Ustawa Kamilka. Podstawowe informacje dla NGO-sów Dowiedz się więcej 6.06 na #ngoplLIVE >
„Organizowanie całodobowego schronienia i wsparcia interwencyjnego dla osób identyfikujących się jako osoby LGBT+ na terenie...
Zadanie polega na prowadzeniu miejsca tymczasowego interwencyjnego schronienia dla osób identyfikujących się jako osoby LGBT+:
-zapewniających całodobowy pobyt 7 dni w tygodniu;
-stanowiących wyodrębnione funkcjonalnie pomieszczenia z dostępem do zaplecza sanitarnego i kuchennego, umożliwiającego ich użytkownikom samodzielne, indywidualne przygotowywanie posiłków;
-zapewniających miejsca w pokojach maksimum 2-3 osobowych;
-zapewniających pobyt nie więcej niż7-9 osobom pod jednym adresem jednocześnie.
Adresatami zadania będą osoby identyfikujące się jako osoby LGBT+ znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej związanej z doświadczaniem dyskryminacji, w szczególności mające problem z zapewnieniem sobie bezpiecznego schronienia.
W miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia świadczone są usługi wynikające z określonej koncepcji zadania publicznego, opracowanego przez wybranego oferenta i dostosowanego do indywidualnych potrzeb odbiorców ze szczególnym naciskiem na pomoc psychologiczną oraz poradnictwo i wsparcie umożliwiające samodzielne funkcjonowanie poza miejscem tymczasowego interwencyjnego schronienia.
Realizowane działania muszą być planowane z uwzględnieniem zasobów instytucji i podmiotów, które już działają na rzecz adresatów zadania publicznego i na obszarze właściwym ze względu na usytuowanie mieszkań. Działalność musi zatem zakładać dobrą współpracę między różnymi instytucjami publicznymi i niepublicznymi, działającymi na rzecz osób w kryzysie oraz osób o innej tożsamości psychoseksualnej oraz wykorzystywać potencjał różnych podmiotów.
Oczekiwany zakres zadania publicznego, który oferent zobowiązany jest przedstawić w ofercie:
1)Zapewnienie uczestnikom - 7 / 9 osóbjednocześnie - możliwości zamieszkania w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia we wskazanym miejscu na terenie m.st. Warszawy.
Działka: 221 m2
Budynek: 3 kondygnacyjny, niepodpiwniczony, o powierzchni użytkowej 219,60 m2 (z garażem w bryle budynku i kotłownią włącznie), w tym:
a)parter - 104,2 m: garaż, kotłownia, salon, hall, korytarz, kuchnia, wc
b)piętro - 70,7 m2: 4 lokale + korytarz + łazienka z wc
c)poddasze - 44,7 m2: 2 lokale + korytarz + łazienka z wc.
Budynek posiada bariery architektoniczne.
Kosztorys powinien uwzględniać - poza kosztami realizacji programu - koszty związane z:
- kosztami konserwacji, drobnych napraw i usuwania usterek;
- ubezpieczeniem budynku oraz zapewnieniem bezpieczeństwa (np. ochrona, alarm i patrol).
2)Wybrany oferent udostępni miejsce tymczasowego interwencyjnego schronienia adresatom programu po podpisaniu przez nich regulaminu.
3)Okresowy pobyt w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia powinien mieć charakter interwencyjny i zapewniać osobom w nim przebywającym wsparcie oraz warunki do reintegracji społecznej i zawodowej pozwalającej na samodzielne funkcjonowanie w lokalu mieszkalnym i pokrywanie kosztów związanych z utrzymywaniem tego lokalu.
4)Maksymalny okres pobytu adresata programu w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia nie może przekroczyć 3 miesięcy. W sytuacjach szczególnych istnieje możliwość przedłużenia pobytu maksymalnie o kolejne 3 miesiące. Oferent powinien zawrzeć w ofercie propozycję zasad podejmowania decyzji o przedłużeniu pobytu i każdorazowo poinformować o niej pisemnie/mailowo Biuro Pomocy i Projektów Społecznych podając uzasadnienie.
5)Budowanie sieci współpracy z podmiotami działającymi na rzecz osób znajdujących się w szeroko rozumianej sytuacji kryzysowej oraz doświadczających dyskryminacji w celu wspólnego opracowania indywidualnych planów/programów pracy z mieszkańcami.
6)Prowadzenie usług wspomagających i wspierających pobyt osoby w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia.
Usługi te powinny obejmować w szczególności:
●diagnozowanie problemów osoby, w tym ocenę sytuacji oraz diagnozę osobistych problemów, w tym ograniczeń i potencjałów, ustalanie indywidualnego planu/programu pomocy,
●pomoc psychologiczną skierowaną na wsparcie w sytuacji kryzysowej oraz wzmacnianie bądź odzyskiwanie zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie,
●inną pomoc lub poradnictwo specjalistyczne umożliwiające wspieranie osób w wychodzeniu z kryzysu i usamodzielnianiu się;
●pomoc i wsparcie w uregulowaniu spraw osobistych, rodzinnych, finansowych i administracyjnych oraz załatwianiu spraw urzędowych,
●pomoc w ubieganiu się o uzyskanie lokalu socjalnego lub mieszkania docelowego – w przypadku osób, które nie mają innych możliwości zapewnienia schronienia,
●motywowanie do podejmowania działań mających na celu poprawę i zmianę sytuacji socjalno-bytowej,
●informowanie o uprawnieniach do różnych form pomocy i kierowanie do specjalistycznych placówek w zależności od potrzeb z uwzględnieniem: specjalistycznego poradnictwa m.in. rodzinnego, socjalnego, prawnego, zawodowego, psychologicznego, terapii uzależnień.
7) Wybrany oferent zapewni zespół wspierający składający się ze specjalistów posiadających odpowiednie oświadczenie i kwalifikacje, dostosowane do potrzeb i charakteru dysfunkcji adresata programu oraz przyjętej metodyki pracy.
8) Wybrany oferent ograniczy dostęp do miejsca tymczasowego interwencyjnego schronienia dla osób postronnych poprzez możliwość przebywania w budynku: realizatorów zadania, mieszkańców oraz upoważnionych przedstawicieli Urzędu m.st. Warszawy.
9) Adresaci zadania partycypują w kosztach utrzymania miejsca tymczasowego interwencyjnego schronienia, a inne własne potrzeby bytowe zaspokajają we własnym zakresie. W szczególnych sytuacjach, kiedy adresat nie jest w stanie zapewnić sobie samodzielnie podstawowych potrzeb bytowych (ubrań, środków higienicznych itp.), zapewnienie tych potrzeb może zostać zabezpieczone przez oferenta w ramach realizacji zadania. Odpłatność i ulgi w odpłatności będą stosowane na podstawie regulaminu pobytu.
10) Oferent powinien w ofercie przedstawić zasady naboru osób do pobytu w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia zapewniające jawność i przejrzystość kryteriów kwalifikacyjnych. Oferent, po konsultacji z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych, może w trakcie realizacji zadania zmieniać zasady naboru, jeśli dotychczasowe okażą się nieadekwatne lub niewystarczające. Nowe zasady naboru oferent przekaże pisemnie do akceptacji Biura Pomocy i Projektów Społecznych.
W pierwszej kolejności przyjmowane będą osoby z ostatnim meldunkiem na terenie m.st. Warszawy.
Biuro Pomocy i Projektów Społecznych zastrzega sobie możliwość udziału w procesie rekrutacji.
11) Monitorowanie i dokumentowanie postępów uczestników:
Prowadzenie dokumentacji z realizacji zadania, w tym indywidualnych planów/programów pracy z przebywającymi w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia osobami. W ofercie oferent przedstawi przykładowy ramowy indywidualny plan pracy obrazujący etapy wsparcia w sytuacji kryzysowej i usamodzielniania mieszkańca.
12) Zapewnienie okresowej ewaluacji realizacji założonych celów.
Najpóźniej na 6 miesięcy przed końcem realizacji zadania oferent przedstawi raport zawierający ocenę dotychczasowych rezultatów realizacji zadania i rekomendacje co do celowości kontynuowania zadania publicznego i ewentualnych jego korekt. Raport będzie służył ocenie celowości kontynuowania działania przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych. Oferent zobowiązuje się do współpracy z Biurem w celu właściwej oceny dotychczasowych działań i ewentualnego przygotowania nowego ogłoszenia konkursowego.
13) Sporządzenie raportu końcowego zawierającego ocenę rezultatów i rekomendacje co do celowości kontynuowania zadania publicznego i ewentualnych jego korekt.
14) Oferent powinien w ofercie przedstawić projekt Regulaminu pobytu w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia, zawierający określenie:
−rodzajów i form świadczonej pomocy,
−grupy osób uprawnionych do korzystania z pobytu,
−zasad przyjmowania i relegowania,
−zasad odpłatności oraz zasad stosowania ulg w odpłatności
−uprawnień i obowiązków mieszkańców,
−konsekwencji łamania zasad regulaminu.
Oferent, w trakcie realizacji działania, po konsultacji z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych, będzie upoważniony do modyfikacji Regulaminu w celu dostosowania go do zebranych doświadczeń i sytuacji, które nie zostały przewidziane na etapie jego tworzenia.
15) Ze względu na termin realizacji zadania zakładany okres pobytu osób w miejscu tymczasowego interwencyjnego schronienia powinien kończyć się z dniem 30 czerwca 2026 roku.
16) Oczekiwane wskaźniki rezultatów realizacji zadania publicznego:
-liczba mieszkańców, którzy skorzystali ze wsparcia interwencyjnego,
-liczba godzin i rodzaje wsparcia udzielonego uczestnikom zadania,
17) W ofercie należy przedstawić:
-doświadczenie wraz z rezultatami dotychczasowych działań podmiotu niepublicznego realizującego zadanie na rzecz pomocy osobom w kryzysie, w tym osobom identyfikującym się jako osoby LGBT+
-doświadczenie współpracy z miastem na rzecz wspierania osób w kryzysie lub osób identyfikujących się jako osoby LGBT+
- zespół specjalistów zatrudnionych do realizacji programu oraz odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe - dostosowane do specyfiki zadania.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl