Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak stworzyć budżet projektu? Dowiedz się podczas webinaru eduNGO. Dołącz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Prowadzenie i koordynacja Punktów Cyfrowego Wsparcia Seniora

Reklama
Nabór od 01.10.2024 do 23.10.2024 16:00
Biuro Pomocy i Projektów Społecznych
Łączny budżet 1,35 mln PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Seniorzy
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Pomocy i Projektów Społecznych ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Prowadzenie i koordynacja Punktów Cyfrowego Wsparcia Seniora.

Zadanie polega na prowadzeniu przynajmniej 14 PCWS na terenie m.st. Warszawy, w tym przynajmniej 4 w dzielnicach prawobrzeżnych, koordynacji i promocji ich działania oraz zapewnieniu możliwości zapisów na porady drogą telefoniczną.

W jednej dzielnicy mogą być zlokalizowane maksymalnie dwa PCWS.

UWAGA: W celu stworzenia optymalnej sieci PCWS decyzją komisji konkursowej ostateczna liczba prowadzonych PCWS przez oferenta może ulec zmniejszeniu.

Oferta ma zapewniać spełnianie przez oferenta poniższych wymagań:

  1. Oferent zorganizuje PCWS, w których będą udzielane porady, w razie potrzeby zapewniając ich oznakowanie.
  2. Wszystkie PCWS będą działały minimum 2 razy w tygodniu po 3 godziny zegarowe, w stałych dniach tygodnia i godzinach.
  3. Dopuszcza się udzielanie przez PCWS do 20% porad w formie zdalnej (telefonicznie lub on-line). Ma to na celu zwiększenie dostępności porad dla osób z stałymi lub okresowymi deficytami zdrowotnymi.
  4. W przypadku obowiązywania w czasie realizacji zadania stanu epidemii działania zdalne, w zależności od wprowadzanych państwowymi przepisami obostrzeń sanitarnych, mogą stanowić częstszą lub jedyną formę udzielania porad. O każdej tego rodzaju zmianie trybu pracy oferent będzie niezwłocznie informował Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
  5. Promocja PCWS (w tym wydruk plakatów i ulotek) należy do zadań oferenta. Projekty plakatów, ulotek i innych materiałów promocyjnych przygotuje realizator i przedstawi do akceptacji Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
  6. Oferent będzie aktywnie promował projekt także w swoich kanałach komunikacyjnych oraz dokumentował te działania.
  7. Zapisy na konsultacje będą prowadzone telefonicznie co najmniej 2 razy w tygodniu po 3 godziny dziennie. Godziny zapisów powinny być stałe. Dopuszcza się również zapisy na konsultacje osobiście (podczas konsultacji).
  8. Oferent jest zobowiązany do zapewnienia doradcom cyfrowym odpowiedniego sprzętu tj. laptopa z dostępem do Internetu.
  9. W przypadku nieobecności doradcy cyfrowego oferent zobowiązany jest do zorganizowania zastępstwa innego, zatrudnionego w projekcie doradcy cyfrowego lub uzgodnienia z zapisanymi osobami nowego terminu konsultacji.
  10. Porada powinna trwać maksymalnie godzinę.
  11. Każdy senior może skorzystać z porady w PCWS nie więcej niż 2 razy w miesiącu. Oferent obowiązany jest informować seniorów o możliwości skorzystania z kursów komputerowych i warsztatów smartfonowych prowadzonych na zlecenie m.st. Warszawy. Dopuszcza się możliwość udzielenia seniorowi większej liczby porad w miesiącu w miarę dostępu wolnych terminów.
  12. Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniora będą działały zgodnie z regulaminem opracowanym przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy wspólnie z oferentem lub oferentami po podpisaniu umowy.

Sposoby monitorowania realizacji zadania:

  1. Kwartalne sprawozdania elektroniczne zawierające informację o liczbie udzielonych porad i konsultacji w poszczególnych PCWS (z wyszczególnieniem liczby porad udzielonych stacjonarnie i zdalnie) i liczbie seniorów, którzy z nich skorzystali. Wzór kwartalnego sprawozdania przygotuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy wspólnie z oferentem lub oferentami po podpisaniu umowy.
  2. Prowadzenie przez oferenta na bieżąco dokumentacji projektowej (dla każdego PCWS osobno) w postaci indywidualnych kart porady dla każdego seniora osobno, zawierających co najmniej następujące dane o udzielonych poradach:
  1. imię, nazwisko i wiek osoby korzystającej z porady,
  2. kiedy odbyła się porada (data, godzina od-do),
  3. w jakiej formie odbyła się porada (osobiście czy zdalnie),
  4. potwierdzenie przez osobę korzystającą z porady skorzystania z konsultacji w punkcie własnoręcznym podpisem,
  5. potwierdzenie udzielenia porady zdalnej podpisem doradcy cyfrowego.

Wzór indywidualnej karty porady przygotuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy wspólnie z oferentem lub oferentami po podpisaniu umowy.

Doradcy cyfrowi powinni charakteryzować się:

  1. udokumentowanym minimum 1-rocznym doświadczeniem w działaniach edukacyjnych na rzecz seniorów.
  2. dobrą znajomością obsługi komputera, urządzeń mobilnych, oprogramowania oraz innych urządzeń cyfrowych (np. aparatów fotograficznych).
  3. posiadaniem umiejętności interpersonalnych pomocnych w prowadzeniu porad dla seniorów (np. otwartość, cierpliwość, umiejętność motywowania, łagodzenia napięć, redukowanie obaw).

Warunki lokalowe PCWS:

  1. Zapewnienie lokalu jest obowiązkiem oferenta. Przedstawi on w ofercie propozycje miejsc, gdzie będą udzielane porady ze wskazaniem, czy posiada prawo do danego lokalu (najem, własność, użyczenie). W przypadku jedynie wstępnych uzgodnień z dysponentem lokalu oferent zaznaczy w ofercie, czy posiada przyrzeczenie (promesę) od tego dysponenta.
  2. Lokal powinien zapewniać warunki do swobodnej nauki oraz spełniać wymogi prawa budowlanego, BHP i ppoż., w szczególności posiadać dobre oświetlenie i odpowiednią wentylację.
  3. W budynku musi znajdować się odpowiednie zaplecze sanitarne.
  4. Dla zapewnienia ciągłości działań preferowane jest wykorzystanie, w miarę możliwości, tych samych lokali, które były siedzibami PCWS we wcześniejszych edycjach tego programu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do lokalizacji oferent może zmienić ją na bardziej dogodną dla odbiorców działania.

Szczegóły dotyczące przygotowania i składania oferty:

  • Koszty administracyjne nie mogą przekraczać 20% wnioskowanej dotacji.
  • Oferent przedstawi w ofercie przewidywany koszt 1 porady.
  • Oferta musi zawierać rezultaty określone w ogłoszeniu konkursowym w § 1 pkt 6 oraz informacje dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama