Jak stworzyć budżet projektu? Dowiedz się podczas webinaru eduNGO. Dołącz >
Prowadzenie i koordynacja Punktów Cyfrowego Wsparcia Seniora
Zadanie polega na prowadzeniu przynajmniej 14 PCWS na terenie m.st. Warszawy, w tym przynajmniej 4 w dzielnicach prawobrzeżnych, koordynacji i promocji ich działania oraz zapewnieniu możliwości zapisów na porady drogą telefoniczną.
W jednej dzielnicy mogą być zlokalizowane maksymalnie dwa PCWS.
UWAGA: W celu stworzenia optymalnej sieci PCWS decyzją komisji konkursowej ostateczna liczba prowadzonych PCWS przez oferenta może ulec zmniejszeniu.
Oferta ma zapewniać spełnianie przez oferenta poniższych wymagań:
- Oferent zorganizuje PCWS, w których będą udzielane porady, w razie potrzeby zapewniając ich oznakowanie.
- Wszystkie PCWS będą działały minimum 2 razy w tygodniu po 3 godziny zegarowe, w stałych dniach tygodnia i godzinach.
- Dopuszcza się udzielanie przez PCWS do 20% porad w formie zdalnej (telefonicznie lub on-line). Ma to na celu zwiększenie dostępności porad dla osób z stałymi lub okresowymi deficytami zdrowotnymi.
- W przypadku obowiązywania w czasie realizacji zadania stanu epidemii działania zdalne, w zależności od wprowadzanych państwowymi przepisami obostrzeń sanitarnych, mogą stanowić częstszą lub jedyną formę udzielania porad. O każdej tego rodzaju zmianie trybu pracy oferent będzie niezwłocznie informował Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
- Promocja PCWS (w tym wydruk plakatów i ulotek) należy do zadań oferenta. Projekty plakatów, ulotek i innych materiałów promocyjnych przygotuje realizator i przedstawi do akceptacji Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
- Oferent będzie aktywnie promował projekt także w swoich kanałach komunikacyjnych oraz dokumentował te działania.
- Zapisy na konsultacje będą prowadzone telefonicznie co najmniej 2 razy w tygodniu po 3 godziny dziennie. Godziny zapisów powinny być stałe. Dopuszcza się również zapisy na konsultacje osobiście (podczas konsultacji).
- Oferent jest zobowiązany do zapewnienia doradcom cyfrowym odpowiedniego sprzętu tj. laptopa z dostępem do Internetu.
- W przypadku nieobecności doradcy cyfrowego oferent zobowiązany jest do zorganizowania zastępstwa innego, zatrudnionego w projekcie doradcy cyfrowego lub uzgodnienia z zapisanymi osobami nowego terminu konsultacji.
- Porada powinna trwać maksymalnie godzinę.
- Każdy senior może skorzystać z porady w PCWS nie więcej niż 2 razy w miesiącu. Oferent obowiązany jest informować seniorów o możliwości skorzystania z kursów komputerowych i warsztatów smartfonowych prowadzonych na zlecenie m.st. Warszawy. Dopuszcza się możliwość udzielenia seniorowi większej liczby porad w miesiącu w miarę dostępu wolnych terminów.
- Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniora będą działały zgodnie z regulaminem opracowanym przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy wspólnie z oferentem lub oferentami po podpisaniu umowy.
Sposoby monitorowania realizacji zadania:
- Kwartalne sprawozdania elektroniczne zawierające informację o liczbie udzielonych porad i konsultacji w poszczególnych PCWS (z wyszczególnieniem liczby porad udzielonych stacjonarnie i zdalnie) i liczbie seniorów, którzy z nich skorzystali. Wzór kwartalnego sprawozdania przygotuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy wspólnie z oferentem lub oferentami po podpisaniu umowy.
- Prowadzenie przez oferenta na bieżąco dokumentacji projektowej (dla każdego PCWS osobno) w postaci indywidualnych kart porady dla każdego seniora osobno, zawierających co najmniej następujące dane o udzielonych poradach:
- imię, nazwisko i wiek osoby korzystającej z porady,
- kiedy odbyła się porada (data, godzina od-do),
- w jakiej formie odbyła się porada (osobiście czy zdalnie),
- potwierdzenie przez osobę korzystającą z porady skorzystania z konsultacji w punkcie własnoręcznym podpisem,
- potwierdzenie udzielenia porady zdalnej podpisem doradcy cyfrowego.
Wzór indywidualnej karty porady przygotuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy wspólnie z oferentem lub oferentami po podpisaniu umowy.
Doradcy cyfrowi powinni charakteryzować się:
- udokumentowanym minimum 1-rocznym doświadczeniem w działaniach edukacyjnych na rzecz seniorów.
- dobrą znajomością obsługi komputera, urządzeń mobilnych, oprogramowania oraz innych urządzeń cyfrowych (np. aparatów fotograficznych).
- posiadaniem umiejętności interpersonalnych pomocnych w prowadzeniu porad dla seniorów (np. otwartość, cierpliwość, umiejętność motywowania, łagodzenia napięć, redukowanie obaw).
Warunki lokalowe PCWS:
- Zapewnienie lokalu jest obowiązkiem oferenta. Przedstawi on w ofercie propozycje miejsc, gdzie będą udzielane porady ze wskazaniem, czy posiada prawo do danego lokalu (najem, własność, użyczenie). W przypadku jedynie wstępnych uzgodnień z dysponentem lokalu oferent zaznaczy w ofercie, czy posiada przyrzeczenie (promesę) od tego dysponenta.
- Lokal powinien zapewniać warunki do swobodnej nauki oraz spełniać wymogi prawa budowlanego, BHP i ppoż., w szczególności posiadać dobre oświetlenie i odpowiednią wentylację.
- W budynku musi znajdować się odpowiednie zaplecze sanitarne.
- Dla zapewnienia ciągłości działań preferowane jest wykorzystanie, w miarę możliwości, tych samych lokali, które były siedzibami PCWS we wcześniejszych edycjach tego programu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do lokalizacji oferent może zmienić ją na bardziej dogodną dla odbiorców działania.
Szczegóły dotyczące przygotowania i składania oferty:
- Koszty administracyjne nie mogą przekraczać 20% wnioskowanej dotacji.
- Oferent przedstawi w ofercie przewidywany koszt 1 porady.
- Oferta musi zawierać rezultaty określone w ogłoszeniu konkursowym w § 1 pkt 6 oraz informacje dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl