Reklamuj się w ngo.pl – tu są Twoi odbiorcy! Baner, mailing, newsletter, artykuł promowany. Sprawdź >
Prowadzenie placówki wsparcia dziennego na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy w latach 2025-2027
Zadanie polega na prowadzeniu przez Oferenta placówki wsparcia dziennego, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz organizacji wyjazdów wakacyjnych i weekendowych, będących kontynuacją pracy całorocznej, zgodnie z warunkami i wymaganiami określonymi w ogłoszeniu konkursowym.
1. Adresaci: Dzieci w wieku 6-18 lat, zamieszkujące lub uczące się w Dzielnicy Żoliborz, pochodzące z rodzin doświadczających trudności opiekuńczo-wychowawczych, w tym z problemem alkoholowym oraz ich rodzice i/lub opiekunowie. Z oferty placówki mogą korzystać dzieci i młodzież z rodzin uchodźczych oraz ich rodzice lub opiekunowie, w szczególności z rodzin ukraińskich korzystających z polskiego systemu edukacji.
2. Forma prowadzenia placówek wsparcia dziennego:
W ramach zadania oczekuje się prowadzenia placówki wsparcia dziennego dla dzieci w wieku 6-18 lat. Placówka ma być prowadzona dla 20 dzieci w formie specjalistycznej z funkcją opiekuńczą, w rekomendowanej lokalizacji w dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, czyli w pomieszczeniach Szkoły Podstawowej nr 92 przy ul. Przasnyskiej 18a w Warszawie;
Liczba miejsc dla dzieci i młodzieży – 20.
3. Wymagania dotyczące prowadzenia placówki wsparcia dziennego: zadania obowiązkowe oraz działania fakultatywne:
- ZADANIA OBOWIĄZKOWE
- Placówka dostępna 5 dni w tygodniu minimum 4 godziny dziennie dla wychowanków.
- Dzieci do placówki zapisywane są z założeniem, że korzystają z placówki 3 - 5 dni w tygodniu. Od tej zasady mogą być jednak odstępstwa w związku ze specyficznymi potrzebami i sytuacją dziecka.
- Plan pracy z dzieckiem jest sporządzany w oparciu o diagnozę potrzeb i deficytów oraz analizę indywidualnej sytuacji rodzinnej i szkolnej.
- Wyjazdy wakacyjne będące kontynuacją pracy całorocznej.
- Wyjazdy weekendowe lub socjoterapeutyczne lub biwaki, itp.
Funkcja specjalistyczna:
- Placówka realizuje w ramach planu pracy z dzieckiem indywidualny program korekcyjny, program psychokorekcyjny lub psychoprofilaktyczny, w szczególności terapię pedagogiczną, psychologiczną i socjoterapię.
- Placówka prowadzi zajęcia specjalistyczne grupowe i indywidualne realizowane przez wychowawców i specjalistów. Placówka dąży do indywidualizacji pracy i wsparcia.
- Zajęcia specjalistyczne realizowane są zgodnie z regulaminem placówki.
- W ramach standardu minimum placówka realizuje grupowe zajęcia socjoterapeutyczne oraz zajęcia terapeutyczne np. trening umiejętności społecznych.
- Dostęp do kolejnych zajęć specjalistycznych tj. zajęć korekcyjnych, kompensacyjnych, zajęć logopedycznych, terapii psychologicznej, terapii pedagogicznej ustalany jest w miarę potrzeb w oparciu o diagnozę dziecka i specyfikę grupy oraz zasoby placówki.
- Praca z rodziną: spotkania indywidualne i grupowe, m. in. pomoc psychologiczna, pedagogiczna są stałym elementem pracy placówki.
- Placówka współpracuje w ramach systemów wsparcia na rzecz dziecka i rodziny. W tym celu utrzymuje kontakt z wybranymi osobami z różnych podmiotów, w tym z ośrodków pomocy społecznej, placówek oświatowych m.in. z poradni psychologiczno-pelagicznych i podmiotów leczniczych, które działają na rzecz danego dziecka i jego rodziny np. pedagogami, psychologami, nauczycielami, asystentami rodziny, kuratorem, itd.
Funkcja opiekuńcza:
- Placówka prowadzi zajęcia opiekuńcze, wychowawcze, edukacyjne tj. pomoc w nauce (np. korepetycje, zajęcia reedukacyjne, nauka własna, nadrabianie zaległości), dożywianie zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania.
- Zagospodarowanie czasu wolnego oraz rozwijanie zainteresowań i pasji (np. zajęcia sportowe, artystyczne, komputerowe, wycieczki, projekty grupowe itp.).
- Współpraca z instytucjami miejskimi służąca rozwojowi zainteresowań i pasji.
2. DZIAŁANIA FAKULTATYWNE
- Placówka dostępna średnio w miesiącu min. 6 godzin dziennie dla wychowanków oraz min. 2 godziny dziennie pracy na rzecz dziecka - max.8 godzin dziennie.
- Wychowawcy są przygotowani do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.
- PWD sporządza kontrakt z dzieckiem i rodzicem/opiekunem dotyczący zakresu jego uczestnictwa w zajęciach oraz zasad współpracy w ramach ustalonego zakresu wsparcia.
- Praca dostosowana do potrzeb danej rodziny lub skierowanie do odpowiednich podmiotów w zakresie pomocy prawnej, doradztwa zawodowego, pomocy socjalnej, pomocy psychologicznej, pomocy w wychodzeniu z uzależnień.
- Udział w ogólnodostępnych wydarzeniach społecznych, kulturalnych, sportowych oraz udział w aktywnościach organizowanych w społeczności lokalnej.
- Praca w weekendy.
- Umożliwienie rozwoju i szkoleń kadrze.
- Wyjazdy rodzinne (integracyjne, terapeutyczne), aktywizacja zawodowa.
- Działania dla społeczności lokalnej.
- Wsparcie dzieci i rodzin w dostępie do opieki medycznej.
4/ Warunki i wymagania dotyczące realizacji zadania:
- Placówka wsparcia dziennego musi być prowadzona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
- Oferent w ofercie wpisze miejsce realizacji zadania oraz opisze warunki lokalowe: liczbę, rodzaj i wielkość pomieszczeń przeznaczonych na realizację zadania, placówka musi być prowadzona na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.
- Oferent, który zostanie wyłoniony w konkursie, zobowiązany będzie złożyć przed podpisaniem umowy na realizację zadania publicznego dokument poświadczający prawo korzystania z lokalu, w którym będzie prowadzona placówka oraz zezwolenie na jej prowadzenie, statut, regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego oraz Standardy ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
- Oferent przy realizacji działań powinien uwzględnić bezpieczeństwo realizatorów i beneficjentów. Oferent ponosi całkowitą odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników zajęć, zarówno na terenie PWD, jak i podczas zajęć realizowanych poza PWD, w tym także wyjazdowych.
- Finansowanie posiłków powinno odbywać się w zgodzie z zasadami kształtowania poprawnych nawyków żywieniowych – bez fast foodów (z wyjątkiem sytuacji okazjonalnych).
- Rekrutacja adresatów zadania:
- Oferent zobowiązany jest do zapewnienia bezpłatnego i dobrowolnego uczestnictwa w zajęciach placówki (wyjątkiem jest sytuacja, gdy uczestnik zostanie skierowany do placówki przez sąd opiekuńczy).
- Oferent określa liczbę odbiorców, którzy będą korzystać z placówki w poszczególnych latach realizacji zadania (każde dziecko liczone jest jeden raz w danym roku).
- Oferent jest zobowiązany opisać sposób rekrutacji uczestników zadania, prowadzić stały monitoring frekwencji dzieci oraz prowadzić ciągłą rekrutację do placówki przez cały okres realizacji zadania publicznego.
- Rekrutacja do PWD jest inicjowana i prowadzona przez kadrę placówki, w szczególności we współpracy z pracownikami socjalnymi, asystentami rodziny z ośrodka pomocy społecznej, kuratorami sądu rodzinnego, pedagogami / psychologami szkolnymi, nauczycielami oraz pracownikami innych podmiotów, w szczególności z pracownikami podmiotów leczniczych, a także innymi specjalistami realizującymi działania na rzecz dzieci i rodzin.
- Oferent jest zobowiązany do zapewnienia miejsca dla dzieci skierowanych do placówki przez sąd oraz wskazanych przez ośrodek pomocy społecznej.
- Liczba dzieci zapisanych do placówki powinna być wyższa o 20 % od liczby miejsc w placówce, z uwagi na: zapewnienie wsparcia większej liczbie dzieci, optymalizację poziomu wsparcia świadczonego przez PWD w odniesieniu do poszczególnych dzieci, dbałość o jak najefektywniejsze wykorzystanie liczby miejsc w placówce.
- Grafik / harmonogram uczestnictwa danego dziecka w placówce powinien być uzgodniony z rodzicem/opiekunem dziecka.
- Wychowankowie przyjmowani są do PWD na okres roku szkolnego z możliwością przedłużenia na kolejne okresy. PWD prowadzi wieloletnią pracę z wychowankiem.
- Fakt przyjęcia dziecka do placówki zostaje zgłoszony do szkoły, do której uczęszcza dziecko oraz do innych instytucji współpracujących z rodziną za zgodą rodzica/opiekuna.
g. Monitorowanie frekwencji i ewaluacji:
- Oferent jest zobowiązany opisać sposób stałego monitoringu frekwencji dzieci w placówce oraz propozycję działań naprawczych w przypadku obniżonej frekwencji.
- PWD jest zobowiązana do przekazywania do Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Żoliborz comiesięcznych raportów dotyczących liczby uczestników, frekwencji. Do obliczania frekwencji nie będą wliczane okresy przerwy wakacyjnej (jeden miesiąc).
- Zleceniobiorca przedstawi analizę przyczyn niskiej frekwencji, która zostanie uwzględniona przy określeniu wskaźnika frekwencji. Do obliczania frekwencji nie będą wliczane okresy przerwy wakacyjnej (jeden miesiąc).
- Na podstawie wniosków z analizy przyczyn niskiej frekwencji, organizacja może być zobowiązana do wprowadzenia planu naprawczego. Plan naprawczy powinien być realizowany przez pół roku. Dzielnica po tym okresie podejmuje decyzję w sprawie kontynuacji współpracy z placówką, w sytuacji, gdy plan naprawczy nie przyniósł oczekiwanych rezultatów.
- Oferent przedstawi sposób monitoringu i ewaluacji w ofercie pozwalający ocenić skuteczność działań i realizację wskaźników. Po zakończeniu zadania Oferent powinien opracować i przekazać raport ewaluacyjny z realizacji zadania.
- W przypadku zatwierdzenia i wprowadzenia Bazy Monitorującej (BM2), oferent będzie obowiązkowo korzystał z jednolitego systemu gromadzenia danych i ich analizy, przekazanego przez Miasto.
- Oferent zobowiązany jest do udziału w badaniach i ewaluacjach zadania prowadzonych na zlecenie Miasta oraz w rekrutacji uczestników zadania do tych badań i ewaluacji.
h. Kadra:
- Oferent zapewnia kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje, potwierdzone stosownymi dokumentami oraz posiada aktualne zaświadczenia o niekaralności każdego pracownika placówki. Kwalifikacje kadry, w tym kierownika, muszą być zgodne z kwalifikacjami określonymi w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
- Oferta powinna zawierać obowiązki kierownika/wychowawcy i pozostałej kadry zaangażowanej w realizację zadania.
- Zespół placówki powinien składać się z kierownika oraz wychowawcy/wychowawców. Dodatkowo w zależności od indywidualnych potrzeb dzieci i formy prowadzonej placówki, PWD mogą zatrudniać specjalistów i instruktorów. Zatrudniając kadrę, należy dążyć do możliwej stabilizacji zatrudnienia i przeciwdziałania nadmiernej rotacji pracowników.
- Wychowawca prowadzi bezpośrednią pracę z dziećmi oraz pracę pośrednią na rzecz dziecka: praca ze środowiskiem tj. kontakt z rodzinami, szkołami, instytucjami pomocowymi, przygotowanie do zajęć, udział w superwizjach, szkoleniach, praca w zespole, dokumentacja, inne wynikające z planu pracy wychowawcy. Proporcje pomiędzy pracą bezpośrednią z dzieckiem oraz pracą pośrednią powinny być dostosowywane do potrzeb i sytuacji dziecka. Szacuje się jednak, że praca bezpośrednia to około 75 % pracy wychowawcy, około 25 % czasu pracy stanowi zaś praca pośrednia.
- Etat wychowawcy to 40 godzin tygodniowo, a godzina pracy wynosi 60 minut.
- Osoby prowadzące zajęcia tematyczne rozwijające zainteresowania uczestników muszą posiadać wykształcenie adekwatne do tematyki prowadzonych zajęć w zależności od ich rodzaju i udokumentowane doświadczenie.
- Osoby prowadzące zajęcia edukacyjne z zakresu profilaktyki uzależnień, muszą posiadać adekwatne wykształcenie i przygotowanie pedagogiczne.
- Oferent przystępując do konkursu zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że znana jest mu treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym oraz obowiązki z niej wynikające, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem. Oferent w przypadku zawarcia umowy dotacyjnej, zobowiązany jest do jej realizowania zgodnie z wytycznymi wynikającymi z wymienionej ustawy.
- Oferent przed dopuszczeniem do realizacji zadań wynikających z umowy w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, świadczeniem porad psychologicznych, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi, zweryfikuje osoby biorące udział przy wykonywaniu ww. czynności pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (zwanego dalej Rejestrem), o którym mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
- Oferent przed dopuszczeniem osób zatrudnionych do realizacji zadań odbierze aktualne zaświadczenia / informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
- Oferent oświadcza, że wprowadzi i będzie realizował Standardy ochrony małoletnich, o których mowa w art. 22b-22c ww. ustawy.
i. Dokumentacja:
Oferent jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji, której rodzaj i sposób prowadzenia określa regulamin organizacyjny PWD. Wyłoniony w konkursie Oferent będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z:
- czasem pracy wszystkich pracowników bez względu na przyjętą formę zatrudnienia, w przypadku umowy zlecenie musi być prowadzona ewidencja godzin pracy, lista obecności,
- listy obecności dzieci,
- pracą merytoryczną z dzieckiem i na rzecz dziecka (w szczególności z rodziną, placówkami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, ośrodkiem pomocy społecznej i innymi) np. dzienniki zajęć, listy obecności dzieci, dokumenty dotyczące współpracy z instytucjami, karty pracy z rodziną, karty diagnostyczne i inne. W ofercie należy wskazać jaka dokumentacja będzie prowadzona.
- dokumentacja pracy kadry (karty pracy wychowawców, kierowników, specjalistów, instruktorów z podziałem na pracę bezpośrednią oraz pracę ze środowiskiem, dokumentacja kadrowa, dokumentacja finansowo-księgowa, zakresy obowiązków każdego pracownika),
- zgodami rodziców na uczestnictwo dziecka w PWD,
- diagnozą sytuacji dziecka zawierającą trudności, potrzeby, deficyty, możliwości, w oparciu o którą powstaje indywidualny plan pracy z dzieckiem i rodziną, oraz cykliczne podsumowanie pracy z dzieckiem,
- gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, w tym do odbioru stosownych oświadczeń i zgód od osób, których dane dotyczą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. zwany dalej RODO) oraz wydawanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych,
- dokumentacją związaną z realizacją Polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem i Standardów ochrony dzieci przed krzywdzeniem,
- prowadzeniem dokumentacji w Bazie Monitorującej 2 od czasu jej zatwierdzenia i wprowadzenia przez Miasto.
j. Organizacja pracy placówki:
- Oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie informacji o funkcjonowaniu PWD: ile miesięcy w roku placówka pracuje, dni i godziny otwarcia, opis i ramowy plan zajęć, harmonogram pracy w okresach wakacyjnych i ferii, opis działań realizowanych przez placówkę, ogólny harmonogram.
- Oferent wyłoniony w drodze konkursu zobowiązany jest do przekazania aktualnego harmonogramu funkcjonowania placówki w dniu podpisania umowy, który będzie zawierał szczegółowy harmonogram realizacji zadania wraz z podaniem tygodniowego planu zajęć w poszczególnych latach realizacji zadania czyli z dokładnym określeniem dni i godzin pracy placówki, terminów prowadzenia poszczególnych zajęć, w tym w okresach wakacyjnych i ferii.
- Zleceniobiorca aktualizuje harmonogram funkcjonowania placówki na bieżąco i informuje o zmianach przed ich wprowadzeniem.
- Pod opieką jednego wychowawcy, w tym samym czasie, może przebywać nie więcej niż 15 dzieci. Przy zapewnianiu opieki nad dziećmi przebywającymi w placówce wsparcia dziennego oraz wykonywaniu innych czynności związanych z realizacją zadań tej placówki można korzystać z pomocy wolontariuszy. Optymalna liczba dzieci przypadająca na jedną osobę dorosłą w placówce specjalistycznej z funkcją opiekuńczą 7-12.
k. Kosztorys:
Oferent przedstawi kosztorys w podziale na główne kategorie:
- Koszty merytoryczne realizacji działań.
- Koszty administracyjne stanowiące maksymalnie 20% kosztów całkowitych. W przypadku przekroczenia kosztów najmu lokalu w ww. limicie, koszty te nie będą wliczane w ten limit, będą stanowiły dodatkowe koszty administracyjne.
- Opracowany kosztorys realizacji zadania powinien być sporządzony osobno dla każdego roku realizacji zadania. Kosztorys powinien być czytelny, w jednej pozycji kosztorysu powinien zawierać się jeden rodzaj kosztów.
- W ramach pracy wychowawców i specjalistów w placówce powinna być finansowana: praca bezpośrednia z dziećmi i praca pośrednia na rzecz dziecka.
- Wzrost wynagrodzeń oraz dodatki do wynagrodzeń (np. nagrody uznaniowe, premie wynikające z regulaminu wynagradzania w organizacji prowadzącej placówkę) dla kadry pracującej bezpośrednio z dzieckiem i rodziną mogą być zaplanowane w kosztorysie oferty.
- Zleceniodawca zastrzega, że ostateczna wysokość wynagrodzeń zależy od wysokości dotacji przyznanej organizacji po ocenie kosztorysu oferty przez komisję konkursową.
- Kalkulacja kosztów powinna zostać przeliczona na jednego uczestnika, która będzie stanowiła podstawę do obliczenia ewentualnych zwrotów dotacji, w przypadkach, gdy w półrocznym rozliczeniu kontrolnym liczba dzieci i młodzieży korzystających z danej placówki będzie niższa niż 50% liczby dzieci określonej dla danej placówki w ofercie. Oferent będzie zobowiązany do dokonania zwrotu proporcjonalnej części dotacji.
- W ramach zadania będą finansowane wyjazdy, które będą kontynuacją całorocznej pracy socjoterapeutycznej lub profilaktycznej z dziećmi.
- Ze środków pochodzących z dotacji nie mogą być finansowane: upominki, nagrody, prezenty.
- W ramach realizacji zadania nie mogą być finansowane zakupy środków trwałych powyżej 10 000 zł.
l. Działalność PWD o charakterze niefinansowym:
Oferent przedstawi w ofercie działalność pozafinansową, w szczególności:
- Angażowanie do prowadzenia zajęć wolontariuszy.
- Organizowanie zajęć we współpracy z innymi organizacjami / instytucjami / projektami, w tym korzystanie z dostępnej infrastruktury miejskiej.
- Korzystanie z bezpłatnej oferty zajęć dla dzieci na terenie Warszawy np. we współpracy z domem kultury, ośrodkiem sportu i rekreacji, z oferty zima i lato w mieście.
- Korzystanie z oferty szkoleniowej bezpłatnej dla pracowników PWD w ramach Miasta Korzyści.
m. Współpraca ze środowiskiem lokalnym:
- placówka wsparcia dziennego zobowiązana jest do ścisłej współpracy w lokalnych systemach wsparcia/ partnerstwach lokalnych lub z innymi lokalnymi systemami współpracy,
- PWD współpracuje w szczególności z placówkami oświatowymi, podmiotami leczniczymi i innymi placówkami działającymi w obszarze pomocy dziecku i rodzinie.
n. Organizacja wyjazdów wakacyjnych będących kontynuacją pracy całorocznej i weekendowych:
- Oferent powinien określić liczbę uczestników wyjazdu;
- Uczestnicy: dzieci i młodzież uczęszczające do prowadzonych przez Oferenta PWD w dzielnicy Żoliborz– kontynuacja pracy całorocznej, minimum 85% od liczby miejsc w PWD;
- Wyjazd powinien być realizowany na terenie Polski, w miejscu o walorach wypoczynkowo-turystycznych;
- Oferent powinien wyodrębnić w kosztorysie osobne pozycje dotyczące wyjazdów, w tym wyszczególnić koszty wynagrodzeń, zakwaterowania, transportu oraz pozostałe. W ramach środków z dotacji może być finansowane: zakwaterowanie, wyżywienie, transport uczestników do miejsca wypoczynku i z powrotem, transport z miejsca wypoczynku na wycieczki i z powrotem, wynagrodzenie kierownika, wychowawców, pielęgniarki/ratownika medycznego/lekarza, ratownika (jeżeli organizator przewiduje korzystanie uczestników z kąpieliska), ubezpieczenie uczestników wypoczynku, wolontariuszy i kadry pedagogicznej, na czas przejazdu i pobytu w miejscu wypoczynku, realizacja atrakcyjnego programu zajęć, zakup materiałów do zajęć, inne wydatki ściśle związane z turnusem i dokładnie opisane w złożonej ofercie. Należy podać kalkulację – w przeliczeniu na koszt jednego uczestnika wyjazdu. W przypadku wyjazdu mniejszej liczby uczestników niż zakłada oferta, Oferent będzie zobowiązany do zwrotu kosztów za każdą osobę, która nie pojechała.
- Oferent powinien prowadzić dokumentację z realizacji wyjazdu (w tym: dziennik zajęć, harmonogram zajęć, listy uczestników, pisemne zgody rodziców/opiekunów na uczestnictwo w wyjeździe, zgody na przetwarzanie danych osobowych).
1/ Wyjazdy wakacyjne będące kontynuacją pracy całorocznej:
- termin realizacji: wakacje letnie, ferie zimowe;
- czas trwania: minimum 10 dni;
- minimum jeden wyjazd w każdym roku realizacji zadania;
- program wyjazdu ma obejmować podsumowanie działań całorocznych wraz z realizację programu profilaktycznego. Oferent przedstawi w ofercie założenia do tego programu;
- Oferent wyłoniony w drodze konkursu będzie zobowiązany jest do dostarczenia do Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Żoliborz zgłoszenia wyjazdu do Kuratorium Oświaty;
2/ Wyjazdy weekendowe lub socjoterapeutyczne lub biwaki, itp.:
- termin realizacji: okres roku szkolnego, wakacji, ferii zimowych;
- czas trwania: 1-3 dni;
- minimum jeden wyjazd w każdym roku realizacji zadania;
- Oferent przedstawi w ofercie założenia programu wyjazdu.
W 2025 r. dopuszcza się zamianę organizacji wyjazdu wakacyjnego na organizacje 3-5 wyjazdów weekendowych lub socjoterapeutycznych lub biwaków itp. Określonych w punkcie 2.
Warunki realizacji zadania publicznego
- Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie - oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.
- Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.
- Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- W przypadku planowania zlecania części zadania innemu podmiotowi oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informację tę oferent umieszcza w planie i harmonogramie działań w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”.
- Jeżeli dany wydatek wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie będzie równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy:
- nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 25 % w części dotyczącej przyznanej dotacji ,
- nastąpiło jego zmniejszenie w dowolnej wysokości.
6. Naruszenie postanowienia, o którym mowa w ust. 5, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.
7. W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w umowie o wsparcie bądź powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie do:
- wyeliminowania z użycia przy wykonywaniu umowy jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych i zastąpienia ich wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji, w tym wykonanymi z biologicznych tworzyw sztucznych spełniających normę EN 13432 lub EN 14995;
- podawania poczęstunku bez używania jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
- podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych;
- podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
- wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają procesowi recyklingu;
- rezygnacji z używania jednorazowych opakowań, toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
- zakazu używania balonów wraz z patyczkami plastikowymi;
- zakazu wypuszczania lampionów;
- zakazu używania sztucznych ogni i petard.
8. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.
9. Informujemy, że na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) w Urzędzie m.st. Warszawy obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych wprowadzona zarządzeniem nr 1542/2024 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 13 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Urzędzie m.st. Warszawy. Procedura ta dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy nowy.bip.um.warszawa.pl oraz na stronie um.warszawa.pl/waw/ngo w zakładce otwarte konkursy ofert.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl