Ustawa Kamilka. Podstawowe informacje dla NGO-sów Dowiedz się więcej 6.06 na #ngoplLIVE >
Otwarty konkurs ofert na powierzenie lub wsparcie realizacji zadania publicznego na rzecz mieszkańców Suwałk w...
Prowadzenie punktu informacyjnego dla cudzoziemców mieszkających w Suwałkach 60.000
Zadanie pn. Prowadzenie punktu informacyjnego dla cudzoziemców mieszkających w Suwałkach musi być realizowane w pomieszczeniu budynku przy ul. T. Kościuszki 71 w Suwałkach, które zostanie udostępnione na podstawie umowy użyczenia wraz z wyposażeniem. Miasto Suwałki pokryje koszty eksploatacyjne związane z realizacją zadania: centralnego ogrzewania, wody, ścieków, odpadów, energii elektrycznej, ubezpieczenia budynku, konserwacji budynku, remontów wewnątrz budynku, dostępu do internetu oraz zapłaci należne podatki od nieruchomości.
Realizacja zadania pn. Prowadzenie punktu informacyjnego dla cudzoziemców mieszkających w Suwałkach będzie polegała na:
a) prowadzeniu punktu od 2 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., przy czym punkt musi być czynny co najmniej cztery razy w tygodniu po 4 godziny; w dni robocze, kiedy punkt będzie nieczynny prowadzący jest zobowiązany udostępnić numer telefoniczny do kontaktu z cudzoziemcami; w okresach epidemii i w porozumieniu każdorazowo z Miastem Suwałki dyżur może być sprawowany wyłącznie telefonicznie w takim samym wymiarze czasowym – harmonogram dyżurów należy zawrzeć w ofercie,
b) świadczeniu bezpłatnego wsparcia informacyjnego dla cudzoziemców mieszkających w Suwałkach w zakresie m.in.:
- informacji na temat praw przysługujących cudzoziemcom w Polsce;
- informacji co do rodzaju umów zawieranych przy podejmowaniu zatrudnienia;
- informacji na temat spraw zdrowotnych;
- wsparcia w załatwianiu spraw urzędowych, np. jakie warunki należy spełnić i jakie dokumenty posiadać, aby otrzymać PESEL;
- informacji nt. dostępu do pomocy społecznej oraz świadczeń oferowanych przez Miasto Suwałki.
Prowadzący punkt może w miarę potrzeby korzystać z usług prawnika, czy psychologa na rzecz potrzebujących cudzoziemców.
Obsługa w punkcie powinna się odbywać minimum w językach: polskim, ukraińskim, rosyjskim i angielskim.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl