Reklamuj się w ngo.pl – tu są Twoi odbiorcy! Baner, mailing, newsletter, artykuł promowany. Sprawdź >
„Życie w Twoich rękach – prewencja zachowań samobójczych na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy”
Działania realizowane w ramach zadania publicznego wpisują się w cel operacyjny nr 3 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021 - 2025– Promocja zdrowia psychicznego, w ramach którego realizowany jest Krajowy Program Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym.
1) Adresaci:
a) Pracownicy placówek oświatowych na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, w tym Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 10,
b) Pracownicy jednostek organizacyjnych Dzielnicy Bielany takich jak: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, w tym członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz pracownicy Ośrodków Wsparcia dla Seniorów,
c) Pracownicy służb mundurowych - osób bezpośredniego kontaktu w interwencji w sytuacjach kryzysowych, w tym: Komenda Rejonowa Policji Warszawa V, Straż Miejska V Oddział Terenowy,
d) Przedstawiciele z placówek ochrony zdrowia psychicznego oraz organizacji pozarządowych działających na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w tym zakresie, w tym ze Szpitala Bielańskiego im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Warszawie, SPZZLO Warszawa Żoliborz – Bielany, Specjalistycznej Poradni Rodzinnej Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, Bielańskiego Środowiskowego Domu Samopomocy oraz Fundacji Psychiatrii Środowiskowej im. prof. Andrzeja Piotrowskiego,
e) Rodzice lub opiekunowie uczniów uczęszczających do placówek oświatowych na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy,
f) Uczniowie uczęszczający do placówek oświatowych na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy;
2) Formy:
(Oferta realizacji zadania musi uwzględniać formy przedstawione w ppkt. od a) do j), które stanowią integralną całość zadania. Formy realizacji zadania wymienione w ppkt. k) są fakultatywne, które Oferent może wykazać w ofercie).
a) Szkolenia pracowników placówek oświatowych (liczba placówek objęta szkoleniem min. 5 placówek, czas szkolenia min. 90 minut, liczba szkoleń min. 5, liczba osób min. 15 na każdym szkoleniu),
b) Szkolenia pracowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników służb mundurowych (czas szkolenia min. 90 minut, liczba szkoleń min. 3, liczba osób min. 15 na każdym szkoleniu),
c) Spotkania edukacyjno - informacyjne dla rodziców lub opiekunów, zalecane do wprowadzenia podczas dni otwartych/zebraniach rodziców w placówkach oświatowych, po wcześniejszym uzgodnieniu z Dyrektorami placówek (czas spotkania min. 60 minut, liczba spotkań min. 5, liczba osób min. 15 na każdym spotkaniu),
d) Spotkania edukacyjno - informacyjne dla uczniów (minimum 100 uczniów z 1 z 5 placówek, czas spotkania min. 45 minut, liczba spotkań min. 3 w każdej placówce),
e) Konsultacje indywidualne suicydologiczne w kryzysie dla mieszkańców z Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy stacjonarne, telefoniczne oraz online (liczba konsultacji min. 30),
f) Konsultacje indywidualne suicydologiczne dla pracowników jednostek organizacyjnych, pracowników służb mundurowych oraz pracowników placówek oświatowych, w ramach których w placówkach oświatowych powinny być wdrażane procedury postępowania w przypadku samobójstwa lub próby samobójczej ucznia oraz procedury powołania zespołu kryzysowego (łączna liczba konsultacji min. 30),
g) Badanie ankietowe dotyczące częstotliwości występowania prób samobójczych wśród osób z bliskiego otoczenia adresatów zadania lub prób podejmowanych przez samych adresatów zadania (kwestionariusz ankiety, zawierający min. 5 pytań, dostosowanych do wieku i możliwości poznawczych respondentów w uzgodnieniu z Naczelnikiem Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy) oraz przygotowanie raportu z badania ankietowego, który zostanie zaprezentowany podczas konferencji podsumowującej,
h) Raport z przeprowadzonego badania ankietowego w wersji elektronicznej w formacie PDF oraz DOC (Microsoft Word) oraz dodatkowo 1 egzemplarz w wersji papierowej, dostarczony Naczelnikowi Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy,
i) Konferencja podsumowująca podjęte działania w ramach zadania oraz dająca szansę na wymianę doświadczeń i spostrzeżeń dla pracowników placówek oświatowych, jednostek organizacyjnych, pracowników służb mundurowych, przedstawicieli placówek ochrony zdrowia psychicznego oraz organizacji pozarządowych, rodziców/opiekunów uczniów uczęszczających do szkół na terenie Dzielnicy Bielany (czas konferencji min. 4 godziny, liczba konferencji min. 1). Podczas konferencji Oferent zapewni przerwę kawową dla min. 200 osób, zgodnie ze specyfikacją ustaloną z Naczelnikiem Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, a jej obsługa sprawnie i na bieżąco będzie uzupełniała potrawy i naczynia, dbając o estetyczny wygląd stolików,
j) Kampania społeczno - informacyjna przeciwdziałająca zachowaniom samobójczym, która uwzględnia następujące formy realizacji: promocja zadania w social mediach oferenta oraz Zleceniodawcy, dystrybucja ulotek, plakatów edukacyjno – informacyjnych, produkcja i promocja krótkometrażowego filmu informacyjno – edukacyjnego zapobiegającego zachowniom samobójczym (czas filmu min. 15 minut),
k) Zajęcia grupowe dla rodziców/opiekunów uczniów uczęszczających do szkół na terenie Dzielnicy Bielany (otwarte grupy wsparcia, warsztaty psychoprofilaktyczne wzmacniające i chroniące przed występowaniem zachowań samobójczych);
3) Istotne warunki i oczekiwane działania w ramach realizowanego zadania publicznego:
a) zadanie powinno być realizowane przez organizację posiadającą doświadczenie w podobnych działaniach na terenie m.st. Warszawy,
b) zadanie zapewnia kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje, tj. osoby posiadające udokumentowane kwalifikacje do realizacji zadania (np. suicydolog, psycholog, specjaliści w zakresie suicydologii). Forma zatrudnienia powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami,
c) oferent przed złożeniem oferty na realizację zadania jest zobowiązany do nawiązania kontaktu z przedstawicielami placówek oświatowych, jednostek organizacyjnych oraz służb mundurowych z terenu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w celu pozyskania zgody na możliwość realizowania zadania w danej placówce lub jednostce,
d) w trakcie realizacji zadania oferent zapewni utrzymanie stałych kontaktów, współpracę z Wydziałem Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy oraz bieżące informowanie o przebiegu prowadzonego zadania,
e) bezpłatny udział dla uczestników we wszystkich formach oferowanych w ramach zadania,
f) zapewnienie obsługi promocyjno - medialnej oraz organizacyjnej zadania, w tym stworzenie zakładki projektu na stronie internetowej oferenta i promocja projektu w social mediach oferenta,
g) zapewnienie uczestnikom materiałów dydaktycznych,
h) spotkania/szkolenia/konsultacje/konferencje/kampania realizowane w ramach zadania muszą odbywać się w obiektach znajdujących się na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy albo online jeżeli wymaga tego forma,
i) w ramach zadania nie może być prowadzona terapia,
j) oferta powinna zawierać czytelny, szczegółowy kosztorys realizacji zadania, który uwzględni koszty jednostkowe poszczególnych rodzajów kosztów zadania,
k) koszty obsługi i koordynacji, koszty administracyjne, koszty obsługi finansowo – księgowej zadania mogą stanowić maksymalnie 20% przedstawionego w ofercie całościowego kosztu realizacji zadania, a dofinansowanie/finansowanie, w zależności od zakresu proponowanych przez Oferenta działań, będzie podlegało ocenie komisji konkursowej ds. opiniowania ofert,
l) kosztorys oferty powinien uwzględniać koszty związane z przeniesieniem na Zleceniodawcę autorskich praw majątkowych do raportu oraz filmu,
m) wybrany Oferent zostanie zobowiązany do przeniesienia Zleceniodawcy autorskich praw majątkowych do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizowanego zadania oraz do udzielenia Zleceniodawcy upoważnienia do wykonywania osobistych praw autorskich do wymienionych powyżej materiałów wraz z możliwością udzielenia dalszego upoważnienia osobom trzecim oraz zobowiązaniem się podmiotu do niewykorzystania autorskich praw majątkowych do materiałów z raportu i filmu. Zleceniodawca może udzielić licencji na korzystanie z materiałów z raportu oraz filmu,
n) Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do korzystania z materiałów powstałych w ramach realizacji zadania na zasadach określonych w umowie,
o) Oferent przystępując do konkursu oświadcza, że znana mu jest treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz obowiązki z niej wynikające, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem. W przypadku zawarcia umowy dotacyjnej, Oferent zobowiązany jest do jej realizowania zgodnie z wytycznymi wynikającymi z wymienionej ustawy,
p) przed dopuszczeniem do realizacji zadania wynikającego ze złożonej oferty i zawartej umowy, Oferent zweryfikuje osoby biorące udział przy wykonywaniu ww. czynności pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym oraz w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze (zwanych dalej Rejestrem). Informacja o nie figurowaniu kadry w Rejestrze lub deklaracja o sprawdzeniu kadry w Rejestrze powinna znaleźć się w ofercie – wymóg obligatoryjny,
q) Oferent oświadcza, że od osób realizujących działania w ramach zadania odbierze aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego,
r) Oferent powinien posiadać Standardy ochrony małoletnich, o których mowa w art. 22b – 22c ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. Informacja o tym, czy Oferent posiada i realizuje Standardy powinny znaleźć się w ofercie,
s) W przypadku otrzymania dotacji, Oferent zobowiązany będzie spełnić wszystkie wymagania prawne, aktualne w dniu podpisania umowy, dotyczące przeciwdziałanie zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich,
t) Dokumentacja wymagana przy realizacji zadania:
• harmonogram realizacji zadania, w tym terminy i miejsce poszczególnych spotkań/szkoleń/konsultacji/konferencji,
• dziennik konsultacji indywidualnych,
• lista obecności uczestników spotkań/szkoleń/konferencji,
• wykaz konsultacji suicydologicznych (nazwa placówki/jednostki, zanonimizowany opis przebiegu konsultacji,
• pisemne zgody uczestników spotkań/szkoleń/konferencji na przetwarzanie danych osobowych,
• kwestionariusz ankiety,
• oferent jest zobowiązany wskazać w ofercie rodzaj prowadzonej dokumentacji.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl