Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Warszawska Złota Rączka dla seniorów – edycja 2024-2026

Reklama
Nabór od 07.05.2024 do 29.05.2024 16:00
Biuro Pomocy i Projektów Społecznych
Łączny budżet 1,2 mln PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Pomocy i Projektów Społecznych ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Warszawska Złota Rączka dla seniorów – edycja 2024-2026.

Grupy docelowe:

  • Zadanie skierowane jest do osób w wieku 75+, potrzebujących pomocy w wykonaniu drobnych i prostych napraw domowych, zamieszkujących na terenie Warszawy w jednoosobowych gospodarstwach domowych lub w dwuosobowych gospodarstwach domowych w przypadku, kiedy obie zamieszkujące razem osoby są w wieku 75+ (zwanych dalej: „usługobiorcami”).
  • Pośrednią grupą docelową są osoby w wieku 60+, które zaangażują się w realizację projektu:
  1. specjaliści usuwający usterki oraz
  2. wolontariusze wspierający organizację i promocję projektu.

Minimum 20% specjalistów i wolontariuszy zatrudnionych w projekcie powinny stanowić osoby w wieku 60+.

Zakres zadania:

  • Realizacja zadania polega na wykonywaniu drobnych napraw w gospodarstwach domowych warszawskich seniorów w wieku 75+. Poprzez drobne naprawy rozumie się usługi:
    •  których szacunkowa wartość nie przekracza 300 zł,
    •  nie wymagające specjalistycznych uprawnień,
    •  nie wymagające natychmiastowego wykonania,
    • możliwe do zrealizowania w trakcie jednej wizyty specjalisty wyposażonego w podstawowe narzędzia i materiały,
    • szczegółowy zakres usług i ich organizacji określa regulamin stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia.
  • Zadanie obejmuje:
    • organizację i koordynację poszczególnych działań,
    • rejestrację zgłoszeń i przyjmowanie i rozpatrywanie uwag i opinii usługobiorców drogą telefoniczną i e-mailową,
    • zatrudnienie i nadzorowanie specjalistów i wolontariuszy,
    • zakup podstawowych materiałów remontowych,
    • dojazd do usługobiorców,
    • realizację usług,
    • prowadzenie działań promocyjnych,
    • przygotowanie dokumentacji i sprawozdawczość.

Zapisy, informacje i promocja:

  • Oferent uruchomi ogólnodostępny numer telefonu oraz adres e-mailowy, pod którymi będą przyjmowane zlecenia. Telefon będzie czynny co najmniej od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00. Numer i godziny funkcjonowania telefonu oraz adres e-mailowy zostaną zamieszczone w ulotce promocyjnej zaprojektowanej przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
  • Zlecenia telefoniczne i e-mailowe będą przyjmować osoby znające specyfikę projektu i posiadające doświadczenie w pracy z osobami starszymi. Osoby te będą przygotowane do przeprowadzenia z usługobiorcą szczegółowego wywiadu na temat potrzebnej usługi. Wywiad przeprowadzany będzie z wykorzystaniem formularza, w którym znajdą się pytania opracowane przez specjalistów zatrudnionych przez Oferenta.
  • Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy dostarczy wzór ulotki, której Oferent będzie używać jako jedynej. Oferent zamieści również informację o projekcie na swoich cyfrowych kanałach przekazu (strona internetowa, profil Facebook). Oferent nawiąże współpracę z wszystkimi warszawskimi ośrodkami pomocy społecznej celem dotarcia z ofertą do wykluczonych społecznie i cyfrowo osób.
  • Oferent zapewni specjalistom koszulki z haftowanym logiem projektu (z przodu), logiem marki Warszawa (rękaw) i napisem Warszawska Złota Rączka (na plecach). Projekt koszulek oferent uzgodni z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych. Każdy specjalista otrzyma co najmniej 3 koszulki.

Zadanie główne – drobne naprawy:

  • W ramach realizacji zadania możliwe będzie świadczenie usługi, której szacunkowa wartość nie przekracza 300 zł łącznie z dojazdem i zakupem podstawowych materiałów.
  • W sytuacji, gdy w wyniku naprawy pojawią się usterki, pracownik techniczny zobowiązany będzie do ich niezwłocznego usunięcia w ramach reklamacji.
  • W koszt usługi wliczone są podstawowe materiały takie jak: systemy i osprzęt instalacyjny (np. puszka elektryczna, złączki elektryczne), akcesoria zasilające (np. węże odpływowe, przedłużki, śrubunki, uszczelki), systemy mocowań i uszczelnień (np. kleje, taśmy, zaprawy, sylikony, uszczelki okienne), drobne akcesoria metalowe (np. kątowniki montażowe, haczyki, gwoździe, profile, wkręty, kołki) itp.
  • Przyjęte zlecenie powinno zostać zrealizowane przed upływem 10 dni roboczych od dnia przyjęcia zgłoszenia.
  • Osoba przyjmująca zgłoszenie ustala z usługobiorcą datę wizyty specjalisty oraz przedział godzinowy, nie dłuższy niż 3 godziny zegarowe (np. 12:00-15:00).
  • Usuwane będą tylko usterki zgłoszone przez telefon i wpisane do karty zgłoszenia.
  • Od usługobiorców nie mogą być pobierane żadne świadczenia pieniężne, również przeznaczone na zakup dodatkowych materiałów i urządzeń.
  • Dodatkowe materiały i urządzenia (np. baterie łazienkowe, karnisze, lampy itp.) usługobiorcy muszą zakupić we własnym zakresie przed przybyciem specjalisty.
  • W przypadku, gdy na miejscu okaże się, że usługa nie może być zrealizowana bez zakupienia dodatkowych materiałów lub urządzeń (np. bateria łazienkowa, karnisz, żyrandol), specjalista może je zakupić online z płatnością przy odbiorze na koszt usługobiorcy lub przygotować listę zakupów, jakie musi zrobić usługobiorca. Specjalista wykona usługę przy kolejnej wizycie, co jednak będzie równoznaczne z utratą możliwości skorzystania przez usługobiorcę z usługi w kolejnym miesiącu.
  • Zadanie nie obejmuje:
    • napraw, które powinny zostać wykonane na rzecz mieszkańca na podstawie umów ze wspólnotą mieszkaniową lub administracją,
    • usług sprzątających (przypinanie zasłon, mycie okien, odgrzybianie ścian itp.),
    • usług wymagających specjalistycznych uprawnień, takich jak naprawy instalacji gazowej itp.,
    • serwisowania sprzętu elektrycznego (chyba, że w ramach wkładu własnego Oferenta),
    • kompleksowych usług remontowych (odmalowywanie ścian, drzwi, kładzenie paneli, kładzenie gładzi itp.),
    • wynoszenia/wnoszenia mebli i sprzętu AGD/RTV z mieszkania.
  • Usługobiorca może skorzystać z usługi maksymalnie raz w miesiącu (12 razy w roku), niezależnie od liczby organizacji realizujących zadanie. W wyjątkowych przypadkach możliwe będzie skorzystanie z większej liczby usług, o czym zdecyduje koordynator projektu w porozumieniu z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych.
  • W ramach jednej usługi może być naprawionych kilka usterek, o ile nie spowoduje to przekroczenia maksymalnego czasu wykonania usługi określonego w regulaminie i maksymalnej kwoty przeznaczonej na usługę.
  • Specjalista może (a w przypadku sytuacji trudnych powinien) wykonywać usługi w parze z wolontariuszem.
  • Koszt dojazdu do usługobiorcy jest składową kosztu usługi. Specjalista może dojeżdżać samochodem i rozliczać dojazd na podstawie tzw. kilometrówki (zgodnie z obowiązującymi stawkami) lub przy wykorzystaniu transportu miejskiego. Nie będą rozliczane komercyjne formy dojazdu (np. taxi, przewoźnicy bez licencji, wynajem samochodów itp.).
  • Projekt będzie realizowany na terenie m.st. Warszawy, we wszystkich dzielnicach. Oferenci są zobowiązani przyjmować zgodne z regulaminem zlecenia niezależnie od dzielnicy, w której mieszka usługobiorca.
  • Oferent przygotuje formularz zawierający zestaw pytań, przy pomocy których podczas przyjmowania zgłoszenia będzie określany zakres zlecenia, przybliżony czas wykonania, potrzebne materiały i rodzaj specjalisty.
  • Oferent będzie dokumentował na bieżąco przebieg realizacji zadania, w tym będzie prowadził elektroniczną bazę usług i usługobiorców oraz ewidencję zgłaszanych przez usługobiorców skarg, uwag i podziękowań.
  • Szczegóły realizacji projektu, w tym zakres usług, określa opracowany przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy projekt regulaminu stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia. Biuro może w trakcie trwania projektu zmodyfikować regulamin w uzgodnieniu z Oferentami.
  • W przypadku obowiązywania w czasie realizacji zadania stanu epidemii, w zależności od wprowadzanych państwowymi przepisami obostrzeń sanitarnych, Oferent jest zobowiązany do realizacji usług w sposób uwzględniający wszelkie wytyczne i ograniczenia, w szczególności powinien zapewnić bezpośrednim realizatorom usług środki ochrony osobistej.

Zaangażowanie osób w wieku 60+:

  1. w roli specjalistów usuwających usterki

W ramach realizacji zadania wybrani Oferenci stworzą bazę współpracujących z nimi specjalistów, którzy jako pracownicy techniczni odpowiedzialni będą za usuwanie usterek zgłoszonych przez usługobiorców. O liczbie zatrudnionych specjalistów zdecydują Oferenci, jednak wymagane jest, by były wśród nich osoby w wieku 60+, będące fachowcami w danych dziedzinach (hydraulicy, elektrycy itp.), co pozwoli na skorzystanie z ich specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia zawodowego. Wymagane jest, by w ramach realizacji zadania wśród zatrudnionych pracowników technicznych minimum 20% stanowiły osoby w wieku 60+.

  1. w roli wolontariuszy

Dodatkowo do projektu zaangażowani zostaną wolontariusze 60+, którzy mogą wspierać działania organizacyjne (w tym przyjmowanie zleceń, promowanie projektu, towarzyszenie i pomaganie specjaliście podczas usuwania usterek). Wymagane jest, by w ramach realizacji zadania wśród zaangażowanych wolontariuszy minimum 20% stanowiły osoby w wieku 60+.

Monitoring projektu:

  • Oferent zobowiązany jest na żądanie Biura Pomocy i Projektów Społecznych dostarczyć kompletną informację o aktualnym poziomie realizacji zadania (w tym aktualnie osiągniętych rezultatach, wydatkowanych środkach itp.), dlatego Oferent zobowiązany jest do prowadzenia monitoringu realizacji zadania na bieżąco.
  • Każda usługa zostanie potwierdzona wykonaniem zdjęcia. Zdjęcie powinno zostać wykonane przed naprawą i po naprawie. Można do tego celu użyć telefonu komórkowego.
  • Oferent zobowiązany jest wykonywać i przesyłać drogą elektroniczną do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, do 15 dnia kolejnego kwartału, kwartalne zestawienia wykonanych usług zawierające:
    • liczbę zgłoszonych usterek,
    • liczbę przeprowadzonych napraw,
    • liczbę napraw zakończonych niepowodzeniem wraz z podaniem przyczyny,
    • daty wykonania poszczególnych napraw w podziale na poszczególne miesiące,
    • krótki opis zrealizowanych napraw,
    • liczbę osób, które skorzystały z napraw,
    • dzielnice, na terenie których zostały wykonane naprawy,
    • liczbę zatrudnionych specjalistów usuwających usterki, w tym wieku 60+,
    • liczbę wolontariuszy zaangażowanych w realizację zadania, w tym wieku 60+,
    • informacje o rodzaju najczęściej prowadzonych napraw.

Wzór kwartalnego zestawienia opracuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.

Szczegóły dotyczące przygotowania i składania oferty:

  • Koszty administracyjne nie mogą przekraczać 20% wnioskowanej dotacji.
  • Oferent przedstawi przewidywany średni koszt wykonania jednej naprawy.
  • Oferent przedstawi średnią liczbę napraw, które planuje zrealizować miesięcznie.
  • Oferent przedstawi minimalny i maksymalny koszt usługi, ponoszony w ramach realizacji zadania.
  • Oferent przedstawi przykładową wycenę 12 rodzajów usług, z jakimi może się spotkać podczas realizacji zadania (np. wymiana baterii, regulacja okien).
  • Dopuszcza się zaplanowanie zakupów hurtowych drobnych części najczęściej wykorzystywanych w realizacji usług (złączki, kleje, gwoździe itp.).
  • Oferta musi zawierać rezultaty określone w ogłoszeniu konkursowym w § 1 pkt 6 oraz informacje dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • W przypadku składania oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Oferentów, działania zaplanowane w ofercie przez wszystkich partnerów powinny:
    • być spójne i stanowić jedną całość,
    • zakładać współpracę partnerów na każdym etapie realizacji działań
    • zawierać dokładny podział zadań pomiędzy partnerami.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama