Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Otwarty konkurs ofert na dotacje z budżetu miasta na realizację w 2024 r. proponowanych poniżej...

Reklama
Otwarty konkurs ofert na dotacje z budżetu miasta na realizację w 2024 r. proponowanych poniżej zadań własnych gminy z zakresu PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I ROZWOJU GOSPODARCZEGO
Nabór od 07.12.2023 do 02.01.2024 16:00
Wydział Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów
Łączny budżet 320 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 0,01 do 320 tys. PLN
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, Wydział Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: PREZYDENT MIASTA DĄBROWA GÓRNICZA ogłasza otwarty konkurs ofert na dotacje z budżetu miasta na realizację w 2024 r. proponowanych poniżej zadań własnych gminy z zakresu PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I ROZWOJU GOSPODARCZEGO.

OGŁOSZENIE Nr 7 O KONKURSIE OFERT NA DOTACJE w 2024 r.

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz zgodnie z Zarządzeniem Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).


PREZYDENT MIASTA DĄBROWA GÓRNICZA ogłasza otwarty konkurs ofert na dotacje z budżetu miasta na realizację w 2024 r. proponowanych poniżej zadań własnych gminy z zakresu PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I ROZWOJU GOSPODARCZEGO.

 

Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza zastrzega sobie prawo dokonania zmian kwot przeznaczonych na realizację poniżej określonych zadań, których ostateczna wysokość zostanie ustalona po zatwierdzeniu przez Radę Miejską w Dąbrowie Górniczej budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na 2024 r.

 

1. Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu do realizacji zadania publicznego Gminy Dąbrowa Górnicza w roku 2024 z zakresu zakresu przedsiębiorczości i rozwoju gospodarczego pod nazwą:

 

1.1 Prowadzenie Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości (DIP) w Dąbrowie Górniczej

 

Nazwa zadania

Prowadzenie Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości (DIP) w Dąbrowie Górniczej

 

Kwota przeznaczona na zadanie

Ogółem: 320.000,00 PLN

 

Limit kwot dla jednego projektu: 320.000,00 PLN

 

Cel zadania

 

Podstawowym założeniem zadania publicznego będzie świadczenie szerokiej gamy usług zmierzających do rozwoju przedsiębiorczości wśród mieszkańców Dąbrowy Górniczej m.in. poprzez świadczenie kompleksowych usług informacyjnych, doradczych i edukacyjnych na rzecz osób planujących podjąć
i podejmujących działalność gospodarczą oraz mikro i małych przedsiębiorców głównie w pierwszych 5 latach funkcjonowania ich działalności oraz wspieranie rozwoju nowo tworzonych i młodych firm, poprzez oferowanie im powierzchni biurowej DIP sal konferencyjno-szkoleniowych wyposażonych w infrastrukturę, nowoczesnej oraz usług okołobiznesowych (np. doradztwo księgowe, marketingowe, prawne, itp.) oraz działań wspierających przedsiębiorczość.

Rezultaty obligatoryjne realizacji zadania i wymagany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa)

-Świadczenie usług w siedzibie DIP powinno odbywać się w liczbie 40 h tygodniowo, w zakresie godzinowym 6:00 – 20:00 (zakres proponowany przez operatora, zgodnie z zapotrzebowaniem użytkowników). Przestrzenie networkingowe funkcjonować powinny całodobowo 7 dni w tygodniu (budynek wyposażony jest w system kart dostępu umożliwiających swobodny dostęp).

-Liczba zorganizowanych indywidualnych dyżurów doradców w ramach DIP powinna wynosić min. 180 spotkań rocznie (w tym spotkań dotyczących dotacji na start - min. 40 rocznie).

Sposób monitorowania rezultatów / źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika

Oświadczenie realizatora zadania zawierające harmonogram podejmowanych zadań.

Okres realizacji

1.01.2024 r. - 31.12.2024 r.

 

 

Warunki szczegółowe (np. możliwość pobierania opłat od adresatów, wymogi dotyczące lokalizacji przedsięwzięcia czy posiadanej kadry)

I. Zarządzanie obiektem:

  1. Bieżące utrzymanie obiektu

a) naprawy i drobne konserwacje bieżące niewymagające uprawnień,

b) prowadzący zapewnia: materiały eksploatacyjne na użytek DIP (tonery, papier do drukarki-ksera, artykuły biurowe), artykuły gospodarcze i higieniczne.

  1. Dbałość o powierzony sprzęt i przeglądy techniczne.

  2. Utrzymywanie infrastruktury informatycznej, drobna pomoc informatyczna dla wynajmujących (podłączenie drukarki, ksera wymiana tonera itp.).

  3. Dopuszcza się możliwość pobierania opłaty za wynajem przestrzeni coworkingowych, pomieszczeń oraz z tytułu świadczenia dodatkowych usług nie wymienionych w niniejszej ofercie świadczonych przez operatora, zasady i tryb poboru opłat powinien zostać przedstawiony w ofercie realizacji zadania publicznego.

  4. W konsultacji ze Zleceniodawcą opracowanie regulaminu obiektu i zasad korzystania z przestrzeni przez użytkowników (wzory wniosków/ankiet, zasady przyjęcia, oświadczenia i inne dokumenty związane z realizacją zadania), opracowanie cennika/pakietu korzystania z coworkingu/sal szkoleniowych etc oraz pozostałych usług.

  5. Stworzenie i przestrzeganie polityki ochrony danych osobowych, upoważnienie Gminy do przetwarzania danych związanych z realizacją Projektu.

  6. Zapewnienie min. 1 osoby do zarządzania i koordynowania zadaniami przewidywanymi w ramach prowadzenia DIP ( 40 h tygodniowo).

 

II. Prowadzenie DIP:

Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości w Dąbrowie Górniczej prowadzony będzie w budynku dworca PKP w Dąbrowie Górniczej przy ul. Kolejowej 3 na powierzchni około 350 m2. DIP będzie wyposażony w sprzęt meblowy, biurowy, AGD, multimedialny, którego dokładny wykaz będzie załącznikiem do umowy bezpłatnego użyczenia na prowadzenie DIP w Dąbrowie Górniczej, zawartej ze zleceniobiorcą (operatorem) wyłonionym w konkursie na realizację zadania publicznego Gminy Dąbrowa Górnicza w roku 2024 z zakresu przedsiębiorczości i rozwoju gospodarczego.

Realizacja zadania publicznego ma obejmować między innymi:

 

  1. Prowadzenie działalności promocyjnej i informacyjnej zachęcającej przedsiębiorców oraz osoby zamierzające uruchomić działalność gospodarczą do skorzystania z oferty, prowadzenie naboru przedsiębiorców (pozyskanie nowych firm w przestrzeni Inkubatora), wspieranie rozwoju nowo utworzonych i młodych firm, poprzez oferowanie im użytecznej powierzchni biurowej, dostęp do nowoczesnej infrastruktury oraz usługi doradcze i okołobiznesowe.

  2. Świadczenie usług dla przedsiębiorców poprzez umożliwienie korzystania z przestrzeni:

    1. sali konferencyjnej (na 50 osób wyposażona w rzutnik

    2. sali do coworkingu,

    3. pomieszczeń biurowych,

    4. podcastowni,

    5. szafek dla przedsiębiorców/korespondencji

  3. Świadczenie usług doradczych dla przedsiębiorców, w zakresie:

    1. doradztwo podatkowo-księgowe

    2. doradztwo biznesowe

    3. doradztwo prawne

    4. doradztwo marketingowe

    5. doradztwo w zakresie pozyskiwania dotacji na start oraz pozyskiwania i rozliczania środków zewnętrznych

    6. doradztwo w zakresie BHP

    7. doradztwo z zakresu copywritingu

 

Usługi, powinny być zarówno dla stałych uczestników Programu DIP (oferta zamknięta) jak i podmiotów działających poza Inkubatorem (szkolenia i konferencje otwarte). Oferta doradcza dla społeczności DIP musi być bezpłatna. Zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzania oraz umieszczania i aktualizowania na stronie internetowej miesięcznego harmonogramu doradztwa oraz prowadzenia dziennika elektronicznego potwierdzającego pełnienie dyżurów/wykonanie usług doradczych (dopuszczalna forma zdalna).

 

4.Prowadzenie komunikacji z przedsiębiorcami za pośrednictwem newslettera.

5.Prowadzenie strony internetowej DIP, kanałów społecznościowych DIP (FB, Linkedin) oraz przygotowywanie i publikowanie informacji związanych z funkcjonowaniem DIP– bieżący serwis informacyjny.

6. Cykliczne spotkania/dyżury z przedstawicielami PUP, ZUS, Urząd Skarbowy, Referat Przedsiębiorczości UM (zakładanie działalności gospodarczej), ARL, ZIG.

7.Przygotowanie Pakietu powitalnego dla przedsiębiorców, zawierającego przewodnik dla aktywnych w biznesie – porady i wskazówki dla początkujących wraz z opracowaniem graficznym i wydrukiem w nakładzie co najmniej 500 sztuk.

8.Organizację co najmniej 2 wydarzeń gospodarczych, warsztatów, prelekcji, eventów gospodarczych promujących rozwój przedsiębiorczości o charakterze otwartym, w którym mogłyby uczestniczyć wszystkie osoby zainteresowane tematyką z zakresu przedsiębiorczości, (np.: szkolenia, w trakcie których uczestnicy poznają zagadnienia niezbędne przy podejmowaniu decyzji o założeniu własnej firmy, tworzeniu biznesplanu, prowadzeniu księgowości, kreowaniu wizerunku firmy, negocjacji, komunikacji, etyki w biznesie, aspektów prawnych, podatkowych oraz spotkania z ciekawymi osobami, poruszenie tematyki: AI, cyfryzacja, digitalizacja, kompetencje przyszłości.

9. Organizację warsztatów Mastermind skierowanych do przyszłych i obecnych przedsiębiorców dla grupy nie większej niż 10 osób (m.in 1 grupa)

10. Przeprowadzenie w min. 5 szkołach programu promocji przedsiębiorczości. Praktyczny program edukacyjny zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. W ramach programu:

a) 15 spotkań dla młodzieży,

Spotkania powinny się odbywać w szkołach średnich w Dąbrowie Górniczej. Spotkania/prelekcje zostaną przeprowadzone przez trenerów, doradców oraz przedsiębiorców, podczas których młodzież m.in:

- zweryfikuje swoje założenia związane z dalszą karierą zawodową/biznesową,

- dowie się w jaki sposób można przetestować swój pomysł na biznes,

- nauczy się promować, komunikować, “mówić głośno” o swoich pomysłach biznesowych/projektach społecznych,

- zdobędzie ważne kompetencje w obszarze radzenia sobie
w sytuacjach stresowych.

b) 1 szkolenia/warsztatu dla nauczycieli „Podstaw przedsiębiorczości”.

11. Organizację i przygotowanie co najmniej 4 spotkań typu „Biznes Chillout”/ “Business Mixer” dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą oraz młodych przedsiębiorców. Cel spotkań:

a) promocja i rozwój Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości oraz inkubowanie nowych firm na terenie Dąbrowy Górniczej,

b) promocję działalności gospodarczej jako formy rozwoju zawodowego,

c) promocja młodych firm i ułatwienie im funkcjonowania na rynku, budowanie społeczności DIP, organizacja spotkań dla poszczególnych branż,

d) współpraca i promocja firm, które rozpoczynały swój biznes ze wsparciem DIP.

12. Informowanie o projektach, programach i udogodnieniach proponowanych dla młodych firm przez rząd oraz samorząd lokalny.

13. Kontynuacja projektu Zagłębie Kobiet Przedsiębiorczych, tj. organizacja 6 spotkań podczas trwania umowy, zapewnienie obsługi, moderatora spotkania oraz cateringu, opracowanie materiałów marketingowych oraz promocja wydarzenia.

14. Wypracowanie wspólnie ze Zlecającym oraz IOB narzędzi wspomagających rozwój przedsiębiorczości w mieście, a także umożliwiających działanie firm np. w warunkach kryzysu spowodowanych pandemią.

15. Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w mieście poprzez realizację programów i zadań we współpracy z Wydziałem Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów, w tym:

a) dwóch edycji programu „Lokal na Start”, pełniącego funkcję wsparcia firm w początkowym okresie ich działania, którego celem będzie obniżenie kosztów, jakie ponosi młody przedsiębiorca w związku z najmem pomieszczenia, w którym prowadzi swój biznes, w tym:

- promocja wydarzenia dostępnymi kanałami, wywiady
z uczestnikami poprzednich edycji mające na celu promocję konkursu,

- sprawdzenie wniosków pod względem formalnym
i merytorycznym,

- prezentacja lokali uczestnikom,

- opracowanie materiałów marketingowych (dokumentację fotograficzną lokali dostarcza Zleceniodawca)

- bieżąca współpraca z Osobami wyłonionymi w Programie

b) Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

- opracowanie materiałów marketingowych - promocja wydarzenia dostępnymi kanałami,

- organizacja min. 2 wydarzeń dodatkowych niestanowiących podstawowej oferty Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

c) konkurs na Twój Model Biznesowy, skierowany do przedsiębiorców działających nie dłużej niż 5 lat, w ramach zadania:

- realizacja zadań związanych z promocją konkursu oraz przyjmowanie formularzy zgłoszeniowych; pozyskanie sponsorów, partnerów fundujących nagrody; przeprowadzenie z finalistami warsztatów przygotowujących do prezentacji, w tym:
z pitchowania; organizacja Gali Finałowej (zapewnienie streamingu oraz cateringu dla Jury i osób zaproszonych, współpraca przy rozstrzygnięciu Konkursu, w tym udział w Jury, opracowywanie niezbędnych dokumentów) promocja konkursu w mediach społecznościowych

d) konkurs “Twój pomysł Twoja Innowacja. – konkursu dla młodzieży, promującego przedsiębiorczość. Twój Pomysł-Twoja Innowacja. Twórz lokalnie, myśl globalnie”, mający na celu kreowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży z dąbrowskich szkół średnich

- realizacja zadań związanych z konkursem; ogłoszenie konkursu, przyjmowanie formularzy zgłoszeniowych, pozyskanie sponsorów oraz partnerów fundujących nagrody, pozyskanie mentorów, którzy będą przeprowadzali konsultacje z uczestnikami konkursu, przygotowanie i prowadzenie warsztatów z uczestnikami konkursu przygotowujących młodzież do prezentacji zgłoszonych pomysłów przed jury, prace związane z promocją konkursu ( opracowanie grafik konkursowych, folderu promującego konkurs) w tym promocja konkursu w mediach społecznościowych. Udział w pracach jury i prowadzenie dokumentacji związanej z przebiegiem konkursu. Bieżący kontakt z młodzieżą oraz szkołami celem informowania o konkursie.

f) Dąbrowskie Targi Pracy - współpraca z PUP w Dąbrowe Górniczej (działanie promujące działalność gospodarczą jako formę aktywizacji zawodowej oraz promocja DIP)

16. Współpraca z instytucjami i organizacjami obsługującymi przedsiębiorców i świadczących na ich rzecz usługi (w tym PUP, ARL, ZIG, KSSE, RIG, Akademii WSB, inne Inkubatory w Polsce i zagranicą, fundusze inwestycyjne, instytucje finansowe etc, przy realizowanych projektach wspierających przedsiębiorczość - przygotowywanie do zawarcia partnerstw o współpracy w imieniu Gminy Dąbrowa Górnicza.

17. Pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania na działania oraz rozwój DIP.

18. Stworzenie możliwości/platformy do wymiany wiedzy, know-how, networkingu pomiędzy głównymi odbiorcami świadczonych usług a innymi przedsiębiorcami w Dąbrowie Górniczej.

19. Pomoc w promocji przedsiębiorców korzystających ze wsparcia DIP oraz ich produktów i usług, poprzez m.in. umieszczenie informacji na stronie internetowej DIP, umieszczenie wizytówki firmy w obiekcie.

20. Wsparcie społeczności DIP w nawiązywaniu kontaktów biznesowych poprzez organizowanie i prowadzenie wymiany doświadczeń oraz promocji w zakresie rozwoju przedsiębiorczości.

21. Utrzymywanie stałych kontaktów z mediami, sponsorami, reklamodawcami i innymi instytucjami w ramach polityki informacyjnej DIP.

22. Planowanie, przekazywanie, wdrażanie, koordynowanie
i nadzorowanie wszystkich spraw związanych z kreowaniem wizerunku DIP oraz innych działań promocyjnych,

23. Prowadzenie DIP zgodnie z dobrymi praktykami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz promocję tych praktyk wśród społeczności DIP.

24. W razie wystąpienia konieczności - wystawianie zaświadczeń dotyczących udzielonej pomocy publicznej dla przedsiębiorcy oraz:

- przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy,

- sprawdzanie czy pomoc publiczna może być udzielona,

- weryfikację niezbędnych formularzy,

- wystawianie i korekta zaświadczeń o pomocy,

- przekazywanie sprawozdań.

25. Organizacja spotkania w terminie do 3 dni z doradcą księgowym, prawnym, biznesowym w sytuacji zgłoszenia potrzeby przez Referat Przedsiębiorczości (bezpośrednia obsługa przedsiębiorcy - dopuszczalna forma zdalna).

26. Udostępnianie pomieszczeń oraz pomoc i współpraca przy wydarzeniach i spotkaniach organizowanych przez Zleceniodawcę.

27. Wybór min. 5 eventów w roku i wsparcie uczestnictwa społeczności DIP w wydarzeniach.

28. Wykreowanie “Ambasadorów DIP” zarówno w środowisku młodzieżowym jak i przedsiębiorców.

29. Współpraca z PUP w Dąbrowie Górniczej w zakresie dotacji na start (wsparcie szkoleniowe oraz przy ocenie wniosków) a także wykorzystanie w oparciu o porozumienie o współpracy narzędzia REVAS do symulacji firmy w działaniach DIP.

 

III. Działania Promocyjne:

  • aktualizowanie strony internetowej co najmniej raz na
    2 tygodnie,

  • aktualizowanie profilu na Facebooku co najmniej 4 razy na tydzień,

  • reklama na portalach informacyjnych w Internecie co najmniej raz na kwartał,

  • dodatkowo promowanie organizowanych konferencji
    i eventów wg potrzeb.

 

IV. Działania kontrolne

Operator zobowiązuje się do przedstawienia:

- kwartalnych sprawozdań z działalności DIP

-harmonogram usług doradczych na najbliższy kwartał, bieżące aktualizowanie harmonogramu,

- harmonogram planowanych eventów, konferencji, szkoleń

- kwartalny plan prowadzonych działań

- miesięczna informacja dot. liczby odbytych doradztw.

 

Realizacja zadania publicznego winna rozpocząć się
1 stycznia 2024 r. i zakończyć się do dnia 31.12.2024 r. Planowany termin ogłoszenia konkursu: grudzień 2023 r.


 

2. Zlecenie realizacji w/w zadań publicznych będzie miało formę wspierania tych zadań wraz
z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

 

3. Przyznanie dotacji ma miejsce tylko w przypadku wniesienia przez Dotowanego nie mniej niż 5% wkładu własnego finansowego lub niefinansowego wkładu własnego (osobowego bądź rzeczowego).

 

4. Zleceniobiorca jest zobowiązany zachować procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego. Obowiązek ten uważa się za zachowany jeżeli procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego nie zwiększy się o więcej niż 5 punktów procentowych. Co więcej, dopuszczalne jest dokonywanie przesunięć w zakresie ponoszonych wydatków: jeżeli dany wydatek finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 10% otrzymanej dotacji. Naruszenie w/w postanowienia w zakresie przesunięcia w zakresie ponoszonych wydatków, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.

 

5. Szczegółowe zasady przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 roku określone zostały w Zarządzeniu Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. Ze szczegółowymi warunkami konkursu można zapoznać się w Wydziale Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej - Centrum Aktywności Obywatelskiej w Dąbrowie Górniczej ul. Sienkiewicza 6a (pok. 9) oraz na stronach ngo.dabrowa-gornicza.pl i www.bip.dabrowa-gornicza.pl.

 

6. Podmiotami mogącymi ubiegać się o dotacje są:

a) organizacje pozarządowe, czyli niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku – osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z wyłączeniem: partii politycznych, związków zawodowych i organizacji pracodawców, samorządów zawodowych, fundacji utworzonych przez partie polityczne;

b) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;

c) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;

d) spółdzielnie socjalne;

e) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 2048), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

 

7. Oferta konkursowa powinna być złożona kompletna i sporządzona zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Zasad stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy) powinna być złożona i sporządzona wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem generatora dostępnego na stronie internetowej witkac.pl.

 

8. Konieczne jest przesłanie skanu z potwierdzeniem złożenia oferty wygenerowanego z systemu witkac.pl zawierającym sumę kontrolną na adres: cao@dg.pl w terminie podanym w pkt 13 ogłoszenia tj. 2 stycznia 2024 r. godzina 16.00. Potwierdzenie powinno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu zgodnie z zapisami KRS. Brak przesłania skanu skutkował będzie odrzuceniem oferty.

 

9. Ramowy wzór wniosku oferty realizacji zadania publicznego jest dostępny bezpośrednio
w Wydziale Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej - Centrum Aktywności Obywatelskiej w Dąbrowie Górniczej ul. Sienkiewicza 6a (pok. 9) lub w wersji elektronicznej na stronach: ngo.dabrowa-gornicza.pl, www.bip.dabrowa-gornicza.pl.

 

10. Do oferty konkursowej należy dołączyć:

a) aktualny odpis z rejestru właściwego rejestru dla podmiotów, które nie podlegają obowiązkowi wpisu do KRS (dotyczy podmiotów, które nie figurują w rejestrach prowadzonych przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej).

b) w przypadku organizacji zadania na obiektach nie będących własnością podmiotu dokumenty potwierdzające możliwość przeprowadzenia przedsięwzięcia we wskazanym miejscu, czyli: list intencyjny, umowę partnerską, oświadczenie właściciela obiektu/posesji.

c) w przypadku wskazania partnera biorącego udział w realizacji zadania: umowę partnerską, list intencyjny lub oświadczenie partnera określające jego wkład finansowy lub niefinansowy w zadanie.

d) w przypadku oferty wspólnej: umowę zawartą miedzy podmiotami, określającą zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego, sposób reprezentacji podmiotów wobec Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

e) w przypadku złożenia oferty przez spółdzielnię socjalną – statut.

f) w przypadku złożenia oferty przez spółkę akcyjną i spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie – dokument potwierdzający działanie w formule non profit bądź not for profit.

 

11. Oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione zgodnie ze statutem i KRS (bądź innym właściwym rejestrem). Za prawidłowe uznane zostaną: podpisy z pieczęcią imienną, wskazującą funkcję w organie reprezentującym, a w przypadku braku pieczątki odręczny czytelny podpisy ze wskazaniem funkcji w organie reprezentującym lub wydruk imienia i nazwiska ze wskazaniem funkcji w organie reprezentującym opatrzony podpisem. Nie wystarczy parafowanie dokumentu.

 

12. Wszelkie dokumenty powinny być złożone w postaci oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem i podpisane przez uprawnione osoby zgodnie ze statutem i KRS (innym rejestrem).

 

13. Ofertę konkursową na realizację wyżej wymienionego zadania należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do:

2 stycznia 2024 r. godz. 16:00

 

14. Dopuszcza się złożenie przez jednego oferenta kilku ofert w konkursie (nie więcej niż jedną ofertę na każde zadanie). Oferent, który składa kilka ofert w konkursie powinien złożyć każdą z ofert osobno (z wykorzystaniem generatora ofert).

 

15. Do przeprowadzenia konkursu oraz zaopiniowania ofert na dotacje z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na 2024 r. powołana została komisja konkursowa Zarządzeniem nr 3802.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. Przebieg prac komisji oraz sposób jej powołania określa Zarządzenie Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia
24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).

16. Przy rozpatrywaniu ofert komisja analizuje i opiniuje złożone oferty pod względem formalnym oraz merytorycznym zgodnie z procedurą określoną w Zarządzeniu Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).

 

17. Wnioski będą analizowane i opiniowane przez komisję konkursową pod względem formalnym oraz merytorycznym na podstawie Karty oceny wniosku w konkursie na realizację zadań własnych gminy w 2024 r., stanowiącej załącznik nr 3 do Zasad stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).

 

18. Dotacja może być przyznana tylko w przypadku spełnienia przez ofertę kryteriów formalnych i uzyskaniu przez wniosek w ocenie merytorycznej 60% punktów.

 

19. Dotacja nie może zostać przyznana na kwotę mniejszą niż 50% wnioskowanej przez podmiot kwoty.

 

20. Za najkorzystniejsze uznaje się oferty, które otrzymały kolejno największą liczbę punktów w danym zadaniu.

 

21. Na podstawie protokołu sporządza się informację o wynikach konkursu zawierającą: nazwę podmiotu, informację o przyznaniu dotacji lub nieprzyznaniu dotacji, nazwę zadania, kwotę przyznanej dotacji.

 

22. Protokół zatwierdzany przez Członków Komisji konkursowej wraz z rekomendacją komisji konkursowej przedstawia się Prezydentowi Miasta, który w formie zarządzenia podejmuje ostateczną decyzję, co do rozstrzygnięcia konkursu, wyboru ofert oraz udzielenia dotacji i jej wysokości.

 

23. Po podjęciu decyzji co do rozstrzygnięcia konkursu przez Prezydenta Miasta, wyniki konkursu bez zbędnej zwłoki ogłasza się poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej na okres 14 dni, na Portalu Organizacji Pozarządowych ngo.dg.pl i na stronie www.bip.dabrowa-gornicza.pl.

 

24. Oferty na realizację zadania będą rozpatrzone w terminie do:

12 stycznia 2024 r.

 

25. Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dofinansowania.

26. W przypadku przyznania dotacji mniejszej niż wnioskowana, Dotowany dokonuje korekty oferty w zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania stanowiącym załącznik nr 1 Zasad stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art.
13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy), polegającej na dostosowaniu zakresu merytorycznego i finansowego zadania do realnie przyznanej dotacji.

 

27. Zlecenie realizacji zadania odbędzie się na podstawie zawartej umowy na realizację tego zadania.

 

28. Przekazane środki publiczne należy wykorzystać zgodnie z celem, na jaki zostały przeznaczone, a w szczególności z postanowieniami umowy pod rygorem zwrotu dotacji.

 

29. Dysponentowi środków publicznych należy przedstawić częściowe lub końcowe sprawozdanie z wykonywania zadania.

 

30. Z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza będą pokrywane jedynie niezbędne koszty związane bezpośrednio z realizacją zadania, które wymienione są w Zarządzeniu Nr 3801.2023 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 24.11.2023 r. w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza na realizację zadań własnych gminy i powiatu w 2024 r. w ramach art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tryb konkursowy).

 

31. W roku 2022 zrealizowano zadania publiczne z zakresu przedsiębiorczości i rozwoju gospodarczego przyznając z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza dotacje w wysokości:

250 000,00 zł

 

32. W roku 2023 zrealizowano zadania publiczne z zakresu przedsiębiorczości i rozwoju gospodarczego przyznając z budżetu Gminy Dąbrowa Górnicza dotacje w wysokości:

275 000,00 zł

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama