Wypromuj się na ngo.pl: zwiększ zasięgi, zyskaj uwagę, zbuduj relacje Czeka na Ciebie 3 miliony odbiorców! Sprawdź >
Otwarty konkurs ofert na wykonywanie zadnia publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pn.: "Ćwiczenia...
OGŁOSZENIE
Działając na podstawie art. 30 ust. 1, ust, 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, poz. 1572, poz.1907, poz.1940) oraz art. 4 ust. 1, pkt 6, 7, art. 11, 13, 14, 15 i 19 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, poz. 1940), w związku z Uchwałą Nr XI/115/2024 Rady Miasta Włocławek z dnia 3 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia Rocznego Programu współpracy Gminy Miasto Włocławek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2025
Prezydent Miasta Włocławek
ogłasza otwarty konkurs ofert na wykonywanie zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pn. „Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów” w ramach Włocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok.
Rozdział I. Rodzaj i formy realizacji zadania oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
Szczegółowe warunki w zakresie przyjęcia i weryfikacji ofert, zawarto w Zarządzeniu Nr 476/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 16 grudnia 2024 r. w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Zadania publiczne z zakresu ochrony i promocji zdrowia realizowane w formie powierzenia:
Projekt „Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów” został wybrany do realizacji
w procedurze Włocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok. Zgodnie z treścią zgłoszenia, jego celem jest poprawa stanu zdrowia seniorów poprzez ćwiczenia dostosowane do wieku
i możliwości fizycznych.
Regularne ćwiczenia pod okiem wykwalifikowanych instruktorów mogą znacząco poprawić ogólną kondycję, zwiększyć wydolność sercowo-naczyniową, kluczową dla zapobiegania chorobom serca
i udarom, wzmocnić mięśnie, co pomoże w utrzymaniu niezależności i wykonywaniu codziennych czynności bez pomocy. Ponadto dzięki ćwiczeniom zmniejszy się ryzyko upadków szczególnie niebezpiecznych dla osób starszych, dzięki poprawie równowagi i koordynacji.
Udział w zajęciach stworzy również okazję do aktywnego spędzenia czasu oraz budowania pozytywnych relacji międzyludzkich.
- planowane środki finansowe na realizację zadania publicznego w 2025 roku – 96 000 zł
- przekazane środki finansowe na realizację zadania publicznego w 2024 roku – 0 zł
- Przedłożona oferta dotycząca niniejszego konkursu nie może być ponownie złożona na inne konkursy ogłaszane przez Prezydenta Miasta Włocławek. Ponadto oferta nie może stanowić wniosku o dofinansowanie z pominięciem otwartego konkursu ofert w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- W przypadku otrzymania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oferent nie może wnioskować o inne dodatkowe środki z budżetu Gminy Miasto Włocławek na realizację dotowanego zadania.
- W przypadku niewykorzystania w całości środków na realizację niniejszego konkursu Prezydent Miasta Włocławek może ogłosić konkurs uzupełniający.
- W 2024 roku na wykonywanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań gminy w zakresie ochrony i promocji zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych przekazano organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego, zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie kwotę w wysokości 80 250 zł, z czego 65 500 zł przekazano w ramach otwartych konkursów ofert, 14 750 zł w ramach trybu pozakonkursowego.
Rozdział II. Zasady przyznawania dotacji.
- Zlecenie zadania publicznego i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art. 3 ust 2 i 3 cytowanej wyżej ustawy, prowadzące działalność statutową w zakresie ochrony i promocji zdrowia lub wspierania kultury fizycznej i sportu.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji oraz nie gwarantuje przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez Oferenta.
- Realizacja zadania nastąpi w trybie powierzenia. Gmina Miasto Włocławek sfinansuje 100% całkowitych kosztów zadania publicznego.
- W ramach zadania oferent nie może pobierać świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
- W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji projektu wkład osobowy niefinansowy, konieczne jest przestrzeganie następujących warunków:
- kalkulacja wkładu pracy wolontariusza winna być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu; jeśli wolontariusz wykonuje prace wymagające odpowiednich kwalifikacji to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza powinna być dokonana w oparciu o obowiązujące stawki rynkowe, w pozostałych przypadkach przyjmuje się, iż wartość jednej godziny pracy jednego wolontariusza nie może przekroczyć kwoty wskazanej w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 roku (Dz. U. z 2024 r. poz. 1362),
- zakres, sposób i liczba godzin pracy wykonywanej przez wolontariusza muszą zostać określone w pisemnym porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- wolontariusz zobowiązany jest do prowadzenia karty pracy wraz ze szczególnym opisem wykonywanej pracy (dokumentacja ta musi być przechowywana, tak jak dokumenty finansowe),
- wyliczenie wartości pracy dokonuje na podstawie faktycznego czasu pracy wolontariusza i stawki godzinowej,
- w ramach realizacji zadania nie można podpisać z tą sama osobą umowy zlecenia/o dzieło i porozumienia o wolontariacie.
- W ramach otwartego konkursu ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta na realizację zadania.
- Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku Referat Zdrowia i Polityki Społecznej odsyła oferentowi ofertę do poprawy w generatorze wniosków „Witkac” –www.witkac.pl. Oferent poprawia ofertę, tzn. wprowadza zmiany w kosztorysie, uwzględniające przyznaną kwotę dotacji i odsyła za pomocą generatora wniosków „Witkac” w terminie 14 dni od dnia odesłania oferty do poprawy. Następnie wydrukowaną z generatora, poprawioną i podpisaną ofertę dostarcza (za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą, kurierem lub osobiście) do Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej w ciągu 5 dni od dnia złożenia poprawionej oferty w generatorze witkac.pl. Niezłożenie poprawionej oferty w generatorze ofert, w terminie 14 dni od dnia odesłania oferty do poprawy, uznane będzie za rezygnację z zawarcia umowy.
- W ramach realizacji zadania, koszty administracyjne nie mogą przekroczyć 10% całkowitych kosztów zadania, w tym m.in.:
- koszty obsługi księgowej - wynagrodzenie za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości,
- koszty koordynacji, promocji i rekrutacji,
- koszty telekomunikacyjne, zakup materiałów piśmienniczych i eksploatacyjnych do urządzeń biurowych używanych w ramach realizacji zadania, część kosztów ogólnych Oferenta, np. opłaty pocztowe, opłaty bankowe – w części związanej z realizacją zadania.
- Dotacja może być przeznaczona na koszty:
- niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z realizacją zadania, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania publicznego, w części dotyczącej realizacji zadania,
- uwzględnione w budżecie zadania oraz umieszczone w kosztorysie oferty i zawartej umowie,
- spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów,
- poparte oryginalnymi dowodami księgowymi i wykazane w dokumentacji finansowej oferenta, w tym:
- koszty wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, umów cywilno-prawnych zawartych z osobami zatrudnionymi do bezpośredniej realizacji zadania i nadzoru;
- bezpośrednie koszty związane z realizacją;
- koszty administracyjne w części dotyczącej realizacji zadania.
- Dotacja nie może być przeznaczona na:
- działalność gospodarczą,
- pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji starającej się o przyznanie dotacji, w tym także wydatków na wynagrodzenia pracowników, poza zakresem realizacji zadania,
- działalność polityczną i religijną,
- udzielanie pomocy finansowej osobom prawnym lub fizycznym,
- opłaty i kary umowne,
- podatek od towarów i usług, jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczania,
- remont i adaptację pomieszczeń,
- zakup środków trwałych i wydatki inwestycyjne,
- zakup gruntów,
- wydatki nie związane bezpośrednio z realizacją zadania,
- wydatki poniesione na przygotowanie oferty,
- opłaty oferenta niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadania (np. składki członkowskie, licencyjne).
- Jeżeli w ramach zadania wykorzystywane są samochody prywatne do rozliczenia kosztów stosuje się przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).
- Wydatki ponoszone w ramach przyznanej dotacji przed dniem podpisania umowy, lecz po dacie rozstrzygnięcia konkursu stanowią koszt kwalifikowany, jeżeli tak stanowi umowa.
- Wydatki na realizację zadania mogą być dokonywane do dnia określonego w umowie.
- Szczegółowe warunki przyznania dotacji na realizację zadania publicznego, tryb płatności, sposób rozliczenia udzielonej dotacji, zostaną określone w umowie zawartej na podstawie art. 16 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz.2057).
Rozdział III. Termin i warunki realizacji zadania publicznego
- Zakres działań w ramach powierzonego zadania obejmuje:
- organizację ogółem 480 zajęć z zakresu aktywności fizycznej dla seniorów zamieszkałych na terenie Włocławka:
- liczebność grupy: do 20 osób,
- okres trwania zajęć: maj-grudzień 2025 r.
- zajęcia:
- czas trwania zajęć: 1 godzina zegarowa, w tym 45 min. trening,
- częstotliwość: do 5 razy w tygodniu,
- sprzęt sportowy zakupiony na potrzeby projektu lub udostępniony przez oferenta,
- dokumentowanie podjętych działań:
- wykaz przeprowadzonych zajęć z określeniem ich rodzaju oraz daty i miejsca ich odbycia się,
- listy uczestników poszczególnych zajęć.
- Zajęcia z seniorami prowadzić mogą wyłącznie osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje - udokumentowane wykształcenie kierunkowe (np. absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego lub kierunku Wychowanie Fizyczne).
- Szczegółowe terminy i miejsce przeprowadzenia zajęć zostaną ustalone przez Zleceniobiorcę
i przekazane do wiadomości komórki Urzędu Miasta merytorycznie odpowiedzialnej za realizację zadania, przed ich rozpoczęciem za pośrednictwem osób wskazanych w umowie do kontaktów roboczych. - Oferent zobowiązany będzie do:
- monitorowania realizacji zadania oraz przeprowadzenia ewaluacji, celem wskazania czy zakładane efekty zostały osiągnięte,
- monitorowania i przestrzegania wszelkich wytycznych oraz ograniczeń, nakazów i zakazów ustalonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego
- Realizując zadanie publiczne Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, osobom ze szczególnymi potrzebami, w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411).
- Zadanie publiczne winno być realizowane w roku 2025 z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowach zawartych pomiędzy oferentami a Gminą Miasto Włocławek.
- Zadania publiczne określone w rozdziale I pkt 1 winny być realizowane tylko na rzecz mieszkańców Miasta Włocławek.
- Podmiot realizujący zlecone zadanie zobowiązuje się do pisemnego informowania Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek o:
- planowanych zmianach mających istotny wpływ na przebieg zadania, w szczególności o zmianach dotyczących osób odpowiedzialnych za jego realizację, miejsca i godzin realizacji zadania,
- dokonanych zmianach dotyczących osób reprezentujących podmiot realizujący zadanie lub danych teleadresowych.
- Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisywanym w ofercie.
- Działania objęte ofertą muszą mieścić się w zakresie działań statutowych Oferenta.
- Wzór umowy na realizację zadań publicznych, o której mowa w ust. 3 stanowi załącznik nr 2.
Rozdział IV. Termin, tryb i warunki składania ofert
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest:
- wypełnienie i złożenie oferty konkursowej w generatorze wniosków znajdującym się pod adresem www.witkac.pl w terminie do dnia 6 maja 2025 r.. do godz. 17.00
- następnie wydrukowanie oferty wygenerowanej z systemu witkac.pl, podpisanie przez osoby upoważnione i dostarczenie w zamkniętej kopercie (za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą, kurierem lub osobiście) do Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 bud. B pok. 35 w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17.00, w piątki 7.30 – 14.00 w ciągu 5 dni od dnia złożenia oferty za pomocą generatora.
Opis koperty:
Otwarty konkurs ofert na realizację projektu w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok pn. „Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kondycję seniorów”
- Oferty muszą być podpisane przez osoby, które zgodnie z zapisem KRS lub innym dokumentem prawnym są upoważnione do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych (zawierania umów). Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi oferta powinna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem ze wskazaniem funkcji.
- Do oferty składanej w generatorze ofert, należy dołączyć w formie skanów następujące załączniki:
- aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczący statusu prawnego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności, wydruk z Internetu aktualnego odpisu KRS nie musi być opatrzony żadnymi pieczęciami oraz podpisami; w przypadku oferentów wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Włocławek, dopuszcza się złożenie oświadczenia oferenta zawierające: nazwę rejestru (np. ewidencja Prezydenta Miasta Włocławek), numer pozycji pod jaką podmiot został wpisany, imienny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania oferenta i zaciągania zobowiązań (skład zarządu), sposób reprezentowania organizacji zgodny z zapisem statutowym,
- aktualny statut lub inny dokument zawierający zakres działalności podmiotu oraz wskazujący organy uprawnione do reprezentacji,
- pełnomocnictwa i upoważnienia do składania oświadczeń woli i zawierania umów, o ile nie wynikają z innych załączonych dokumentów,
- aktualny dokument potwierdzający posiadanie rachunku bankowego (kopia umowy rachunku bankowego lub zaświadczenie z banku o posiadaniu konta bankowego lub aktualny komputerowy wyciąg z rachunku bankowego) w przypadku składania kopii umowy rachunku bankowego dodatkowo należy złożyć aktualny wyciąg z rachunku bankowego,
- umowę partnerską lub oświadczenie partnera w przypadku projektów z udziałem partnera,
- oświadczenie dotyczące podatku od towarów i usług stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
- W przypadku stwierdzenia braku załączników pracownik merytoryczny powiadamia oferenta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie o niepełnych ofertach i możliwości uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie. Brakujące załączniki dołączane są w formie skanów w generatorze.
- Zleceniodawca może zwrócić się do Oferenta o dostarczenie wymaganych w otwartym konkursie ofert załączników w wersji papierowej. Wszystkie strony załączników składanych w formie kserokopii muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby do takiego potwierdzania uprawnione. Ponadto, każda strona musi być opatrzona datą potwierdzenia za zgodność z oryginałem. Oferent zobowiązany jest do dostarczenia wymaganych załączników w terminie 7 dni od dnia poinformowania drogą telefoniczną bądź pocztą elektroniczną.
- Oferty nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone, jeżeli:
- zostaną złożone w generatorze, a niedostarczone w wersji papierowej z podpisami osób upoważnionych lub w wersji elektronicznej z właściwymi podpisami elektronicznymi (profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny) w terminie 5 dni od złożenia oferty w generatorze wniosków „Witkac”;
- ofertę złoży podmiot nieuprawniony;
- złożona oferta w wersji papierowej lub elektronicznej nie została podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji, zgodnie z uprawnieniem wskazanym w Krajowym Rejestrze Sądowym/właściwej ewidencji lub innym dokumencie (upoważnienie, pełnomocnictwo). Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi (wersja papierowa) oferty powinna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem ze wskazaniem funkcji;
- nie zostały uzupełnione załączniki w terminie wskazanym w ust. 4 i 5.
- Generator wniosków „Witkac” jest obecnie obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, aktualizacji kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
- Oferenci mogą złożyć ofertę wspólną zgodnie z art. 14 ust. 2, 3, 4 i 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Oferty złożone nie podlegają modyfikacjom po terminie składania ofert wskazanym w ogłoszeniach o konkursach aż do rozstrzygnięcia konkursu.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
- Pracownicy Referatu Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek wykonujący swoje obowiązki w zakresie dot. niniejszego konkursu nie mogą sporządzać oferty w imieniu organizacji ani w żaden sposób ingerować w jej treść.
Rozdział V. Terminy, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
- Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 21 dni od upływu terminu składania ofert.
- Wszystkie oferty spełniające kryteria formalne są oceniane przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Włocławek.
- W trakcie oceny merytorycznej będą uwzględniane następujące kryteria:
Lp. |
Rodzaj kryterium |
|
1. |
Zgodność oferty z rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu konkursowym |
TAK/NIE |
2. |
Zbieżność celów statutowych oferenta z zadaniem określonym w ogłoszeniu konkursowym |
TAK/NIE |
|
Ocena części opisowej zadania |
Zakres punktacji |
1. |
Możliwość realizacji zadania przez oferenta, w tym: |
|
|
|
0-10 |
2. |
Proponowana jakość wykonania zadania publicznego (atrakcyjność proponowanych działań, innowacyjność, sposoby realizacji itp.) |
0-10 |
3. |
Kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne |
0-10 |
4. |
Doświadczenie oferenta w realizacji zadań o podobnym charakterze i zasięgu |
0-5 |
5. |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych oferentowi w latach poprzednich w tym terminowość, rzetelność i sposób rozliczenia dotacji) |
0-5 |
|
Ocena części finansowej zadania |
|
1. |
Prawidłowość i przejrzystość budżetu, w tym adekwatność proponowanych kosztów do planowanych działań, zasadność przyjętych stawek w odniesieniu do średnich cen rynkowych, poprawność rachunkowa. |
0-5 |
2. |
Deklarowany wkład osobowy. |
0-5 |
|
Łącznie max. liczba pkt. do zdobycia: |
50 |
- Oferty, w których zakres zaproponowanego zadania, cele statutowe oferenta nie są zgodne z zadaniami określonymi w niniejszym ogłoszeniu zostaną odrzucone z przyczyn merytorycznych (otrzymują 0 pkt.).
- Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska minimum 30 pkt. w ocenie merytorycznej. Rekomendacje do dofinansowania uzyskają oferty, które według kolejności zdobędą najwyższa liczbę punktów, co oznacza, że nie wszystkie oferty zaopiniowane pozytywnie będą mogły uzyskać dofinansowanie z budżetu Gminy Miasto Włocławek.
- Komisja Konkursowa dokona analizy złożonych ofert w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie kierując się kryteriami podanymi w treści ogłoszenia, a następnie przedłoży Prezydentowi Miasta Włocławek rekomendacje co do wyboru ofert wraz z propozycją wysokości dotacji na realizację poszczególnych projektów.
- Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Prezydent Miasta Włocławek w drodze zarządzenia.
- Do Zarządzenia Prezydenta Miasta Włocławek w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
- Informacje o rozstrzygnięciu zostaną podane do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 na stronie internetowej Urzędu Miasta Włocławek www.wloclawek.eu, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek oraz w generatorze Witkac.pl.
- Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Rozdział VI. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego.
- Wykonanie zadania nastąpi z dniem zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania końcowego.
- Sprawozdania z realizacji zadania Zleceniobiorca wypełnia i składa w generatorze wniosków „Witkac” w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego. Następnie, Zleceniobiorca, wydrukowane i podpisane przez osoby upoważnione sprawozdanie dostarcza w ciągu 5 dni od dnia złożenia za pomocą generatora wniosków „Witkac”, za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą, kurierem lub osobiście do Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta, Włocławek, Zielony Rynek 11/13, budynek B, pok. 35 w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17,00, w piątki 7.30 – 14.00. Do sprawozdania w wersji papierowej zależy dołączyć (podpisane przez osoby upoważnione) zestawienie faktur, o którym mowa w pkt.4.
- Jeżeli dany koszt wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie będzie równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uzna się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpi zwiększenie tego wydatku o więcej niż 10%. Wszelkie inne zmiany preliminarza wymagać będą zawarcia aneksu do umowy.
- Do sprawozdania końcowego Zleceniobiorca załącza zestawienie faktur (rachunków), zawierające: nazwę wydatku, nr dokumentu księgowego, datę wystawienia dokumentu księgowego, całkowity koszt faktury/rachunku, koszt związany z realizacją zadania, wydatek poniesiony z dotacji, wydatek poniesiony ze środków własnych, wkład osobowy i rzeczowy, datę zapłaty. Zestawienie należy sporządzić w programie biurowym „excell” i dołączyć jako załącznik w generatorze „Witkac”.
Rozdział VII. Postanowienia końcowe.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert udzielający zamówienia może zmienić lub zmodyfikować wymagania i treść dokumentów konkursowych o czym niezwłocznie informuje oferentów oraz umieszcza informację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek oraz w generatorze wniosków „Witkac” – www.witkac.pl.
- Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo do:
- odwołania konkursu ofert, przesunięcia terminu składania ofert oraz przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny,
- odstąpienia od realizacji zadań z przyczyn obiektywnych.
- Otwarty konkurs ofert zostanie unieważniony jeżeli:
- nie zostanie złożona żadna oferta,
- żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów zawartych w ogłoszeniu.
- Prezydent Miasta Włocławek może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku gdy okaże się, że:
- podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych;
- zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta;
- w przypadku, gdy wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż wnioskowana w ofercie, oferent nie złoży w wyznaczonym terminie aktualizacji oferty uwzględniającej zmiany;
- w organach oferenta zasiadają osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe;
- zawarcie umowy nie leży w interesie publicznym;
- zagrożona jest realizacja zadania publicznego,
- zakres zadania po aktualizacji oferty znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot utraci zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
- Dotowany podmiot zobowiązuje się do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy
z dnia 29 kwietnia 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm. ) w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych. - W przypadku nierozliczenia zadania publicznego w wymaganym terminie lub stwierdzenia nieprawidłowego rozliczenia zadania, wszczęte zostaje postępowanie o zwrot dotacji w trybie przewidzianym w przepisach prawa.
- Wyłoniony podmiot zobowiązany jest do informowania, że zadanie jest współfinansowane ze środków Gminy Miasta Włocławek – Budżetu Obywatelskiego na 2025 r. poprzez umieszczenie stosownej informacji w widocznym miejscu.
- Informacja o realizacji zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok musi znaleźć się we wszystkich materiałach promocyjnych, informacyjnych (w tym stronach internetowych, profilach
w mediach społecznościowych), szkoleniowych, edukacyjnych dot. realizowanego zadania, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz w wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego, w tym również w informacjach ustnych kierowanych do odbiorców zadania, na konferencjach prasowych. - Dotowany jest zobowiązany do podpisania umów z osobami/podmiotami, uczestniczącymi
w realizacji projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Dotowany zobowiązany jest do terminowego regulowania zobowiązań.
- Dokumenty finansowe dotyczące realizacji zadania muszą być opisane zgodnie z ustawą
o rachunkowości, ponadto muszą być oznaczone, że dotyczą zadania dotowanego, bez względu czy wydatek dotyczy części finansowej z dotacji, z wkładu własnego czy innych źródeł. - W przypadku nierozliczenia zadania publicznego w wymaganym terminie, stwierdzenia nieprawidłowego rozliczenia zadania, wszczęte zostaje postępowanie o zwrot dotacji w trybie przewidzianym w przepisach prawa.
- Dotowany podmiot zobowiązuje się do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy
Obowiązek informacyjny.
- Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) informuję, że:
- Administratorem danych osobowych zawartych w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej jest Gmina Miasto Włocławek, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Włocławek, z siedzibą we Włocławku, Zielony Rynek 11/13,
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Włocławek możliwy jest pod numerem tel. /54/ 414-42-69 lub adresem e-mail: iod@um.wloclawek.pl
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane będą
w celu prawidłowego przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego realizację zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia, - Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przetwarzane przez okres 10 lat,
- Posiadają Państwo prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania a także prawo do przenoszenia danych,
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest że dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dn. 27 kwietnia 2016 r.,
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane mogą być
w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl