Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania polegającego na prowadzeniu placówek wsparcia dziennego dla dzieci i...
OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2023 r. poz. 40, poz. 572, poz. 1463, poz. 1688), art. 4 ust. 1 pkt. 3, w związku z art. 92 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), art. 4¹ ust 1 pkt 2,
w związku z art. 18² ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r. poz. 2151), art. 5 ust. 2 pkt 7a oraz art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939) art. 190 w związku z art. 18 ust. 2 ustawy
z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1426, poz.1429 ) oraz art. 4 ust. 1 pkt 1a i art. 13 ust. 1, ust 2 i ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U z 2023 r. poz. 571) w związku z Uchwałą Nr LXIX/155/2023 Rady Miasta Włocławek z dnia 28 listopada 2023 r. w sprawie uchwalenia Rocznego Programu współpracy Gminy Miasto Włocławek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2024 oraz Uchwałą Nr LXXII/5/2024 Rady Miasta Włocławek z dnia 30 stycznia 2024 r. w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2024 rok
Prezydent Miasta Włocławek
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania polegającego na prowadzeniu placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2024 rok
Szczegółowe warunki w zakresie przyjęcia i weryfikacji ofert zawarto w Zarządzeniu Nr 47/2022 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 24 lutego 2022 r. w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Rodzaj i formy realizacji zadania oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania:
- Przedmiotem konkursu jest prowadzenie placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży z terenu miasta Włocławek w roku 2024.
- Łączna wysokość środków publicznych zaplanowanych na realizację zadania objętego procedurą konkursową w roku 2024 wynosi 480 000,00 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt tysięcy złotych, 00/100).
- Zadanie było realizowane w latach ubiegłych, a dotacja w roku 2023 wynosiła 270 000,00 zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt tysięcy złotych).
- Zaplanowana kwota na realizację zadania wymienionego w pkt. 1 może ulec zmianie do czasu rozstrzygnięcia konkursu, w szczególności w przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia budżetu Gminy Miasto Włocławek z przyczyn trudnych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu ofert.
- Przyznane środki będą miały charakter dofinansowania realizacji zadania zleconego.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem środków oraz nie gwarantuje przyznania środków
w wysokości wnioskowanej przez oferenta. - W ramach niniejszego konkursu może zostać wybrana więcej niż jedna oferta na realizację zadania.
- Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do przyznania mniejszej kwoty środków niż wnioskowana i do częściowego uwzględnienia zakresu zadania opisanego we wniosku.
- Zasady przyznania dotacji
- Zlecenie zadania publicznego i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- W konkursie mogą wziąć udział podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową zgodną z zakresem zleconego zadania.
- Realizację zadań publicznych w formie wsparcia, Gmina Miasto Włocławek dofinansowuje w wysokości nie wyższej niż do 85% całkowitych kosztów zadania publicznego.
- Oferent zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 15% całkowitych kosztów realizacji zadania, przy czym wkład finansowy (własny lub pochodzący z innych źródeł) nie może być mniejszy niż 5% całkowitych kosztów realizacji zadania.
- Oferty, które będą zawierały niższy poziom wkładu własnego, od wskazanego w ust. 4, zostaną odrzucone na etapie oceny merytorycznej.
- W przypadku przyznania niższej dotacji, Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego odsyła oferentowi ofertę do poprawy w generatorze wniosków „Witkac” –www.witkac.pl. Oferent wprowadza zmiany w kosztorysie uwzględniające przyznaną kwotę dotacji i odsyła za pomocą generatora wniosków „Witkac” w terminie 14 dni od dnia odesłania oferty do poprawy. Niezłożenie poprawionej oferty w generatorze ofert, uznane będzie za rezygnację z zawarcia umowy. Wydrukowaną z generatora, poprawioną i podpisaną ofertę dostarcza (pocztą, kurierem lub osobiście) do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego Urzędu Miasta Włocławek w ciągu 5 dni od dnia złożenia poprawionej oferty w generatorze witkac.pl.
- W ramach realizacji zadania koszty administracyjne nie mogą przekroczyć 10% wartości zadania w tym m.in.:
- koszty obsługi księgowej - wynagrodzenie za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości;
- koszty działań o charakterze administracyjnym, nadzorczym i kontrolnym;
- koszty telekomunikacyjne, zakup materiałów piśmienniczych i eksploatacyjnych do urządzeń biurowych używanych w ramach realizacji zadania, część kosztów ogólnych Oferenta, np. koszty energii elektrycznej i ogrzewania oraz czynsz za pomieszczenia, opłaty pocztowe, opłaty bankowe - w części związanej z realizacją zadania.
- Oferty, w których koszty administracyjne przekroczą wartość określoną w ust. 7, zostaną odrzucone na etapie oceny merytorycznej.
- Dotacja może być przeznaczona na koszty:
- niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z realizacja zadania, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania publicznego, w części dotyczącej realizacji zadania;
- uwzględnione w budżecie zadania oraz umieszczone w kosztorysie oferty i zawartej umowie;
- spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów;
- poparte oryginalnymi dowodami księgowymi i wykazane w dokumentacji finansowej oferenta, w tym:
- koszty wynagrodzeń i pochodnych wynagrodzeń, umów cywilno-prawnych zawartych z osobami zatrudnionymi do bezpośredniej realizacji zadania i nadzoru,
- koszty wynajmu pomieszczeń w części dotyczącej realizacji zadania,
- koszty zakupu materiałów niezbędnych do realizacji zadania w tym m.in. materiały do prowadzenia zajęć.
- koszty ubezpieczenia uczestników,
- koszty biletów wstępu na zaplanowane i wykazane w ofercie imprezy (np. kino, basen),
- koszty transportu,
g)koszty paliwa – w przypadku posiadania pojazdów przez zleceniobiorcę, do rozliczenia kosztów przejazdów stosuje się przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).,
h)inne koszty związane z bezpośrednią realizacja zadania.
- Dotacja nie może być przeznaczona na:
- działalność gospodarczą;
- pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji starającej się o przyznanie dotacji, w tym także wydatków na wynagrodzenia pracowników, poza zakresem realizacji zadania;
- działalność polityczną i religijną;
- udzielanie pomocy finansowej osobom prawnym lub fizycznym;
- opłaty i kary umowne;
- podatek od towarów i usług, jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczania;
- remont i adaptację pomieszczeń;
- zakup środków trwałych i wydatki inwestycyjne;
- zakup gruntów;
- wydatki nie związane bezpośrednio z realizacją zadania;
- wydatki poniesione na przygotowanie oferty;
- opłaty oferenta niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadania (np. składki członkowskie, licencyjne);
- zakup tzw. „wyżywienia śmieciowego” (np. chipsy, napoje zawierające kofeinę, napoje energetyzujące, żywność typu fast-food) i lekarstw.
- Wydatki ponoszone w ramach przyznanej dotacji przed dniem podpisania umowy, stanowią koszt kwalifikowalny jeżeli tak stanowi umowa.
- Szczegółowe warunki przyznania dotacji na realizację zadania publicznego, tryb płatności, sposób rozliczenia udzielonej dotacji, zostaną określone w umowie zawartej na podstawie art. 16 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ((Dz. U z 2023 r. poz. 571) oraz rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
- Termin i warunki realizacji zadania publicznego:
- Zadanie należy realizować w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
- Zadanie publiczne winno być wykonane dla jak największej liczby potencjalnych odbiorców z terenu Miasta Włocławek.
- Adresatami zadania winny być dzieci i młodzież z terenu miasta Włocławek pochodzące z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, dla których wskazane jest skorzystanie z pomocy w formie działań ukierunkowanych na zapobieganie i ograniczanie skutków społecznych związanych
z nadużywaniem alkoholu, narkotyków NSP- nowych substancji psychoaktywnych i innych problemów społecznych. - Powierzone zadanie winno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami.
- Oferenci zobowiązani są uwzględnić w ofertach wszelkie ograniczenia, nakazy i zakazy ustalone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Podmioty realizujące zadania zobowiązuje się do bezwzględnego monitorowania i przestrzegania wszelkich wytycznych oraz ograniczeń, nakazów i zakazów ustalonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających wykonanie zadania publicznego umowa dotacyjna może być rozwiązana na mocy porozumienia stron.
- Realizując zadanie publiczne Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, osobom ze szczególnymi potrzebami,w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240)
- Dopuszcza się pobieranie opłat od adresatów zadania pod warunkiem, że podmiot realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której zysk przeznacza na działalność statutową.
- Oferent zobowiązany jest w szczególności do zabezpieczenia posiłku podczas zajęć i utrzymania placówki czynnej przez wszystkie dni robocze co najmniej 4 godziny dziennie.
- Oferent zobowiązany jest do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304, poz. 1606) w szczególności art. 21:
„1.Przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze.
2. Wykonanie obowiązku, o którym mowa w ust. 1, nie jest wymagane przed dopuszczeniem do działalności, o której mowa w ust. 1, rodziny małoletniego lub osoby znanej rodzicom małoletniego osobiście i wykonywanej w stosunku do własnych małoletnich dzieci lub małoletnich dzieci znajomych.
3. Przez rodzinę, o której mowa w ust. 2, należy rozumieć osoby spokrewnione albo osoby niespokrewnione, pozostające w faktycznym związku oraz wspólnie zamieszkujące i gospodarujące.”
- Oferent zobowiązany będzie do informowania, że zadanie jest finansowane przez Gminę Miasto Włocławek.
- Podmiot realizujący zlecone zadanie zobowiązuje się do pisemnego informowania Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego Urzędu Miasta Włocławek o:
- planowanych zmianach mających istotny wpływ na przebieg zadania, w szczególności o zmianach dotyczących osób odpowiedzialnych za jego realizację, miejsca i godzin realizacji zadania,
- dokonanych zmianach dotyczących osób reprezentujących podmiot realizujący zadanie lub danych teleadresowych.
- Wzór umowy na realizację zadania publicznego, o którym mowa w pkt 1 stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Termin, tryb i warunki składania ofert
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest:
1) wypełnienie i złożenie oferty konkursowej w generatorze wniosków znajdującym się pod adresem www.witkac.pl, zwanym dalej generatorem wniosków „Witkac”, w terminie do 19 kwietnia 2024 r. do godziny 14:00.
2) następnie wydrukowanie oferty wygenerowanej z generatora wniosków „Witkac”, podpisanie przez osoby upoważnione i dostarczenie w zamkniętej kopercie osobiście do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego Urzędu Miasta, Włocławek ul. Kościuszki 12 w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17,00, w piątki 7.30 – 14.00, bądź nadesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U z 2023 poz. 1640, poz.2320), na ww. adres.
Opis koperty:
Oznaczenie nazwy i adresu oferenta oraz nazwy konkursu - „Konkurs ofert na realizację zadania polegającego na prowadzeniu placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2024 rok”.
2. Oferty dostarczone w wersji papierowej muszą być podpisane i opieczętowana przez przedstawiciela(-li) oferenta upoważnionego (-ych) do reprezentowania oferenta i składania oświadczeń woli w jego imieniu. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi oferta powinna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem ze wskazaniem funkcji.
3. Do oferty składanej w generatorze wniosków „Witkac”, należy dołączyć w formie skanów następujące załączniki:
- aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczący statusu prawnego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności, wydruk
z Internetu aktualnego odpisu KRS nie musi być opatrzony żadnymi pieczęciami oraz podpisami;
w przypadku oferentów wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Włocławek, dopuszcza się złożenie oświadczenia oferenta zawierające: nazwę rejestru (np. ewidencja Prezydenta Miasta Włocławek), numer pozycji pod jaką podmiot został wpisany, imienny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania oferenta i zaciągania zobowiązań (skład zarządu), sposób reprezentowania organizacji zgodny z zapisem statutowym; - aktualny statut lub inny dokument zawierający zakres działalności podmiotu oraz wskazujący organy uprawnione do reprezentacji;
- pełnomocnictwa i upoważnienia do składania oświadczeń woli i zawierania umów, o ile
nie wynikają z innych załączonych dokumentów; - aktualny dokument potwierdzający posiadanie rachunku bankowego (kopia umowy rachunku bankowego, zaświadczenie z banku o posiadaniu konta bankowego lub aktualny komputerowy wyciąg z rachunku bankowego) w przypadku składania kopii umowy rachunku bankowego dodatkowo należy złożyć aktualny wyciąg z rachunku bankowego;
- umowę partnerską lub oświadczenie partnera w przypadku projektów z udziałem partnera;
- oświadczenie dotyczące podatku od towarów i usług stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia;
- regulamin organizacyjny placówki;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym usytuowana jest placówka;
- opis oferowanego standardu usług i warunków realizacji zadania wraz z koncepcją pracy placówki w czasie realizacji zadania;
- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe osoby kierującej placówką oraz pracowników placówki;
- brak załączników, o których mowa w ust. 3 traktowany jest jako błąd formalny.
4. O brakach formalnych, o których mowa w ust. 3 pracownik Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego powiadamia oferenta poprzez generator wniosków „Witkac” i wyznacza termin na uzupełnienie. Brakujące załączniki należy dołączyć w formie skanów w generatorze wniosków „Witkac”.
5. Oferty, które pomimo wezwania nie zostaną uzupełnione, nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
6. Nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone z przyczyn formalnych oferty:
1) złożone przez podmioty, które nie są organizacją pozarządową lub innym podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) niezłożone w generatorze wniosków „Witkac” w terminie wskazanym w ogłoszeniu konkursowym;
3) złożone w generatorze a nie złożone w wersji papierowej w komórce organizacyjnej w terminie 5 dni od dnia złożenia oferty w generatorze wniosków „Witkac”;
4) nieprawidłowo i niekompletnie wypełnione oraz niepodpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli zgodnie z wyciągiem z właściwego rejestru, które pomimo wezwania nie zostały uzupełnione o braki, o których mowa w ust. 3 w przypadku zaistnienia rozbieżności pomiędzy dostarczonymi załącznikami w wersji papierowej i elektronicznej.
7.Generator wniosków „Witkac” jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, aktualizacji kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
8. Oferenci mogą złożyć ofertę wspólną zgodnie z art. 14 ust. 2, 3, 4 i 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
9. Określając „nazwę zadania” Oferent winien podać własną nazwę charakteryzującą krótko rodzaj zadania istotny dla danego projektu.
10. Na realizację zadania Oferent nie może złożyć więcej niż 1 oferty (w przypadku złożenia większej liczby ofert, wszystkie zostaną odrzucone ze względów formalnych).
- Terminy, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
- Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Wszystkie oferty spełniające kryteria formalne są oceniane przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Włocławek.
- W trakcie oceny merytorycznej będą uwzględniane następujące kryteria:
Lp. |
Rodzaj kryterium |
|
1. |
Zgodność oferty z rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu konkursowym |
TAK/NIE |
2. |
Zbieżność celów statutowych oferenta z zadaniem określonym w ogłoszeniu konkursowym |
TAK/NIE |
3. |
Zachowany minimalny wkład własny (w tym finansowy) |
TAK/NIE |
4. |
Nie przekroczono limitu kosztów administracyjnych |
TAK/NIE |
|
Ocena części opisowej zadania |
Zakres punktacji |
1. |
Możliwość realizacji zadania przez oferenta, przy uwzględnieniu aktualnie posiadanych zasobów rzeczowych, w tym lokalowych i dydaktycznych oraz kadrowych, ukierunkowanych na realizację zadania możliwość i jakość realizacji zadania przez podmioty uprawnione |
0-20 |
2. |
Ocena przedstawionej koncepcji pracy placówki, w tym zajęć specjalistycznych, jakość wykonania zadania publicznego (atrakcyjność proponowanych działań, innowacyjność, sposoby realizacji itp.) |
0-20 |
3. |
Kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne |
0-15 |
4. |
Doświadczenie oferenta w prowadzeniu placówek wsparcia dziennego |
0-10 |
5. |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych oferentowi w latach poprzednich |
0-5 |
|
Ocena części finansowej zadania |
|
1. |
Prawidłowość i przejrzystość budżetu, w tym adekwatność proponowanych kosztów do planowanych działań, zasadność przyjętych stawek w odniesieniu do średnich cen rynkowych, poprawność rachunkowa. |
0-10 |
2. |
Deklarowany udział finansowych środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł przeznaczonych na realizację zadania (wsparcie realizacji zadania) |
0-10 |
3. |
Deklarowany wkład osobowy. |
0-10 |
|
Łącznie max. liczba pkt. do zdobycia: |
100 |
- Oferty, w których zakres zaproponowanego zadania lub cele statutowe oferenta nie są zgodne z zadaniem określonym w niniejszym ogłoszeniu, nie jest zachowany minimalny wkład własny oraz przekroczono limit kosztów administracyjnych, zostaną odrzucone z przyczyn merytorycznych (otrzymują 0 pkt.).
- Za ocenę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska minimum 70 pkt. w ocenie merytorycznej.
- Komisja konkursowa może dokonać wyboru kilku ofert dotyczących zadania. W tym wypadku Komisja dokona podziału środków w ramach zadania, pomiędzy oferentów w proporcjach uzależnionych od wysokości punktacji uzyskanej w ocenie merytorycznej i zaproponowanego przez oferenta zakresu realizacji zadania.
- Uregulowania dotyczące oceny merytorycznej mają zastosowanie także wtedy, gdy w wyniku ogłoszenia konkursu została złożona 1 oferta na realizacją zadania.
- Komisja Konkursowa dokona analizy złożonych ofert w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie kierując się kryteriami podanymi w treści, a następnie przedłoży Prezydentowi Miasta Włocławek rekomendacje co do wyboru ofert wraz z propozycją wysokości dotacji dla poszczególnych oferentów.
- Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Prezydent Miasta Włocławek w drodze zarządzenia.
- Od zarządzenia Prezydenta Miasta Włocławek w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
- Informacje o rozstrzygnięciu zostaną podane do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 na stronie internetowej Urzędu Miasta Włocławek www.wloclawek.eu, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek.
- Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
VI. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego.
- Wykonanie umowy nastąpi z dniem zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania końcowego.
- Zleceniobiorca składa sprawozdanie częściowe z wykonania zadania publicznego w terminie do 31 lipca 2024 r., sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057). Sprawozdanie częściowe składa się w wersji papierowej (nie składa się poprzez generator wniosków „Witkac”). Druk znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miasta Włocławek www.wloclawek.eu w zakładce „Organizacje pozarządowe – formularze, dokumenty konkursowe.
- Sprawozdanie końcowe z realizacji zadania Zleceniobiorca wypełnia i składa w generatorze wniosków „Witkac” w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego. Następnie, Zleceniobiorca, wydrukowane i podpisane przez osoby upoważnione sprawozdanie dostarcza w ciągu 5 dni od dnia złożenia sprawozdania za pomocą generatora wniosków „Witkac” pocztą, kurierem lub osobiście do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Publicznego Urzędu Miasta, Włocławek ul. Kościuszki 12 w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17,00, w piątki 7.30 – 14.00, bądź nadesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U z 2023 r. poz. 1640, poz. 2320), na ww. adres.
- Do sprawozdania końcowego Zleceniobiorca załącza zestawienie faktur (rachunków), w którym m.in. zostaną wskazane koszty związane z realizacją zadania. Zestawienie należy sporządzić w programie biurowym „Excel” i dołączyć jako załącznik w generatorze witkac.pl.
- Postanowienia końcowe:
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert udzielający zamówienia może zmienić lub zmodyfikować wymagania i treść dokumentów konkursowych o czym niezwłocznie informuje oferentów oraz umieszcza informację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek oraz w generatorze wniosków „Witkac” – www.witkac.pl. .
- Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do: odwołania konkursu ofert przed upływem terminu na złożenie ofert, przesunięcia terminu składania ofert oraz przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu ofert.
- Otwarty konkurs ofert zostanie unieważniony jeżeli:
- Nie zostanie złożona żadna oferta,
- Żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów zawartych w ogłoszeniu.
- Prezydent Miasta Włocławek może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku gdy okaże się, że:
- podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych;
- zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta;
- w przypadku, gdy wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż wnioskowana w ofercie, oferent nie złoży w wyznaczonym terminie aktualizacji oferty uwzględniającej zmiany;
- w organach oferenta zasiadają osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe;
- zawarcie umowy nie leży w interesie publicznym;
- zagrożona jest realizacja zadania publicznego i/lub wprowadzone nakazy, zakazy, ograniczenia, wytyczne przeciwepidemiczne wprowadzone i aktualizowane przez Głównego Inspektora Sanitarnego w Polsce, wynikające ze stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii uniemożliwiające realizację zadania publicznego.
- zakres zadania po aktualizacji oferty znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot utraci zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
- Dotowany podmiot zobowiązuje się do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 kwietnia 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, poz. 295), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych, ponadto muszą być oznaczone, że dotyczą zadania dotowanego, bez względu czy wydatek dotyczy części finansowej z dotacji, z wkładu własnego czy innych źródeł.
- Dotowany jest zobowiązany do podpisania umów z osobami/podmiotami, uczestniczącymi w realizacji projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dotowany zobowiązany jest do terminowego regulowania zobowiązań.
- Realizator zadania, zobowiązany jest na umieszczeniu we wszystkich materiałach promocyjnych informacji o treści „Zrealizowano dzięki wsparciu Gminy Miasto Włocławek”. Powyższa informacja musi znaleźć się we wszystkich materiałach promocyjnych, informacyjnych (w tym stronach internetowych, profilach w mediach społecznościowych), szkoleniowych, edukacyjnych dot. realizowanego zadania, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz w wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego, w tym również w informacjach ustnych kierowanych do odbiorców zadania, na konferencjach prasowych.
- W przypadku nierozliczenia zadania publicznego w wymaganym terminie, stwierdzenia nieprawidłowego rozliczenia zadania, wszczęte zostaje postępowanie o zwrot dotacji w trybie przewidzianym w przepisach prawa.
Obowiązek informacyjny.
Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) uprzejmie informuję, że:
- Administratorem danych osobowych zawartych w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej jest Gmina Miasto Włocławek, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Włocławek, z siedzibą we Włocławku, Zielony Rynek 11/13,
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Włocławek możliwy jest pod numerem tel. /54/ 414-42-69 lub adresem e-mail: iod@um.wloclawek.pl
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane będą w celu prawidłowego przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego polegającego na prowadzeniu placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży na terenie miasta Włocławek, w tym wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia,
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej będą przetwarzane przez okres 10 lat,
- Posiadają Państwo prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania a także prawo do przenoszenia danych,
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest że dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dn. 27 kwietnia 2016 r.,
- Dane osobowe zawarte w przedłożonej przez Państwa ofercie konkursowej przetwarzane mogą być w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl