Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Ustawa Kamilka. Podstawowe informacje dla NGO-sów Dowiedz się więcej 6.06 na #ngoplLIVE >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

„Organizowanie całodobowego schronienia i wsparcia interwencyjnego dla osób identyfikujących się jako osoby LGBT+ na terenie...

Reklama
„Organizowanie całodobowego schronienia i wsparcia interwencyjnego dla osób identyfikujących się jako osoby LGBT+ na terenie m.st. Warszawy "
Nabór od 28.12.2023 do 19.01.2024 16:00
Biuro Pomocy i Projektów Społecznych
Łączny budżet 640 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Osoby LGBT+
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Pomocy i Projektów Społecznych ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Organizowanie całodobowego schronienia i wsparcia interwencyjnego dla osób identyfikujących się jako osoby LGBT+ na terenie m.st. Warszawy ".

 

Zadanie polega na prowadzeniu miejsca tymczasowego interwencyjnego schronienia dla osób identyfikujących się jako osoby LGBT+:

-zapewniających całodobowy pobyt 7 dni w tygodniu;

-stanowiących wyodrębnione funkcjonalnie pomieszczenia z dostępem do zaplecza sanitarnego i kuchennego, umożliwiającego ich użytkownikom samodzielne, indywidualne przygotowywanie posiłków;

-zapewniających miejsca w pokojach maksimum 2-3 osobowych;

-zapewniających pobyt nie więcej niż7-9 osobom pod jednym adresem jednocześnie.

Adresatami zadania będą osoby identyfikujące się jako osoby LGBT+ znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej związanej z doświadczaniem dyskryminacji, w szczególności mające problem z zapewnieniem sobie bezpiecznego schronienia.

W miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia świadczone są usługi wynikające z określonej koncepcji zadania publicznego, opracowanego przez wybranego oferenta i dostosowanego do indywidualnych potrzeb odbiorców ze szczególnym naciskiem na pomoc psychologiczną oraz poradnictwo i wsparcie umożliwiające samodzielne funkcjonowanie poza miejscem tymczasowego interwencyjnego schronienia.

Realizowane działania muszą być planowane z uwzględnieniem zasobów instytucji i podmiotów, które już działają na rzecz adresatów zadania publicznego i na obszarze właściwym ze względu na usytuowanie mieszkań. Działalność musi zatem zakładać dobrą współpracę między różnymi instytucjami publicznymi i niepublicznymi, działającymi na rzecz osób w kryzysie oraz osób o innej tożsamości psychoseksualnej oraz wykorzystywać potencjał różnych podmiotów.

Oczekiwany zakres zadania publicznego, który oferent zobowiązany jest przedstawić w ofercie:

1)Zapewnienie uczestnikom - 7 / 9 osóbjednocześnie - możliwości zamieszkania w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia we wskazanym miejscu na terenie m.st. Warszawy.

Działka: 221 m2

Budynek: 3 kondygnacyjny, niepodpiwniczony, o powierzchni użytkowej 219,60 m2 (z garażem w bryle budynku i kotłownią włącznie), w tym:

a)parter - 104,2 m: garaż, kotłownia, salon, hall, korytarz, kuchnia, wc

b)piętro - 70,7 m2: 4 lokale + korytarz + łazienka z wc

c)poddasze - 44,7 m2: 2 lokale + korytarz + łazienka z wc.

Budynek posiada bariery architektoniczne.

Kosztorys powinien uwzględniać - poza kosztami realizacji programu - koszty związane z:

- kosztami konserwacji, drobnych napraw i usuwania usterek;

- ubezpieczeniem budynku oraz zapewnieniem bezpieczeństwa (np. ochrona, alarm i patrol).

 

2)Wybrany oferent udostępni miejsce tymczasowego interwencyjnego schronienia adresatom programu po podpisaniu przez nich regulaminu.

 

3)Okresowy pobyt w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia powinien mieć charakter interwencyjny i zapewniać osobom w nim przebywającym wsparcie oraz warunki do reintegracji społecznej i zawodowej pozwalającej na samodzielne funkcjonowanie w lokalu mieszkalnym i pokrywanie kosztów związanych z utrzymywaniem tego lokalu.

 

4)Maksymalny okres pobytu adresata programu w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia nie może przekroczyć 3 miesięcy. W sytuacjach szczególnych istnieje możliwość przedłużenia pobytu maksymalnie o kolejne 3 miesiące. Oferent powinien zawrzeć w ofercie propozycję zasad podejmowania decyzji o przedłużeniu pobytu i każdorazowo poinformować o niej pisemnie/mailowo Biuro Pomocy i Projektów Społecznych podając uzasadnienie.

 

5)Budowanie sieci współpracy z podmiotami działającymi na rzecz osób znajdujących się w szeroko rozumianej sytuacji kryzysowej oraz doświadczających dyskryminacji w celu wspólnego opracowania indywidualnych planów/programów pracy z mieszkańcami.

 

6)Prowadzenie usług wspomagających i wspierających pobyt osoby w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia.

Usługi te powinny obejmować w szczególności:

●diagnozowanie problemów osoby, w tym ocenę sytuacji oraz diagnozę osobistych problemów, w tym ograniczeń i potencjałów, ustalanie indywidualnego planu/programu pomocy,

●pomoc psychologiczną skierowaną na wsparcie w sytuacji kryzysowej oraz wzmacnianie bądź odzyskiwanie zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie,

●inną pomoc lub poradnictwo specjalistyczne umożliwiające wspieranie osób w wychodzeniu z kryzysu i usamodzielnianiu się;

●pomoc i wsparcie w uregulowaniu spraw osobistych, rodzinnych, finansowych i administracyjnych oraz załatwianiu spraw urzędowych,

●pomoc w ubieganiu się o uzyskanie lokalu socjalnego lub mieszkania docelowego – w przypadku osób, które nie mają innych możliwości zapewnienia schronienia,

●motywowanie do podejmowania działań mających na celu poprawę i zmianę sytuacji socjalno-bytowej,

●informowanie o uprawnieniach do różnych form pomocy i kierowanie do specjalistycznych placówek w zależności od potrzeb z uwzględnieniem: specjalistycznego poradnictwa m.in. rodzinnego, socjalnego, prawnego, zawodowego, psychologicznego, terapii uzależnień.

7) Wybrany oferent zapewni zespół wspierający składający się ze specjalistów posiadających odpowiednie oświadczenie i kwalifikacje, dostosowane do potrzeb i charakteru dysfunkcji adresata programu oraz przyjętej metodyki pracy.

8) Wybrany oferent ograniczy dostęp do miejsca tymczasowego interwencyjnego schronienia dla osób postronnych poprzez możliwość przebywania w budynku: realizatorów zadania, mieszkańców oraz upoważnionych przedstawicieli Urzędu m.st. Warszawy.

9) Adresaci zadania partycypują w kosztach utrzymania miejsca tymczasowego interwencyjnego schronienia, a inne własne potrzeby bytowe zaspokajają we własnym zakresie. W szczególnych sytuacjach, kiedy adresat nie jest w stanie zapewnić sobie samodzielnie podstawowych potrzeb bytowych (ubrań, środków higienicznych itp.), zapewnienie tych potrzeb może zostać zabezpieczone przez oferenta w ramach realizacji zadania. Odpłatność i ulgi w odpłatności będą stosowane na podstawie regulaminu pobytu.

10) Oferent powinien w ofercie przedstawić zasady naboru osób do pobytu w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia zapewniające jawność i przejrzystość kryteriów kwalifikacyjnych. Oferent, po konsultacji z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych, może w trakcie realizacji zadania zmieniać zasady naboru, jeśli dotychczasowe okażą się nieadekwatne lub niewystarczające. Nowe zasady naboru oferent przekaże pisemnie do akceptacji Biura Pomocy i Projektów Społecznych.

W pierwszej kolejności przyjmowane będą osoby z ostatnim meldunkiem na terenie m.st. Warszawy.

Biuro Pomocy i Projektów Społecznych zastrzega sobie możliwość udziału w procesie rekrutacji.

11) Monitorowanie i dokumentowanie postępów uczestników:

Prowadzenie dokumentacji z realizacji zadania, w tym indywidualnych planów/programów pracy z przebywającymi w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia osobami. W ofercie oferent przedstawi przykładowy ramowy indywidualny plan pracy obrazujący etapy wsparcia w sytuacji kryzysowej i usamodzielniania mieszkańca.

12) Zapewnienie okresowej ewaluacji realizacji założonych celów.

Najpóźniej na 6 miesięcy przed końcem realizacji zadania oferent przedstawi raport zawierający ocenę dotychczasowych rezultatów realizacji zadania i rekomendacje co do celowości kontynuowania zadania publicznego i ewentualnych jego korekt. Raport będzie służył ocenie celowości kontynuowania działania przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych. Oferent zobowiązuje się do współpracy z Biurem w celu właściwej oceny dotychczasowych działań i ewentualnego przygotowania nowego ogłoszenia konkursowego.

13) Sporządzenie raportu końcowego zawierającego ocenę rezultatów i rekomendacje co do celowości kontynuowania zadania publicznego i ewentualnych jego korekt.

14) Oferent powinien w ofercie przedstawić projekt Regulaminu pobytu w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia, zawierający określenie:

−rodzajów i form świadczonej pomocy,

−grupy osób uprawnionych do korzystania z pobytu,

−zasad przyjmowania i relegowania,

−zasad odpłatności oraz zasad stosowania ulg w odpłatności

−uprawnień i obowiązków mieszkańców,

−konsekwencji łamania zasad regulaminu.

Oferent, w trakcie realizacji działania, po konsultacji z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych, będzie upoważniony do modyfikacji Regulaminu w celu dostosowania go do zebranych doświadczeń i sytuacji, które nie zostały przewidziane na etapie jego tworzenia.

 

15) Ze względu na termin realizacji zadania zakładany okres pobytu osób w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia powinien kończyć się z dniem 30 czerwca 2026 roku.

16) Oczekiwane wskaźniki rezultatów realizacji zadania publicznego:

-liczba mieszkańców, którzy skorzystali ze wsparcia interwencyjnego,

-liczba godzin i rodzaje wsparcia udzielonego uczestnikom zadania,

17) W ofercie należy przedstawić:

-doświadczenie wraz z rezultatami dotychczasowych działań podmiotu niepublicznego realizującego zadanie na rzecz pomocy osobom w kryzysie, w tym osobom identyfikującym się jako osoby LGBT+

-doświadczenie współpracy z miastem na rzecz wspierania osób w kryzysie lub osób identyfikujących się jako osoby LGBT+

- zespół specjalistów zatrudnionych do realizacji programu oraz odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe - dostosowane do specyfiki zadania.

Źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama