Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Stwórz dobry projekt społeczny i wniosek o dotację Ucz się z eduNGO. Skorzystaj z kursu online >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Kreatywna Europa: News – Media Literacy

Reklama
Nabór od 24.10.2024 do 06.03.2025 17:00
Europejska Agencja Wykonawcza ds. Edukacji i Kultury
EACEA-CREATIVE-EUROPE-MEDIA-LITERACY@ec.europa.eu, info@kreatywna-europa.eu
Łączny budżet 2,57 mln EUR
Do 70% dofinansowania
Dotacje do 500 tys. EUR
Wsparcie dotyczy umiejętności korzystania z mediów i ma na celu umożliwienie obywatelom rozwinięcia krytycznego zrozumienia i korzystania z mediów. Umiejętność korzystania z mediów jest również potężnym instrumentem ograniczania wpływu dezinformacji.

W tym celu działania związane z umiejętnością korzystania z mediów będą zachęcać do dzielenia się wiedzą i wymiany na temat polityk i praktyk związanych z umiejętnością korzystania z mediów. Wsparcie przewiduje rozwój innowacyjnych transgranicznych inicjatyw i społeczności w zakresie umiejętności korzystania z mediów w całej Europie, w stale zmieniającym się krajobrazie mediów cyfrowych i z uwzględnieniem obecnych zachowań użytkowników w różnych grupach wiekowych

Kwalifikujące się działania

Projekty oparte na współpracy z jasno określonymi celami  w zakresie umiejętności korzystania z mediów, obejmujące co najmniej dwa z następujących obszarów działalności:

  • działania oparte na dzieleniu się i rozwijaniu najlepszych praktyk z innowacyjnych projektów w zakresie umiejętności korzystania z mediów, które uwzględniają zmieniający się ekosystem medialny, w szczególności poprzez przekraczanie granic kulturowych, krajowych lub językowych oraz wspieranie współpracy pomiedzy różnymi regionami Europy;
  • opracowywanie innowacyjnych, interaktywnych zestawów narzędzi internetowych w celu zapewnienia rozwiązań istniejących i przyszłych wyzwań w środowisku internetowym, w tym: dezinformacja;
  • opracowanie materiałów i zestawów narzędzi umożliwiających obywatelom wypracowanie krytycznego podejścia do mediów oraz rozpoznanie dezinformacji i odpowiednie reagowanie na nie;
  • rozwijanie umiejętności korzystania z mediów dostosowane do zmieniającego się środowiska medialnego, w tym technik manipulacyjnych i produkcji mediów w oparciu o sztuczną inteligencję. 

W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków kwalifikują się następujące rodzaje działań:

  • tworzenie i/lub dystrybucja materiałów wielojęzycznych i/lub wielokulturowych, w tym treści interaktywnych, w celu poprawy zdolności cyfrowych obywateli i ich zrozumienia krajobrazu medialnego oraz ich odporności na dezinformację;
  • opracowanie materiałów dla obywateli i trenerów skierowanych do wszystkich lub dowolnych grup wiekowych i społecznych;
  • rozwój innowacyjnych rozwiązań w zakresie umiejętności korzystania z mediów dostosowanych do przyszłego krajobrazu medialnego (projekt może obejmować prototypy, ale nie skupiać się wyłącznie na rozwoju IT);
  • działania szkoleniowe dla obywateli i nauczycieli, w tym dzielenie się najlepszymi praktykami ponad granicami językowymi, państwowymi i kulturowymi; 
  • organizacja wydarzeń publicznych i/lub warsztatów w celu podniesienia świadomości i dzielenia się najlepszymi praktykami; 
  • działania prowadzone przez społeczność w celu dostosowania i udostępnienia wyżej wymienionych narzędzi i materiałów

Uprawnieni wnioskodawcy

Wnioski muszą zostać złożone przez konsorcjum składające się z co najmniej 3 wnioskodawców z co najmniej 3 różnych krajów uczestniczących w programie Kreatywna Europa. Konsorcja mogą obejmować organizacje nastawione na zysk i organizacje non-profit (prywatne lub publiczne), władze publiczne (krajowe, regionalne, lokalne), organizacje międzynarodowe, uniwersytety i instytucje edukacyjne, organizacje medialne, instytucje badawcze i technologiczne, dostawców technologii o potwierdzonej wiedzy fachowej w zakresie korzystania z mediów i/lub mediów cyfrowych, ich wykorzystania, tworzenia, rozpowszechniania, oceny wpływu mediów i/lub odpowiednich technologii cyfrowych .

Harmonogram

ETAP PRZEWIDYWANE TERMINY 

Otwarcie naboru - 24 października 2024 

Termin składania wniosków - 6 marca 2025, do godz. 17:00 czasu brukselskiego 

Ocena aplikacji - marzec-czerwiec 2025 

Informacja dla wnioskodawców - lipiec 2025 

Podpisanie umowy - grudzień 2025 

Czas trwania działania  / Okres kwalifikowalności - maks. 24 miesięcy 

Początek działania - data podpisania umowy lub – w przypadku uzasadnionej przez aplikującego potrzeby uwzględnienia poniesionych wcześniej wydatków – data wcześniejsza (nie wcześniej niż data złożenia wniosku)

Reklama