Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Ustawa Kamilka. Podstawowe informacje dla NGO-sów Dowiedz się więcej 6.06 na #ngoplLIVE >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Zadanie 2.11: Realizacja programów, działań profilaktycznych opartych na metodzie pracy ulicznej – streetworking i/lub partyworking

Reklama
Nabór od 16.05.2024 do 03.06.2024 15:30
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
Łączny budżet 157,8 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Młodzież, Dzieci

Zadanie 2.10: Realizacja programów, działań profilaktycznych opartych na metodzie pracy ulicznej – streetworking i/lub partyworking.

Planowana kwota środków przeznaczonych na finansowanie realizacji zadania wynosi łącznie 157 800,00 zł, w tym:

w 2024 - 78 900,00 zł;

w 2025 - 78 900,00 zł.

TERMIN REALIZACJI ZADANIA:

lipiec 2024 r. - czerwiec 2025 r.

MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA:

Teren miasta Gdańska.

ZAKRES ZADANIA:

1. Stworzenie systemu wsparcia dla osób w bezdomności przebywających w przestrzeni publicznej przez   zespół ambulansu ratunkowo - sanitarnego, wyposażonego w niezbędny sprzęt i aparaturę medyczną, środki ochrony indywidualnej oraz preparaty do czyszczenia i dezynfekcji, w którego skład wchodziłby 3 lub 4 – osobowy personel niezbędny do udzielania świadczeń w ramach pojazdu uprzywilejowanego. Liczba osób uzależniona byłaby od rodzaju podejmowanych działań.

2. System wsparcia opierałby się na ścisłej współpracy z pracownikami Organizatora konkursu - Wydział Reintegracji Osób w Bezdomności MOPR w Gdańsku.

3. Prowadzenie przez dwa dni w każdym tygodniu, łącznie 96 roboczodni w okresie realizacji zadania, działań:

  1. z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia w tym uzależnień;
  2. związanych z udzielaniem pomocy doraźnej w zakresie różnej etiologii zachorowania;
  3. zaopatrywania obrażeń ciała na skutek urazów różnego pochodzenia;
  4. leczenia ran przewlekłych (owrzodzeń, odleżyn) oraz profilaktyka związanych z ranami powikłań zdrowotnych;
  5. diagnostyki w miejscu niemieszkalnym w szczególności ukierunkowanej na schorzenia takie jak min.: cukrzyca, nadciśnienie, problemy kardiologiczne itp.;
  6. transportu do szpitala celem dalszej diagnostyki bądź leczenia;
  7. przewozu do placówek dla osób w bezdomności;
  8. przekazania Policji bądź Straży Miejskiej osób w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, celem zabezpieczenia takiej osoby w Pogotowiu Socjalnym dla Osób Nietrzeźwych.

4. Działania wskazane w ust. 3 powinny być realizowane przez:

  1. punkt stacjonarny w miejscach gromadzenia się osób w bezdomności ulicznej (np. jadłodajnie lub punkty charytatywne), obsługiwany przez zespół 4-osobobowy przez minimum 4 godziny (łącznie 48 roboczodni w okresie realizacji zadania);
  2. punkt mobilny obsługiwany przez zespół 3-osobowy - ambulans dojeżdżający do miejsca pobytu osób w bezdomności, działający również w formule wsparcia interwencyjnego dla pracowników Organizatora konkursu – 8 godzin pracy (48 roboczodni w okresie realizacji zadania);
  3. harmonogram dni i godzin każdego punktu w każdym miesiącu będzie opracowywany i przekazywany Realizatorowi zadania przez koordynatora Zespołu Działań Interwencyjnych Wydziału Reintegracji Osób w Bezdomności MOPR w Gdańsku.

5. Zwiększenie dostępności pomocy skierowanej do osób nadużywających alkoholu.

6. Zwiększenie poziomu wiedzy u osób nadużywających alkoholu o możliwościach skorzystania z pomocy.

7. Zmniejszenie ryzyka śmierci osób będących pod wpływem alkoholu.

8. Wymiana informacji pomiędzy instytucjami i organizacjami działającymi w gdańskim systemie wsparcia.

9. Zwiększenie możliwości monitorowania i przeciwdziałania zagrożeniom występującym w środowisku.

10. Dokumentowanie każdego kontaktu z osobami znajdującymi się pod wpływem alkoholu.

11. Comiesięczna pisemna informacja o liczbie podjętych działań składana do 10 dnia każdego miesiąca, po miesiącu którego dotyczyło działanie.

WYMAGANIA KADROWE:

1. Zespół 3 osobowy – ratownik medyczny lub pielęgniarka + kierowca ambulansu - ratownik + ratownik.

2. Zespół 4 osobowy - ratownik medyczny lub pielęgniarka + kierowca ambulansu - ratownik + dwóch ratowników.

WYMAGANA DODATKOWA DOKUMENTACJA:

1. Decyzja Wojewody o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego.

2. Zezwolenie na uprzywilejowanie w ruchu drogowym pojazdu, który będzie wykorzystywany w celu realizacji zadania.

3. Umowa na odbiór i utylizację odpadów medycznych.

4. Homologacja pojazdu medycznego.

5. Uprawnienia do posiadania tlenu medycznego.

6. Zgoda Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego na posiadanie i stosowanie w celach medycznych środków odurzających i substancji psychotropowych.

ZASTRZEŻENIA: Oferent musi być wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama