Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Wypromuj się na ngo.pl: zwiększ zasięgi, zyskaj uwagę, zbuduj relacje Czeka na Ciebie 3 miliony odbiorców! Sprawdź >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Otwarty konkurs ofert na wykonywanie zadnia publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pn.: "Ćwiczenia...

Reklama
Otwarty konkurs ofert na wykonywanie zadnia publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pn.: "Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów" w ramach Włocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok
Nabór od 15.04.2025 do 06.05.2025 17:00
Urząd Miasta Włocławek - Wydział Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej
Łączny budżet 96 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje do 96 tys. PLN
Seniorzy
Gmina Miasto Włocławek, Urząd Miasta Włocławek - Wydział Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Otwarty konkurs ofert na wykonywanie zadnia publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pn.: "Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów" w ramach Włocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok.

OGŁOSZENIE

 

Działając na podstawie art. 30 ust. 1, ust, 2 pkt. 2  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, poz. 1572, poz.1907, poz.1940) oraz art. 4 ust. 1, pkt 6, 7, art. 11, 13, 14, 15 i 19 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o  działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, poz. 1940), w związku z Uchwałą Nr XI/115/2024  Rady Miasta Włocławek z dnia 3 grudnia 2024 r. w  sprawie uchwalenia Rocznego Programu współpracy Gminy Miasto Włocławek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o  działalności pożytku publicznego i  o  wolontariacie, na rok 2025

 

Prezydent Miasta Włocławek

 

ogłasza otwarty konkurs ofert na wykonywanie zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pn. „Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów” w ramach Włocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok.

 

Rozdział I. Rodzaj i formy realizacji zadania oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

 

Szczegółowe warunki w zakresie przyjęcia i weryfikacji ofert, zawarto w Zarządzeniu Nr 476/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 16 grudnia 2024  r. w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

 

  1. Zadania publiczne z zakresu ochrony i promocji zdrowia realizowane w formie powierzenia:

 

Projekt „Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów” został wybrany do realizacji
w procedurze Włocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok. Zgodnie z treścią zgłoszenia, jego celem jest poprawa stanu zdrowia seniorów poprzez ćwiczenia dostosowane do wieku
i możliwości fizycznych.

Regularne ćwiczenia pod okiem wykwalifikowanych instruktorów mogą znacząco poprawić ogólną kondycję, zwiększyć wydolność sercowo-naczyniową, kluczową dla zapobiegania chorobom serca
i udarom, wzmocnić mięśnie, co pomoże w utrzymaniu niezależności i wykonywaniu codziennych czynności bez pomocy. Ponadto dzięki ćwiczeniom zmniejszy się ryzyko upadków szczególnie niebezpiecznych dla osób starszych, dzięki poprawie równowagi i koordynacji.

Udział w zajęciach stworzy również okazję do aktywnego spędzenia czasu oraz budowania pozytywnych relacji międzyludzkich.

  • planowane środki finansowe na realizację zadania publicznego w 2025 roku – 96 000 zł
  • przekazane środki finansowe na realizację zadania publicznego w 2024 roku – 0 zł

 

  1. Przedłożona oferta dotycząca niniejszego konkursu nie może być ponownie złożona na inne konkursy ogłaszane przez Prezydenta Miasta Włocławek. Ponadto oferta nie może stanowić wniosku o dofinansowanie z pominięciem otwartego konkursu ofert w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. W przypadku otrzymania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oferent nie może wnioskować o inne dodatkowe środki z budżetu Gminy Miasto Włocławek na realizację dotowanego zadania.
  3. W przypadku niewykorzystania w całości środków na realizację niniejszego konkursu Prezydent Miasta Włocławek może ogłosić konkurs uzupełniający.
  4. W 2024 roku na wykonywanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań gminy w zakresie ochrony i promocji zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych przekazano organizacjom  pozarządowym oraz innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego, zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie kwotę w wysokości 80 250 zł, z czego 65 500 zł przekazano w ramach otwartych konkursów ofert, 14 750 zł w ramach trybu pozakonkursowego.

 

Rozdział II. Zasady przyznawania dotacji.

 

  1. Zlecenie zadania publicznego i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art. 3 ust 2 i 3 cytowanej wyżej ustawy, prowadzące działalność statutową w zakresie ochrony i promocji zdrowia lub wspierania kultury fizycznej i sportu.
  3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji oraz nie gwarantuje przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez Oferenta.
  4. Realizacja zadania nastąpi w trybie powierzenia. Gmina Miasto Włocławek sfinansuje 100% całkowitych kosztów zadania publicznego.
  5. W ramach zadania oferent nie może pobierać świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
  6. W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji projektu wkład osobowy niefinansowy, konieczne jest przestrzeganie następujących warunków:
  1. kalkulacja wkładu pracy wolontariusza winna być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu; jeśli wolontariusz wykonuje prace wymagające odpowiednich kwalifikacji to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza powinna być dokonana w oparciu o obowiązujące stawki rynkowe, w pozostałych przypadkach przyjmuje się, iż wartość jednej godziny pracy jednego wolontariusza nie może przekroczyć kwoty wskazanej w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów  z  dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za  pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 roku (Dz. U. z 2024 r. poz. 1362),
  2. zakres, sposób i liczba godzin pracy wykonywanej przez wolontariusza muszą zostać określone w pisemnym porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  3. wolontariusz zobowiązany jest do prowadzenia karty pracy wraz ze szczególnym opisem wykonywanej pracy (dokumentacja ta musi być przechowywana, tak jak dokumenty finansowe),
  4. wyliczenie wartości pracy dokonuje na podstawie faktycznego czasu pracy wolontariusza i stawki godzinowej,
  5. w ramach realizacji zadania nie można podpisać z tą sama osobą umowy zlecenia/o dzieło i porozumienia o wolontariacie.
  1. W ramach otwartego konkursu ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta na realizację zadania.
  2. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku Referat Zdrowia i Polityki Społecznej odsyła oferentowi ofertę do poprawy w  generatorze wniosków „Witkac” –www.witkac.pl. Oferent poprawia ofertę, tzn. wprowadza zmiany w kosztorysie, uwzględniające przyznaną kwotę dotacji i  odsyła za pomocą generatora wniosków „Witkac” w  terminie 14 dni od dnia odesłania oferty do poprawy. Następnie wydrukowaną z  generatora, poprawioną i podpisaną ofertę dostarcza (za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą, kurierem lub osobiście) do Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej w ciągu 5 dni od  dnia złożenia poprawionej oferty w  generatorze witkac.pl. Niezłożenie poprawionej oferty  w generatorze ofert, w  terminie 14 dni od dnia odesłania oferty do poprawy, uznane będzie za rezygnację  z zawarcia umowy.
  3. W ramach realizacji zadania, koszty administracyjne nie mogą przekroczyć 10% całkowitych kosztów zadania, w tym m.in.:
  1. koszty obsługi księgowej - wynagrodzenie za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości,
  2. koszty koordynacji, promocji i rekrutacji,
  3. koszty telekomunikacyjne, zakup materiałów piśmienniczych i eksploatacyjnych do urządzeń biurowych używanych w ramach realizacji zadania, część kosztów ogólnych Oferenta, np. opłaty pocztowe, opłaty bankowe – w części związanej z realizacją zadania.
  1. Dotacja może być przeznaczona na koszty:
  1. niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z realizacją zadania, zgodnie  z opisem działań w ofercie realizacji zadania publicznego, w części dotyczącej  realizacji zadania,
  2. uwzględnione w budżecie zadania oraz umieszczone w kosztorysie oferty i zawartej umowie,
  3. spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem  zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów,
  4. poparte oryginalnymi dowodami księgowymi i wykazane w dokumentacji finansowej oferenta, w tym:
  1. koszty wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, umów cywilno-prawnych zawartych z osobami zatrudnionymi do bezpośredniej realizacji zadania i nadzoru;
  2. bezpośrednie koszty związane z realizacją;
  3. koszty administracyjne w części dotyczącej realizacji zadania.
  1. Dotacja nie może być przeznaczona na:
  1. działalność gospodarczą,
  2. pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji starającej się o przyznanie dotacji, w tym także wydatków na wynagrodzenia pracowników, poza zakresem realizacji zadania,
  3. działalność polityczną i religijną,
  4. udzielanie pomocy finansowej osobom prawnym lub fizycznym,
  5. opłaty i kary umowne,
  6. podatek od towarów i usług, jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczania,
  7. remont i adaptację pomieszczeń,
  8. zakup środków trwałych i wydatki inwestycyjne,
  9. zakup gruntów,
  10. wydatki nie związane bezpośrednio z realizacją zadania,
  11. wydatki poniesione na przygotowanie oferty,
  12. opłaty oferenta niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadania (np. składki członkowskie, licencyjne).
  1. Jeżeli w ramach zadania wykorzystywane są samochody prywatne do rozliczenia kosztów stosuje się przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r.  Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).
  2. Wydatki ponoszone w ramach przyznanej dotacji przed dniem podpisania umowy, lecz po dacie rozstrzygnięcia konkursu stanowią koszt kwalifikowany, jeżeli tak stanowi umowa.
  3. Wydatki na realizację zadania mogą być dokonywane do dnia określonego w umowie.
  4. Szczegółowe warunki przyznania dotacji na realizację zadania publicznego, tryb płatności, sposób rozliczenia udzielonej dotacji, zostaną określone w umowie zawartej na podstawie art. 16 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz.2057).

 

Rozdział III. Termin i warunki realizacji zadania publicznego

 

  1. Zakres działań w ramach powierzonego zadania obejmuje:
  1. organizację ogółem 480 zajęć z zakresu aktywności fizycznej dla seniorów zamieszkałych na terenie Włocławka:
  1. liczebność grupy: do 20 osób,
  2. okres trwania zajęć: maj-grudzień 2025 r.
  3. zajęcia:
  • czas trwania zajęć: 1 godzina zegarowa, w tym 45 min. trening,
  • częstotliwość: do 5 razy w tygodniu,
  • sprzęt sportowy zakupiony na potrzeby projektu lub udostępniony przez oferenta,
  1. dokumentowanie podjętych działań:
    1. wykaz przeprowadzonych zajęć z określeniem ich rodzaju oraz daty i miejsca ich odbycia się,
    2. listy uczestników poszczególnych zajęć.
  1. Zajęcia z seniorami prowadzić mogą wyłącznie osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje - udokumentowane wykształcenie kierunkowe (np. absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego lub kierunku Wychowanie Fizyczne).
  2. Szczegółowe terminy i miejsce przeprowadzenia zajęć zostaną ustalone przez Zleceniobiorcę
    i przekazane do wiadomości komórki Urzędu Miasta merytorycznie odpowiedzialnej za realizację zadania, przed ich rozpoczęciem za pośrednictwem osób wskazanych w umowie do kontaktów roboczych.
  3. Oferent zobowiązany będzie do:
    1. monitorowania realizacji zadania oraz przeprowadzenia ewaluacji, celem wskazania czy zakładane efekty zostały osiągnięte,
    2. monitorowania i przestrzegania wszelkich wytycznych oraz ograniczeń, nakazów i zakazów ustalonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego
  4. Realizując zadanie publiczne Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, osobom ze szczególnymi potrzebami, w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r.  poz. 1411).
  5. Zadanie publiczne winno być realizowane w roku 2025 z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowach zawartych pomiędzy oferentami a Gminą Miasto Włocławek.
  6. Zadania publiczne określone w rozdziale I pkt 1 winny być  realizowane tylko na rzecz mieszkańców Miasta Włocławek.
  7. Podmiot realizujący zlecone zadanie zobowiązuje się do pisemnego informowania Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek o:
  1. planowanych zmianach mających istotny wpływ na przebieg zadania, w szczególności o zmianach dotyczących osób odpowiedzialnych za jego realizację, miejsca i godzin realizacji zadania,
  2. dokonanych zmianach dotyczących osób reprezentujących podmiot realizujący zadanie lub danych teleadresowych.
  1. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz   obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisywanym w ofercie.
  2. Działania objęte ofertą muszą mieścić się w zakresie działań statutowych Oferenta.
  3. Wzór umowy na realizację zadań publicznych, o której mowa w ust. 3 stanowi załącznik nr 2.

 

Rozdział IV. Termin, tryb i warunki składania ofert

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest:
    1. wypełnienie i złożenie oferty konkursowej w generatorze wniosków znajdującym się pod adresem  www.witkac.pl w terminie do dnia 6 maja 2025 r.. do godz. 17.00
    2. następnie wydrukowanie oferty wygenerowanej z systemu witkac.pl, podpisanie przez osoby upoważnione  i dostarczenie w zamkniętej kopercie (za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą, kurierem lub osobiście) do Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 bud. B pok. 35 w poniedziałki, środy i czwartki  w godzinach 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17.00, w piątki 7.30 – 14.00  w ciągu 5 dni od dnia złożenia oferty za pomocą generatora. 

Opis koperty:

Otwarty konkurs ofert na realizację projektu w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok pn. „Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów”

  1. Oferty muszą być podpisane przez osoby, które zgodnie z zapisem KRS lub innym dokumentem prawnym są upoważnione do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych (zawierania umów). Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi oferta powinna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem ze wskazaniem funkcji.
  2. Do oferty składanej w generatorze ofert, należy dołączyć w formie skanów następujące załączniki:
  1. aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczący statusu prawnego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności, wydruk z Internetu aktualnego odpisu KRS nie musi być opatrzony żadnymi pieczęciami oraz podpisami; w przypadku oferentów wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Włocławek, dopuszcza się złożenie oświadczenia oferenta zawierające: nazwę rejestru (np. ewidencja Prezydenta Miasta Włocławek), numer pozycji pod jaką podmiot został wpisany, imienny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania oferenta i zaciągania zobowiązań (skład zarządu), sposób reprezentowania organizacji zgodny z zapisem statutowym,
  2. aktualny statut lub inny dokument zawierający zakres działalności podmiotu oraz wskazujący organy uprawnione do reprezentacji,
  3. pełnomocnictwa i upoważnienia do składania oświadczeń woli i zawierania umów, o ile nie wynikają z innych załączonych dokumentów,
  4. aktualny dokument potwierdzający posiadanie rachunku bankowego (kopia umowy rachunku bankowego lub  zaświadczenie z banku o posiadaniu konta bankowego lub aktualny komputerowy wyciąg z rachunku bankowego) w przypadku składania kopii umowy rachunku bankowego dodatkowo należy złożyć aktualny wyciąg z rachunku bankowego,
  5. umowę partnerską lub oświadczenie partnera w przypadku projektów z udziałem partnera,
  6. oświadczenie dotyczące podatku od towarów i usług stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
  1. W przypadku stwierdzenia braku załączników pracownik merytoryczny powiadamia oferenta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie o  niepełnych ofertach i możliwości uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie. Brakujące załączniki dołączane są w formie skanów w generatorze.
  2. Zleceniodawca może zwrócić się do Oferenta o dostarczenie wymaganych w otwartym konkursie ofert załączników w wersji papierowej. Wszystkie strony załączników składanych w formie kserokopii muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby do takiego potwierdzania uprawnione. Ponadto, każda strona musi być opatrzona datą potwierdzenia za zgodność z oryginałem. Oferent zobowiązany jest do dostarczenia wymaganych załączników w terminie 7 dni od dnia poinformowania drogą telefoniczną bądź pocztą elektroniczną.
  3.  Oferty nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone, jeżeli:
  1. zostaną złożone w generatorze, a niedostarczone  w wersji papierowej z podpisami osób upoważnionych lub  w wersji elektronicznej z właściwymi podpisami elektronicznymi (profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny) w terminie 5 dni od złożenia oferty w  generatorze wniosków „Witkac”;
  2. ofertę złoży podmiot nieuprawniony;
  3. złożona oferta w wersji papierowej  lub elektronicznej nie została podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu   organizacji,   zgodnie   z uprawnieniem   wskazanym   w Krajowym Rejestrze Sądowym/właściwej  ewidencji  lub  innym  dokumencie  (upoważnienie, pełnomocnictwo). Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi (wersja papierowa) oferty powinna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem ze wskazaniem funkcji;
  4. nie zostały uzupełnione załączniki w terminie wskazanym w ust. 4 i 5.
  1. Generator wniosków „Witkac” jest obecnie obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w  przygotowaniu oferty, aktualizacji kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
  2. Oferenci mogą złożyć ofertę wspólną  zgodnie z art. 14 ust. 2, 3, 4 i 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  3. Oferty złożone nie podlegają modyfikacjom  po terminie składania ofert wskazanym w ogłoszeniach        o konkursach aż do rozstrzygnięcia konkursu.
  4. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
  5. Pracownicy Referatu Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek wykonujący swoje obowiązki w zakresie dot. niniejszego konkursu nie mogą sporządzać oferty w imieniu organizacji ani w żaden sposób ingerować w jej treść.

 

Rozdział V. Terminy, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

  1. Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 21 dni od upływu terminu składania ofert.
  2. Wszystkie oferty spełniające kryteria formalne są oceniane przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Włocławek.
  3. W trakcie oceny merytorycznej będą uwzględniane następujące kryteria:

 

Lp.

Rodzaj kryterium

 

1.

Zgodność oferty z rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu konkursowym

TAK/NIE

2.

Zbieżność celów statutowych oferenta z zadaniem określonym w ogłoszeniu konkursowym

TAK/NIE

 

Ocena części opisowej zadania

Zakres punktacji

1.

Możliwość realizacji zadania przez oferenta, w tym:

 

 

  1. adekwatność proponowanych działań w odniesieniu do rodzaju zadania,
  2. celowość realizacji zadania (spójność zaplanowanych działań i ich rozplanowanie w czasie, adekwatność działań do założonych celów,  stopień zgodności z celami konkursu itp.) ,
  3. rezultaty realizacji zadania (zakładane efekty ilościowe i jakościowe).

0-10

2.

Proponowana jakość wykonania zadania publicznego (atrakcyjność proponowanych działań, innowacyjność, sposoby realizacji itp.)

0-10

3.

Kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne

0-10

4.

Doświadczenie oferenta w realizacji zadań o podobnym charakterze i zasięgu

0-5

5.

Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych oferentowi w latach poprzednich w tym terminowość, rzetelność i sposób rozliczenia dotacji)

0-5

 

Ocena części finansowej zadania

 

1.

Prawidłowość i przejrzystość budżetu, w tym adekwatność proponowanych kosztów do planowanych działań, zasadność przyjętych stawek w odniesieniu do średnich cen rynkowych, poprawność rachunkowa.

0-5

2.

Deklarowany wkład osobowy.

0-5

 

Łącznie max. liczba pkt. do zdobycia:

50

 

  1. Oferty, w których zakres zaproponowanego zadania, cele statutowe oferenta nie są zgodne z zadaniami określonymi w niniejszym ogłoszeniu zostaną odrzucone z przyczyn merytorycznych (otrzymują 0 pkt.).
  2. Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska minimum 30 pkt. w ocenie merytorycznej. Rekomendacje do dofinansowania uzyskają oferty, które według kolejności zdobędą najwyższa liczbę punktów, co oznacza, że nie wszystkie oferty zaopiniowane pozytywnie będą mogły uzyskać dofinansowanie z budżetu Gminy Miasto Włocławek.
  3. Komisja Konkursowa dokona analizy złożonych ofert w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie kierując się kryteriami podanymi w treści ogłoszenia, a następnie przedłoży Prezydentowi Miasta Włocławek rekomendacje co do wyboru ofert wraz z propozycją wysokości dotacji na realizację poszczególnych projektów.
  4. Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Prezydent Miasta Włocławek w drodze zarządzenia.
  5. Do Zarządzenia Prezydenta Miasta Włocławek w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
  6. Informacje o rozstrzygnięciu zostaną podane do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 na stronie internetowej Urzędu Miasta Włocławek www.wloclawek.eu, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek oraz w generatorze Witkac.pl.
  7. Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.

 

Rozdział VI. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego.

 

  1. Wykonanie zadania nastąpi z dniem zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania końcowego.
  2. Sprawozdania z realizacji zadania Zleceniobiorca wypełnia i składa w generatorze wniosków „Witkac”                            w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego. Następnie, Zleceniobiorca, wydrukowane i podpisane przez osoby upoważnione sprawozdanie dostarcza w ciągu 5 dni od dnia złożenia za pomocą generatora wniosków „Witkac”, za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą, kurierem lub osobiście do Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta, Włocławek, Zielony Rynek 11/13, budynek B, pok. 35 w  poniedziałki, środy   i czwartki w  godzinach 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17,00, w piątki 7.30 – 14.00. Do sprawozdania w wersji papierowej zależy dołączyć (podpisane przez osoby upoważnione) zestawienie faktur, o którym mowa w pkt.4.
  3. Jeżeli dany koszt wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie będzie równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uzna się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpi zwiększenie tego wydatku o więcej niż 10%. Wszelkie inne zmiany preliminarza wymagać będą zawarcia aneksu do umowy.
  4. Do sprawozdania końcowego Zleceniobiorca załącza zestawienie faktur (rachunków), zawierające:   nazwę wydatku, nr dokumentu księgowego, datę wystawienia dokumentu księgowego, całkowity koszt faktury/rachunku, koszt związany z realizacją zadania, wydatek poniesiony z dotacji, wydatek poniesiony ze środków własnych, wkład osobowy i rzeczowy,  datę zapłaty. Zestawienie należy sporządzić w programie biurowym „excell” i dołączyć jako załącznik w generatorze „Witkac”.

 

Rozdział VII. Postanowienia końcowe.

  1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert udzielający zamówienia może zmienić lub zmodyfikować wymagania i treść dokumentów konkursowych o czym niezwłocznie informuje oferentów oraz umieszcza informację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek oraz   w generatorze wniosków „Witkac” – www.witkac.pl.  
  2. Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo do:
  1. odwołania konkursu ofert, przesunięcia terminu składania ofert oraz przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny,
  2. odstąpienia od realizacji zadań z przyczyn obiektywnych.
    1. Otwarty konkurs ofert zostanie unieważniony jeżeli:
  1. nie zostanie złożona żadna oferta,
  2. żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów zawartych w ogłoszeniu.
    1. Prezydent Miasta Włocławek może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji  i podpisania umowy, w przypadku gdy okaże się, że:
  1. podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych;
  2. zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta;
  3. w przypadku, gdy wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż wnioskowana w ofercie, oferent nie złoży w wyznaczonym terminie aktualizacji oferty uwzględniającej zmiany;
  4. w organach oferenta zasiadają osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe;
  5. zawarcie umowy nie leży w interesie publicznym;
  6. zagrożona jest realizacja zadania publicznego,
  7. zakres zadania po aktualizacji oferty znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot utraci zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
    1. Dotowany podmiot zobowiązuje się do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej  i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy
      z dnia 29 kwietnia 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm. ) w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych. 
    2. W przypadku nierozliczenia zadania publicznego w wymaganym terminie lub stwierdzenia nieprawidłowego rozliczenia zadania, wszczęte zostaje postępowanie o zwrot dotacji w trybie przewidzianym w przepisach prawa.
    3. Wyłoniony podmiot zobowiązany jest do informowania, że zadanie jest współfinansowane ze środków Gminy Miasta Włocławek – Budżetu Obywatelskiego na 2025 r. poprzez umieszczenie stosownej informacji w widocznym miejscu.
    4. Informacja o realizacji zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok musi znaleźć się we wszystkich materiałach promocyjnych, informacyjnych (w tym stronach internetowych, profilach
      w mediach społecznościowych), szkoleniowych, edukacyjnych dot. realizowanego zadania, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz w wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego, w tym również w informacjach ustnych kierowanych do odbiorców zadania, na konferencjach prasowych.
    5. Dotowany jest zobowiązany do podpisania umów z osobami/podmiotami, uczestniczącymi
      w realizacji projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    6. Dotowany zobowiązany jest do terminowego regulowania zobowiązań.
    7. Dokumenty finansowe dotyczące realizacji zadania muszą być opisane zgodnie z ustawą
      o rachunkowości, ponadto muszą być oznaczone, że dotyczą zadania dotowanego, bez względu czy wydatek dotyczy części finansowej z dotacji, z wkładu własnego czy innych źródeł.
    8. W przypadku nierozliczenia zadania publicznego w wymaganym terminie, stwierdzenia nieprawidłowego rozliczenia zadania, wszczęte zostaje postępowanie o zwrot dotacji w trybie przewidzianym w przepisach prawa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Obowiązek informacyjny.

 

  1. Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
    i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) informuję, że:
  1. Administratorem danych osobowych zawartych w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej jest Gmina Miasto Włocławek, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Włocławek, z siedzibą we Włocławku, Zielony Rynek 11/13,
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Włocławek możliwy jest pod numerem tel. /54/ 414-42-69 lub adresem e-mail: iod@um.wloclawek.pl
  3. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane będą
    w celu prawidłowego przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego realizację zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia,
  4. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  5. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przetwarzane przez okres 10 lat,
  6. Posiadają Państwo prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania a także prawo do przenoszenia danych,
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest że dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dn. 27 kwietnia 2016 r.,
  8. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane mogą być
    w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama