Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Wypromuj się na ngo.pl: zwiększ zasięgi, zyskaj uwagę, zbuduj relacje Czeka na Ciebie 3 miliony odbiorców! Sprawdź >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony...

Reklama
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego pn.: Funkcjonowanie Gminnego Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze”
Nabór od 25.03.2025 do 15.04.2025 23:59
Wydział Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii
Łączny budżet 87 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 50 tys. do 87 tys. PLN
Gmina Miasto Włocławek, Wydział Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego pn.: Funkcjonowanie Gminnego Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze”..

OGŁOSZENIE

 

Działając na podstawie art. 30 ust. 1, ust. 2. pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

(Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, zm. poz. 1572, 1907, 1940) oraz art. 4 ust. 1, pkt 18, art. 11, 13, 14, 15 i 19 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) w związku z Uchwałą Nr  XI/115/2024 Rady Miasta Włocławek z dnia 3 grudnia 2024 r.
w sprawie uchwalenia Rocznego Programu współpracy Gminy Miasto Włocławek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2025

 

Prezydent Miasta Włocławek

 

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego pn.: Funkcjonowanie Gminnego Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze”.

 

Rozdział I. Rodzaj zadania i wysokość środków przeznaczonych na zadanie publiczne

 

Szczegółowe warunki w zakresie przyjęcia i weryfikacji ofert, zawarto w Zarządzeniu Nr 476/2024 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 16 grudnia 2024 r. w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

  1. Rodzaj zadania

Funkcjonowanie Gminnego Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze” w okresie od 1 maja 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. W ramach zadania będą realizowane następujące działania:

  1. udzielanie informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem Wniosku
    o dofinansowanie;
  2. podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących
    z wzięcia udziału w Programie;
  3. wsparcie mieszkańców w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie, z zachowaniem należytej staranności;
  4. wsparcie mieszkańców w rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników,
    z zachowaniem należytej staranności;
  5. organizacja minimum dwóch spotkań w ciągu roku informujących o zasadach Programu
    dla mieszkańców, przy czym jedno spotkanie musi odbyć się do końca III kwartału 2025 r.;
  6. wydruk i zapewnienie dostępności, przynajmniej w punkcie konsultacyjno-informacyjnym, materiałów informacyjnych i promocyjnych o Programie dostępnych do samodzielnego pobrania na stronie internetowej www.czystepowietrze.gov.pl (opracowanych przez NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska);
  7. przekazywanie mieszkańcom informacji o wydarzeniach informacyjno-promocyjnych, innych działaniach edukacyjnych oraz dostępnych materiałach zawierających informacje
    o Programie, niezwłocznie po otrzymaniu ich z Urzędu Miasta Włocławek;
  8. przekazywanie informacji dotyczących Programu, w tym o określonych
    w Programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych;
  9. przekazywanie informacji o możliwości uzyskania dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu w ramach Programu i sposobie złożenia Wniosku o dofinansowanie za pośrednictwem banków, wraz z udostępnieniem listy banków uczestniczących
    w Programie;
  10. wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodernizacji, w trakcie wizyt
    są przedstawiane  informacje o Programie;
  11. rozpowszechnianie informacji o możliwości uzyskania dotacji z Programu poprzez różne kanały dystrybucji, np. na stronie internetowej Miasta Włocławek, gazetki lokalne, bezpośrednia dystrybucja materiałów informacyjnych i inne;
  12. przeprowadzanie anonimowych ankiet wśród mieszkańców z zakresu ochrony powietrza
    i programów pomocowych, w przypadku wystąpienia z taką prośbą przez Urząd Miasta Włocławek;
  13. prowadzenie innych działań mających na celu propagowanie Programu, na wskazanie Urzędu Miasta Włocławek;
  14. składanie do WFOŚiGW wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność w formie elektronicznej poprzez system Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) dostępny
    na stronie internetowej pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl
  15. przekazywanie do Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność w formie papierowej, składanych przez mieszkańców w punkcie, niezwłocznie, lecz nie później niż do końca następnego dnia roboczego od złożenia w punkcie.
  16. w związku z finansowaniem programu „Czyste Powietrze”, ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności oraz środków Programu Fundusze Europejskie
    na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS), stosowanie znaku Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, barwy RP oraz znaku NextGenerationEU w materiałach informacyjno-promocyjnych, w szczególności w zakresie:
  • tablicy dla gminnych punktów konsultacyjno-informacyjnych programu Czyste Powietrze oraz roll-upów (zaktualizowane wzory udostępnione są na stronie https://czystepowietrze.gov.pl/);
  • ulotek oraz broszur; które są dostępne na stronie internetowej do pobrania;
  • tablicy informacyjnej zawierającej oznakowanie programu „Czyste Powietrze”, w tym liczbę złożonych wniosków o dofinansowanie oraz sumaryczną kwotę wypłaconych dotacji;
  • innych materiałów informacyjno-promocyjnych dot. Programu.
  1. Przygotowanie danych kwartalnych do sprawozdań składanych do WFOŚiGW
    i przekazywanie ich do Urzędu Miasta w terminie 7 dni roboczych po zakończonym kwartale (wzór sprawozdania kwartalnego stanowi załącznik nr 4).

 

- planowane środki finansowe na realizację zadania w terminie od 1 maja 2025 r. do 31 grudnia
2025 r. – 87 000,00 zł (słownie złotych: osiemdziesiąt siedem tysięcy)

 

  1. Podmiot będzie ponosił pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody powstałe wskutek niewłaściwego wykonania zadania.

 

  1. Podmiot, któremu zlecona zostanie realizacja zadania:
  1. zapewni lokal dostępny dla osób niepełnosprawnych, w którym będzie się mieścił punkt konsultacyjno-informacyjny, wyposażony w telefon, dostęp do Internetu, inne sprzęty
    i materiały niezbędne do prowadzenia punktu w sposób spełniający wymogi bezpieczeństwa informacji i zachowania poufności oraz ochrony danych osobowych.
  2. zapewni oznakowanie punktu konsultacyjno-informacyjnego w formie tablicy programu „Czyste Powietrze” oraz roll-upów (zaktualizowane wzory udostępnione są na stronie https://czystepowietrze.gov.pl/)
  3. będzie zobowiązany do zamieszczenia oznakowania programu „Czyste Powietrze”
    w formie tablicy informacyjnej w widocznym i ogólnodostępnym miejscu na budynku
    lub przed budynkiem, w którym będzie mieścił się punkt konsultacyjno-informacyjny
    z danymi zawierającymi:
  • nazwę Programu z grafiką Programu,
  • liczbę złożonych wniosków o dofinansowanie,
  • sumaryczną kwotę wypłaconych dotacji.

Powyższe dane będą przekazywane przez Urząd Miasta Włocławek.

  1. zapewni potencjał ludzki, dysponujący niezbędną wiedzą z zakresu dokumentacji programowej i zasad Programu;
  2. zobowiązany będzie do wskazania co najmniej dwóch osób, które zostaną skierowane
    na przeszkolenie do WFOŚiGW w Toruniu lub NFOŚiGW;
  3. na czas realizacji umowy otrzyma: 1 laptop, 1 urządzenie wielofunkcyjne oraz 1 niszczarkę.

 

  1. Po zakończeniu realizacji umowy, podmiot, któremu zlecona zostanie realizacja zadania zobowiązany będzie do zwrotu sprzętu, o którym mowa w ust. 3 podpunkt f).

 

  1. Wysokość dostępnych środków może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji Prezydenta Miasta Włocławek lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu Miasta w części przeznaczonej
    na realizację powyższego zadania z ważnych innych przyczyn, trudnych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.

 

  1. Prezydent Miasta Włocławek może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku gdy okaże się, że:
  1. rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie,
  2. podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych,
  3. zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta,
  4. w organach oferenta zasiadają osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,
  5. zawarcie umowy nie leży w interesie publicznym.

 

  1. Przedłożona oferta nie może stanowić wniosku o dofinansowanie z pominięciem otwartego konkursu ofert w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

  1. W przypadku otrzymania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oferent nie może wnioskować o inne dodatkowe środki z budżetu Gminy Miasto Włocławek
    na realizację dotowanego zadania.

 

  1. Oferent wyłoniony w konkursie zobowiązany będzie do racjonalizowania wydatków związanych
    z wykonywanym zadaniem zleconym i do niezaciągania zobowiązań finansowych w sytuacji,
    gdy kontynuacja lub realizacja zadania będzie niemożliwa oraz do informowania Gminy Miasto Włocławek o zagrożeniu wykonania umowy dotacyjnej.

 

 

Rozdział II. Cel zadania publicznego

 

  1. Celem zadania jest:
  1. informowanie mieszkańców o możliwościach pozyskania wsparcia finansowego na realizację przedsięwzięć służących poprawie jakości powietrza w ramach rządowego programu „Czyste Powietrze”
  2. zapewnienie pomocy merytorycznej mieszkańcom Włocławka w poprawnym przygotowaniu wniosku o dofinansowanie na realizację przedsięwzięć służących poprawie jakości powietrza
    w ramach programu „Czyste Powietrze”.
  3. zapewnienie pomocy przy rozliczaniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnieniu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników.

 

  1. W przypadku zlecenia realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany będzie
    do wskazania w sprawozdaniu z wykonania zadania publicznego, w jakim stopniu realizacja zadania przyczyniła się do osiągnięcia jego celu.

 

  1. Beneficjentami projektu mogą być wyłącznie mieszkańcy miasta Włocławek.

 

  1. Koszty realizacji zadania przedstawione w ofercie może dotyczyć wyłącznie działań realizowanych
    w terminie od 01 maja 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.

 

  1. Zakres przedmiotowy zadania obejmuje świadczenie usługi informacyjno-doradczej, skierowanej
    do mieszkańców Miasta Włocławek, ubiegających się o dofinansowanie do inwestycji służących ochronie powietrza w ramach programu priorytetowego „Czyste powietrze” (zwany dalej „Programem”), realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (zwany dalej „WFOŚiGW”).

 

  1. Usługa, o której mowa w ust. 5, świadczona będzie w punkcie konsultacyjno-informacyjnym (dalej „punkt”) w lokalu zapewnionym przez oferenta, dostępny dla osób niepełnosprawnych, w okresie od 1 maja 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. przez 100 godzin w miesiącu. Dodatkowo zastrzega się, aby punkt był otwarty:

1) co najmniej w jedną sobotę w danym miesiącu, przez co najmniej 5 godzin,

2) jeden dzień w tygodniu w godzinach popołudniowych, przez co najmniej 5 godzin,

3) tygodniowo minimum 10 godzin.

  1. Podmiot, któremu zlecona zostanie realizacja zadania, zobowiązany będzie do uzyskania akceptacji harmonogramu otwarcia punktu przez pracownika Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek.
  2. Do zadań podmiotu należało będzie wykonywanie działań określonych w Rozdziale I, ust 1,
    pkt 1-17.
  3. Nie dopuszcza się powierzenia realizacji zadania podwykonawcom.
  4. Do konkursu mogą przystąpić podmioty, jeśli ich cele statutowe są zgodne z zakresem ogłoszonego zadania.

 

 

Rozdział III. Zasady przyznawania dotacji

 

  1. Zlecenie zadania publicznego i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów ustawy
    z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

  1. W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art. 3 ust 2 i 3 cytowanej wyżej ustawy, prowadzące działalność statutową w dziedzinie zleconego zadania.

 

  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji oraz nie gwarantuje przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez oferenta.

 

  1. Prezydent Miasta zastrzega sobie prawo do:
  1. odwołania konkursu bez podania przyczyny,
  2. przełożenia terminu rozstrzygnięcia konkursu,
  3. ostatecznej interpretacji treści ogłoszenia.

 

  1. Składając ofertę, podmiot oświadcza, że spełnia wszystkie następujące kryteria:
  1. prowadzi działalność statutową w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego,
  2. gwarantuje efektywność, jakość, terminowość i oszczędność środków publicznych
    przy wykonaniu zadania,
  3. zapewnia wykwalifikowaną kadrę z doświadczeniem w świadczeniu usług w zakresie wskazanym w ogłoszeniu konkursowym,
  4. w zakresie związanym z otwartym konkursem ofert, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem
    i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, osoby, których dotyczą te dane, złożyły stosowne oświadczenia zgodnie
    z przepisami o ochronie danych osobowych,
  5. nie toczy się wobec niego postępowanie likwidacyjne, upadłościowe, naprawcze lub też inne postępowanie związane z ustaniem ich istnienia, zagrożeniem lub zaistnieniem niewypłacalności,
  6. nie toczy się wobec niego postępowanie sądowe lub inne postępowanie zmierzające
    do zabezpieczenia, ustalenia, zasądzenia lub wyegzekwowania należności pieniężnych
    lub świadczenia niepieniężnego o wartości mogącej wpłynąć na możliwość prawidłowego
    i terminowego wywiązania się z zobowiązań wynikających ze złożonej oferty i z podpisanej umowy dotacji,
  7. nie posiada wymagalnych zobowiązań finansowych na rzecz Gminy Miasto Włocławek i jej jednostek organizacyjnych oraz nie zalega z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych i składek na ubezpieczenia społeczne,
  8. dane zawarte w ofercie są zgodne z Krajowym Rejestrem Sądowym/właściwą ewidencją,
  9. wszystkie informacje podane w ofercie oraz załącznikach są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,

Uprzedza się o odpowiedzialności wynikającej z art. 297 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1228).

 

  1. Podmiot, którego oferta zostanie wybrana do realizacji, podczas realizacji zadania będzie zobowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z tematyką zadania publicznego, w zakresie określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
    o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), dalej „ustawa o dostępności”. W indywidualnym przypadku, jeżeli podmiot nie będzie w stanie,
    w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom
    ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 ustawy o dostępności, zobowiązany będzie zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 ustawy
    o dostępności. W przypadku braku możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 2 ustawy o dostępności, zastosowanie mają przepisy art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
    i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1440).

 

  1. Rekomenduje się, aby podmiot w ofercie realizacji zadania opisał w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym.

 

  1. Przyznana dotacja musi zostać wykorzystana na wydatki związane z przedmiotem zadania.

 

  1. Za wydatki kwalifikowane uznaje się wydatki związane z zadaniem, poniesione w terminie realizacji zadania, wskazanym w Rozdziale I ust. 1.

 

  1. Dotacja nie może być wykorzystana na:
  1. zadania, które są dofinansowane z budżetu Gminy Miasto Włocławek,
  2. zakupy nieruchomości,
  3. ubezpieczenia wykraczające poza zakres realizowanego zadania,
  4. rezerwy na pokrycie strat lub zobowiązań,
  5. działalność gospodarczą podmiotu,
  6. odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań,
  7. udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
  8. działalność polityczną,
  9. działalność religijną,
  10. pokrycie wydatków wykraczających poza zakres i termin realizacji zleconego zadania,
  11. podatek VAT – w przypadku podmiotu korzystającego z prawa do odliczenia podatku
    od towarów i usług z tytułu dokonanych zakupów,
  12. zobowiązania z tytułu zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych
    oraz koszty obsługi zadłużenia,
  13. wydatki pokryte przez inne podmioty (zakaz tzw. podwójnego finansowania),
  14. zapłatę kar i grzywien.

 

  1. Dotacja może być przeznaczona na koszty:
  1. Koszty osobowe:
  1. koszty zatrudnienia pracownika/pracowników na podstawie umowy o pracę lub innej formy zatrudnienia (np. umowa zlecenia) wraz ze wszystkimi składowymi wynagrodzenia
    i kosztami pracodawcy w części etatu w jakiej dana osoba realizuje wyłącznie zadania
    z zakresu działalności punktu konsultacyjno-informacyjnego na podstawie dokumentów wskazujących zakres zrealizowanych zadań oraz potwierdzenie przepracowanego czasu. Zakwalifikowanie kosztów osobowych może nastąpić pod warunkiem ich spójności
    ze sprawozdaniem z realizacji zadań w ramach punktu konsultacyjno-informacyjnego.

Urząd Miasta Włocławek powinien otrzymać wszystkie wskazane powyżej dokumenty dotyczące rozliczeń czasu pracy.

  1. Wyposażenie:
  1. materiały eksploatacyjne,
  2. wynajem powierzchni biurowej, media (adaptacja/remont pomieszczeń nie jest kosztem kwalifikowanym).
  1. Prowadzenie działań w ramach punktu konsultacyjno-informacyjnego:
  1. wydruk i dystrybucja materiałów, w tym usługi pocztowe i kurierskie i umowy zlecenia
    na dystrybucję materiałów,
  2. wynajem nośników reklamy zewnętrznej,
  3. zakup czasu antenowego w rozgłośni radiowej/telewizyjnej,
  4. zakup reklamy i artykułów sponsorowanych w prasie i internecie,
  5. organizacja spotkań informacyjnych z zakresu programu i ochrony powietrza (wynajem pomieszczeń, catering, wynagrodzenie prelegentów, materiały edukacyjne na potrzeby spotkań np. zestawy zawierające ulotki, długopisy, teczki, notatnik papierowy,),
  6. wyjazdy służbowe w celu realizacji zadań z zakresu działań punktu konsultacyjno-informacyjnego,
  7. inne koszty ściśle związane z prowadzeniem działań edukacyjnych i informacyjnych
    pod warunkiem uzasadnienia, np. namiot na potrzeby organizacji spotkań plenerowych, nagrody w konkursach edukacyjnych o tematyce Czystego Powietrza kierowanych
    do potencjalnych beneficjentów.
  1. Tablice informacyjne z aktualizowanymi danymi dot. Programu. Tablica elektroniczna bądź tradycyjna z możliwością aktualizacji danych.
  2. Koszty oznakowania punktu konsultacyjno-informacyjnego.
  3. Zasady ogólne dotyczące kosztów kwalifikowanych:
  1. brak możliwości podwójnego finansowania wydatków z innych środków NFOŚiGW, WFOŚiGW, unijnych (RPO, LIFE, ELENA, itp.).
  2. podatek VAT jest kwalifikowalny jeśli podmiot, którego oferta zostanie wybrana nie ma możliwości jego odliczenia.

 

  1. Szczegółowe warunki przyznania dotacji na realizację zadania publicznego, tryb płatności, sposób rozliczenia udzielonej dotacji, zostaną określone w umowie zawartej na podstawie art. 16 ust.1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
    w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych
    oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).

 

 

Rozdział IV. Termin i warunki realizacji zadania publicznego

 

  1. Realizując zadanie publiczne Oferent, który otrzyma dotację zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, osobom
    ze szczególnymi potrzebami, w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób
    ze specjalnymi potrzebami co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania,
    o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom
    ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 poz. 1411).

 

  1. Zadanie publiczne winno być realizowane w terminie od 1 maja 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.

 

  1. Zadanie publiczne winno być wykonane dla jak największej liczby mieszkańców miasta Włocławek.

 

  1. Oferent, który otrzymał dotację, realizując zlecone zadanie zobowiązuje się do pisemnego informowania Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek o:
  1. planowanych zmianach mających istotny wpływ na przebieg zadania, w szczególności
    o zmianach dotyczących osób odpowiedzialnych za jego realizację, daty, miejsca i godzin realizacji zadania,
  2. dokonanych zmianach dotyczących osób reprezentujących podmiot realizujący zadanie
    lub danych teleadresowych.

 

  1. W trakcie realizacji zadania dopuszcza się dokonywanie przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów do 20% wysokości danego kosztu. Przesunięcia te nie wymagają zawarcia aneksu do umowy.

 

  1. Dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów finansowych określonych
    w kalkulacji przewidywanych kosztów powyżej 20% wysokości danego kosztu wymagają złożenia aktualizacji oferty realizacji zadania publicznego oraz sporządzenia aneksu do umowy.

 

  1. W trakcie realizacji zadania dopuszcza się utworzenie nowej pozycji w zestawieniu kosztów realizacji zadania w ramach otrzymanej dotacji, a także zmian w zakresie sposobu jego realizacji, pod warunkiem, że wprowadzone zmiany nie zmienią istoty realizowanego zadania. Powyższe zmiany wymagają złożenia aktualizacji oferty realizacji zadania publicznego, uzyskania zgody oraz sporządzenia aneksu do umowy.

 

  1. Naruszenie postanowień, o których mowa w ust. 5 i 6 uważane będzie za pobranie dotacji
    w nadmiernej wysokości.

 

  1. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisywanym w ofercie.

 

  1. Działania objęte ofertą muszą mieścić się w zakresie działań statutowych oferenta.

 

  1. Oferenci, którzy:
  1. nie są podatnikami podatku VAT lub
  2. są podatnikami podatku VAT, ale w ramach realizacji zadania publicznego
    nie przewidują pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego przedstawiają w ofercie koszty brutto.

 

Oferenci, którzy są czynnym podatnikiem podatku VAT i w ramach realizacji zadania publicznego przewidują pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego i realizacja zadania publicznego określonego w ofercie będzie powiązana z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zobowiązani są do przedstawienia w ofercie kosztów netto.

 

W przypadku możliwości odzyskania podatku VAT jego koszt nie może być składową części finansowej oferty.

 

  1. Wzór oświadczenia dotyczącego podatku od towarów i usług stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego  zarządzenia.

 

 

Rozdział V. Termin, tryb i warunki składania ofert

 

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest:
  1. wypełnienie i złożenie oferty konkursowej w generatorze wniosków znajdującym się
    pod adresem www.witkac.pl, zwanym dalej generatorem wniosków „Witkac”, w terminie
    do dnia 15 kwietnia 2025 roku.

Oferta znajdująca się w generatorze wniosków „Witkac” jest zgodna z wzorem określonym
w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).

2)       następnie wydrukowanie oferty wygenerowanej z generatora wniosków „Witkac”, podpisanie przez osoby upoważnione i dostarczenie w zamkniętej kopercie (pocztą, kurierem
lub osobiście) do Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek przy ul. 3 Maja 22, pok. 39 lub 34:

w poniedziałek, środę i czwartek w godzinach 7:30-15:30,

we wtorek w godzinach 7:30-17:00,

w piątek w godzinach 7:30-14:00,

w ciągu 5 dni od dnia złożenia oferty za pomocą generatora wniosków.

 

Opis koperty:

„Zadanie pn.: Funkcjonowanie Gminnego Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze”.

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego

lub

podpisanie wygenerowanej oferty właściwymi podpisami elektronicznymi (profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny) przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji i złożenie na adres: transport@um.wloclawek.pl lub adres skrytki odbiorczej Urzędu Miasta Włocławek w serwisie ePUAP: /umwloclawek/skrytka lub /umwloclawek/SkrytkaESP.

 

  1. Oferty dostarczone w wersji papierowej muszą być podpisane przez osoby, które zgodnie z zapisem KRS lub w innym dokumencie prawnym są upoważnione do reprezentowania oferenta na zewnątrz
    i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych (zawierania umów). Jeżeli osoby uprawnione
    nie dysponują pieczątkami imiennymi, oferta powinna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem
    ze wskazaniem funkcji.

 

  1. Oferty złożone w generatorze ofert a nie złożone w wersji papierowej lub nie wygenerowane
    z właściwymi podpisami elektronicznymi (profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny)
    w terminie 5 dni od złożenia oferty w generatorze wniosków „Witkac” nie będą rozpatrywane
    i zostaną odrzucone.

 

  1. Do oferty składanej w generatorze wniosków „Witkac”, należy dołączyć w formie skanów następujące załączniki:
    1. aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji
      lub rejestru dotyczący statusu prawnego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności;
      w przypadku oferentów wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Włocławek, dopuszcza się złożenie oświadczenia oferenta zawierające: nazwę rejestru
      (np. ewidencja Prezydenta Miasta Włocławek), numer pozycji pod jaką podmiot został wpisany, imienny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania oferenta i zaciągania zobowiązań (skład zarządu), sposób reprezentowania organizacji zgodny z zapisem statutowym (obligatoryjnie),
    2. aktualny statut lub inny dokument zawierający zakres działalności podmiotu oraz wskazujący organy uprawnione do reprezentacji potwierdzony za zgodność z oryginałem (obligatoryjnie),
    3. pełnomocnictwa i upoważnienia do składania oświadczeń woli i zawierania umów,
      o ile nie wynikają z innych załączonych dokumentów (fakultatywnie),
    4. aktualny dokument potwierdzający posiadanie rachunku bankowego (kopia umowy rachunku bankowego lub zaświadczenie z banku o posiadaniu konta bankowego lub aktualny komputerowy wyciąg z rachunku bankowego), w przypadku składania kopii umowy rachunku bankowego dodatkowo należy złożyć aktualny wyciąg z rachunku bankowego (obligatoryjnie),
    5. umowę partnerską lub oświadczenie partnera w przypadku ofert z udziałem partnera (fakultatywnie),
    6. oświadczenie dotyczące podatku od towarów i usług, które stanowi Załącznik nr 2
      do niniejszego zarządzenia (obligatoryjnie).

 

  1. Załączniki o których mowa w ust. 4 należy:
    1. podpisać i opieczętować oraz poświadczyć za zgodność z oryginałem z aktualną datą,
    2. zeskanować, zapisać do pliku pdf,
    3. załączyć do oferty w generatorze wniosków Witkac,

 

Załączniki mogą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu składającego ofertę.

 

  1. Brak załączników, o których mowa w ust. 4 traktowany jest jako błąd formalny.

 

  1. brakujących załącznikach, o których mowa w ust. 4 pracownik Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii powiadamia oferenta poprzez generatora wniosków „Witkac” i wyznacza termin
    na uzupełnienie.  Brakujące załączniki należy dołączyć w formie skanów w generatorze wniosków „Witkac”.

 

  1. Pracownik Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii może zwrócić się do oferenta
    o dostarczenie załączników, o których mowa w ust. 4 w wersji papierowej. Wówczas wszystkie strony załączników składanych w formie kserokopii muszą być potwierdzone za zgodność
    z oryginałem przez osoby do takiego potwierdzania uprawnione. Ponadto, każda strona musi być opatrzona datą potwierdzenia za zgodność z oryginałem. Zleceniobiorca zobowiązany jest
    do dostarczenia wymaganych załączników w terminie 7 dni od dnia wezwania do ich  dostarczenia.

 

  1. Oferty, które pomimo wezwania nie zostaną uzupełnione, nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

 

  1. Nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone z przyczyn formalnych oferty:

1)       złożone przez podmioty, które nie są organizacją pozarządową lub innym podmiotem,
o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2)       nie złożone w generatorze wniosków „Witkac” w terminie wskazanym w ogłoszeniu konkursowym,

3)       złożone w generatorze a nie złożone w wersji papierowej w komórce organizacyjnej w terminie 5 dni od dnia złożenia oferty w generatorze wniosków „Witkac”

4)       złożone w generatorze a nie złożone z właściwymi podpisami elektronicznymi (profil zaufany,  kwalifikowany podpis elektroniczny lub ePUAP) osób upoważnionych do reprezentowania organizacji, w terminie 5 dni od złożenia oferty w generatorze wniosków „Witkac”,

5)       nieprawidłowo i niekompletnie wypełnione oraz niepodpisane przez osoby upoważnione
do składania oświadczeń woli zgodnie z wyciągiem z właściwego rejestru,

6)       które pomimo wezwania nie zostały uzupełnione o braki o których mowa w ust. 4 i ust. 6.

 

  1. Generator wniosków „Witkac” jest obecnie obligatoryjnym narzędziem pomocniczym
    w przygotowaniu oferty, aktualizacji oferty oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.

 

  1. Należy pamiętać, że złożenie oferty oraz aktualizacji oferty, czy sprawozdania z realizacji zadania publicznego w generatorze wniosków „Witkac” nie zwalnia oferenta ze złożenia dodatkowo oferty
    w wersji papierowej opatrzonej podpisami osób upoważnionych lub wygenerowanej z właściwymi podpisami elektronicznymi osób upoważnionych (profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny) przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji.

 

  1. Oferenci mogą złożyć ofertę wspólną zgodnie z art. 14 ust. 2, 3, 4 i 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

  1. Zadania muszą być realizowane na rzecz mieszkańców miasta Włocławek.

 

  1. Pracownicy Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek wykonujący swoje obowiązki w zakresie dotyczącym niniejszego konkursu nie mogą sporządzać oferty/ofert
    w imieniu organizacji ani w żaden sposób ingerować w jej/ich treść.

 

Rozdział VI. Terminy, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

 

  1. Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 10 dni od upływu terminu składania ofert.

 

  1. Złożone oferty podlegają ocenie formalnej dokonanej przez Wydział Dróg, Transportu Zbiorowego
    i Energii Urzędu Miasta Włocławek (Referat Energii).

 

  1. Oferty spełniające kryteria formalne zostaną ocenione przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Włocławek osobnym zarządzeniem.

 

  1. Przy ocenie ofert pod względem formalnym brane są pod uwagę następujące kryteria:
  1. oferta została złożona przez uprawniony podmiot,
  2. oferta została złożona w sposób określony w Rozdziale V ust. 1, 
  3. oferta została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu konkursu,
  4. oferta została podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do składania oświadczeń woli
    w imieniu podmiotu.

W przypadku stwierdzenia podczas oceny formalnej, że złożona oferta nie została prawidłowo podpisana, podmiot zostanie wezwany do uzupełnienia braku formalnego we wskazanym terminie, pod rygorem pozostawienia oferty bez rozpatrzenia. 

 

  1. Przy ocenie ofert pod względem merytorycznym Komisja Konkursowa  bierze pod uwagę następujące kryteria:
  1. kryterium dopuszczające do oceny merytorycznej, tj. zgodność oferty z rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu konkursowym oraz zbieżność celów statutowych oferenta z zadaniem określonym w ogłoszeniu konkursowym,
  2. kryteria oceny punktowej.

 

  1. Oferty, które w kryterium dopuszczającym nie uzyskają  pozytywnej oceny zostaną odrzucone
    z przyczyn merytorycznych (otrzymują 0 pkt.).

 

  1. W ocenie punktowej będą uwzględniane następujące kryteria:

 

Kryteria oceny zadania

Zakres punktacji

Wartość realizacji zadania

0 - 8

Lokalizacja punktu konsultacyjno-informacyjnego

(obszar rewitalizacji – 1 pkt,

dostęp do miejsca parkingowego – 1 pkt,

odległość od przystanku komunikacji miejskiej:

- do 300m – 2 pkt,

- do 500m – 1 pkt,

- powyżej 500m – 0 pkt)

0 - 4

Doświadczenie oferenta w realizacji zadań o podobnym charakterze

0 - 2

Łącznie maksymalna liczba punktów do zdobycia:

14

 

  1. Rekomendację do dofinansowania otrzymają oferty, które otrzymają co najmniej 10 punktów.

 

  1. Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska minimum 10 punktów w ocenie punktowej. Rekomendacje do dofinansowania uzyskają oferty, które według kolejności zdobędą najwyższą liczbę punktów, co oznacza, że nie wszystkie oferty zaopiniowane pozytywnie będą mogły uzyskać dofinansowanie z budżetu Gminy Miasto Włocławek.

 

  1. Kwota proponowanego dofinansowania może być niższa w sytuacji, gdy Komisja Konkursowa,  kierując się zasadą celowości i oszczędności (uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu zamierzonych celów) stwierdzi,
    że oferent jest w stanie zrealizować zadanie w ramach niższych środków finansowych.

 

  1. Komisja Konkursowa przedkłada Prezydentowi Miasta Włocławek rekomendacje, co do wyboru ofert wraz z propozycją wysokości dotacji na realizację przedmiotowego zadania.

 

  1. Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Prezydent Miasta Włocławek w drodze zarządzenia.

 

  1. Od Zarządzenia Prezydenta Miasta Włocławek w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji
    nie stosuje się trybu odwoławczego.

 

  1. Informacje o rozstrzygnięciu zostaną podane do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 na stronie internetowej Urzędu Miasta Włocławek www.wloclawek.eu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek.

 

  1. Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.

 

  1. W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana w ofercie pracownik Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii odsyła oferentowi ofertę do poprawy w generatorze wniosków „Witkac” – www.witkac.pl. Oferent poprawia ofertę, tzn. wprowadza zmiany w zestawieniu kosztów realizacji zadania uwzględniające przyznaną kwotę dotacji i odsyła za pomocą generatora wniosków „Witkac” w terminie 14 dni od dnia odesłania oferty do poprawy. Następnie wydrukowaną
    z generatora wniosków „Witkac” poprawioną i podpisaną ofertę dostarcza (pocztą, kurierem lub osobiście) do Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii w ciągu 5 dni od dnia złożenia poprawionej oferty za pomocą generatora lub wygenerowaną ofertę podpisuje właściwymi podpisami elektronicznymi (profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny) składa na adres transport@um.wloclawek.pl lub na adres skrytki odbiorczej Urzędu Miasta Włocławek w serwisie ePUAP: /umwloclawek/skrytka lub /umwloclawek/SkrytkaESP.

 

  1. Niezłożenie poprawionej oferty w generatorze ofert, w terminie 14 dni od dnia odesłania oferty
    do poprawy, uznane będzie za rezygnację z zawarcia umowy.

 

  1. Za rezygnację z zawarcia umowy uznane będzie również niezłożenie oferty w wersji papierowej
    lub z właściwymi podpisami elektronicznymi, pomimo złożenia oferty w generatorze ofert.

 

  1. Przyznana dotacja zostanie przekazana w transzach. Warunkiem przekazania kolejnej transzy,
    w terminie wskazanym w umowie, będzie złożenie oświadczenia o wykorzystaniu co najmniej 80% kwoty poprzedniej transzy, najpóźniej na 7 dni przed datą przelania kolejnej transzy. W przypadku opóźnienia w złożeniu oświadczenia, termin przelania kolejnej transzy wydłuża się o każdy dzień opóźnienia. Podstawą do wypłaty kolejnej transzy jest złożenie rozliczenia z wykorzystania wcześniejszej transzy, na które składają się:

1)       zestawienie poniesionych wydatków,

2)       dowody księgowe, faktury

3)       potwierdzenia zapłaty.

 

  1. Rozliczenie z wykorzystania wcześniejszej transzy dotacji, o którym mowa w ust. 16, składa się
    w formie sprawozdania częściowego, w Wydziale Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii w wersji papierowej (nie składa się poprzez generator wniosków „Witkac”), na druku sprawozdania stanowiącego załącznik nr 5 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
    (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057). Druk znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miasta Włocławek www.wloclawek.eu w zakładce „Organizacje pozarządowe – formularze, dokumenty konkursowe”.

 

  1. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania regulowała będzie umowa zawarta pomiędzy Gminą Miasto Włocławek a podmiotem wyłonionym w konkursie.

 

  1. Podstawą roszczeń finansowych w stosunku do Gminy Miasto Włocławek może być wyłącznie zawarta umowa.

 

 

Rozdział VII. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego

 

  1. Wykonanie zadania nastąpi z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego.

 

  1. Sprawozdanie z realizacji zadania wypełnia i składa się w generatorze wniosków „Witkac”
    w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego. Następnie, wydrukowane
    i podpisane przez osoby upoważnione sprawozdanie (w wersji papierowej) dostarcza w ciągu 5 dni
    od dnia złożenia sprawozdania za pomocą generatora wniosków „Witkac” pocztą, kurierem
    lub osobiście do Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek,
    ul. 3 Maja 22, pok. 39 lub 34:

w poniedziałek, środę i czwartek w godzinach 7.30-15.30,

we wtorek w godzinach 7.30-17.00,

w piątek w godzinach 7.30-14.00

lub

wygenerowane z właściwymi podpisami elektronicznymi osób upoważnionych (profil zaufany
lub kwalifikowany podpis elektroniczny) przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji złożone na adres: transport@um.wloclawek.pl lub adres skrytki odbiorczej Urzędu Miasta Włocławek w serwisie ePUAP: /umwloclawek/skrytka lub /umwloclawek/SkrytkaESP.

 

  1. Do sprawozdania końcowego załącza się zestawienie faktur (rachunków) związanych z realizacją zadania, w którym m.in. wskazane zostaną koszty związane z realizacją zadania. Zestawienie należy sporządzić w programie biurowym „excell” i załączyć jako załącznik w generatorze „Witkac”.

 

 

Rozdział VIII. Postanowienia końcowe

 

  1. Otwarty konkurs ofert zostanie unieważniony jeżeli:

1)       nie zostanie złożona żadna oferta,

2)       żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów zawartych w ogłoszeniu.

 

  1. Oferent, realizując zadanie publiczne zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 kwietnia 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 poz. 120 z późn. zm.) w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.

 

  1. Oferent realizując zadanie publiczne zobowiązany jest do terminowego regulowania zobowiązań.

 

  1. Dokumenty finansowe dotyczące realizacji zadania muszą być opisane zgodnie z ustawą
    o rachunkowości, ponadto muszą być oznaczone, że dotyczą zadania dotowanego.

 

  1. W przypadku nierozliczenia zadania publicznego w wymaganym terminie lub stwierdzenia nieprawidłowego rozliczenia zadania, wszczęte zostaje postępowanie o zwrot dotacji w trybie przewidzianym w przepisach prawa.

 

  1. W przypadku przystąpienia Gminy Miasto Włocławek do Programu „Czyste Powietrze” w zakresie pełnienia roli Operatora programu, podmiot, któremu zlecona zostanie realizacja zadania będzie pełnił również rolę Operatora programu „Czyste Powietrze” na odrębnych zasadach (również finansowych).

Zadaniem operatorów będzie prowadzenie „za rękę” potencjalnych beneficjentów podwyższonego
i najwyższego poziomu dofinansowania programu „Czyste Powietrze”, którzy bez dodatkowego wsparcia nie są w stanie samodzielnie podołać ciężarowi organizacyjnemu inwestycji realizowanej w ramach programu. Pomoc operatorów będzie polegała na identyfikacji potencjalnych beneficjentów, przekonaniu ich o niezbędności podjęcia działań związanych z wymianą nieefektywnego źródła ciepła lub termomodernizacją budynku mieszkalnego oraz przeprowadzeniu przez cały proces począwszy od wnioskowania o dotację, realizację przedsięwzięcia,
aż do całkowitego rozliczenia dotacji.

 

  1. Wszelkie informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Wydziale Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta Włocławek lub pod numerem telefonu 54 414 41 51.

 

 

 

Obowiązek informacyjny

 

Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) uprzejmie informuję, że:

 

1. Administratorem danych osobowych zawartych w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej jest Gmina Miasto Włocławek, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Włocławek, z siedzibą
we Włocławku przy ul. Zielony Rynek 11/13,

 

2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Włocławek możliwy jest pod numerem
tel. /54/ 414-42-69 lub adresem e-mail: iod@um.wloclawek.pl

 

3. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane będą
w celu prawidłowego przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w sferze ekologii,
w tym wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia,

 

4. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,

 

5. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przetwarzane
przez okres 10 lat,

 

6. Posiadają Państwo prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo
do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,

 

7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzasadnione jest że dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dn. 27 kwietnia 2016r.,

 

8. Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane mogą być
w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama