Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

„Profilaktyka uzależnień”: poprzez organizację w roku 2024 zajęć sportowych przez kluby sportowe prowadzące szkolenie dzieci...

Reklama
„Profilaktyka uzależnień”: poprzez organizację w roku 2024 zajęć sportowych przez kluby sportowe prowadzące szkolenie dzieci i młodzieży
Nabór od 18.04.2024 do 09.05.2024 23:59
Wydział Sportu i Rekreacji
Łączny budżet 650 tys. PLN
Do 80% dofinansowania
Dotacje od 1 do 650 tys. PLN
Młodzież, Dzieci

I. Przedmiot konkursu

Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadania gminy w okresie od 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów związanych z uzależnieniami poprzez:

  1. realizację lokalnej międzysektorowej polityki w obszarze profilaktyki uzależnień, zapobiegania patologiom społecznym i przeciwdziałania negatywnym skutkom uzależnień (z uwzględnieniem dobrostanu i zdrowia psychicznego człowieka) poprzez działania w zakresie organizacji zajęć sportowych przez kluby sportowe prowadzące szkolenie dzieci i młodzieży,
  2. zagospodarowanie czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych służące wzmacnianiu czynników chroniących oraz promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia,
  3. prowadzenie działań edukacyjnych, szkoleniowych i informacyjnych (podnoszenie poziomu wiedzy, kształtowanie świadomości społecznej nt. szkodliwości wyrobów tytoniowych i środków psychoaktywnych oraz konsekwencji wynikających z ich używania, a także uzależnień behawioralnych).
  1. Celem realizacji zadania jest przeciwdziałanie problemom uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz uzależnień behawioralnych, ograniczanie zdrowotnych
    i społecznych skutków związanych z nadużywaniem alkoholu, zażywaniem substancji psychoaktywnych oraz uzależnieniami behawioralnymi, a także rozwijanie i wzmacnianie zasobów niezbędnych do skutecznego funkcjonowania systemu profilaktyki
    i rozwiązywania problemów uzależnień.

 

II. Rodzaj i formy realizacji zadania

  1. Zadania mogą być realizowane w różnych formach:
  1. organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży służąca wzmacnianiu czynników chroniących oraz promocji zdrowego i aktywnego stylu życia, np. pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży,
  2. opracowanie, wydanie, publikacja i promocja materiałów informacyjnych, edukacyjnych i profilaktycznych w dostępnych i atrakcyjnych formach (np. broszury, foldery, ulotki, plakaty, komiks, bajka profilaktyczna dla dzieci),
  3. kształcenie młodzieżowych liderów promocji zdrowia i wspieranie edukacji rówieśniczej poprzez udział w systematycznych zajęciach sportowych dla dzieci i młodzieży,
  4. upowszechnianie wiedzy dotyczącej problematyki uzależnień behawioralnych, w tym m.in. wydawanie materiałów informacyjno-edukacyjnych, prowadzenie kampanii społecznych podczas organizowanych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży, a ich oddziaływania mają wpływać na zredukowanie wśród dzieci i młodzieży Torunia czynników ryzyka takich jak: deficyty w umiejętnościach radzenia sobie ze stresem
    lub trudnymi emocjami.
  1. Zadania polegające na zagospodarowaniu czasu wolnego dzieci i młodzieży, służące wzmacnianiu czynników chroniących oraz promujące zdrowy i aktywny styl życia muszą dotyczyć organizacji stałych, systematycznych, pozalekcyjnych zajęć sportowych.
  2. Zadania mają konstruktywnie wpływać na postawy dzieci i młodzieży wobec używek poprzez upowszechnianie wzorców i wartości związanych ze zdrowym trybem życia
    oraz uwzględniać realizację działań z obszaru promocji zdrowia, aktywnego stylu życia służących wzmacnianiu czynników chroniących takich jak:
  1. obserwacja i naśladowanie osób ważnych/autorytetów: trenerów, sportowców, rówieśników, którzy stanowią dobry przykład przede wszystkim dla młodych ludzi,
  2. kreowanie zachowań pozwalających dzieciom i młodzieży realizować ważne zadania rozwojowe, nabywać umiejętności i zaspokajać potrzeby w sposób konstruktywny,
  3. włączenie dzieci i młodzieży do grup realizujących pozytywne cele, które zmniejszają ryzyko zachowań ryzykownych, oraz muszą odnosić się do trzech rodzajów strategii profilaktycznych realizowanych na poziomie profilaktyki uniwersalnej:
  1. strategii kształtowania umiejętność życiowych (m.in. nawiązywanie relacji
    z rówieśnikami, rozwiazywanie problemów, określanie celów, budowanie pozytywnego obrazu siebie, samorozwój, samokontrola, radzenie sobie ze stresem, asertywność),
  2. strategii alternatyw (zaangażowanie dzieci i młodzieży w atrakcyjne, bezpieczne aktywności sportowe),
  3. strategii edukacyjnej.
  1. Zadania powinny uwzględniać:
  1. określenie i przestrzeganie przez odbiorców zadań ustalonych reguł udziału w programie (np. zakaz przeklinania, poniżania słabszych, brak tolerancji dla przejawów agresji),
  2. określenie treningu sportowego dla dzieci i młodzieży, również jako treningu ważnych umiejętności życiowych: jak rozwiązywać konflikty między rówieśnikami, jak sobie radzić z porażką i szanować przeciwnika, zasady fair play,
  3. nadrzędny cel zajęć sportowych, jakim jest doskonalenie własnych umiejętności,
    a nie zwycięstwo nad przeciwnikiem,
  4. indywidualne potrzeby uczestników – zajęcia powinny być prowadzone równolegle
    z pracą nad innymi elementami zdrowego stylu życia:
  1. odpowiednią dietą,
  2. radzeniem sobie ze stresem,
  3. nieużywaniem substancji szkodliwych dla zdrowia (alkoholu, narkotyków, papierosów),
  4. dbaniem o wygląd zewnętrzny,
  1. prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, tj. uzależnienia od internetu, komputera, telefonu, gier komputerowych itp.
  1. Zadania mają wpływać na zredukowanie wśród mieszkańców Torunia czynników ryzyka (takich jak np. wczesna inicjacja używania substancji psychoaktywnych, wysokie nasilenie stresu, picie alkoholu lub używanie narkotyków przez opiekuna/rodzeństwo, nieprawidłowe postawy wychowawcze, odczuwanie presji rówieśniczej) oraz wzmacniać czynniki chroniące przed uzależnieniami (np. postawa antyalkoholowa/antynarkotykowa, wiedza o uzależnieniach, umiejętność odmawiania, asertywność, dobre relacje z dorosłymi, aktywne radzenie sobie z problemami, związek z rodzicami, nieużywanie substancji psychoaktywnych w rodzinie, negatywne postawy wobec substancji psychoaktywnych, rówieśnicy modelujący pozytywne zachowania).
  2. Oferent wykonujący zadanie jest zobowiązany do promocji realizowanego zadania zgodnie  z zasadami określonymi w umowie.
  3. W przypadku wyboru ofert, realizacja zadania nastąpi w trybie wspierania realizacji zadania.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama