Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Reklamuj się w ngo.pl – tu są Twoi odbiorcy!  Baner, mailing, newsletter, artykuł promowany. Sprawdź >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Prowadzenie placówki wsparcia dziennego na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy w latach 2025-2027

Reklama
Nabór od 15.05.2025 do 11.06.2025 16:00
Dzielnica Żoliborz
Łączny budżet 850 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Młodzież, Dzieci
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Dzielnica Żoliborz ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Prowadzenie placówki wsparcia dziennego na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy w latach 2025-2027.

Zadanie polega na prowadzeniu przez Oferenta placówki wsparcia dziennego, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz organizacji wyjazdów wakacyjnych i weekendowych, będących kontynuacją pracy całorocznej, zgodnie z warunkami i wymaganiami określonymi w ogłoszeniu konkursowym.

1. Adresaci: Dzieci w wieku 6-18 lat, zamieszkujące lub uczące się w Dzielnicy Żoliborz, pochodzące z rodzin doświadczających trudności opiekuńczo-wychowawczych, w tym z problemem alkoholowym oraz ich rodzice i/lub opiekunowie. Z oferty placówki mogą korzystać dzieci i młodzież z rodzin uchodźczych oraz ich rodzice lub opiekunowie, w szczególności z rodzin ukraińskich korzystających z polskiego systemu edukacji.

2. Forma prowadzenia placówek wsparcia dziennego

W ramach zadania oczekuje się prowadzenia placówki wsparcia dziennego dla dzieci w wieku 6-18 lat. Placówka ma być prowadzona dla 20 dzieci w formie specjalistycznej z funkcją opiekuńczą, w rekomendowanej lokalizacji w dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, czyli w pomieszczeniach Szkoły Podstawowej nr 92 przy ul. Przasnyskiej 18a w Warszawie;

Liczba miejsc dla dzieci i młodzieży – 20.

3. Wymagania dotyczące prowadzenia placówki wsparcia dziennego: zadania obowiązkowe oraz działania fakultatywne:

  1. ZADANIA OBOWIĄZKOWE
  1. Placówka dostępna 5 dni w tygodniu minimum 4 godziny dziennie dla wychowanków.
  2. Dzieci do placówki zapisywane są z założeniem, że korzystają z placówki 3 - 5 dni w tygodniu. Od tej zasady mogą być jednak odstępstwa w związku ze specyficznymi potrzebami i sytuacją dziecka.
  3. Plan pracy z dzieckiem jest sporządzany w oparciu o diagnozę potrzeb i deficytów oraz analizę indywidualnej sytuacji rodzinnej i szkolnej.
  4. Wyjazdy wakacyjne będące kontynuacją pracy całorocznej.
  5. Wyjazdy weekendowe lub socjoterapeutyczne lub biwaki, itp.

Funkcja specjalistyczna:

  1. Placówka realizuje w ramach planu pracy z dzieckiem indywidualny program korekcyjny, program psychokorekcyjny lub psychoprofilaktyczny, w szczególności terapię pedagogiczną, psychologiczną i socjoterapię.
  2. Placówka prowadzi zajęcia specjalistyczne grupowe i indywidualne realizowane przez wychowawców i specjalistów. Placówka dąży do indywidualizacji pracy i wsparcia.
  3. Zajęcia specjalistyczne realizowane są zgodnie z regulaminem placówki.
  4. W ramach standardu minimum placówka realizuje grupowe zajęcia socjoterapeutyczne oraz zajęcia terapeutyczne np. trening umiejętności społecznych.
  5. Dostęp do kolejnych zajęć specjalistycznych tj. zajęć korekcyjnych, kompensacyjnych, zajęć logopedycznych, terapii psychologicznej, terapii pedagogicznej ustalany jest w miarę potrzeb w oparciu o diagnozę dziecka i specyfikę grupy oraz zasoby placówki.
  6. Praca z rodziną: spotkania indywidualne i grupowe, m. in. pomoc psychologiczna, pedagogiczna są stałym elementem pracy placówki.
  7. Placówka współpracuje w ramach systemów wsparcia na rzecz dziecka i rodziny. W tym celu utrzymuje kontakt z wybranymi osobami z różnych podmiotów, w tym z ośrodków pomocy społecznej, placówek oświatowych m.in. z poradni psychologiczno-pelagicznych i podmiotów leczniczych,  które działają na rzecz danego dziecka i jego rodziny np. pedagogami, psychologami, nauczycielami, asystentami rodziny, kuratorem, itd.

Funkcja opiekuńcza:

  1. Placówka prowadzi zajęcia opiekuńcze, wychowawcze, edukacyjne tj. pomoc w nauce (np. korepetycje, zajęcia reedukacyjne, nauka własna, nadrabianie zaległości), dożywianie zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania.
  2. Zagospodarowanie czasu wolnego oraz rozwijanie zainteresowań i pasji (np. zajęcia sportowe, artystyczne, komputerowe, wycieczki, projekty grupowe itp.).
  3. Współpraca z instytucjami miejskimi służąca rozwojowi zainteresowań i pasji.

2. DZIAŁANIA FAKULTATYWNE

  1. Placówka dostępna średnio w miesiącu min. 6 godzin dziennie dla wychowanków oraz min. 2 godziny dziennie pracy na rzecz dziecka - max.8 godzin dziennie.
  2. Wychowawcy są przygotowani do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.
  3. PWD sporządza kontrakt z dzieckiem i rodzicem/opiekunem dotyczący zakresu jego uczestnictwa w zajęciach oraz zasad współpracy w ramach ustalonego zakresu wsparcia.
  4. Praca dostosowana do potrzeb danej rodziny lub skierowanie do odpowiednich podmiotów w zakresie pomocy prawnej, doradztwa zawodowego, pomocy socjalnej, pomocy psychologicznej, pomocy w wychodzeniu z uzależnień.
  5. Udział w ogólnodostępnych wydarzeniach społecznych, kulturalnych, sportowych oraz udział w aktywnościach organizowanych w społeczności lokalnej.
  6. Praca w weekendy.
  7. Umożliwienie rozwoju i szkoleń kadrze.
  8. Wyjazdy rodzinne (integracyjne, terapeutyczne), aktywizacja zawodowa.
  9. Działania dla społeczności lokalnej.
  10. Wsparcie dzieci i rodzin w dostępie do opieki medycznej.

4/ Warunki i wymagania dotyczące realizacji zadania:

  1. Placówka wsparcia dziennego musi być prowadzona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  2. Oferent w ofercie wpisze miejsce realizacji zadania oraz opisze warunki lokalowe: liczbę, rodzaj i wielkość pomieszczeń przeznaczonych na realizację zadania, placówka musi być prowadzona na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.
  3. Oferent, który zostanie wyłoniony w konkursie, zobowiązany będzie złożyć przed podpisaniem umowy na realizację zadania publicznego dokument poświadczający prawo korzystania z lokalu, w którym będzie prowadzona placówka oraz zezwolenie na jej prowadzenie, statut, regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego oraz Standardy ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
  4. Oferent przy realizacji działań powinien uwzględnić bezpieczeństwo realizatorów i beneficjentów. Oferent ponosi całkowitą odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników zajęć, zarówno na terenie PWD, jak i podczas zajęć realizowanych poza PWD, w tym także wyjazdowych.
  5. Finansowanie posiłków powinno odbywać się w zgodzie z zasadami kształtowania poprawnych nawyków żywieniowych – bez fast foodów (z wyjątkiem sytuacji okazjonalnych).
  6. Rekrutacja adresatów zadania:
  •  Oferent zobowiązany jest do zapewnienia bezpłatnego i dobrowolnego uczestnictwa w zajęciach placówki (wyjątkiem jest sytuacja, gdy uczestnik zostanie skierowany do placówki przez sąd opiekuńczy).
  • Oferent określa liczbę odbiorców, którzy będą korzystać z placówki w poszczególnych latach realizacji zadania (każde dziecko liczone jest jeden raz w danym roku).
  • Oferent jest zobowiązany opisać sposób rekrutacji uczestników zadania, prowadzić stały monitoring frekwencji dzieci oraz prowadzić ciągłą rekrutację do placówki przez cały okres realizacji zadania publicznego.
  • Rekrutacja do PWD jest inicjowana i prowadzona przez kadrę placówki, w szczególności we współpracy z pracownikami socjalnymi, asystentami rodziny z ośrodka pomocy społecznej, kuratorami sądu rodzinnego, pedagogami / psychologami szkolnymi, nauczycielami oraz pracownikami innych podmiotów, w szczególności z pracownikami podmiotów leczniczych, a także innymi specjalistami realizującymi działania na rzecz dzieci i rodzin.
  • Oferent  jest zobowiązany do zapewnienia miejsca dla dzieci skierowanych do placówki przez sąd oraz wskazanych przez ośrodek pomocy społecznej.
  • Liczba dzieci zapisanych do placówki powinna być wyższa o 20 % od liczby miejsc w placówce, z uwagi na: zapewnienie wsparcia większej liczbie dzieci, optymalizację poziomu wsparcia świadczonego przez PWD w odniesieniu do poszczególnych dzieci, dbałość o jak najefektywniejsze wykorzystanie liczby miejsc w placówce.
  • Grafik / harmonogram uczestnictwa danego dziecka w placówce powinien być uzgodniony z rodzicem/opiekunem dziecka.
  • Wychowankowie przyjmowani są do PWD na okres roku szkolnego z możliwością przedłużenia na kolejne okresy. PWD prowadzi wieloletnią pracę z wychowankiem.
  • Fakt przyjęcia dziecka do placówki zostaje zgłoszony do szkoły, do której uczęszcza dziecko oraz do innych instytucji współpracujących z rodziną za zgodą rodzica/opiekuna.

     g. Monitorowanie frekwencji i ewaluacji:

  • Oferent jest zobowiązany opisać sposób stałego monitoringu frekwencji dzieci w placówce oraz propozycję działań naprawczych w przypadku obniżonej frekwencji.
  • PWD jest zobowiązana do przekazywania do Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Żoliborz comiesięcznych raportów dotyczących liczby uczestników, frekwencji. Do obliczania frekwencji nie będą wliczane okresy przerwy wakacyjnej (jeden miesiąc).
  • Zleceniobiorca przedstawi analizę przyczyn niskiej frekwencji, która zostanie uwzględniona przy określeniu wskaźnika frekwencji. Do obliczania frekwencji nie będą wliczane okresy przerwy wakacyjnej (jeden miesiąc).
  • Na podstawie wniosków z analizy przyczyn niskiej frekwencji, organizacja może być zobowiązana do wprowadzenia planu naprawczego. Plan naprawczy powinien być realizowany przez pół roku. Dzielnica po tym okresie podejmuje decyzję w sprawie kontynuacji współpracy z placówką, w sytuacji, gdy plan naprawczy nie przyniósł oczekiwanych rezultatów.
  • Oferent przedstawi sposób monitoringu i ewaluacji w ofercie pozwalający ocenić skuteczność działań i realizację wskaźników. Po zakończeniu zadania Oferent powinien opracować i przekazać raport ewaluacyjny z realizacji zadania.
  • W przypadku zatwierdzenia i wprowadzenia Bazy Monitorującej (BM2), oferent będzie obowiązkowo korzystał z jednolitego systemu gromadzenia danych i ich analizy, przekazanego przez Miasto.
  • Oferent zobowiązany jest do udziału w badaniach i ewaluacjach zadania prowadzonych na zlecenie Miasta oraz w rekrutacji uczestników zadania do tych badań i ewaluacji.

    h. Kadra:

  • Oferent zapewnia kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje, potwierdzone stosownymi dokumentami oraz posiada aktualne zaświadczenia o niekaralności każdego pracownika placówki. Kwalifikacje kadry, w tym kierownika, muszą być zgodne z kwalifikacjami określonymi w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  • Oferta powinna zawierać obowiązki kierownika/wychowawcy i pozostałej kadry zaangażowanej w realizację zadania.
  • Zespół placówki powinien składać się z kierownika oraz wychowawcy/wychowawców. Dodatkowo w zależności od indywidualnych potrzeb dzieci i formy prowadzonej placówki, PWD mogą zatrudniać specjalistów i instruktorów. Zatrudniając kadrę, należy dążyć do możliwej stabilizacji zatrudnienia i przeciwdziałania nadmiernej rotacji pracowników.
  • Wychowawca prowadzi bezpośrednią pracę z dziećmi oraz pracę pośrednią na rzecz dziecka: praca ze środowiskiem tj. kontakt z rodzinami, szkołami, instytucjami pomocowymi, przygotowanie do zajęć, udział w superwizjach, szkoleniach, praca w zespole, dokumentacja, inne wynikające z planu pracy wychowawcy. Proporcje pomiędzy pracą bezpośrednią z dzieckiem oraz pracą pośrednią powinny być dostosowywane do potrzeb i sytuacji dziecka. Szacuje się jednak, że praca bezpośrednia to około 75 % pracy wychowawcy, około 25 % czasu pracy stanowi zaś praca pośrednia.
  • Etat wychowawcy to 40 godzin tygodniowo, a godzina pracy wynosi 60 minut.
  • Osoby prowadzące zajęcia tematyczne rozwijające zainteresowania uczestników muszą posiadać wykształcenie adekwatne do tematyki prowadzonych zajęć w zależności od ich rodzaju i udokumentowane doświadczenie.
  • Osoby prowadzące zajęcia edukacyjne z zakresu profilaktyki uzależnień, muszą posiadać adekwatne wykształcenie i przygotowanie pedagogiczne.
  • Oferent przystępując do konkursu zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że znana jest mu treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym oraz obowiązki z niej wynikające, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem. Oferent w przypadku zawarcia umowy dotacyjnej, zobowiązany jest do jej realizowania zgodnie z wytycznymi wynikającymi z wymienionej ustawy.
  • Oferent przed dopuszczeniem do realizacji zadań wynikających z umowy w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, świadczeniem porad psychologicznych, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi, zweryfikuje osoby biorące udział przy wykonywaniu ww. czynności pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (zwanego dalej Rejestrem), o którym mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
  • Oferent przed dopuszczeniem osób zatrudnionych do realizacji zadań odbierze aktualne zaświadczenia / informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
  • Oferent oświadcza, że wprowadzi i będzie realizował Standardy ochrony małoletnich, o których mowa w art. 22b-22c ww. ustawy.

   i. Dokumentacja:

Oferent jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji, której rodzaj i sposób prowadzenia określa regulamin organizacyjny PWD. Wyłoniony w konkursie Oferent będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z:

  • czasem pracy wszystkich pracowników bez względu na przyjętą formę zatrudnienia, w przypadku umowy zlecenie musi być prowadzona ewidencja godzin pracy, lista obecności,
  • listy obecności dzieci,
  • pracą merytoryczną z dzieckiem i na rzecz dziecka (w szczególności z rodziną, placówkami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, ośrodkiem pomocy społecznej i innymi) np. dzienniki zajęć, listy obecności dzieci, dokumenty dotyczące współpracy z instytucjami, karty pracy z rodziną, karty diagnostyczne i inne. W ofercie należy wskazać jaka dokumentacja będzie prowadzona.
  • dokumentacja pracy kadry (karty pracy wychowawców, kierowników, specjalistów, instruktorów z podziałem na pracę bezpośrednią oraz pracę ze środowiskiem, dokumentacja kadrowa, dokumentacja finansowo-księgowa, zakresy obowiązków każdego pracownika),
  • zgodami rodziców na uczestnictwo dziecka w PWD,
  • diagnozą sytuacji dziecka zawierającą trudności, potrzeby, deficyty, możliwości, w oparciu o którą powstaje indywidualny plan pracy z dzieckiem i rodziną, oraz cykliczne podsumowanie pracy z dzieckiem,
  • gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, w tym do odbioru stosownych oświadczeń i zgód od osób, których dane dotyczą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. zwany dalej RODO) oraz wydawanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych,
  • dokumentacją związaną z realizacją Polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem i Standardów ochrony dzieci przed krzywdzeniem,
  • prowadzeniem dokumentacji w Bazie Monitorującej 2 od czasu jej zatwierdzenia i wprowadzenia przez Miasto.

   j. Organizacja pracy placówki:

  • Oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie informacji o funkcjonowaniu PWD: ile miesięcy w roku placówka pracuje, dni i godziny otwarcia, opis i ramowy plan zajęć, harmonogram pracy w okresach wakacyjnych i ferii, opis działań realizowanych przez placówkę, ogólny harmonogram.
  • Oferent wyłoniony w drodze konkursu zobowiązany jest do przekazania aktualnego harmonogramu funkcjonowania placówki w dniu podpisania umowy, który będzie zawierał szczegółowy harmonogram realizacji zadania wraz z podaniem tygodniowego planu zajęć w poszczególnych latach realizacji zadania czyli z dokładnym określeniem dni i godzin pracy placówki, terminów prowadzenia poszczególnych zajęć, w tym w okresach wakacyjnych i ferii.
  • Zleceniobiorca aktualizuje harmonogram funkcjonowania placówki na bieżąco i informuje o zmianach przed ich wprowadzeniem.
  • Pod opieką jednego wychowawcy, w tym samym czasie, może przebywać nie więcej niż 15 dzieci. Przy zapewnianiu opieki nad dziećmi przebywającymi w placówce wsparcia dziennego oraz wykonywaniu innych czynności związanych z realizacją zadań tej placówki można korzystać z pomocy wolontariuszy. Optymalna liczba dzieci przypadająca na jedną osobę dorosłą w placówce specjalistycznej z funkcją opiekuńczą 7-12.

k. Kosztorys:

Oferent przedstawi kosztorys w podziale na główne kategorie:

  • Koszty merytoryczne realizacji działań.
  • Koszty administracyjne stanowiące maksymalnie 20% kosztów całkowitych. W przypadku przekroczenia kosztów najmu lokalu w ww. limicie, koszty te nie będą wliczane w ten limit, będą stanowiły dodatkowe koszty administracyjne.
  • Opracowany kosztorys realizacji zadania powinien być sporządzony osobno dla każdego roku realizacji zadania. Kosztorys powinien być czytelny, w jednej pozycji kosztorysu powinien zawierać się jeden rodzaj kosztów.
  • W ramach pracy wychowawców i specjalistów w placówce powinna być finansowana: praca bezpośrednia z dziećmi i praca pośrednia na rzecz dziecka.
  • Wzrost wynagrodzeń oraz dodatki do wynagrodzeń (np. nagrody uznaniowe, premie wynikające z regulaminu wynagradzania  w organizacji prowadzącej placówkę) dla kadry pracującej bezpośrednio z dzieckiem i rodziną mogą być zaplanowane w kosztorysie oferty.
  • Zleceniodawca zastrzega, że ostateczna wysokość wynagrodzeń zależy od wysokości dotacji przyznanej organizacji po ocenie kosztorysu oferty przez komisję konkursową.
  • Kalkulacja kosztów powinna zostać przeliczona na jednego uczestnika, która będzie stanowiła podstawę do obliczenia ewentualnych zwrotów dotacji, w przypadkach, gdy w półrocznym rozliczeniu kontrolnym liczba dzieci i młodzieży korzystających z danej placówki będzie niższa niż 50% liczby dzieci określonej dla danej placówki w ofercie. Oferent będzie zobowiązany do dokonania zwrotu proporcjonalnej części dotacji.
  • W ramach zadania będą finansowane wyjazdy, które będą kontynuacją całorocznej pracy socjoterapeutycznej lub profilaktycznej z dziećmi.
  • Ze środków pochodzących z dotacji nie mogą być finansowane: upominki, nagrody, prezenty.
  • W ramach realizacji zadania nie mogą być finansowane zakupy środków trwałych powyżej 10 000 zł.

 

l. Działalność PWD o charakterze niefinansowym:

Oferent przedstawi w ofercie działalność pozafinansową, w szczególności:

  • Angażowanie do prowadzenia zajęć wolontariuszy.
  • Organizowanie zajęć we współpracy z innymi organizacjami / instytucjami / projektami, w tym korzystanie z dostępnej infrastruktury miejskiej.
  • Korzystanie z bezpłatnej oferty zajęć dla dzieci na terenie Warszawy np. we współpracy z domem kultury, ośrodkiem sportu i rekreacji, z oferty zima i lato w mieście.
  • Korzystanie z oferty szkoleniowej bezpłatnej dla pracowników PWD w ramach Miasta Korzyści.

 

mWspółpraca ze środowiskiem lokalnym:

  • placówka wsparcia dziennego zobowiązana jest do ścisłej współpracy w lokalnych systemach wsparcia/ partnerstwach lokalnych lub z innymi lokalnymi systemami współpracy,
  • PWD współpracuje w szczególności z placówkami oświatowymi, podmiotami leczniczymi i innymi placówkami działającymi w obszarze pomocy dziecku i rodzinie.

 

n. Organizacja wyjazdów wakacyjnych będących kontynuacją pracy całorocznej i weekendowych:

  • Oferent powinien określić liczbę uczestników wyjazdu;
  • Uczestnicy: dzieci i młodzież uczęszczające do prowadzonych przez Oferenta PWD w dzielnicy Żoliborz– kontynuacja pracy całorocznej, minimum 85% od liczby miejsc w PWD;
  • Wyjazd powinien być realizowany na terenie Polski, w miejscu o walorach wypoczynkowo-turystycznych;
  • Oferent powinien wyodrębnić w kosztorysie osobne pozycje dotyczące  wyjazdów, w tym wyszczególnić koszty wynagrodzeń, zakwaterowania, transportu oraz pozostałe. W ramach środków z dotacji może być finansowane: zakwaterowanie, wyżywienie, transport uczestników do miejsca wypoczynku i z powrotem, transport z miejsca wypoczynku na wycieczki i z powrotem, wynagrodzenie kierownika, wychowawców, pielęgniarki/ratownika medycznego/lekarza, ratownika (jeżeli organizator przewiduje korzystanie uczestników  z kąpieliska), ubezpieczenie uczestników wypoczynku, wolontariuszy i kadry pedagogicznej, na czas przejazdu i pobytu w miejscu wypoczynku, realizacja atrakcyjnego programu zajęć, zakup materiałów do zajęć, inne wydatki ściśle związane z turnusem i dokładnie opisane w złożonej ofercie. Należy podać kalkulację – w przeliczeniu na koszt jednego uczestnika wyjazdu. W przypadku wyjazdu mniejszej liczby uczestników niż zakłada oferta, Oferent będzie zobowiązany do zwrotu kosztów za każdą osobę, która nie pojechała.
  • Oferent powinien prowadzić dokumentację z realizacji wyjazdu (w tym: dziennik zajęć, harmonogram zajęć, listy uczestników, pisemne zgody rodziców/opiekunów na uczestnictwo w wyjeździe, zgody na przetwarzanie danych osobowych).

 

1/ Wyjazdy wakacyjne będące kontynuacją pracy całorocznej:

  • termin realizacji: wakacje letnie, ferie zimowe;
  • czas trwania: minimum 10 dni;
  • minimum jeden wyjazd w każdym roku realizacji zadania;
  • program wyjazdu ma obejmować podsumowanie działań całorocznych wraz z realizację programu profilaktycznego. Oferent przedstawi w ofercie założenia do tego programu;
  • Oferent wyłoniony w drodze konkursu będzie zobowiązany jest do dostarczenia do Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Żoliborz zgłoszenia wyjazdu do Kuratorium Oświaty;

 

2/ Wyjazdy weekendowe lub socjoterapeutyczne lub biwaki, itp.:

  • termin realizacji: okres roku szkolnego, wakacji, ferii zimowych;
  • czas trwania: 1-3 dni;
  • minimum jeden wyjazd w każdym roku realizacji zadania;
  • Oferent przedstawi w ofercie założenia programu wyjazdu.

W 2025 r. dopuszcza się zamianę organizacji wyjazdu wakacyjnego na organizacje 3-5 wyjazdów weekendowych lub socjoterapeutycznych lub biwaków itp. Określonych w punkcie 2.

Warunki realizacji zadania publicznego

  1. Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie - oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.
  2. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.
  3. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  4. W przypadku planowania zlecania części zadania innemu podmiotowi oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informację tę oferent umieszcza w planie i harmonogramie działań w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”.
  5. Jeżeli dany wydatek wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie będzie równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy:
  1. nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 25 % w części dotyczącej przyznanej dotacji ,
  2. nastąpiło jego zmniejszenie w dowolnej wysokości.

 

6. Naruszenie postanowienia, o którym mowa w ust. 5, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.

7. W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w umowie o wsparcie bądź powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie do:

  1. wyeliminowania z użycia przy wykonywaniu umowy jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych i zastąpienia ich wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji, w tym wykonanymi z biologicznych tworzyw sztucznych spełniających normę EN 13432 lub EN 14995;
  2. podawania poczęstunku bez używania jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
  3. podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych;
  4. podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  5. wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają procesowi recyklingu;
  6. rezygnacji z używania jednorazowych opakowań, toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
  7. zakazu używania balonów wraz z patyczkami plastikowymi;
  8. zakazu wypuszczania lampionów;
  9. zakazu używania sztucznych ogni i petard.

8. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.

9. Informujemy, że na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) w Urzędzie m.st. Warszawy obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych wprowadzona zarządzeniem nr 1542/2024 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 13 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Urzędzie m.st. Warszawy. Procedura ta dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy nowy.bip.um.warszawa.pl oraz na stronie um.warszawa.pl/waw/ngo w zakładce otwarte konkursy ofert.

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama