Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Tworzenie przestrzeni dla młodych warszawiaków w miejskich instytucjach

Reklama
Nabór od 23.04.2024 do 17.05.2024 16:00
Centrum Komunikacji Społecznej
Łączny budżet 580 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Młodzież
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Komunikacji Społecznej ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Tworzenie przestrzeni dla młodych warszawiaków w miejskich instytucjach.

Zadanie ma przyczynić się do wypracowania systemowego narzędzia wdrażającego zapisy polityki młodzieżowej m.st. Warszawy w zakresie priorytetu Uczestnictwo młodzieży w życiu miasta oraz troska o dorosłych pracujących z młodzieżą. Na zakończenie zadania powinien zostać wypracowany model wraz z narzędziami, który w przyszłości będzie jednym z instrumentów pracy Urzędu m.st. Warszawy z miejskimi instytucjami.

 

Miejskie instytucje biorące udział w zadaniu powinny zdobyć wiedzę z zasad współpracy z młodzieżą (w tym także zasad ujętych w polityce młodzieżowej m.st. Warszawy) oraz z narzędzi włączania młodzieży we współdecydowanie o instytucji, a także uzyskać wsparcie w przeprowadzeniu procesu włączającego młodych warszawiaków w życie instytucji. Proces partycypacyjny powinien zostać poprzedzony dogłębną analizą instytucji, środowiska, w którym działa oraz ich zasobów.

Efektem zadania powinno być stworzenie przestrzeni dla młodzieży w instytucjach biorących udział w projekcie. Oferta powinna zakładać wsparcie w tworzeniu przede wszystkim przestrzeni niematerialnych (dialog, współpraca), ale dopuszcza się także przestrzenie fizyczne (miejsca). 

Efektem pośrednim zadania powinno być także budowanie lokalnych sieci znajomości i/lub współpracy pomiędzy instytucjami uczestniczącymi w projekcie.

 

Oferta powinna zakładać także trwałe formy rezultatów – np. publikacje, karty pracy i in. Tak, by mogły z nich skorzystać instytucje, które nie mogą lub nie są w stanie wziąć udziału w proponowanych działaniach. Materiały te zostaną także wykorzystane przez Urząd m.st. Warszawy przy wdrażaniu zapisów polityki młodzieżowej także po zakończeniu realizacji zadania.

 

Zadanie realizowane powinno być w dwóch edycjach zbieżnych z rokiem szkolnym. W każdej edycji powinny wziąć udział inne instytucje. Dopuszcza się prowadzenie ograniczonego wymiaru wsparcia dla instytucji także po zakończeniu danej edycji.

 

Odbiorcami projektu będą odpowiednio:

- co najmniej 24 miejskie instytucje (na przykład: instytucje kultury, inne placówki oświatowe, miejsca aktywności lokalnej, ośrodki pomocy społecznej) kierujące działania do młodzieży w wieku 13-26 lat. W tym co najmniej 6 instytucji włączy młodzież we współdecydowanie o przestrzeni fizycznej instytucji.

- co najmniej 70 przedstawicieli miejskich instytucji (w tym: dyrektorów, pracowników, pracowników młodzieżowych) biorących udział w podnoszeniu kompetencji i umiejętności;

- pośrednio uczestnikami projektu będzie co najmniej 100 młodych warszawiaków zaangażowanych w procesy partycypacyjne w instytucjach.

 

Ważne aspekty realizowanego działania:

  • Rekrutacja instytucji do projektu powinna być otwarta i umożliwiać wzięcie udziału instytucjom o różnym charakterze działalności oraz doświadczeniu we włączaniu młodzież w życie placówki.
  • Ważnym komponentem zadania powinno być zapoznanie uczestników projektu z treścią polityki młodzieżowej m.st. Warszawy oraz przepracowanie ich w kontekście własnej instytucji.
  • Projekt powinien zakładać zarówno komponent teoretyczny (wiedzowy) skierowany co najmniej do pracowników młodzieżowych (przedstawicieli miejskich instytucji) oraz praktyczny skierowany do instytucji (zrealizowanie próbnego procesu włączającego). Kreując ofertę wiedzową rekomendujemy skorzystanie z miejskiego badania Warszawski pracownik młodzieżowy (link do raportu: https://dzialam.um.warszawa.pl/baza-wiedzy).
  • Na zakończenie każdej z edycji powinno odbyć się spotkanie podsumowujące i upowszechniające rezultaty zadania wśród innych instytucji. Natomiast cały projekt powinien zakończyć się merytorycznym spotkaniem podsumowującym, podczas którego zaprezentowane zostanie systemowe narzędzie wdrażające zapisy polityki młodzieżowej w miejskich instytucjach.

 

Oferta musi uwzględniać całość zadania.

 

Zadanie konkursowe realizuje założenia Strategii rozwoju miasta stołecznego Warszawy do 2030 roku, w szczególności celu strategicznego: 1. Odpowiedzialna wspólnota oraz dokumentu Młoda Warszawa. Polityka młodzieżowa m.st. Warszawy, w szczególności priorytetu Uczestnictwo młodych w życiu miasta i troska o dorosłych pracujących z młodzieżą i na jej rzecz.

 

W ramach realizacji zadania zostanie wyłoniony tylko jeden oferent, który będzie zobowiązany do:

  • Realizacji zadania zgodnie z zapisami polityki młodzieżowej m.st. Warszawy (dokument dostępny w linku: https://dzialam.um.warszawa.pl/polityka-mlodziezowa;
  • Stałej partnerskiej współpracy z Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy przy realizacji zadania, m.in. poprzez ścisłą i merytoryczną współpracę z Zespołem Polityki Młodzieżowej, w tym wzięcia udziału w spotkaniu z przedstawicielami Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. nt. założeń polityki młodzieżowej m.st. Warszawy. Dokument jest dostępny w linku: https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/5208EBD8-F2C3-4DF9-98A3-4BE9C3C05B17,frameless.htm
  • Organizacji dla uczestników projektu spotkania o polityce młodzieżowej m.st. Warszawy;
  • Podczas wszystkich organizowanych działań oferent zobowiązany będzie do promowania Profilu Młoda Warszawa na Facebooku oraz strony internetowej dzialam.um.warszawa.pl/mloda-warszawa;
  • Umieszczenia informacji o polityce młodzieżowej na stronie internetowej organizacji/projektu oraz na wszelkich materiałach wykonywanych w ramach zadania;
  • Dystrybucji wśród uczestników materiałów edukacyjnych i informacyjnych wydanych przez m.st. Warszawa;
  • Opracowania strony graficznej materiałów informacyjnych i promocyjnych w oparciu o identyfikację graficzną polityki młodzieżowej m.st. Warszawy;
  • Realizowania zadania zgodnie z wytycznymi wynikającymi z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.), w szczególności Zleceniobiorca zapewni, że będą realizowane obowiązki wynikające z ww. ustawy. W umowie zawarte zostaną zapisy o następującej treści:

 

Obowiązki wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich:

  1. Zleceniobiorca oświadcza, że znana mu jest treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.) oraz obowiązki z niej wynikające min. obowiązek wprowadzenia standardów ochrony małoletnich wskazany w art. 22b ww. ustawy, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem.
  2. Przed dopuszczeniem do realizacji zadań wynikających z umowy w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich lub z opieką nad nimi Zleceniobiorca zweryfikuje osoby biorące udział przy wykonywaniu ww. czynności pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (zwanego dalej Rejestrem).
  3. Przy wykonywaniu umowy, w w/w zakresie nie będą brały udziału osoby, które:
  • widnieją w Rejestrze albo zostały prawomocnie skazane za przestępstwo określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, przestępstwo określone w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego lub w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii,
  • nie zostały poddane weryfikacji pod kątem figurowania w Rejestrze,
  • nie przedłożyły informacji lub oświadczenia, o których mowa w art. 21 ust. 3-7 ww. ustawy lub
  • co do których Zleceniobiorca powziął informację, że w stosunku do nich prowadzone są postępowania karne o których mowa w art. 2 lub art. 21 ust. 3 ww. ustawy.

 

Miasto Stołeczne Warszawa zastrzega sobie możliwość uregulowania w umowie kwestii praw autorskich do utworów wytworzonych w ramach realizacji zadania publicznego. Prawa autorskie zostaną przekazane Miastu albo udostępnione przez Wykonawcę w ramach wolnej licencji (creative commons) – uznanie autorstwa – użycie niekomercyjne – bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa.

Miasto Stołeczne Warszawa dopuszcza możliwość, że utwory powstałe w ramach wykonywania zadania publicznego będą udostępniane na innych wolnych licencjach niż wskazana wyżej, jeżeli będzie to wynikało z uzasadnienia Oferenta. Oferent powinien wskazać rodzaj wolnej licencji i uzasadnić jej wybór. Miasto nie jest jednak związane ofertą w tym zakresie. 

W przypadku udostępnienia utworu na zasadzie wolnej licencji Miasto zastrzega konieczność wskazania obok autora informacji, że utwór powstał przy finansowaniu ze środków Miasta.

 

Kwestie przekazania praw autorskich albo udostępnienia utworów na zasadzie wolnej licencji zostaną uregulowane w umowie, która doprecyzuje także informację o dofinansowaniu przez Miasto. Umożliwi to dostęp do materiałów wszystkim zainteresowanym podmiotom, a w szczególności m.st. Warszawie.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama