oraz w Zespole Szkół Nr 2
Nabór od 09.09.2025 do 30.09.2025 23:59
Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim
Łączny budżet 70 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje do 70 tys. PLN
Młodzież, Dzieci
Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim, Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: IX otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczący przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025roku. Zadanie 1: Realizacja szkolnych programów profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w klasach IV – VIII szkół podstawowych oraz w Zespole Szkół Nr 2.

 

ZARZĄDZENIE NR    176 /2025

BURMISTRZA MIASTA NOWY DWÓR MAZOWIECKI

z dnia 9 września 2025 roku

 

w sprawie ogłoszenia IX otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczącego przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025 roku

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r., poz. 1153), art. 11 ust 1 i 2 w związku z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2024 r., poz. 1491 z późn. zm.), ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2023 r., poz. 2151), Uchwały Nr X/73/2024 Rady Miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim z dnia 26 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Nowy Dwór Mazowiecki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na rok 2025 oraz Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki na lata 2023-2026 – przyjętym Uchwałą
Nr XLIV/500/2022 Rady Miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim z dnia 22 grudnia 2022 roku, zarządza się, co następuje:

§1. Ogłasza się IX otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczący przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025 roku.

§2. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§3. Ogłoszenie o konkursie publikuje się poprzez jego zamieszczenie:

  1. w Biuletynie Informacji Publicznej,
  2. na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim,
  3. na stronie internetowej Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Z up. Burmistrza

/-/ Mariusz Ziółkowski

Z-ca Burmistrza

 

 

Załącznik do Zarządzenia nr   176 /2025

Burmistrza Miasta Nowy Dwór Mazowiecki

z dnia 9 września 2025 roku.

OGŁOSZENIE

 

Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki ogłasza IX otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczący przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w Nowym Dworze Mazowieckim w 2025 roku, polegających na realizacji szkolnych programów profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej oraz zaprasza do składania ofert.

 

Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie ich wsparcia lub powierzania wraz z udzieleniem dotacji.

 

  1. Rodzaj i cel zadania, wysokość środków publicznych, które Miasto Nowy Dwór Mazowiecki ma zamiar przeznaczyć na realizację tego zadania (wg klasyfikacji budżetowej: dział 851 rozdział 85154 § 2360).

 

1.1. Zadanie 1:

Realizacja szkolnych programów profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w klasach IV – VIII szkół podstawowych oraz w Zespole Szkół Nr 2.

Dotyczy wyłącznie placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Miasto Nowy Dwór Mazowiecki.

 

1.2. Cel zadania: Ograniczenie występowania problemów związanych z nadużywaniem i uzależnieniem od alkoholu oraz zjawiska odurzania się alkoholem i innymi środkami psychoaktywnymi przez dzieci i młodzież poprzez prowadzenie działalności profilaktycznej, edukacyjnej i informacyjnej.

 

1.3. Adresaci zadania:

Dzieci i młodzież z terenu Nowego Dworu Mazowieckiego, w tym:

  • uczniowie szkół podstawowych klas IV-VIII,
  • uczniowie Zespołu Szkół Nr 2,
  • rodzice uczniów,
  • członkowie Rad Pedagogicznych szkół,
  • dzieci i młodzież, w szczególności pochodząca z grup ryzyka ze środowisk           zagrożonych wykluczeniem społecznym, przy uwzględnieniu osób z niepełnosprawnościami z terenu Nowego Dworu Mazowieckiego.

 

1.4. Specyfikacja:

  1. Działania muszą dotyczyć dzieci i młodzieży z terenu Nowego Dworu Mazowieckiego, w tym dzieci i młodzieży, przy uwzględnieniu osób z niepełnosprawnościami,
  2. Działania muszą uwzględniać pomoc w sytuacjach problemowych
    i kryzysowych: szkolnych, rodzinnych, rówieśniczych i osobistych;
  3. Działania powinny być dostosowane do występujących w danej grupie problemów i potrzeb;
  4. Liczba odbiorców w grupie warsztatowej oraz czas trwania jednego programu powinien być adekwatny do potrzeb odbiorców i tematyki zajęć;
  5. Działania powinny być prowadzone z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik pracy z grupą;
  6. Praca z grupą może być uzupełniona spotkaniami indywidualnymi;
  7. Integralną częścią realizowanego zadania muszą być warsztaty skierowane do rodziców oraz członków Rad Pedagogicznych;
  8. Wykonawca powinien posiadać doświadczenie oraz kwalifikacje w prowadzeniu programów o podobnym zakresie;
  9. Wykonawca zapewnia bezpieczeństwo uczestnikom zajęć;
  10. Niezbędnym elementem każdego zadania musi być przeprowadzenie ewaluacji zrealizowanych działań i przedstawienie wyników w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego;
  11. Szkolne programy profilaktyczne powinny dodatkowo:
  • być realizowane w porozumieniu z dyrektorem szkoły;
  • uwzględniać działania w zakresie profilaktyki uzależnień zrealizowane w poszczególnych oddziałach szkolnych w poprzednich latach;

12. Preferowane będą oferty posiadające:

-   pisemne deklaracje ze szkół dotyczące gotowości do skorzystania z programu;

-   pisemne rekomendacje dotyczące potwierdzenia przeprowadzenia zajęć w poprzednich latach wystawione przez dyrektora szkoły;

13. W przypadku ogłoszenia rozporządzenia o zamknięciu szkół, dopuszcza się realizację zadania publicznego z wykorzystaniem metod i technik porozumiewania się na odległość (on-line).

14. Realizacja zadania musi mieć swoje uzasadnienie w przeprowadzonej w 2022 roku „Diagnozie problemów społecznych na terenie Miasta Nowy Dwór Mazowiecki” (odniesienia do ww. Diagnozy należy wskazać w ofercie w części III w pkt. 3. „Syntetyczny opis zadania”). Z dokumentem zapoznać się można na www.bip.nowydwormaz.pl, zakładka Konkursy ofert NGO i małe granty, przydatne dokumenty - https://bip.nowydwormaz.pl/public/?id=143551
oraz na stronie: https://www.nowydwormaz.pl/1231,diagnoza-problemow-spolecznych-na-terenie-miasta-nowy-dwor-mazowiecki;

15. Oferent musi zapewnić dostępność  architektoniczną, cyfrową, informacyjno-komunikacyjną, co oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego,
w którym osoba ze szczególnymi potrzebami, jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami, przy czym dostępność architektoniczna może być zapewniona w sposób alternatywny.

Informacja dodatkowa – łączna liczba oddziałów szkolnych w roku szkolnym 2025/2026:

- klasy IV – VIII – 74 oddziały,

- Zespół Szkół Nr 2 – 16 oddziałów.

1.5. Wysokość środków finansowych: 70 000 zł

 

2.1. Zadanie 2: 

Realizacja szkolnych programów profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w klasach I – III szkół podstawowych.

Dotyczy wyłącznie placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Miasto Nowy Dwór Mazowiecki.

2.2. Cel zadania: Ograniczenie występowania problemów związanych z nadużywaniem i uzależnieniem od alkoholu oraz zjawiska odurzania się alkoholem i innymi środkami psychoaktywnymi przez dzieci i młodzież poprzez prowadzenie działalności profilaktycznej, edukacyjnej i informacyjnej.

2.3. Adresaci zadania:

Dzieci i młodzież z terenu Nowego Dworu Mazowieckiego, w tym:

  • uczniowie szkół podstawowych klas I-III,
  • rodzice uczniów,
  • członkowie Rad Pedagogicznych szkół,
    • dzieci i młodzież, w szczególności pochodząca z grup ryzyka ze środowisk

  zagrożonych wykluczeniem społecznym, przy uwzględnieniu osób z niepełnosprawnościami;

 

2.4. Specyfikacja:

  1. Działania muszą dotyczyć dzieci i młodzieży z terenu Nowego Dworu Mazowieckiego, w tym dzieci i młodzieży, przy uwzględnieniu osób z niepełnosprawnościami,
  2. Działania muszą uwzględniać pomoc w sytuacjach problemowych
    i kryzysowych: szkolnych, rodzinnych, rówieśniczych i osobistych;
  3. Działania powinny być dostosowane do występujących w danej grupie problemów i potrzeb;
  4. Liczba odbiorców w grupie warsztatowej oraz czas trwania jednego programu powinien być adekwatny do potrzeb odbiorców i tematyki zajęć;
  5. Działania powinny być prowadzone z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik pracy z grupą;
  6. Praca z grupą może być uzupełniona spotkaniami indywidualnymi;
  7. Integralną częścią realizowanego zadania muszą być warsztaty skierowane do rodziców oraz członków Rad Pedagogicznych;
  8. Wykonawca powinien posiadać doświadczenie oraz kwalifikacje w prowadzeniu programów o podobnym zakresie;
  9. Wykonawca zapewnia bezpieczeństwo uczestnikom zajęć;
  10. Niezbędnym elementem każdego zadania musi być przeprowadzenie ewaluacji zrealizowanych działań i przedstawienie wyników w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego;
  11. Szkolne programy profilaktyczne powinny dodatkowo:
    • być realizowane w porozumieniu z dyrektorem szkoły;
    • uwzględniać działania w zakresie profilaktyki uzależnień zrealizowane w poszczególnych oddziałach szkolnych w poprzednich latach;
  12. Preferowane będą oferty posiadające:

-   pisemne deklaracje ze szkół dotyczące gotowości do skorzystania z programu;

-   pisemne rekomendacje dotyczące potwierdzenia przeprowadzenia zajęć w poprzednich latach wystawione przez dyrektora szkoły;

13. W przypadku ogłoszenia rozporządzenia o zamknięciu szkół, dopuszcza się realizację zadania publicznego z wykorzystaniem metod i technik porozumiewania się na odległość (on-line);

14. Realizacja zadania musi mieć swoje uzasadnienie w przeprowadzonej w 2022 roku „Diagnozie problemów społecznych na terenie Miasta Nowy Dwór Mazowiecki” (odniesienia do ww. Diagnozy należy wskazać w ofercie w części III w pkt. 3. „Syntetyczny opis zadania”). Z dokumentem zapoznać się można na www.bip.nowydwormaz.pl, zakładka Konkursy ofert NGO i małe granty, przydatne dokumenty - https://bip.nowydwormaz.pl/public/?id=143551
oraz na stronie: https://www.nowydwormaz.pl/1231,diagnoza-problemow-spolecznych-na-terenie-miasta-nowy-dwor-mazowiecki;

15. Oferent musi zapewnić dostępność  architektoniczną, cyfrową, informacyjno-komunikacyjną, co oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego,
w którym osoba ze szczególnymi potrzebami, jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami, przy czym dostępność architektoniczna może być zapewniona w sposób alternatywny.

Informacja dodatkowa – łączna liczba oddziałów szkolnych w roku szkolnym 2025/2026:

- klasy I – III szkół podstawowych – 52 oddziały;

 

2.5. Wysokość środków finansowych: 50 000 zł

 

II. Zasady przyznawania dotacji

  1. Postępowanie w sprawie przyznania dotacji odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2024 r., poz. 1491 z późn. zm.).
  2. Oferenci mają obowiązek określenia dodatkowych informacji dotyczących realizacji zadania publicznego, o których mowa w cz. III pkt. 5 i 6 oferty – „Opis zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego” oraz „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego”.
  3. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie.
  4. Dotacja może być przyznana jedynie na dofinansowanie zadań, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu.
  5. Zadanie nie może być finansowane z kilku źródeł pochodzących z budżetu Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
  6. Oferent może złożyć maksymalnie jedną ofertę realizacji zadnia publicznego w ramach konkursu.
  7. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: wydatki inwestycyjne (w tym zakup sprzętu powyżej kwoty 10 tys. zł), zakup gruntów, działalność gospodarczą oraz działalność polityczną i religijną.
  8. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2024 r., poz. 1491 z późn. zm.)

 

III. Dokonywanie przesunięć w zakresie ponoszonych wydatków

1. Jeżeli suma wydatków finansowanych z dotacji w danej kategorii kosztów wykazana w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równa sumie kosztów określonej w umowie, to uznaje się ją za zgodną z umową w przypadku wzrostu sumy wydatków - maksymalnie do 15%.

2. Naruszenie postanowienia, o którym mowa w ust. 1, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.

 

IV. Termin realizacji zadania

Zadania muszą być zrealizowane:

  1. zadanie 1: w terminie od 15.10.2025 roku do 31.12.2025 roku;
  2. zadanie 2: w terminie od 15.10.2025 roku do 31.12.2025 roku;

 

 

V. Warunki realizacji zadania

  1. Zadanie zawarte w ofercie może być realizowane wspólnie przez więcej niż jeden podmiot, jeżeli oferta została złożona wspólnie. W takim przypadku wszystkie podmioty odpowiadają w równym stopniu za realizację zadania.
  2. Podmioty realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne warunki do ich realizacji, w tym:
  1. doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze;
  2. kadrę (w realizację zadania mogą być zaangażowani przeszkoleni wolontariusze);
  3. specjalistów o kwalifikacjach potwierdzonych dokumentami;
  4. bazę lokalową (własną lub potwierdzoną umową przyrzeczenia najmu/użyczenia, porozumieniem w sprawie udostępnienia lokalu): niezbędną do realizacji zadania, zapewniającą bezpieczeństwo uczestników i prawidłową realizację programu (dotyczy zadania 1);
  5. sprzęt niezbędny do realizacji określonego zadania.

3. Podmiot, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy prawo zamówień publicznych oraz ustawy o finansach publicznych.

4.   Podmiot, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o finansach publicznych.

5.   Realizując zadanie publiczne organizacja jest zobowiązana do stosowania przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 r., poz. 1802 z późn. zm.).

6.   Realizując zadanie publiczne organizacja jest zobowiązana do stosowania przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2024 r., poz. 1411) oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1440).

 

VI. Termin i warunki składania ofert

  1. Ofertę należy złożyć w Generatorze Wniosków Witkac.pl, dostępnym pod adresem https://www.witkac.pl/strona do dnia 30 września 2025 roku do godz. 23:59:59.
  2. Oferty złożone w Generatorze Wniosków Witkac.pl nie mogą być uzupełniane ani anulowane. W przypadku chęci wycofania oferty złożonej w Generatorze Wniosków, należy dostarczyć do Urzędu podpisane przez osoby upoważnione oświadczenie o wycofaniu oferty.
  3. Przed złożeniem oferty pracownicy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim udzielają oferentom stosownych wyjaśnień i odpowiedzi na pytania oferenta, dotyczących zadań konkursowych oraz wymogów formalnych (tel. 22 51 22 162, 22 51 22 207).
  4. Oferta, która wpłynie po terminie wskazanym w pkt. 1 nie będzie objęta procedurą konkursową.

 

VII. Wymagana dokumentacja

          Obligatoryjnie należy złożyć:

  1. Kopię aktualnego wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego lub z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną oferenta – w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do ww. rejestrów i ewidencji. Dokument, poza kopią aktualnego wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego, musi być podpisany lub w przypadku kopii poświadczony za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
  2. Statut organizacji lub inny regulamin potwierdzający sposób działania organizacji i reprezentacji. Dokument musi być podpisany lub w przypadku kopii poświadczony za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
  3. Dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta/oferentów (pełnomocnictwo) – w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferentów składających ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru lub ewidencji. Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
  4. Oświadczenie o stosowaniu przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016r.
    o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 r., poz. 1802 z późn. zm.). Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
  5. Oświadczenie o stosowaniu przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2024 r., poz. 1411) oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1440). Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
  6. Podpisane załączniki należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków WITKAC.PL, dodając je do składanej oferty.
  7. W przypadku, gdy oferta składana jest przez więcej niż jednego oferenta, każdy
    z oferentów zobowiązany jest do załączenia wszystkich podpisanych dokumentów wymienionych w części VII pkt. 1–5.
  8. Dodatkowo do oferty zaleca się załączyć:
  • pisemne deklaracje ze szkół dotyczące gotowości do skorzystania z programu;
  • pisemne rekomendacje dotyczące potwierdzenia przeprowadzenia zajęć w poprzednich latach wystawione przez dyrektora szkoły;

 

Pouczenie:

  1. Wszystkie pola oferty muszą zostać wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”;
  2. W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru.
  3. Ofertę, wszystkie oświadczenia i inne dokumenty załączone do oferty muszą podpisać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania   oświadczeń woli w jego imieniu;
  4. W przypadku wystawienia przez ww. osoby upoważnień do podpisywania dokumentów (lub określonych rodzajów dokumentów), podpisane upoważnienia muszą być dołączone do oferty;
  5. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi lub podpisem elektronicznym, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji;
  6. W przypadku złożenia załącznika w formie wydruku komputerowego, poza kopią aktualnego wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego, musi być on podpisany jak oryginał i opatrzony datą;
  7. Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu;

Złożenie oferty bez wszystkich wymaganych, prawidłowo wypełnionych i podpisanych załączników spowoduje ODRZUCENIE oferty z przyczyn formalnych.

Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.

VIII.   Dokumenty składane w przypadku otrzymania dotacji.

1. Oferent zobowiązany jest w terminie do 7 dni od daty otrzymania powiadomienia o przyznaniu dotacji, dostarczyć niezbędne dokumenty potrzebne do podpisania umowy, w tym:

  1. oświadczenie o przyjęciu bądź nieprzyjęciu dotacji;
  2. zaktualizowaną ofertę, stanowiącą załącznik do umowy w przypadku przyznania dofinansowania w kwocie mniejszej niż wnioskowana zgodnie ze złożona ofertą,
  3. potwierdzenie złożenia oferty w systemie Witkac.pl;
  4. Statut organizacji lub inny regulamin potwierdzający sposób działania organizacji i reprezentacji. Odpis musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;
  5. Dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta/oferentów (pełnomocnictwo) – w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferentów składających ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru lub ewidencji;
  6. Oświadczenie o stosowaniu przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 r., poz. 1802 z późn. zm.).
  7. Oświadczenie o stosowaniu przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2024 r., poz. 1411) oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1440). Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

2. Złożone dokumenty, będące kopiami, powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do działania w imieniu Oferenta/Oferentów.

3. Za prawidłowo podpisane oświadczenia zostaną uznane te, w których podpisy złożono z pieczęcią imienną, a w przypadku braku pieczątki – złożono czytelne podpisy lub podpis opatrzono wydrukiem imienia i nazwiska, umożliwiając tym samym  weryfikację osób podpisujących oświadczenie zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, aktualnym wyciągiem z właściwego rejestru lub ewidencji, ewentualnie innym dokumentem potwierdzającym umocowanie do podpisania umowy w imieniu oferenta. Złożenie parafy nie jest wystarczające do uznania, że oświadczenie zostało prawidłowo podpisane.

4. Nieprzesłanie oświadczenia oraz dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-7, tożsame jest z nieprzyjęciem dotacji przez oferenta.

5. Zaktualizowany harmonogram i kosztorys realizacji zadania, stanowiące załączniki do umowy, w przypadku przyznania dofinansowania w kwocie mniejszej niż wnioskowana zgodnie ze złożona ofertą.

IX. Termin i tryb wyboru oferty

  1. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą dalej rozpatrywane.
  2. Opinii merytorycznej złożonych ofert, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2024 r., poz. 1491 z późn. zm.) oraz kryteria podane w treści niniejszego ogłoszenia, dokona komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza.
  3. Po analizie złożonych ofert komisja konkursowa przedłoży rekomendacje, co do wyboru ofert Burmistrzowi Miasta.
  4. Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Burmistrz Miasta w drodze zarządzenia,
    nie później niż w terminie 14 dni od terminu zakończenia składania ofert.
  5. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim – www.nowydwormaz.pl/ngo.
  6. Środki finansowe zostaną rozdzielone pomiędzy podmioty uprawnione, których oferty będą wyłonione w drodze konkursu. Możliwe jest dofinansowanie więcej niż jednej oferty, dofinansowanie jednej oferty lub nie dofinansowywanie żadnej z ofert.
  7. Od rozstrzygnięcia w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
  8. Zarządzenie Burmistrza Miasta Nowy Dwór Mazowiecki jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana.
  9. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty (zgodnie z art. 15 ust. 2i ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2024 r., poz. 1491 z późn. zm.).
  10. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
  11. Konkurs ofert zostaje unieważniony jeżeli:

1) nie złożono żadnej oferty;

2) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu konkursowym;

 

X. Kryteria wyboru ofert

  1. Złożone oferty podlegać będą ocenie formalnej zgodnie z kryteriami wskazanymi
    w Karcie Oceny Formalnej Oferty, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia. 
  2. Oceny merytorycznej złożonych ofert dokona komisja konkursowa do opiniowania ofert. Wzór Protokołu Oceny Oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
  3. Po ocenie merytorycznej złożonych ofert rekomendacje, co do wyboru ofert przedkładane są Burmistrzowi Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
  4. Ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert dokonuje Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki w drodze zarządzenia.

XI. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie o zrealizowanych przez Burmistrza Miasta Nowy Dwór Mazowiecki w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.

 

Dotacje przyznane w 2024 i 2025 roku w Nowym Dworze Mazowieckim na realizację zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia:

 

Dział

Rozdział

§

2024

2025

851

85154

2360

724 352 zł

683 500 zł

 

Z up. Burmistrza

/-/ Mariusz Ziółkowski

Z-ca Burmistrza

 

 

Załącznik nr 1 do ogłoszenia

………………………………………

(data)

KARTA OCENY FORMALNEJ OFERTY

 

Adnotacje urzędowe

Treść adnotacji

1.

Numer zarządzenia w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert

 

2.

Tytuł zadania publicznego  
(z oferty)

 

3.

Nazwa i adres oferenta

 

 

KRYTERIA FORMALNE (wypełnia upoważniony pracownik Urzędu)

Prawidłowość oferty pod względem formalnym

Tak/ Nie/
Nie Dotyczy

1. Oferta realizacji zadania publicznego została złożona w Generatorze Wniosków witkac.pl w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.

 

2. Oferta spełnia wymogi określone w ogłoszeniu konkursowym dotyczące maksymalnej liczby złożonych ofert przez jedną organizację. Pod uwagę brana jest kolejność ofert złożonych w Generatorze Wniosków.

 

3. Oferent jest organizacją pozarządową lub innym podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. /Oferenci są organizacjami pozarządowymi lub innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

4. Do oferty zostały załączone, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu lub pełnomocnika, dokumenty:

1) Kopia aktualnego wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego lub z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną oferenta – w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do ww. rejestrów i ewidencji. Dokument musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany. Dokument, poza kopią aktualnego wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego, musi być podpisany lub w przypadku kopii poświadczony za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

 

2) Statut organizacji lub inny regulamin potwierdzający sposób działania organizacji i reprezentacji. Dokument musi być podpisany lub w przypadku kopii poświadczony za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

 

3) Dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta/oferentów (pełnomocnictwo) – w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferentów składających ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru lub ewidencji. Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

 

4) Oświadczenie o stosowaniu przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 r., poz. 1802 z późn. zm.). Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

 

5) Oświadczenie o stosowaniu przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2024 r., poz. 1411) oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1440). Dokument musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

 

 

Uwagi dotyczące oceny formalnej:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Adnotacje urzędowe:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Oferta: [niepotrzebne skreślić]

  • spełnia wymogi formalne i podlega ocenie merytorycznej
  • nie spełnia wymogów formalnych i nie podlega ocenie merytorycznej

 

………………………………………………………………………

(data i podpis pracownika Urzędu dokonującego oceny formalnej oferty)

Z up. Burmistrza

/-/ Mariusz Ziółkowski

Z-ca Burmistrza

 

 

Załącznik nr 2 do ogłoszenia

………………………………………

(data)

PROTOKÓŁ OCENY OFERTY

 

Adnotacje urzędowe

Treść adnotacji

1.

Numer zarządzenia w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert

 

2.

Tytuł zadania publicznego  
(z oferty)

 

3.

Nazwa i adres oferenta

 

 

 

Lp.

Kryterium

Maksymalna liczba punktów

Przyznana liczba punktów

I a.

Proponowana jakość wykonania zadania

50

 

1.

Zgodność założonych rezultatów z celami i priorytetami zadania, określonymi w ogłoszeniu konkursowym.

10

 

2.

Adresaci zadania: opis odbiorców i sposób zaspokajania ich potrzeb.

10

 

3.

Uwzględnienie osób z niepełnosprawnością.

10

 

4.

Organizacyjna jakość zadania: przejrzysty plan działań, spójny z harmonogramem, możliwość realizacji zadania w sytuacji epidemii.

10

 

5.

Racjonalne określenie rezultatów zadania oraz sposobu ich monitorowania:

- zgodność zakresu rzeczowego z harmonogramem i kalkulacją kosztów;

- spodziewane rezultaty;

10

 

I b

Kwalifikacje osób realizujących zadanie

10

 

1.

Kwalifikacje, kompetencje i doświadczenie osób zaangażowanych w realizację zadania.

10

 

II.

Doświadczenie oferenta w realizacji zadań publicznych, w tym:

10

 

1.

Wcześniej zrealizowane projekty.

5

 

2.

Dotychczasowa współpraca z Miastem Nowy Dwór Mazowiecki.

5

 

III.

Przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności:

10

 

1.

Poprawne, racjonalne i zasadne przedstawienie kosztów zadania w odniesieniu do zaplanowanych działań.

10

 

IV–V

Udział innych środków finansowych planowany
na realizację zadania publicznego lub/i wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków (przy wspieraniu):

20

 

1.

Wkład własny finansowy oraz świadczenia od odbiorców.

10

 

2.

Wkład osobowy, w tym wolontariuszy i praca społeczna członków.

10

 

RAZEM

100

 

 

VI. Analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych (dotyczy organizacji, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne).

Doświadczenie oferenta w realizacji zadań publicznych zgodnych z rodzajem zadania wskazanym w ogłoszeniu konkursowym.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Wynik głosowania komisji konkursowej do opiniowania ofert

Ofertę rekomendowało/rekomendował …….. członków/członek komisji konkursowej do opiniowania ofert.

Za brakiem rekomendacji dla oferty głosowało/głosował …… członków/członek komisji konkursowej do opiniowania ofert.

Od głosu wstrzymało/wstrzymał się ……… członków/członek komisji konkursowej do opiniowania ofert.

Stanowisko komisji konkursowej do opiniowania ofert

Komisja konkursowa do opiniowania ofert rekomenduje dofinansowanie/finansowanie w wysokości …………..……….. złotych /niedofinansowanie/niefinansowanie zadania

 

Uwagi

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

Lp.

Imię i nazwisko członka Komisji konkursowej do opiniowania ofert

Podpisy poszczególnych członków Komisji konkursowej do opiniowania ofert

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

Podpisy obecnych na posiedzeniu członków komisji konkursowej do opiniowania ofert.

 

 

                                                                       Z up. Burmistrza

/-/ Mariusz Ziółkowski

Z-ca Burmistrza

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama