Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Gminy Siechnice w 2024 roku w zakresie...

Reklama
Ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Gminy Siechnice w 2024 roku w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego
Nabór od 26.04.2024 do 17.05.2024 14:40
Urząd Miejski w Siechnicach
Łączny budżet 30 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Młodzież, Rodziny, Dzieci
Urząd Miejski w Siechnicach, Urząd Miejski w Siechnicach ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Gminy Siechnice w 2024 roku w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego.

Burmistrz Siechnic

ogłasza z dniem  26  kwietnia 2024 r. otwarty konkurs ofert

otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z przeciwdziałania patologiom społecznym w zakresie profilaktyki i rozwiazywania problemów uzależnień (od substancji i behawioralnych)

oraz przeciwdziałania przemocy domowej realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego

  1. PODSTAWA PRAWNA

1.Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571);

2. Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1608 ze zm.);

3.Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r., poz. 2151);

4.Uchwała nr LXXVI/678/23 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 23 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Siechnice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024;

5. Uchwała nr LXII/551/22 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Siechnice na lata 2023-2026.

      II. ADRESACI KONKURSU

Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz.571).

UWAGA: Oddziały terenowe nieposiadające osobowości prawnej nie mogą samodzielnie ubiegać się o dotację. W zw. z powyższym składają ofertę wyłącznie za pośrednictwem Zarządu Głównego lub Oddziału posiadającego osobowość prawną wskazując w niej Oddział do bezpośredniego wykonania zadania publicznego.

III.FORMA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

Zlecenie zadania będzie miało formę wsparcia wykonania zadania publicznego z udzieleniem dotacji  na finansowanie jego realizacji.

        IV.TERMIN REALIZACJI ZADANIA

Termin realizacji zadania od 1 czerwca 2024 r. do 1 grudnia 2024 r.

UWAGA: Termin realizacji zadania publicznego wskazany w ofercie nie może wykraczać poza  terminy określone w  ogłoszeniu o konkursie.

     V. RODZAJE REALIZOWANEGO ZADANIA PUBLICZNEGO

Zadanie nr 1. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów uzależnień w szczególności dla dzieci i młodzieży

Zadanie nr 2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy uzależnień pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie

Cel zadania – zorganizowanie działań skierowanych do społeczności lokalnej w Gminie Siechnice w zakresie:

  1. zagrożeń wynikających z uzależnień od substancji i behawioralnych (w szczególności uzależnień od internetu, mediów społecznościowych, pracy itp.),
  2. propagowania nawyków zdrowego i aktywnego spędzania czasu wolnego,
  3. informacji i edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych, dotyczącej  zapobiegania uzależnieniom (od substancji i behawioralnych), przemocy domowej, rówieśniczej;
  4. przeciwdziałania zrachowaniom ryzykownym wśród dorosłych  i jej wpływu na dzieci, młodzież, rodzinę.

Oczekiwane rezultaty zadania:

  1. ilość osób/rodzin biorących udział w zajęciach edukacyjnych,
  2. ilość działań edukacyjno-informacyjnych;
  3. ilość osób objętych działaniami edukacyjno-informacyjnymi;
  4. ilość materiałów informacyjno-edukacyjnych opracowanych na potrzeby realizacji zadania.

Konkurs dotyczy realizacji następujących przedsięwzięć w ramach ww. zadań:

  1. Finansowania programów psychoeduakcyjnych dla rodziców.
  2. Opracowania, zakupu i dystrybucji materiałów informacyjnych służących oddziaływaniom profilaktycznym.
  3. Prowadzenia cyklicznych działań edukacyjno-informacyjnych z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych poprzez:
  1. prowadzenie lokalnych kampanii edukacyjnych (w tym włączanie się w ogólnopolskie kampanie dotyczące profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień) z wykorzystaniem przekazów medialnych;
  2. przekazywanie materiałów do palcówek oświatowych, placówek ZOZ (w tym do poradni ginekologicznych na temat FASD, Policji, Straży Miejskiej.

        4. Upowszechnianie informacji dotyczących zjawiska przemocy w rodzinie i możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinach, w szczególności z problemem alkoholowym:

  1. podejmowanie działań informacyjno-edukacyjnych na temat zjawiska przemocy w rodzinie;
  2. przygotowanie i upowszechnianie informacji na temat dostępnych form pomocy dla rodzin dotkniętych przemocą za pomocą informatorów, ulotek, informacji na stronach internetowych i lokalnych mediach.

 VI. ŚRODKI FINANSOWE PRZEZNACZONE NA REALIZACJĘ ZADANIA

1. W roku 2024   Gmina   Siechnice   przewiduje  przekazać na realizację ww. zadań środki do wysokości 30.000 złotych.

2. W 2023 roku Gmina Siechnice przekazała na wsparcie tego samego rodzaju zadań publicznych kwotę w wysokości 0,00 złotych.

VII.WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO        

1.Oferowane zadanie musi być skierowane do mieszkańców Gminy Siechnice ze szczególnym uwzględnieniem rodziców dzieci młodszych uczęszczających do placówek publicznych  i niepublicznych (żłobki i przedszkola), a także uczniów szkół podstawowych i ich rodziców (co powinno jednoznacznie wynikać z treści oferty) oraz być związane z rodzajem realizowanego na ich rzecz zadania.

2.Termin realizacji zadania wskazany w ofercie nie może wykraczać poza termin określony w ogłoszeniu i powinien uwzględniać:

1) okres przygotowania, przeprowadzenia i zakończenia zadania;

2) czas na dokonanie płatności wydatków dotyczących realizacji zadania.

3. Zakres oferowanego zadania musi stanowić przedmiot działalności pożytku publicznego określonego w statucie lub w innym dokumencie wewnętrznym Oferenta.

UWAGA: Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571). Oferent nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w sferze zadania w ramach, którego ubiega się o dotację. Wynagrodzenie z tytułu odpłatnej działalności prowadzonej przez Oferenta w sferze zadnia objętego konkursem (np. świadczenia pieniężne od odbiorców zadania publicznego) nie może być wyższe od tego, jakie wynika z kosztów tej działalności.

4.Oferent ubiegający się o dotację powinien w szczególności wykazać, iż:

  1. posiada doświadczenie w organizacji podobnych przedsięwzięć;
  2. wykształcenie uprawniające do prowadzenia działań psychoedukacyjnych dla osób dorosłych;
  3. doświadczenie w pracy z osobami i ich rodzinami;
  4. doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi;
  5. odpowiednie zaplecze lokalowe do realizacji konkretnego zadania. 

5. Oferent przyjmujący zlecenie wykonania zadania zobowiązuje się do:

1) realizacji zadania z najwyższą starannością, w sposób efektywny, oszczędny i terminowy z zachowaniem zasady równości w związku z realizacją zadania oraz zasady uczciwej konkurencji oraz zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz w umowie;

2) udostępnienia informacji publicznej na zasadach i w trybie określonym w art. 4a,4b,4c ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

3) umieszczenia herbu Gminy Siechnice oraz informacji o tym, iż zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych z budżetu Gminy Siechnice na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych
i edukacyjnych związanych z realizacją zadania (np. strony internetowa, profile w serwisach społecznościowych, plakaty, informacje prasowe itp.) oraz wszechstronnego informowania społeczności o przyznanej dotacji przez Gminę Siechnice; 

4) przestrzegania zapisów: 1) ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r., poz.1304)
w szczególności art. 21 o następującym brzmieniu: ,,przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym”;
2) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych); 3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2022, poz.2240).

5.Podczas realizacji zadania wszelkie zmiany, uzupełnienia i oświadczenia składane w związku z zawartą umową wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany, o których mowa powyżej, mogą być dokonywane wyłącznie w  zakresie niewpływającym na zmianę kryteriów wyboru  oferty.

VIII. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI

1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571).

2.Przyznana dotacja może być przeznaczona wyłącznie na cele związane z realizowanym zadaniem oraz na potrzeby osób, których dotyczy.

3.Burmistrz przyznaje dotację w trybie indywidualnej decyzji, po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej. Decyzje w sprawie wyboru, odrzucenia ofert oraz przyznania dotacji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.  

4.Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości. Kwota dotacji może być niższa od wnioskowanej.
W takim przypadku Oferent ma możliwość:

1) wycofania złożonej oferty i rezygnacji z realizacji zadania;

2) aktualizacji oferty proporcjonalnie do zmniejszonej kwoty dotacji i złożenia skorygowanych dokumentów niezbędnych do sporządzenia umowy tj. opisu zakładanych rezultatów/ harmonogramu/kalkulacji przewidywanych kosztów/syntetycznego opisu zadania niezwłocznie od zamieszczenia informacji o wynikach konkursu. Brak aktualizacji oferty w terminie uzgodnionym z Oferentem skutkuje rezygnacją z przyznanej dotacji.  O zachowaniu terminu jej złożenia decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Siechnicach.

5. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Brak podpisania umowy w wyznaczonym terminie skutkuje rezygnacją  z przyznanej dotacji.

6. Burmistrz może odmówić Oferentowi przyznania dotacji i podpisania umowy, jeżeli:

1) zaktualizowany zakres zadania w sposób znaczący różni się od opisanego w ofercie;

2) Oferent lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową Oferenta.

7. Środki finansowe przekazane w ramach dotacji podlegają rozliczeniu na podstawie sprawozdania (częściowego i/lub końcowego) wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057). Zleceniobiorca jest zobowiązany do dostarczenia sprawozdania:

1) częściowego w terminie określonym w umowie;

2) końcowego w terminie 30 dni od dnia  zakończenia realizacji zadania publicznego.

IX. KOSZTY REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

1.Dotacja może być przyznana wyłącznie na wydatki:

1) niezbędne do realizacji zadania publicznego;

2) racjonalne, efektywne i merytorycznie uzasadnione;

3) faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania;

4) odpowiednio udokumentowane dowodami księgowymi,

5) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji;

6) zgodne z zatwierdzonym zestawieniem kosztów realizacji zadania publicznego. 

2.Koszty, które mogą być poniesione z dotacji:

1) koszty merytoryczne związane z uczestnictwem beneficjentów zadania, w tym zakup
i dystrybucja materiałów do prowadzenia działań informacyjno-edukacyjnych;

2) wynagrodzenie realizatora/ów zadania oraz specjalistów prowadzących działania psychoedukacyjne do 120 zł/ godz., np. psycholog, terapeuta, specjalista ds. profilaktyki uzależnień – patrz część IV oferty ,,Inne informacje”, gdzie Oferent wskazuje w jakiej wysokości koszt wynagrodzenia za 1 godz. będzie pokryty ze środków dotacji);

3) koszty organizacji działań edukacyjno-informacyjnych dla społeczności lokalnej;

4) koszty administracyjne w wysokości do 15% wnioskowanej kwoty dotacji dotyczące kosztów związanych z realizacją zadań, np. wynagrodzenie Koordynatora, obsługa administracyjno-biurowa, księgowość, zakup materiałów biurowych itp.) – patrz część VI oferty ,,Inne informacje”, gdzie Oferent wskazuje wysokość kosztów administracyjnych pokrytych z dotacji;

UWAGA:

  1. wydatkowanie środków finansowych powinno być zgodne z terminem realizacji zadania;
  2. wszelkie zakupy towarów i usług należy dokonać w terminie realizacji danego zadania wskazanego w harmonogramie; 
  3. w ramach wydatków administracyjnych można rozliczyć wynagrodzenie za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej;
  4. dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania do 20% wartości danego wydatku z następującymi zastrzeżeniami:
  • jeżeli wydatek wykazany w sprawozdaniu z wykonania zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie to uznaje się go za zgodny z umową wówczas, gdy nie nastąpiło zwiększenie wydatku o więcej niż 20%;
  • wszelkie przesunięcia kosztów przedstawionych w umowie powyżej 20% wymagają pisemnej zgody Zleceniodawcy w formie aneksu, na pisemny wniosek Zleceniobiorcy;

3. Koszty, które nie mogą być poniesione z dotacji:

1) koszty poniesione przed datą zawarcia umowy oraz po dacie zakończenia zadania;

2) koszty stałe podmiotów, w tym utrzymanie biura (np. rachunki telefoniczne, opłata za Internet, ryczałty na samochód, obsługa księgowa niezwiązana z realizacją dotowanego zadania czynsz, CO itp.);

3) remonty i adaptacje pomieszczeń;

4) odsetki, prowizje i inne koszty pożyczek oraz kredytów;

5) nagrody finansowe dla uczestników (adresatów) zadania;

6) dotowanie przedsięwzięć dofinansowanych z budżetu Gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych;

7) nabywanie uprawnień i kwalifikacji związanych z wykonywaniem zadania publicznego;

8) inwestycji oraz zakupów o charakterze inwestycyjnym;

9)udokumentowanych kosztów w postaci dowodów sprzedaży wewnętrznej oraz wewnętrznych not obciążeniowych, paragonów nie zawierających NIP-u Oferenta;

10) koszty najmu obiektów sportowych udostępnionych przez Gminę Siechnice na podstawie Regulaminu Rezerwacji i Wynajmu Obiektów Sportowych na terenie Gminy Siechnice wprowadzonego Zarządzeniem nr 217/2023 Burmistrza Siechnic z dnia 19 września 2023 r.).

UWAGA: W ramach środków finansowych pochodzących z budżetu Gminy Siechnice niedozwolone jest podwójne finansowanie wydatku,  tj. opłacenie lub jego całkowite albo częściowe zrefundowanie z krajowych, jak również wspólnotowych środków publicznych

X. UDZIAŁ ŚRODÓW WŁASNYCH W REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

1.Oferent zobowiązany jest wnieść finansowy wkład własny do realizacji zadania w postaci środków własnych lub pochodzących z innych źródeł.

2.Realizacja zadania może przewidywać świadczenia pieniężne od odbiorców zadania.

3. Do wkładu własnego finansowego

1) świadczeń pieniężnych pochodzących od odbiorców zadania;

2) wyceny pracy społecznej członków organizacji lub świadczeń wolontariuszy.

4.Oferent może w realizacji zadania wykazać nie dokonując jego wyceny w zestawieniu kosztów. Wkład rzeczowy w tym przypadku w części opisowej zadania (cz. IV.2 oferty), bez wykazania w zestawieniu kosztów (cz. V. A oferty) oraz w części dotyczącej źródeł finansowania kosztów realizacji zadania (cz. V. B oferty).

5.Oferent wnosząc do realizacji zadania wkład niefinansowy w postaci i zobowiązany jest przestrzegać następujących warunków:

1) zakres, sposób i liczba godzinpracy wykonywanej przez wolontariusza musi być określona zawartym zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz.571).;

2) wolontariusz zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia Karty Pracy (dokumentacja musi być przechowywana na zasadach ogólnych, tak jak dokumenty finansowe);

3) jeżeli wolontariusz wykonuje pracę, taka jak stały personel, wówczas kalkulacja wkładu pracy wolontariusza musi być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu;
w pozostałych wypadkach przyjmuje się, że wartość pracy jednego wolontariusza nie może przekroczyć kwoty 35 złotych za jedną godzinę pracy;

4) wolontariuszem nie może być adresat zadania;

5) wolontariusz zatrudniony u Oferenta na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej nie może wykonywać świadczeń objętych wolontariatem w godzinach swojej pracy zawodowej.

XI. TERMIN I WARUNKI SKŁADANIA OFERT

1.Ofertę należy wypełnić i wygenerować w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu WITKAC.PL dostępnego na stronie https://witkac.pl/Account/Login.

2.Wygenerowaną w ww. systemie ofertę należy wydrukować i podpisaną przez uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta osoby, wraz z załącznikami, o których mowa w ust. 10, złożyć:

1) osobiście w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice;

2) za pośrednictwem elektronicznej platformy ePUAP lub poczty tradycyjnej.

3.Wydrukowaną z systemu WITKAC.PL ofertę w wersji papierowej wraz z załącznikami,
o których mowa w ust. 10 należy złożyć w zamkniętej kopercie, na której Oferent umieszcza:

1) pieczęć nagłówkową lub wpisaną nazwę z danymi adresowymi Oferenta;

2) dopisek ,,OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO W ZAKRESIE …..” (należy wpisać zakres, którego dotyczy oferta).

4. Oferty należy złożyć w terminie do dnia 17.05.2024 r. do godziny 14.40 w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu WITKAC.PL, jak również w wersji papierowej, której data wpływu do Urzędu Miejskiego w Siechnicach decyduje o zachowaniu terminu złożenia oferty.

UWAGA: Dokumenty, które wpłyną po ww. terminie, nie będą rozpatrywane.
Za termin złożenia oferty uznaje się datę wpływu do Urzędu Miejskiego w Siechnicach wersji papierowej, a nie datę wprowadzenia oferty do systemu WITKAC.PL lub nadania przesyłki zawierającej dokumenty w placówce pocztowej.

5. Oferty wygenerowane w systemie WITKAC.PL jako robocze oraz złożone w takiej wersji w postaci papierowej będą odrzucone na etapie oceny formalnej.

6. Treść oferty złożonej za pośrednictwem systemu WITKAC.PL musi być tożsama z treścią oferty złożonej w wersji papierowej.

UWAGA: Niedopuszczalne jest dokonywanie odręcznych poprawek w papierowej wersji oferty.

7. Wygenerowana w systemie WITKAC.PL oferta otrzymuje sumę kontrolną, która musi być tożsama z numerem nadanym ofercie złożonej za pośrednictwem platformy obsługującej dotację udokumentowanej w formie potwierdzenia.

8.Nie będą rozpatrywane oferty, których suma kontrolna wygenerowana w wersji elektronicznej nie jest tożsama ze złożoną wersją papierową.

9. Złożona oferta musi być kompletna i czytelna oraz zawierać przejrzyste odpowiedzi na wszystkie wymagane w ofercie pytania. W przypadku pól nieodnoszących się do treści danej oferty należy wpisać nie dotyczy lub przekreślić pole.

10. Do wersji papierowej oferty należy dołączyć:

1) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji.
W przypadku innego odpisu niż KRS, w odpisie muszą być wskazane osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu tj. imię i nazwisko oraz funkcja;

2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu Oferenta;

3) pełnomocnictwo lub upoważnienie do reprezentowania Oferenta - w przypadku jego udzielenia;

4) pełnomocnictwo lub upoważnienie Zarządu Głównego do składania oświadczeń woli w jego imieniu, wydane dla osób go reprezentujących z Oddziałów Terenowych nieposiadających osobowości prawnej;

5) aktualny statut Oferenta (obowiązek złożenia statutu nie dotyczy parafii i innych kościelnych osób prawnych nieposiadających statusu organizacji pożytku publicznego);

6) oświadczenie, że wnioskujący nie posiada/posiada zaległości finansowe wobec Gminy Siechnice, jej jednostek i spółek;

7) oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego służącego do obsługi dotowanego zadania wraz z informacją o numerze rachunku;

8) wykaz i kwalifikacje kadry posiadającej doświadczenie w organizacji podobnych przedsięwzięć potwierdzone odpowiednimi dokumentami (tj. certyfikatami i/lub szkoleniami) lub bogatym udokumentowanym doświadczeniem zawodowym. Do oferty należy załączyć kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i/lub doświadczenie kadry.

11. Do wersji papierowej oferty należy dołączyć oryginały lub uwierzytelnione kopie dokumentów, o których mowa w ust. 10. Załączone kopie powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione (w przypadku braku pieczęci imiennej wymagane jest złożenie czytelnego podpisu, a nie parafki).

UWAGA: Dokumenty powyższe nie są wymagane jako załączniki w systemie WITKAC.PL.

12. Oferenci mogą składać oferty samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami.

13. W ramach konkursu Oferent może złożyć tylko jedną ofertę na realizację danego rodzaju zadania. W przypadku złożenia przez tego samego Oferenta więcej niż jednej oferty na realizację danego rodzaju zadania rozpatrzeniu podlega złożona najwcześniej.

14. Złożenie oferty przez Oddział Terenowy lub Oddział Okręgowy/Zarząd Główny na rzecz danego Oddziału Terenowego, w przypadku organizacji, których Oddziały Terenowe nie  posiadają osobowości prawnej, nie wyczerpuje limitu złożenia jednej oferty przez Zarząd Główny lub Oddział Okręgowy.

XII. TERMIN, KRYTERIA I TRYB WYBORU OFERT

1.Termin rozstrzygnięcia konkursu do dnia 17.06.2024 r.

2. Komisja Konkursowa, powołana Zarządzeniem Burmistrza Siechnic, otworzy koperty z ofertami konkursowymi i przeprowadzi ich ocenę po upływie terminu składania ofert wskazanego w ogłoszeniu.

3. Wyboru ofert dokona Burmistrz Siechnic, po uzyskaniu opinii Komisji Konkursowej, biorąc pod uwagę poniższe kryteria:

I. KRYTERIA OCENY FORMALNEJ:

  1. terminowe i prawidłowe złożenie oferty wygenerowanej w systemie WITKAC.PL wraz z potwierdzeniem elektronicznego złożenia oferty;
  2. terminowe złożenie oferty w wersji papierowej;
  3. spójność sum kontrolnych oferty elektronicznej złożonej w systemie WITKAC.PL oraz w wersji papierowej;
  4. złożenie oferty przez uprawniony podmiot, wraz z załącznikami wymienionymi w ogłoszeniu konkursowym; 
  5. kompletność danych zawartych w złożonej ofercie tj. wypełnienie wszystkich wymaganych pól/rubryk w ofercie, w tym dokonanie skreśleń w oświadczeniach znajdujących się na końcu oferty;
  6. podpisy osób/y upoważnionej/ych;
  7. prawidłowy termin realizacji zadania zgodny z ogłoszeniem konkursowym;
  8. zgodność oferty z warunkami określonymi w ogłoszeniu konkursowym;
  9. zgodność oferty z zadaniem konkursowym;
  10. zapewnienie finansowego i/lub niefinansowego wkładu własnego przez Oferenta;
  11. zgodność oferowanego zadania z działalnością statutową Oferenta. 

1) Oferty nie spełniające kryteriów formalnych nie podlegają ocenie merytorycznej
z wyłączeniem wymogów określonych w ust. 3 pkt e, f umożliwiających uzupełnienie braków formalnych zawartych w ofercie w terminie wyznaczonym w wezwaniu do jego uzupełnienia. Oferent otrzyma wezwanie za pośrednictwem poczty elektronicznej (email) na adresy wskazane w części II.1 i II.2 oferty.

2) Brak uzupełnień formalnych oferty w wyznaczonym terminie, powoduje jej odrzucenie,
co skutkuje iż nie podlega ocenie merytorycznej.

II. KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ:

  1. ocena możliwości realizacji zadania publicznego;
  2. ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem do jej zakresu rzeczowego i harmonogramu zadania;
  3. ocena rezultatów realizacji zadania w sposób umożliwiający ich osiągnięcie;

 

UWAGA: rezultaty wskazane w ofercie muszą być mierzalne i określone za pomocą  wskaźnika, np. liczba adresatów zadania, liczba zajęć itp.

  1. ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust.3 będzie realizować zadanie publiczne;
  2. wysokość planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących
    z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
  3. uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, wkładu rzeczowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej jej członków;
  4. uwzględnienie analizy i oceny realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej/ych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
    i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

III. POZOSTAŁE KRYTERIA OCENY:

  1. innowacyjność i atrakcyjność form realizacji zadania;
  2. szeroki zasięg oddziaływania społecznego, liczba odbiorców zadania;
  3. możliwość kontynuacji realizacji zakładanych w zadaniu celów;
  4. uwzględnienie udziału osób z niepełnosprawnościami w zadaniu.

4. Ogłoszenie o rozstrzygnięciu konkursu zawierające listę Oferentów, w formie Zarządzenia Burmistrza Siechnic, zostanie zamieszczone w sposób określony w art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571):

1) w systemie WITKAC.PL;

2) na stronie internetowej Gminy Siechnice: https://www.siechnice.gmina.pl;

3) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Siechnice: https://siechnice.bip.gov.pl;

4) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Siechnicach. 

5. Oferenci o wynikach zostaną powiadomieni  za pośrednictwem poczty elektronicznej (email) na adresy wskazane w części II.1 i II.2 oferty.

XIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

1. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO") informuje się, że:

1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Siechnicach jest Gmina Siechnice, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, nr tel. 71 786 09 01, adres e-mail: biuro@umsiechnice.pl.

2) Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora  Ochrony  Danych, z którym można się kontaktować poprzez adres e-mail: iod@umsiechnice.pl w przypadku pytań lub wątpliwości, czy dane w Urzędzie Miejskim są przetwarzane prawidłowo.

3) Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja obowiązków Administratora Danych Osobowych związanych z przeprowadzeniem otwartego konkursu ofert  na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  oraz w przypadku udzielenia realizacji zadania publicznego  dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zawartej umowy.

4) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest: art. 6 ust. 1 lit. e RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi

5) Odbiorcami danych będą: podmioty i organy, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe powierzone do przetwarzania przez Administratora w związku z realizacją usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Administratora.

6) Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

7) Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z kategorią archiwalną, o której mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

8) W przypadku danych osobowych przysługuje:

- prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii,

- prawo do sprostowania (poprawiania) danych,

- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,

- prawo do usunięcia danych,

- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych) – w przypadku, gdy uważa Pani/Pan, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem.

9) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert oraz realizacji zadań publicznych przez podmioty składające ofertę. Niepodanie danych spowoduje brak możliwości uczestnictwa w konkursie ofert.

 XIV. ZASTRZEŻENIA I UWAGI

1.Złożenie oferty w ramach niniejszego otwartego konkursu ofert jest równoznaczne
z akceptacją treści ogłoszenia.

2.Burmistrz zastrzega sobie prawo do:

1) odwołania konkursu bez podania przyczyny;

2) przedłużenia terminu składania ofert oraz terminu dokonania oceny ofert i/lub rozstrzygnięcia  konkursu;

3) zmiany wysokości środków finansowych na realizację zadania publicznego w trakcie trwania konkursu;

4) negocjowania z Oferentami terminu, zakresu realizacji zadania publicznego i wysokości dofinansowania w sytuacji przyznanie dotacji w innej wysokości niż wskazana przez Oferenta w kosztorysie kwota lub realizacji w niepełnym zakresie zadań przyjętych w ofercie;

5) odmowy realizacji wypłaty przyznanej dotacji, jeżeli powstaną nowe, nieznane okoliczności mogące mieć wpływ na wyniki konkursu;

6) odstąpienia od podpisania umowy w przypadku pojawienia się nowych okoliczności,
nieznanych wcześniej, które mogły mieć wpływ na rozstrzygnięcie konkursu;

7) wstrzymania zawierania umów oraz wypłaty przyznanych dotacji, jeżeli realizację zadania uniemożliwia sytuacja epidemiologiczna w kraju.  

3. Oferty, które nie otrzymały dofinansowania nie będą zwracane Oferentom.

4. W kwestiach nieuregulowanych powyższym ogłoszeniem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz.571).

5. Informacji dotyczących otwartego konkursu ofert udziela:

1) w sprawach merytorycznych – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Św. Katarzynie, nr telefonu 71/311 39 68, email: amusielak@gops-siechnice.org.pl;

 2) w sprawach z zakresu obsługi systemu WITKAC.Pl- Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Siechnicach, pok.303, III piętro, nr telefonu 71/ 786 09 75, e-mail: wss@umsiechnice.pl.

6. Umowy z Oferentami będą podpisywane w siedzibie Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, po uprzednim uzgodnieniu terminu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama