Zakładasz stowarzyszenie, fundację? Skorzystaj z naszych niezawodnych poradników, kursów i wzorów. Sprawdź >
Nabór ofert w trybie art. 19a w obszarze Ochrona i promocja zdrowia, w tym działalność...
Nabór ofert w trybie art. 19a w obszarze Ochrona i promocja zdrowia, w tym działalność lecznicza w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej w 2025 roku - na realizację zadania publicznego: „Wsparcie organizacji
2 wydarzeń prozdrowotnych, realizowanych na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych (ROD) w Poznaniu”.
Termin realizacji zadania: od 30.06.2025 r. do 31.08.2025 r.
Miejsce składania ofert/potwierdzeń w wersji papierowej: Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, ul. 3 Maja 46, 61-728 Poznań
Kwota przeznaczona na dotacje:
- pula środków ogółem: 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy zł);
- kwota dotacji na zadanie: od 1 000,00 do 9 000,00 zł ;
- wkład własny: niewymagany.
Opis naboru:
„Małe granty” - informacja o możliwości ubiegania się o dofinansowywanie w trybie pozakonkursowym.
Nabór odbywa się na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Poznania nr 349/2024/P z dnia 27 marca 2024 roku w sprawie procedowania przy zlecaniu zadań publicznych w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - z pominięciem otwartego konkursu ofert.
Prezydent Miasta Poznania może zlecić organizacji pozarządowej lub podmiotowi wymienionemu w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z pominięciem otwartego konkursu ofert, realizację zadania publicznego realizowanego na poziomie lokalnym, spełniającego łącznie następujące warunki:
- Wysokość sfinansowania zadania publicznego nie może przekraczać kwoty 10 000 zł;
- Projekty muszą być zrealizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni (należy pamiętać o tym, że 3 miesiące zwykłe nie są równoważne 90 dniom, ponieważ niektóre miesiące mają powyżej lub poniżej 30 dni);
- Łączna kwota środków finansowych przekazanych przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego temu samemu podmiotowi w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nie może przekroczyć kwoty 20 000,00 zł w danym roku;
- Projekt uwzględnia zadania o charakterze lokalnym;
- O przyznaniu środków finansowych w ramach tzw. małego grantu decyduje Prezydent Miasta Poznania, biorąc pod uwagę każdorazowo celowość realizacji danego zadania oraz wysokość posiadanych środków finansowych.
Informacja dotycząca składania ofert w ramach naboru:
- Oferta powinna zostać złożona w formie elektronicznej za pomocą platformy www.witkac.pl.
- Zadanie publiczne może być realizowane w okresie od 30 czerwca 2025 roku
do 31 sierpnia 2025 roku, jednak w okresie nie dłuższym niż 90 dni kalendarzowych. - Wygenerowane za pomocą platformy, a następnie wydrukowane potwierdzenie złożenia oferty, opatrzone właściwymi podpisami, należy dostarczyć do Kancelarii Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Poznania przy ul. 3 Maja 46, 61-728 Poznań w formie papierowej albo zeskanować i przesłać drogą e-mailową w formie skanu lub dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym na adres mailowy: [email protected] oraz dw.: [email protected] (w jednej wiadomości), w terminie do 3 dni roboczych od daty złożenia oferty, liczonych od dnia następującego po dniu złożenia oferty (decyduje data wpływu potwierdzenia do Urzędu Miasta Poznania).
- Data rozpoczęcia realizacji zadania publicznego w trybie art. 19a nie powinna być wcześniejsza niż 10 dni roboczych od terminu złożenia przez oferenta potwierdzenia złożenia oferty.
- W przypadku przesłania skanu potwierdzenia złożenia oferty na adres mailowy [email protected] oraz dw.: [email protected], potwierdzenie złożenia oferty w formie papierowej należy dostarczyć do Urzędu Miasta Poznania przy podpisaniu umowy. Potwierdzenie złożenia oferty w formie papierowej dotyczy organizacji, które otrzymały dofinansowanie.
- Dopuszcza się możliwość wycofania przez oferenta oferty złożonej za pomocą platformy na każdym etapie jej dalszego procedowania. Pracownik merytoryczny wycofuje ofertę za pomocą platformy, po złożeniu przez oferenta pisemnego lub elektronicznego oświadczenia o wycofaniu oferty.
Wydział zastrzega sobie, że oferta może być odrzucona zarówno poprzez nieuznanie jej celowości, jak i w przypadku stwierdzenia braku środków w budżecie, lub gdy środki będące w dyspozycji wydziału zostały już zaplanowane na realizację innych zadań publicznych.
Informacje dotyczące realizacji zadania publicznego:
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów zadania publicznego, w wysokości do 15%. Dopuszcza się dowolne zmniejszanie poszczególnych pozycji kosztów, wynikające z ich przesunięć;
- Zadanie uznaje się za zrealizowane jeżeli oferent zrealizuje każdy z założonych w ofercie rezultatów na poziomie min. 85 %;
- Nie dopuszcza się finansowania z dotacji wydatków inwestycyjnych oraz środków trwałych (zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy o rachunkowości) związanych z realizacją zadania publicznego.
- Oferent przy realizacji zadania publicznego odpowiedzialny jest za uwzględnienie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- Oferent przy realizacji zadania publicznego odpowiedzialny jest za realizację obowiązków pracodawców i innych organizatorów w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi oraz pracowników i innych osób dopuszczanych do takiej działalności określonych w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich;
- W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego zleceniobiorca zobowiązany będzie do:
- wyeliminowania z użycia przy wykonywaniu umowy jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych i zastąpienia ich wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji, w tym wykonanymi z biologicznych tworzyw sztucznych spełniających normę EN 13432 lub EN 14995,
- podawania poczęstunku bez używania jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych,
- podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych,
- podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
- wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają recyklingowi,
- rezygnacji z używania jednorazowych opakowań, toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych,
- nieużywania balonów wraz z plastikowymi patyczkami,
- niewypuszczania chińskich lampionów,
- nieużywania sztucznych ogni i petard.
- Każdy rezultat winien posiadać policzalny wskaźnik realizacji zadania, np. liczbę działań, liczbę osób objętych działaniami, liczbę zaplanowanych badan itp.
z zakresu profilaktyki chorób, edukacji, promocji zdrowia i zdrowego stylu życia;
Oferent zobowiązany jest do promowania oraz udostępniania informacji o działaniach realizowanych w ramach zadania publicznego.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl