Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz pytanie o zakładanie lub prowadzenie organizacji?  Zadzwoń: 801 646 719 (pon.-pt. g. 9-13) lub zapytaj mailem >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Realizacja programu osłonowego pn. Zorganizowanie Wigilii dla osób starszych, samotnych i wykluczonych społecznie

Reklama
Nabór od 04.07.2025 do 25.07.2025 23:59
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi
Łączny budżet 100 tys. PLN
Do 99.99% dofinansowania
Dotacje do 100 tys. PLN
Seniorzy
Urząd Miasta Łodzi, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Realizacja programu osłonowego pn. Zorganizowanie Wigilii dla osób starszych, samotnych i wykluczonych społecznie.

PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z CAŁOŚCIĄ OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO, KTÓRE DOSTĘPNE JEST POD ADRESEM: https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/ogloszenia-i-zawiadomienia/ogloszenia-urzedu-miasta-lodzi/ogloszenie/otwarty-konkurs-ofert-w-formie-wsparcia-realizacji-zadania-publicznego-dotyczacego-pomocy-spolecznej-w-tym-pomocy-rodzinom-i-osobom-w-trudnej-sytuacji-zyciowej-oraz-wyrownywania-szans-tych-rodzin-i-osob-w-zakresie-realizacji-programu-oslonowego-pn-zorganizowanie-wigilii-dla-osob-starszych-samotnych-i-wykluczonych-spolecznie-1-id127711/2025/07/4/?metricShow#metricBox

PONIŻEJ ZAMIESZCZONE SĄ TYLKO NIEKTÓRE INFORMACJE Z OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:

 

Realizacja programu osłonowego pn.: „Zorganizowanie Wigilii dla osób starszych, samotnych i wykluczonych społecznie”

Cel zadania: wsparcie osób starszych, samotnych i wykluczonych społecznie.

Termin realizacji zadania: od 10 grudnia 2025 r. do 24 grudnia 2025 r.

Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania - do 100 000 zł, w tym do 13 000,00 zł, z przeznaczeniem na koszt najmu powierzchni w Expo Łódź (Hala D).

Dopuszczalne rezultaty zadania: zorganizowanie i pełna obsługa Wigilii dla 800 osób oraz przygotowanie i dostarczenie do miejsca zamieszkania 200 paczek żywnościowych, w formie hermetycznie zapakowanego posiłku wigilijnego.

 

Wymagania szczegółowe dotyczące realizacji zadania:

1. Zadania zawarte w ofercie mogą być realizowane przy udziale partnera.W przypadku wskazania partnera niezbędne jest dołączenie do umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego umowy partnerskiej określającej zakres świadczeń składających się na realizację zadania publicznego przez poszczególne organizacje pozarządowe.

2. Podmioty, które nie mają możliwości samodzielnej realizacji zadania, zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, powinny przedstawić w ofercie informację na ten temat ze wskazaniem zakresu, w jakim zadanie będzie realizowane przez podwykonawców.

3. Partner nie może być podwykonawcą, jak również podwykonawca nie może być jednocześnie partnerem.

4. Podmiot, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności: rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm. [1]), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2024 r. poz. 1320 oraz z 2025 r. poz. 620, 769 i 794), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717, 1756 i 1907 oraz z 2025 r. poz. 39) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

5. Oferent, jego partnerzy oraz podwykonawcy, realizując zadanie nie mogą dopuścić się działań noszących znamiona dyskryminacji pośredniej lub bezpośredniej ze względu na: wiek, płeć, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, orientację seksualną. Różnicowanie ze względu na obiektywnie uzasadnione  przyczyny (np. potrzeby lub sytuację osób doświadczających dyskryminacji) nie stanowi dyskryminacji. Oferowane zadania muszą być oparte o współczesną wiedzę naukową i aktualny stan prawny oraz zapewniać neutralność światopoglądową. W miarę możliwości oferowane działania powinny być dostępne dla osób nieposługujących się biegle językiem polskim.  Klauzula antydyskryminacyjna dotyczy realizowanych zadań, usług i sprzedawanych towarów.

6. Wytyczne dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przy realizacji zadań:
1)    środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych;
2)    zadania publiczne powinny być zaprojektowanie i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze szczególnymi potrzebami; zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami;
3)    w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi szczegółowe warunki służące zapewnieniu przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o ile jest to możliwe, z uwzględnieniem uniwersalnego projektowania. Dostępność definiowana jest jako dostępność architektoniczna, cyfrowa, informacyjno-komunikacyjna;
4)    przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie  z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego:
a)    w obszarze dostępności architektonicznej:

  • wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków,w których realizowane jest zadanie publiczne,
  • instalacji urządzeń lub zastosowania środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do pomieszczeń, w których realizowane jest zadanie publiczne z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
  • informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
  • wstępu do budynku, gdzie realizowane jest zadanie publiczne, osobie korzystającej z psa asystującego,
  • osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub uratowania w inny  sposób z miejsca gdzie realizowane jest zadanie publiczne.

b)    w obszarze dostępności cyfrowej:

  • strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowo poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440),
  • treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy muszą być dostępne cyfrowo,

c)    w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

  • obsługi, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
  • instalacji urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
  • na stronie internetowej podmiotu informacji o realizowanym zadaniu publicznym w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo,  nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia,
  • na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji w sposób preferowany przez osobę ze szczególnymi potrzebami;

5)    zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie    ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny polega w szczególności na:
a)    zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
b)    zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
c)    wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób;
6)    opis działań i proponowanych metod zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania, grupa docelowa, sposób rozwiązywania jej problemów/zaspokajania potrzeb”. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego;
7)    w sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić  sytuację w ofercie. W takiej sytuacji zleceniobiorca powinien dokładnie opisać sposób zapewnienia możliwości korzystania z zadania osobom ze szczególnymi potrzebami (np. poprzez zmianę organizacji realizacji zadania, wsparcie innej osoby, wykorzystanie rozwiązań technologicznych);

7. W trakcie realizacji zadania oferent powinien podejmować działania zmierzające do m.in.:
1)    wyeliminowania z użycia jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, słomek z plastiku i mieszadełek do napojów i ich zastąpienia wielorazowymi odpowiednikami lub odpowiednikami wykonanymi z ekologicznych materiałów, ulegających biodegradacji;
2)    podawania posiłków i poczęstunków w opakowaniach biodegradowalnych lub wielokrotnego użytku;
3)    podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych;
4)    podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
5)    wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają procesowi recyklingu;
6)    rezygnacji z używania plastikowych toreb, opakowań lub reklamówek.

8. Szczegółowe warunki realizacji zadania:

W ramach zakresu rzeczowego Oferent jest zobowiązany do:
1) zorganizowania i pełnej obsługi Wigilii w dniu 24 grudnia 2025 r. od godz. 12.00, dla 800 osób i przygotowania 800 posiłków. Porcja dla jednej osoby obejmuje co najmniej: zupę (grzybowa z makaronem/barszcz czerwony), rybę smażoną, uszka (z kapustą/z kapustą i grzybami), sałatkę śledziową, ciasto, pieczywo, napoje ciepłe i zimne;
2) przygotowania i dostarczenia do miejsca zamieszkania w dniach 22-23.12.2025 r. 200 paczek żywnościowych, w formie hermetycznie zapakowanego posiłku wigilijnego.
Porcja dla jednej osoby obejmuje co najmniej: zupę (grzybowa z makaronem/barszcz czerwony), rybę smażoną, uszka (z kapustą/z kapustą i grzybami), sałatkę śledziową, ciasto, pieczywo, napoje;
3) zakupienia niezbędnych artykułów i innych produktów potrzebnych do przygotowania posiłków oraz paczek;
4) przygotowania wystroju lokalu i oprawy muzycznej stosownej do okoliczności;
5) zapewnienia kadry niezbędnej do realizacji zadania, posiadającej odpowiednie predyspozycje i kwalifikacje zawodowe;
6) zaproszenia do uczestnictwa w stacjonarnej Wigilii przedstawicieli różnych kościołów i związków wyznaniowych;
7) dystrybucji i upowszechnienia plakatu informacyjnego dot. wydarzenia, który zostanie opracowany w porozumieniu z Rzecznikiem Prasowym Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Łodzi. Oferent jest zobowiązany do kontaktu z Rzecznikiem w tej sprawie niezwłocznie po ogłoszeniu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert;
8) zapakowania produktów dostarczanych w ramach mobilnej Wigilii dla każdej osoby w biodegradowalną torbę z uchwytem. Torba musi posiadać wydrukowane łącznie
(przynajmniej z jednej jej strony):
a) logotyp Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi,
b) logotyp Prezydenta Miasta Łodzi.
Oferent jest zobowiązany do kontaktu z Rzecznikiem Prasowym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi w tej sprawie niezwłocznie po ogłoszeniu rozstrzygnięcia
otwartego konkursu ofert;
9) dołożenia do każdej paczki dostarczanej w ramach mobilnej Wigilii kartki z życzeniami świątecznymi. Oferent jest zobowiązany do kontaktu z Rzecznikiem w tej sprawie
niezwłocznie po ogłoszeniu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert;
10) zapewnienia punktów dezynfekcji rąk.

Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację działań określonych w pkt 1-10 oraz za ewentualne szkody z nich wynikające.
Zapisy na posiłek wigilijny będą prowadzić pracownicy Wydziału Wspierania Osób w Kryzysie Bezdomności w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi oraz pracownicy
socjalni Ośrodka. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi przekaże Oferentowi listy osób.
Realizacja zadania powinna uwzględniać zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Wszelkie wymogi dot. dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, oraz informacje, które muszą w sekcji III pkt 3 oferty pn. „Syntetyczny opis zadania, grupa docelowa, sposób rozwiązywania jej problemów/zaspokajania potrzeb” - znajdują się w ust. 6.
Zleceniobiorca jest zobowiązany zrealizować zadanie w formie stacjonarnej w lokalu Expo-Łódź (Hala D). Ewentualnych zmian dotyczących zmiany miejsca (lokalu) realizacji
zadania można dokonać wyłącznie w uzasadnionych przypadkach po wcześniejszym uzgodnieniu ze Zleceniodawcą zadania bez konieczności zawierania aneksu do umowy.
W przypadku wystąpienia okoliczności, niezależnych od Zleceniobiorcy, uniemożliwiających organizację Wigilii w formie stacjonarnej, za zgodą Zleceniodawcy i pod warunkiem dokonania aktualizacji oferty, możliwa będzie zmiana formy ze stacjonarnej na mobilną.
Zleceniobiorca zadania nie może pobierać żadnych opłat od uczestników zadania.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama