Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Zysk? Strata? Skorzystaj z poprawnego wzoru uchwały  Zatwierdź sprawozdanie finansowe fundacji >>

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Konkurs na dotacje z budżetu miasta na realizację poniżej proponowanego zadania własnego gminy z zakresu...

Reklama
Konkurs na dotacje z budżetu miasta na realizację poniżej proponowanego zadania własnego gminy z zakresu upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności oraz ratownictwa i ochrony ludności w 2025 r
Nabór od 11.04.2025 do 05.05.2025 12:00
Centrum Zarządzania Kryzysowego
Łączny budżet 340 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 0,01 do 340 tys. PLN
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, Centrum Zarządzania Kryzysowego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: PREZYDENT MIASTA DĄBROWA GÓRNICZA ogłasza konkurs na dotacje z budżetu miasta na realizację poniżej proponowanego zadania własnego gminy z zakresu upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności oraz ratownictwa i ochrony ludności w 2025 r..

OGŁOSZENIE Nr 42 O KONKURSIE OFERT NA DOTACJE w 2025 r.

 

Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U z 2024 poz.1465 z późn. zm.), art. 15 ust 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tj. z 2024  poz. 1491 z późn. zm.) oraz zgodnie z Zarządzeniem Nr 412.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 25.10.2024r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).
 

PREZYDENT MIASTA DĄBROWA GÓRNICZA ogłasza konkurs na dotacje z budżetu miasta na realizację poniżej proponowanego zadania własnego gminy z zakresu upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności oraz ratownictwa i ochrony ludności w 2025 r.

 

Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu do realizacji zadania publicznego Gminy Dąbrowa Górnicza w roku 2025 z zakresu upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności oraz ratownictwa i ochrony ludności pod nazwą:

 

1. Bezpieczeństwo dąbrowskich kąpielisk miejskich oraz zbiorników wodnych Pogoria I oraz Pogoria III.

 

Nazwa zadania

Bezpieczeństwo dąbrowskich kąpielisk miejskich oraz zbiorników wodnych Pogoria I oraz Pogoria III.

Kwota przeznaczona na zadanie

Ogółem: 340 000,00 zł

Limit kwot dla jednego projektu: 340.000,00 zł

Cel zadania

Zapewnienie bezpiecznego wypoczynku nad zbiornikami wodnymi Pogoria I oraz Pogoria III.

Rezultaty obligatoryjne realizacji zadania i wymagany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa)

Pogoria III

Pełna organizacja i obsługa kąpieliska o długości 100 m od 13 czerwca do 27 czerwca, 300 m od 28 czerwca do 31 sierpnia zgodnie z obowiązującymi przepisami
z dodatkowym zwiększeniem liczby ratowników
w soboty i niedziele oraz systematyczne partole zbiornika sprzętem motorowodnym.

Obsługa kąpieliska w następujących godzinach:

  • od poniedziałku do piątku: 10.00 – 18.00,
  • weekendy:  10.00 – 19.00.

 

Przy realizacji zadania dotowanego należy w szczególności:

1) wytyczanie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać; wydzielanie brodzika dla dzieci zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 1979),

2) zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników wodnych w godzinach otwarcia kąpieliska zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j Dz. U. z 2022 r. poz. 1981); przez ratownika wodnego rozumie się osobę posiadającą wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa wodnego i technik pływackich oraz inne kwalifikacje przydatne w ratownictwie wodnym i spełniającą wymagania określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 91) dla lekarza systemu, pielęgniarki systemu, ratownika medycznego realizujących doskonalenie zawodowe lub ratownika, zatrudnioną lub pełniącą służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub będącą członkiem tego podmiotu;

3) utworzenie stanowiska do obserwacji wyznaczonego obszaru kąpieliska;

4) wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze (wzrokowe i słuchowe), sprzęt medyczny i sanitarny zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1607), ponadto wyposażenie kąpieliska w ratowniczą łódź motorową,

5) oczyszczanie powierzchni dna kąpieliska z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek;

6) upowszechnianie zasad korzystania
z wyznaczonego obszaru wodnego;

7) zapewnianie przekazywania informacji o dopuszczalności lub zakazie korzystania z kąpieliska zgodnie z zgodnie rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 1979),

8) umieszczenie, w ogólnie dostępnym miejscu, informacji dotyczących:

- zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego;

- ograniczeń w korzystaniu z wyznaczonego obszaru wodnego;

- sposobu powiadamiania o wypadkach wraz z numerami alarmowymi,

9) zapewnienie bieżącej informacji dotyczącej temperatury wody i powietrza oraz wysokości fali i siły wiatru oraz wprowadzanie wymaganych danych do serwisu kąpieliskowego https://sk.gis.gov.pl/.

 

Pogoria I

Pełna organizacja i obsługa kąpieliska o długości 50 m od 13 czerwca do 31 sierpnia zgodnie z obowiązującymi przepisami  z dodatkowym zwiększeniem liczby ratowników w soboty i niedziele.

Obsługa kąpieliska w następujących godzinach:

  • od poniedziałku do piątku: 10.00 – 18.00,
  • weekendy:  10.00 – 19.00.

Przy realizacji zadania do dotowanego należy w szczególności:

1) wytyczanie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać; wydzielanie brodzika dla dzieci zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j, Dz. U. 2022 r. poz. 1979),

2) zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników wodnych w godzinach otwarcia kąpieliska zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1981); przez ratownika wodnego rozumie się osobę posiadającą wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa wodnego i technik pływackich oraz inne kwalifikacje przydatne w ratownictwie wodnym i spełniającą wymagania określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 91) dla lekarza systemu, pielęgniarki systemu, ratownika medycznego realizujących doskonalenie zawodowe lub ratownika, zatrudnioną lub pełniącą służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub będącą członkiem tego podmiotu;

3) utworzenie stanowiska do obserwacji wyznaczonego obszaru kąpieliska;

4) wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze (wzrokowe i słuchowe), sprzęt medyczny i sanitarny zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1607), ponadto wyposażenie kąpieliska w ratowniczą łódź motorową,

5) oczyszczanie powierzchni dna kąpieliska z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek;

6) upowszechnianie zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego;

7) zapewnianie przekazywania informacji o dopuszczalności lub zakazie korzystania z kąpieliska zgodnie z zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 1979),

8) umieszczenie, w ogólnie dostępnym miejscu, informacji dotyczących:

- zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego;

- ograniczeń w korzystaniu z wyznaczonego obszaru wodnego;

- sposobu powiadamiania o wypadkach wraz z numerami alarmowymi,

9) zapewnienie bieżącej informacji dotyczącej temperatury wody i powietrza oraz wysokości fali i siły wiatru oraz wprowadzanie wymaganych danych do serwisu kąpieliskowego https://sk.gis.gov.pl/.

Sposób monitorowania rezultatów / źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika

  1. Harmonogram dyżurów (daty, ilość osób zatrudnionych z projektu) wraz z listą obecności
  2. Oświadczenie oferenta o stanie zatrudnienia ratowników wodnych w ramach realizacji projektu

Okres realizacji

01.06-30.09.2025 r.

 

Warunki szczegółowe (np. możliwość pobierania opłat od adresatów, wymogi dotyczące lokalizacji przedsięwzięcia czy posiadanej kadry)

  • W ramach realizacji zadania wybrany zostanie jeden wykonawca.

 

  • Oferent musi przedłożyć zaświadczenie o posiadaniu stosownych uprawnień przez ratowników wodnych wyznaczonych do pełnienia dyżurów, wykaz posiadanego sprzętu do realizacji zadania, harmonogramu planowanych dyżurów oraz oświadczenie oferenta o poziomie zatrudnienia personelu ratownictwa wodnego w ramach realizacji zadania.

 

  • Oferent musi wykazać się minimum pięcioletnim doświadczeniem w organizacji ratownictwa wodnego i zabezpieczania kąpielisk miejskich, potwierdzonym umowami, referencjami (dopuszcza się przedłożenie kserokopii umów, referencji potwierdzonych za zgodność z oryginałem).

 

  • Oferent jest zobligowany do prowadzenia kąpielisk zgodnie z wymogami określonymi w: Uchwale Nr XII/183/2025 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 19 marca 2025 roku; Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 roku, poz. 1087 z późn. zm.); rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 roku w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych (t.j. Dz. U. z 2022 roku, poz. 1979); rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1607); rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1981), ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym z dnia 8 września 2006 roku (t.j. Dz. U. z 2025 roku, poz. 91).
  • Oferent zobligowany jest przedstawić porozumienie zawarte z Centrum Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Górniczej, które jest administratorem plaży Pogoria I oraz plaży i ośrodka CSLiW Pogoria III.
  • Nie przewiduje się pobierania opłat od adresatów zadania publicznego.
  • W przypadku zadań skierowanych do osób małoletnich lub realizowanych z udziałem  osób małoletnich wymagane jest przestrzeganie zapisów Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t. j. Dz. U. 2024 r.,  poz. 1802).
  • Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej realizującej zadnie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 1411). W indywidualnym przypadku, jeśli organizacja nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest zobowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 tej ustawy.

 

2. Zlecenie realizacji w/w zadań publicznych będzie miało formę wspierania tego zadania wraz
z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

 

3. Przyznanie dotacji ma miejsce tylko w przypadku wniesienia przez Dotowanego nie mniej niż 5% wkładu własnego finansowego lub niefinansowego wkładu własnego (osobowego bądź rzeczowego). 

 

4. Zleceniobiorca jest zobowiązany zachować procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego. Obowiązek ten uważa się za zachowany jeżeli procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego nie zwiększy się o więcej niż 5 punktów procentowych. Co więcej, dopuszczalne jest dokonywanie przesunięć w zakresie ponoszonych wydatków: jeżeli dany wydatek finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 10% otrzymanej dotacji. Naruszenie w/w postanowienia w zakresie przesunięcia w zakresie ponoszonych wydatków, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.

 

5. Szczegółowe zasady przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 roku określone zostały w Zarządzeniu Nr 412.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 25.10.2024r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy). Ze szczegółowymi warunkami konkursu można zapoznać się w Wydziale Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej - Centrum Aktywności Obywatelskiej w Dąbrowie Górniczej ul. Sienkiewicza 6a (pok. 9) oraz na stronach ngo.dg.pl i www.bip.dabrowa-gornicza.pl.

 

 

6. Podmiotami mogącymi ubiegać się o dotacje są:

a) organizacje pozarządowe, czyli niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku – osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z wyłączeniem: partii politycznych, związków zawodowych i organizacji pracodawców, samorządów zawodowych, fundacji utworzonych przez partie polityczne;

b) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa  do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów  i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;

c) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;

d) spółdzielnie socjalne;

e) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 2048), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników. 

 

7. Oferta konkursowa powinna być złożona kompletna i sporządzona zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Zasad stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 412.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 25.10.2024 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy). powinna być złożona i sporządzona wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem generatora dostępnego na stronie internetowej witkac.pl.

 

8. Konieczne jest przesłanie skanu z potwierdzeniem złożenia oferty wygenerowanego z systemu witkac.pl zawierającym sumę kontrolną na adres: [email protected] w terminie podanym w pkt 13 ogłoszenia tj. 5 maja 2025 r. godzina 16.00. Potwierdzenie powinno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu zgodnie z zapisami KRS. Brak przesłania skanu skutkował będzie odrzuceniem oferty.

 

9. Ramowy wzór wniosku oferty realizacji zadania publicznego jest dostępny bezpośrednio
w Wydziale Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej - Centrum Aktywności Obywatelskiej w Dąbrowie Górniczej ul. Sienkiewicza 6a (pok. 9) lub w wersji elektronicznej na stronach: ngo.dg.pl, www.bip.dabrowa-gornicza.pl.

 

10. Do oferty konkursowej należy dołączyć:

a) aktualny odpis z rejestru właściwego rejestru dla podmiotów, które nie podlegają obowiązkowi wpisu do KRS (dotyczy podmiotów, które nie figurują w rejestrach prowadzonych przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej).

b) w przypadku organizacji zadania na obiektach nie będących własnością podmiotu dokumenty potwierdzające możliwość przeprowadzenia przedsięwzięcia we wskazanym miejscu, czyli: list intencyjny, umowę partnerską, oświadczenie właściciela obiektu/posesji.

c) w przypadku wskazania partnera biorącego udział w realizacji zadania: umowę partnerską, list intencyjny lub oświadczenie partnera określające jego wkład finansowy lub niefinansowy w zadanie.

d) w przypadku oferty wspólnej: umowę zawartą miedzy podmiotami, określającą zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego, sposób reprezentacji podmiotów wobec Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

e) w przypadku złożenia oferty przez spółdzielnię socjalną – statut.

f) w przypadku złożenia oferty przez spółkę akcyjną i spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie – dokument potwierdzający działanie w formule non profit bądź not for profit. 

 

11. Oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione zgodnie ze statutem i KRS (bądź innym właściwym rejestrem). Za prawidłowe uznane zostaną: podpisy z pieczęcią imienną, wskazującą funkcję w organie reprezentującym, a w przypadku braku pieczątki odręczny czytelny podpisy ze wskazaniem funkcji w organie reprezentującym lub wydruk imienia i nazwiska ze wskazaniem funkcji w organie reprezentującym opatrzony podpisem. Nie wystarczy parafowanie dokumentu. 

 

12. Wszelkie dokumenty powinny być złożone w postaci oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem i podpisane przez uprawnione osoby zgodnie ze statutem i KRS (innym rejestrem). 

 

13. Ofertę konkursową na realizację wyżej wymienionego zadania należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do:

5 maja 2025 r. godz. 16:00

 

14. Do przeprowadzenia konkursu oraz zaopiniowania ofert na dotacje z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na 2025 r. powołana została komisja konkursowa Zarządzeniem Nr 604.2025 Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej z dnia 10.01.2025 w sprawie: zmiany Zarządzenia Nr 449.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 13.11.2024 r. w sprawie: powołania komisji konkursowych opiniujących oferty złożone w konkursie na dofinansowanie projektów na dotacje z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 roku w trybie art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).

15. Przy rozpatrywaniu ofert oceny formalnej wniosków dokonują pracownicy Wydziału Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej.

 

16. Wnioski pod kątem merytorycznym będą analizowane i opiniowane przez Komisję konkursową na podstawie Karty oceny wniosku (stanowiącej załącznik nr 3 do Zasad stanowiących załącznik do Zarządzenia nr 412.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 25.10.2024 r. w sprawie przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 r. w ramach art. 13 ustawy o  działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy)).

 

17. Dotacja może być przyznana tylko w przypadku spełnienia przez ofertę kryteriów formalnych i uzyskaniu przez wniosek w ocenie merytorycznej 60% punktów.

 

18. Dotacja nie może zostać przyznana na kwotę mniejszą niż 50% wnioskowanej przez podmiot kwoty.

 

19. Za najkorzystniejsze uznaje się oferty, które otrzymały kolejno największą liczbę punktów w danym zadaniu.

 

20. Na podstawie protokołu sporządza się informację o wynikach konkursu zawierającą: nazwę podmiotu, informację o przyznaniu dotacji lub nieprzyznaniu dotacji, nazwę zadania, kwotę przyznanej dotacji.

 

21. Protokół zatwierdzany przez Członków Komisji konkursowej wraz z rekomendacją komisji konkursowej przedstawia się  Prezydentowi Miasta, który w formie zarządzenia podejmuje ostateczną decyzję, co do rozstrzygnięcia konkursu, wyboru ofert oraz udzielenia dotacji i jej wysokości.

 

22. Po podjęciu decyzji co do rozstrzygnięcia konkursu przez Prezydenta Miasta, wyniki konkursu bez zbędnej zwłoki ogłasza się poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej na okres 14 dni, na Portalu Organizacji Pozarządowych ngo.dg.pl i na stronie www.bip.dabrowa-gornicza.pl.

 

23. Oferty na realizację zadania będą rozpatrzone w  terminie do:

15 maja 2025 r.

 

24. Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dofinansowania.

 

25. W przypadku przyznania dotacji mniejszej niż wnioskowana, Dotowany dokonuje korekty oferty   w zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania stanowiącym załącznik   nr 1 Zasad stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 412.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 25.10.2024r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy), polegającej na dostosowaniu zakresu merytorycznego i finansowego zadania do realnie przyznanej dotacji.

                 

26. Zlecenie realizacji zadania odbędzie się na podstawie zawartej umowy na realizację tego zadania.

 

27. Przekazane środki publiczne należy wykorzystać zgodnie z celem, na jaki zostały przeznaczone,  a w szczególności z postanowieniami umowy pod rygorem zwrotu dotacji. 

 

28. Dysponentowi środków publicznych należy przedstawić częściowe lub końcowe sprawozdanie z wykonywania zadania. 

 

29. Z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza będą pokrywane jedynie niezbędne koszty związane bezpośrednio z realizacją zadania, które wymienione są w Zarządzeniu Nr 412.2024 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 25.10.2024r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2025 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy)

 

30. W roku 2023 zrealizowano zadania publiczne z zakresu upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności oraz ratownictwa i ochrony ludności przyznając z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza dotacje w wysokości:

52 000,00 zł

 

31. W roku 2024 zrealizowano zadania publiczne z zakresu upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności oraz ratownictwa i ochrony ludności przyznając z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza dotacje w wysokości:

570 344,56 zł

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama