Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Działania audytorsko-edukacyjne w zakresie przeciwdziałania sprzedaży alkoholu niezgodnie z prawem

Reklama
Nabór od 05.04.2024 do 07.05.2024 14:00
Dzielnica Żoliborz
Łączny budżet 17,2 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 1 do 17,2 tys. PLN
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Dzielnica Żoliborz ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Działania audytorsko-edukacyjne w zakresie przeciwdziałania sprzedaży alkoholu niezgodnie z prawem.

Opis zadania:

Adresaci zadania: właściciele, kierownicy oraz sprzedawcy punktów sprzedających alkohol i punktów gastronomicznych, w których podawany jest alkohol;

Zakres tematyczny i warunki realizacji zadania:

a) Przeprowadzenie badania techniką „tajemniczy klient” w punktach sprzedaży i podawania alkoholu na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, działających na podstawie ważnych zezwoleń wydanych przez Prezydenta m.st. Warszawy:

  • Zleceniobiorca przeprowadzi badanie (audyt) na terenie Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy w punktach wskazanych przez Zamawiającego, które działają na podstawie ważnych zezwoleń wydanych przez Prezydenta m.st. Warszawy.
  • Badaniem powinno zostać objętych nie więcej niż 120 punktów i nie mniej niż 100 punktów, w tym obligatoryjnie we wszystkie 75 punktów gastronomicznych podających alkohol.
  • Zleceniobiorca przeprowadzi po 2 audyty w każdym z ww. punktów podawania i sprzedaży alkoholu działających na terenie Dzielnicy Żoliborz, przy czym druga wizyta nastąpi po upływie kilku dni. Łącznie audytorzy przeprowadzą skutecznie minimum 200 audytów;
  • Jeden audytor może w danym punkcie podawania alkoholu zrealizować tylko jeden audyt;
  • W ramach audytu, audytor zobowiązany jest do próby zakupienia alkoholu w punktach objętych badaniem. Po sprawdzeniu reakcji sprzedawcy audytor nie finalizuje transakcji. W badaniu nie dochodzi do faktycznego zakupu alkoholu;
  • Obecny przy próbie zakupu instruktor udzieli sprzedawcy informacji zwrotnej;
  • Audytor musi być osobą pełnoletnią, której wygląd budzi wątpliwości co do wieku 18 lat i więcej;
  • Badanie zostanie zrealizowane według harmonogramu opracowanego przez Zleceniobiorcę przed realizacją terenową badania i zatwierdzonego przez Zleceniodawcę;
  • Po zakończonej realizacji terenowej, Zleceniobiorca przygotuje wyniki badania w postaci raportu (w formacie MS Word) uwzględniającego zestawienie badanych punktów wraz z adresem oraz datą i godziną przeprowadzonego audytu;
  • Zleceniobiorca przygotuje prezentację wyników i wniosków z badania w formacie Power Point;
  • Zleceniobiorca przedstawi wyniki i wnioski z badania na szkoleniu, o którym mowa poniżej.

 

b) Przeprowadzenie szkoleń dla właścicieli, kierowników i sprzedawców punktów sprzedaży i podawania alkoholu nt. odpowiedzialnej sprzedaży:

  • Zleceniobiorca w trakcie wizyty (audytu) wręczy sprzedawcom alkoholu materiały informacyjne, przeprowadzi rekrutację na szkolenie dla właścicieli, sprzedawców lokali sprzedających i podających alkohol;
  • Zleceniobiorca przygotuje i wydrukuje zaproszenia na szkolenia, których treść zostanie skonsultowana z Zamawiającym;
  • Wysyłka zaproszeń na szkolenie zostanie zrealizowana przez Zleceniodawcę;
  • Zleceniodawca zapewnia lokal, w którym zostaną przeprowadzone szkolenia;
  • Zleceniobiorca przeprowadzi trzygodzinne szkolenie dla właścicieli i sprzedawców punktów sprzedaży i podawania alkoholu. Zleceniobiorca zrealizuje szkolenie w dwóch terminach, w odstępie jednego tygodnia.
  • Program szkolenia powinien składać się z 3 bloków i zawierać:

            I. aspekty prawne sprzedaży i podawania alkoholu (ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Kodeks Karny), konsekwencje administracyjno-prawne i karno-finansowe sprzedaży alkoholu nieletnim;

            II. część warsztatową- elementy treningu asertywności – zasady odmawiania sprzedaży alkoholu;

            III. przedstawienie i omówienie wyników przeprowadzonych audytów oraz wnioski i rekomendacje do dalszych działań.

  • Zleceniobiorca przygotuje w konsultacji z Zleceniodawcą materiały edukacyjne dla uczestników szkolenia. Propozycje materiałów edukacyjnych - ich treść i formę Oferent powinien zawrzeć w ofercie.
  • Zleceniobiorca przygotuje raport z przeprowadzonych szkoleń w wersji papierowej i elektronicznej (w formacie MS Word). Załącznikiem do raportu będą materiały edukacyjne dla uczestników szkolenia.

 

c) Przygotowanie certyfikatów „Odpowiedzialny sklep/lokal” oraz listów interwencyjnych do właścicieli/kierowników sklepów/lokali, którzy nie przestrzegają obowiązującego prawa:

  • Zleceniobiorca opracuje w porozumieniu ze Zleceniodawcą certyfikaty „Odpowiedzialny sklep/lokal” oraz przygotuje listy interwencyjne do właścicieli/ kierowników sklepów/lokali, którzy nie przestrzegają obowiązującego prawa;
  • Certyfikaty i listy interwencyjne zostaną podpisane przez Zleceniobiorcę i Zleceniodawcę;
  • Zleceniobiorca wydrukuje certyfikaty dla odpowiedzialnych sprzedawców, które zostaną wręczone na zakończenie szkolenia.
  • Zleceniobiorca przygotuje i wydrukuje listy interwencyjne do właścicieli/ kierowników lokali, którzy nie przestrzegają obowiązującego prawa;
  • Dystrybucję certyfikatów i listów zapewnia Zleceniobiorca
  • Zleceniobiorca przekaże Zleceniodawcy w wersji papierowej i elektronicznej:

- raport z realizacji terenowego badania, uwzględniający zestawienie badanych punktów wraz z adresem oraz datą i godziną przeprowadzonego audytu;

- prezentację wyników i wniosków z badania w formacie Power Point;

- raport z przeprowadzonych szkoleń wraz ze wzorem materiałów edukacyjne dla uczestników szkolenia.

Powyższe raporty i prezentacja muszą uwzględniać podział na punkty sprzedaży alkoholu i punkty podawania alkoholu (gastronomiczne).

Zleceniobiorca przekaże Zleceniodawcy: wzór certyfikatu i listu interwencyjnego w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej, oryginał zestawienia z potwierdzeniem przyjęcia certyfikatów i materiałów informacyjnych oraz wykaz adresatów listów interwencyjnych.

Warunki wymagane od Oferenta:

  • Kadra - W ofercie należy określić kwalifikacje osób, które będą bezpośrednimi realizatorami poszczególnych działań.

          Oferent powinien zawrzeć w ofercie oświadczenie, że na dzień składania oferty posiada potwierdzone doświadczenie w realizacji szkoleń oraz audytów dla sprzedawców napojów alkoholowych, w tym:

- zrealizowane minimum 10 szkoleń dla sprzedawców napojów alkoholowych w ostatnich 5 latach,

- przeprowadzenie minimum 10 projektów polegających na audycie sprzedaży napojów alkoholowych w punktach sprzedaży, przy wykorzystaniu metody „tajemniczego klienta” w ostatnich5 latach.

Oferent powinien zawrzeć w ofercie oświadczenie, że dysponuje kadrą adekwatną do charakteru zadania, w tym:

- przeszkolonymi pełnoletnimi audytorami, mogącymi swoim wyglądem sugerować, że są osobami niepełnoletnimi i posiadającymi doświadczenie z przeprowadzonych audytów w zakresie Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

- audytorami i instruktorami, którzy skutecznie udzielą sprzedawcom informacji zwrotnej, bezpośrednio po próbie zakupu,

- trenerami i wykładowcami, którzy przeprowadzą trzygodzinne szkolenia,

- osobami mogącymi opracować wynik działań w formie raportu podsumowującego działanie.

  • Po podpisaniu umowy, a przed rozpoczęciem badania, Zleceniobiorca powinien przesłać drogą mailową do Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy harmonogram badania.
  • Kosztorys zadania ma być czytelny, w jednej pozycji kosztorysu ma zawierać się jeden rodzaj kosztów;
  • Skalkulowanie kosztów realizacji zadania adekwatnie do zakresu rzeczowego. Koszty administracyjne oraz obsługi księgowej i biurowo-kadrowej mogą stanowić maksymalnie 10% kosztów całego zadania.
  • Środki finansowe, które będą traktowane jako koszty niekwalifikowane do sfinansowania/dofinansowania w ramach realizacji zadania:

                - koszty doposażenia,

                - koszty upominków, nagród, prezentów,

                - koszty związane z lokalem, siedzibą Oferenta.​

Zasady przyznawania dotacji

  1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. O przyznanie dotacji w ramach otwartego konkursu ofert mogą się ubiegać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej jako oferenci).
  3. Przy realizacji zadania możliwa jest współpraca z podmiotami niewymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (również z jednostkami organizacyjnymi lub osobami prawnymi m.st. Warszawy). Podmioty te mogą uczestniczyć w zadaniu oferując wsparcie merytoryczne lub rzeczowe. Informacje o sposobie zaangażowania takiego podmiotu w realizację zadania należy przedstawić w pkt. III.3 oferty tj. „Syntetycznym opisie zadania”.
  4. Na dane zadanie oferent może otrzymać dotację tylko z jednego biura Urzędu m.st. Warszawy lub Urzędu dzielnicy m.st. Warszawy.
  5. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą podlegać rozpatrywaniu pod względem merytorycznym.
  6. Prezydent m.st. Warszawy zastrzega sobie prawo do:
  • odstąpienia od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, bez podania przyczyny, w części lub w całości;
  • zwiększenia wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu;
  • wyboru więcej niż jednej oferty, wyboru jednej oferty lub żadnej z ofert;
  • zmniejszenia wysokości wnioskowanej dotacji.

      7. Prezydent m.st. Warszawy zastrzega sobie prawo do publicznego udostępniania w tzw. księdze dotacji informacji zawartych przez oferenta w pkt. III.3 oferty tj. „Syntetycznym opisie zadania”.

Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie – oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.

Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.

Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

W przypadku planowania zlecania części zadania innemu podmiotowi oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informację tę oferent umieszcza w planie i harmonogramie działań w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”.

Jeżeli dany wydatek wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie będzie równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy:

  1. nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 25 % w części dotyczącej przyznanej dotacji,
  2. nastąpiło jego zmniejszenie w dowolnej wysokości.

Naruszenie postanowienia, o którym mowa w ust. 5, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.

W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w umowie o wsparcie bądź powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie do:

  1. wyeliminowania z użycia przy wykonywaniu umowy jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych i zastąpienia ich wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji, w tym wykonanymi z biologicznych tworzyw sztucznych spełniających normę EN 13432 lub EN 14995;
  2. podawania poczęstunku bez używania jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
  3. podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych;
  4. podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  5. wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają procesowi recyklingu;
  6. rezygnacji z używania jednorazowych opakowań, toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
  7. nieużywania balonów wraz z patyczkami plastikowymi;
  8. niewypuszczania chińskich lampionów;
  9. nieużywania sztucznych ogni i petard.

Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama