Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >
Grupy docelowe:
- Zadanie skierowane jest do osób w wieku 75+, potrzebujących pomocy w wykonaniu drobnych i prostych napraw domowych, zamieszkujących na terenie Warszawy w jednoosobowych gospodarstwach domowych lub w dwuosobowych gospodarstwach domowych w przypadku, kiedy obie zamieszkujące razem osoby są w wieku 75+ (zwanych dalej: „usługobiorcami”).
- Pośrednią grupą docelową są osoby w wieku 60+, które zaangażują się w realizację projektu:
- specjaliści usuwający usterki oraz
- wolontariusze wspierający organizację i promocję projektu.
Minimum 20% specjalistów i wolontariuszy zatrudnionych w projekcie powinny stanowić osoby w wieku 60+.
Zakres zadania:
- Realizacja zadania polega na wykonywaniu drobnych napraw w gospodarstwach domowych warszawskich seniorów w wieku 75+. Poprzez drobne naprawy rozumie się usługi:
- których szacunkowa wartość nie przekracza 300 zł,
- nie wymagające specjalistycznych uprawnień,
- nie wymagające natychmiastowego wykonania,
- możliwe do zrealizowania w trakcie jednej wizyty specjalisty wyposażonego w podstawowe narzędzia i materiały,
- szczegółowy zakres usług i ich organizacji określa regulamin stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia.
- Zadanie obejmuje:
- organizację i koordynację poszczególnych działań,
- rejestrację zgłoszeń i przyjmowanie i rozpatrywanie uwag i opinii usługobiorców drogą telefoniczną i e-mailową,
- zatrudnienie i nadzorowanie specjalistów i wolontariuszy,
- zakup podstawowych materiałów remontowych,
- dojazd do usługobiorców,
- realizację usług,
- prowadzenie działań promocyjnych,
- przygotowanie dokumentacji i sprawozdawczość.
Zapisy, informacje i promocja:
- Oferent uruchomi ogólnodostępny numer telefonu oraz adres e-mailowy, pod którymi będą przyjmowane zlecenia. Telefon będzie czynny co najmniej od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00. Numer i godziny funkcjonowania telefonu oraz adres e-mailowy zostaną zamieszczone w ulotce promocyjnej zaprojektowanej przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
- Zlecenia telefoniczne i e-mailowe będą przyjmować osoby znające specyfikę projektu i posiadające doświadczenie w pracy z osobami starszymi. Osoby te będą przygotowane do przeprowadzenia z usługobiorcą szczegółowego wywiadu na temat potrzebnej usługi. Wywiad przeprowadzany będzie z wykorzystaniem formularza, w którym znajdą się pytania opracowane przez specjalistów zatrudnionych przez Oferenta.
- Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy dostarczy wzór ulotki, której Oferent będzie używać jako jedynej. Oferent zamieści również informację o projekcie na swoich cyfrowych kanałach przekazu (strona internetowa, profil Facebook). Oferent nawiąże współpracę z wszystkimi warszawskimi ośrodkami pomocy społecznej celem dotarcia z ofertą do wykluczonych społecznie i cyfrowo osób.
- Oferent zapewni specjalistom koszulki z haftowanym logiem projektu (z przodu), logiem marki Warszawa (rękaw) i napisem Warszawska Złota Rączka (na plecach). Projekt koszulek oferent uzgodni z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych. Każdy specjalista otrzyma co najmniej 3 koszulki.
Zadanie główne – drobne naprawy:
- W ramach realizacji zadania możliwe będzie świadczenie usługi, której szacunkowa wartość nie przekracza 300 zł łącznie z dojazdem i zakupem podstawowych materiałów.
- W sytuacji, gdy w wyniku naprawy pojawią się usterki, pracownik techniczny zobowiązany będzie do ich niezwłocznego usunięcia w ramach reklamacji.
- W koszt usługi wliczone są podstawowe materiały takie jak: systemy i osprzęt instalacyjny (np. puszka elektryczna, złączki elektryczne), akcesoria zasilające (np. węże odpływowe, przedłużki, śrubunki, uszczelki), systemy mocowań i uszczelnień (np. kleje, taśmy, zaprawy, sylikony, uszczelki okienne), drobne akcesoria metalowe (np. kątowniki montażowe, haczyki, gwoździe, profile, wkręty, kołki) itp.
- Przyjęte zlecenie powinno zostać zrealizowane przed upływem 10 dni roboczych od dnia przyjęcia zgłoszenia.
- Osoba przyjmująca zgłoszenie ustala z usługobiorcą datę wizyty specjalisty oraz przedział godzinowy, nie dłuższy niż 3 godziny zegarowe (np. 12:00-15:00).
- Usuwane będą tylko usterki zgłoszone przez telefon i wpisane do karty zgłoszenia.
- Od usługobiorców nie mogą być pobierane żadne świadczenia pieniężne, również przeznaczone na zakup dodatkowych materiałów i urządzeń.
- Dodatkowe materiały i urządzenia (np. baterie łazienkowe, karnisze, lampy itp.) usługobiorcy muszą zakupić we własnym zakresie przed przybyciem specjalisty.
- W przypadku, gdy na miejscu okaże się, że usługa nie może być zrealizowana bez zakupienia dodatkowych materiałów lub urządzeń (np. bateria łazienkowa, karnisz, żyrandol), specjalista może je zakupić online z płatnością przy odbiorze na koszt usługobiorcy lub przygotować listę zakupów, jakie musi zrobić usługobiorca. Specjalista wykona usługę przy kolejnej wizycie, co jednak będzie równoznaczne z utratą możliwości skorzystania przez usługobiorcę z usługi w kolejnym miesiącu.
- Zadanie nie obejmuje:
- napraw, które powinny zostać wykonane na rzecz mieszkańca na podstawie umów ze wspólnotą mieszkaniową lub administracją,
- usług sprzątających (przypinanie zasłon, mycie okien, odgrzybianie ścian itp.),
- usług wymagających specjalistycznych uprawnień, takich jak naprawy instalacji gazowej itp.,
- serwisowania sprzętu elektrycznego (chyba, że w ramach wkładu własnego Oferenta),
- kompleksowych usług remontowych (odmalowywanie ścian, drzwi, kładzenie paneli, kładzenie gładzi itp.),
- wynoszenia/wnoszenia mebli i sprzętu AGD/RTV z mieszkania.
- Usługobiorca może skorzystać z usługi maksymalnie raz w miesiącu (12 razy w roku), niezależnie od liczby organizacji realizujących zadanie. W wyjątkowych przypadkach możliwe będzie skorzystanie z większej liczby usług, o czym zdecyduje koordynator projektu w porozumieniu z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych.
- W ramach jednej usługi może być naprawionych kilka usterek, o ile nie spowoduje to przekroczenia maksymalnego czasu wykonania usługi określonego w regulaminie i maksymalnej kwoty przeznaczonej na usługę.
- Specjalista może (a w przypadku sytuacji trudnych powinien) wykonywać usługi w parze z wolontariuszem.
- Koszt dojazdu do usługobiorcy jest składową kosztu usługi. Specjalista może dojeżdżać samochodem i rozliczać dojazd na podstawie tzw. kilometrówki (zgodnie z obowiązującymi stawkami) lub przy wykorzystaniu transportu miejskiego. Nie będą rozliczane komercyjne formy dojazdu (np. taxi, przewoźnicy bez licencji, wynajem samochodów itp.).
- Projekt będzie realizowany na terenie m.st. Warszawy, we wszystkich dzielnicach. Oferenci są zobowiązani przyjmować zgodne z regulaminem zlecenia niezależnie od dzielnicy, w której mieszka usługobiorca.
- Oferent przygotuje formularz zawierający zestaw pytań, przy pomocy których podczas przyjmowania zgłoszenia będzie określany zakres zlecenia, przybliżony czas wykonania, potrzebne materiały i rodzaj specjalisty.
- Oferent będzie dokumentował na bieżąco przebieg realizacji zadania, w tym będzie prowadził elektroniczną bazę usług i usługobiorców oraz ewidencję zgłaszanych przez usługobiorców skarg, uwag i podziękowań.
- Szczegóły realizacji projektu, w tym zakres usług, określa opracowany przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy projekt regulaminu stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia. Biuro może w trakcie trwania projektu zmodyfikować regulamin w uzgodnieniu z Oferentami.
- W przypadku obowiązywania w czasie realizacji zadania stanu epidemii, w zależności od wprowadzanych państwowymi przepisami obostrzeń sanitarnych, Oferent jest zobowiązany do realizacji usług w sposób uwzględniający wszelkie wytyczne i ograniczenia, w szczególności powinien zapewnić bezpośrednim realizatorom usług środki ochrony osobistej.
Zaangażowanie osób w wieku 60+:
- w roli specjalistów usuwających usterki
W ramach realizacji zadania wybrani Oferenci stworzą bazę współpracujących z nimi specjalistów, którzy jako pracownicy techniczni odpowiedzialni będą za usuwanie usterek zgłoszonych przez usługobiorców. O liczbie zatrudnionych specjalistów zdecydują Oferenci, jednak wymagane jest, by były wśród nich osoby w wieku 60+, będące fachowcami w danych dziedzinach (hydraulicy, elektrycy itp.), co pozwoli na skorzystanie z ich specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia zawodowego. Wymagane jest, by w ramach realizacji zadania wśród zatrudnionych pracowników technicznych minimum 20% stanowiły osoby w wieku 60+.
- w roli wolontariuszy
Dodatkowo do projektu zaangażowani zostaną wolontariusze 60+, którzy mogą wspierać działania organizacyjne (w tym przyjmowanie zleceń, promowanie projektu, towarzyszenie i pomaganie specjaliście podczas usuwania usterek). Wymagane jest, by w ramach realizacji zadania wśród zaangażowanych wolontariuszy minimum 20% stanowiły osoby w wieku 60+.
Monitoring projektu:
- Oferent zobowiązany jest na żądanie Biura Pomocy i Projektów Społecznych dostarczyć kompletną informację o aktualnym poziomie realizacji zadania (w tym aktualnie osiągniętych rezultatach, wydatkowanych środkach itp.), dlatego Oferent zobowiązany jest do prowadzenia monitoringu realizacji zadania na bieżąco.
- Każda usługa zostanie potwierdzona wykonaniem zdjęcia. Zdjęcie powinno zostać wykonane przed naprawą i po naprawie. Można do tego celu użyć telefonu komórkowego.
- Oferent zobowiązany jest wykonywać i przesyłać drogą elektroniczną do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, do 15 dnia kolejnego kwartału, kwartalne zestawienia wykonanych usług zawierające:
- liczbę zgłoszonych usterek,
- liczbę przeprowadzonych napraw,
- liczbę napraw zakończonych niepowodzeniem wraz z podaniem przyczyny,
- daty wykonania poszczególnych napraw w podziale na poszczególne miesiące,
- krótki opis zrealizowanych napraw,
- liczbę osób, które skorzystały z napraw,
- dzielnice, na terenie których zostały wykonane naprawy,
- liczbę zatrudnionych specjalistów usuwających usterki, w tym wieku 60+,
- liczbę wolontariuszy zaangażowanych w realizację zadania, w tym wieku 60+,
- informacje o rodzaju najczęściej prowadzonych napraw.
Wzór kwartalnego zestawienia opracuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
Szczegóły dotyczące przygotowania i składania oferty:
- Koszty administracyjne nie mogą przekraczać 20% wnioskowanej dotacji.
- Oferent przedstawi przewidywany średni koszt wykonania jednej naprawy.
- Oferent przedstawi średnią liczbę napraw, które planuje zrealizować miesięcznie.
- Oferent przedstawi minimalny i maksymalny koszt usługi, ponoszony w ramach realizacji zadania.
- Oferent przedstawi przykładową wycenę 12 rodzajów usług, z jakimi może się spotkać podczas realizacji zadania (np. wymiana baterii, regulacja okien).
- Dopuszcza się zaplanowanie zakupów hurtowych drobnych części najczęściej wykorzystywanych w realizacji usług (złączki, kleje, gwoździe itp.).
- Oferta musi zawierać rezultaty określone w ogłoszeniu konkursowym w § 1 pkt 6 oraz informacje dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- W przypadku składania oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Oferentów, działania zaplanowane w ofercie przez wszystkich partnerów powinny:
- być spójne i stanowić jedną całość,
- zakładać współpracę partnerów na każdym etapie realizacji działań
- zawierać dokładny podział zadań pomiędzy partnerami.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl