Ustawa Kamilka. Podstawowe informacje dla NGO-sów Dowiedz się więcej 6.06 na #ngoplLIVE >
Zadanie 2.11: Realizacja programów, działań profilaktycznych opartych na metodzie pracy ulicznej – streetworking i/lub partyworking
Zadanie 2.10: Realizacja programów, działań profilaktycznych opartych na metodzie pracy ulicznej – streetworking i/lub partyworking.
Planowana kwota środków przeznaczonych na finansowanie realizacji zadania wynosi łącznie 157 800,00 zł, w tym:
w 2024 - 78 900,00 zł;
w 2025 - 78 900,00 zł.
TERMIN REALIZACJI ZADANIA:
lipiec 2024 r. - czerwiec 2025 r.
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA:
Teren miasta Gdańska.
ZAKRES ZADANIA:
1. Stworzenie systemu wsparcia dla osób w bezdomności przebywających w przestrzeni publicznej przez zespół ambulansu ratunkowo - sanitarnego, wyposażonego w niezbędny sprzęt i aparaturę medyczną, środki ochrony indywidualnej oraz preparaty do czyszczenia i dezynfekcji, w którego skład wchodziłby 3 lub 4 – osobowy personel niezbędny do udzielania świadczeń w ramach pojazdu uprzywilejowanego. Liczba osób uzależniona byłaby od rodzaju podejmowanych działań.
2. System wsparcia opierałby się na ścisłej współpracy z pracownikami Organizatora konkursu - Wydział Reintegracji Osób w Bezdomności MOPR w Gdańsku.
3. Prowadzenie przez dwa dni w każdym tygodniu, łącznie 96 roboczodni w okresie realizacji zadania, działań:
- z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia w tym uzależnień;
- związanych z udzielaniem pomocy doraźnej w zakresie różnej etiologii zachorowania;
- zaopatrywania obrażeń ciała na skutek urazów różnego pochodzenia;
- leczenia ran przewlekłych (owrzodzeń, odleżyn) oraz profilaktyka związanych z ranami powikłań zdrowotnych;
- diagnostyki w miejscu niemieszkalnym w szczególności ukierunkowanej na schorzenia takie jak min.: cukrzyca, nadciśnienie, problemy kardiologiczne itp.;
- transportu do szpitala celem dalszej diagnostyki bądź leczenia;
- przewozu do placówek dla osób w bezdomności;
- przekazania Policji bądź Straży Miejskiej osób w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, celem zabezpieczenia takiej osoby w Pogotowiu Socjalnym dla Osób Nietrzeźwych.
4. Działania wskazane w ust. 3 powinny być realizowane przez:
- punkt stacjonarny w miejscach gromadzenia się osób w bezdomności ulicznej (np. jadłodajnie lub punkty charytatywne), obsługiwany przez zespół 4-osobobowy przez minimum 4 godziny (łącznie 48 roboczodni w okresie realizacji zadania);
- punkt mobilny obsługiwany przez zespół 3-osobowy - ambulans dojeżdżający do miejsca pobytu osób w bezdomności, działający również w formule wsparcia interwencyjnego dla pracowników Organizatora konkursu – 8 godzin pracy (48 roboczodni w okresie realizacji zadania);
- harmonogram dni i godzin każdego punktu w każdym miesiącu będzie opracowywany i przekazywany Realizatorowi zadania przez koordynatora Zespołu Działań Interwencyjnych Wydziału Reintegracji Osób w Bezdomności MOPR w Gdańsku.
5. Zwiększenie dostępności pomocy skierowanej do osób nadużywających alkoholu.
6. Zwiększenie poziomu wiedzy u osób nadużywających alkoholu o możliwościach skorzystania z pomocy.
7. Zmniejszenie ryzyka śmierci osób będących pod wpływem alkoholu.
8. Wymiana informacji pomiędzy instytucjami i organizacjami działającymi w gdańskim systemie wsparcia.
9. Zwiększenie możliwości monitorowania i przeciwdziałania zagrożeniom występującym w środowisku.
10. Dokumentowanie każdego kontaktu z osobami znajdującymi się pod wpływem alkoholu.
11. Comiesięczna pisemna informacja o liczbie podjętych działań składana do 10 dnia każdego miesiąca, po miesiącu którego dotyczyło działanie.
WYMAGANIA KADROWE:
1. Zespół 3 osobowy – ratownik medyczny lub pielęgniarka + kierowca ambulansu - ratownik + ratownik.
2. Zespół 4 osobowy - ratownik medyczny lub pielęgniarka + kierowca ambulansu - ratownik + dwóch ratowników.
WYMAGANA DODATKOWA DOKUMENTACJA:
1. Decyzja Wojewody o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego.
2. Zezwolenie na uprzywilejowanie w ruchu drogowym pojazdu, który będzie wykorzystywany w celu realizacji zadania.
3. Umowa na odbiór i utylizację odpadów medycznych.
4. Homologacja pojazdu medycznego.
5. Uprawnienia do posiadania tlenu medycznego.
6. Zgoda Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego na posiadanie i stosowanie w celach medycznych środków odurzających i substancji psychotropowych.
ZASTRZEŻENIA: Oferent musi być wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl