Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >
Prezydent m.st. Warszawy ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2024-2026 zadania publicznego w zakresie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości oraz zaprasza do składania ofert.
Informacje o zadaniu:
- Nazwa zadania konkursowego: Miejski program akceleracyjny Warsaw Booster
- Forma realizacji zadania: powierzenie lub wsparcie
- Cel zadania: wsparcie i rozwój warszawskiego ekosystemu innowacji poprzez zapewnienie startupom merytorycznego wsparcia biznesowego, które pozwoli zweryfikować, doprecyzować i skalować projekt biznesowy, zaistnieć na rynku ze swoją ofertą oraz pozyskać doświadczenie, kontakty biznesowe i wsparcie kapitałowe na rozwój.
- Opis zadania: w związku z realizacją „Programu generujemy innowacje” do celu operacyjnego 4.2. „Strategii #Warszawa2030”, Prezydent m.st. Warszawy ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania, którego przedmiotem jest przygotowanie i przeprowadzenie miejskiego programu akceleracyjnego Warsaw Booster skierowanego do startupów. Pożądane cechy projektu:
4.1. Grupa docelowa: uczestnikami programu akceleracyjnego są startupy rozumiane jako nowo utworzony podmiot gospodarczy lub tymczasowa organizacja poszukująca modelu biznesowego, który zapewniłby jej zyskowny rozwój. Do udziału w programie będą poszukiwane projekty wspierające rozwój zrównoważonego miasta[1], w tym przyczyniają się do łagodzenia zmian klimatycznych. Proponowane rozwiązania powinny wykorzystywać nowoczesne technologie.
4.2. Zakres projektu: Oferent zaproponuje koncepcję oraz ścieżki akceleracji z uwzględnieniem poniższych wytycznych. Program akceleracyjny powinien być realizowany w podziale na trzy rundy akceleracji (przypadające odpowiednio na lata 2024-2025-2026). Czas trwania każdej z rund akceleracji powinien obejmować okres minimum 6-ciu miesięcy, w ramach których przez co najmniej 12 tygodni (z pominięciem okresu rekrutacji) realizowane będą działania akceleracyjne. Każda runda akceleracji powinna zapewniać uczestnikom kompleksową ofertę wsparcia biznesowego i obejmować co najmniej następujące etapy:
- I etap - Rekrutacja i analiza zgłoszeń, pozwalająca zapewnić wysoką jakość akcelerowanych pomysłów,
- II etap - Akceleracja I stopnia – wsparcie merytoryczne (w postaci cyklu szkoleń, warsztatów itp.) oraz wsparcie doradcze i mentoringowe (w formie konsultacji indywidualnych, grupowych, warsztatów itp.) dostosowane do potrzeb uczestników programu. Etap zakończony zostanie organizacją semi Demo Day, w ramach którego wytypowane zostaną najlepsze firmy/projekty do dalszej pogłębionej akceleracji,
- III etap – Akceleracja II stopnia – kontynuacja wsparcia doradczego i mentoringowego dla finalistów wyłonionych podczas semi Demo Day. Etap zakończony zostanie organizacją Demo Day, podczas którego finaliści rundy akceleracji zaprezentują swoje „pitche” przed przedstawicielami miasta, w tym jednostkami organizacyjnymi i spółkami miejskimi, partnerami biznesowymi, potencjalnymi inwestorami i klientami. Trzy najlepsze firmy/projekty otrzymają nagrody finansowe (łączna wartość nagród w ramach 3 rund akceleracji to min. 20% udzielonej dotacji).
Dodatkowo w ramach każdej rundy akceleracji powinny być realizowane następujące działania:
- warsztaty z przedstawicielami jednostek organizacyjnych i spółek miejskich, pozwalające na zdefiniowanie/doprecyzowanie wyzwań biznesowych. Realizacja warsztatów zakłada wykorzystanie metody projektowania usług publicznych. Wyzwania biznesowe zostaną uwzględnione na etapie rekrutacji firm/projektów do akceleracji. Działanie przewidziane przed I etapem, w ramach etapu 0, uzależnione od udziału i zapotrzebowania jednostek/spółek,
b.promocyjno-informacyjne, rozpowszechniające informacje o programie akceleracyjnym, przebiegu poszczególnych rund, etapów, realizowanych działań, udziale partnerów biznesowych i partnerów miejskich, w tym działania promocyjne na rzecz finalistów każdej rundy akceleracji, prowadzone w trakcie trwania danej rundy oraz działania promocyjne na rzecz laureatów kontynuowane do momentu zakończenia realizacji zadania. W przygotowaniu działań promocyjnych należy uwzględnić system identyfikacji wizualnej zgodny z
Księgą identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy https://um.warszawa.pl/waw/markawarszawa/system-identyfikacji-wizualnej-m-st-warszawy) ustaloną zarządzeniem nr 1872/2022 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 20 grudnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia systemu identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy,
- towarzyszące, o walorze edukacyjnym i networkingowym, pozwalające na dzielenie się wiedzą i budowanie sieci kontaktów wśród uczestników, przedstawicieli partnerów biznesowych oraz przedstawicieli miasta, w tym partnerów miejskich,
- ewaluacyjne, pozwalające na ocenę skuteczności realizowanych działań. Działanie zakłada przeprowadzenie ewaluacji on-going, w wyniku której powstaną rekomendacje usprawniające realizację kolejnych rund akceleracji oraz przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej na koniec programu, która posłuży do projektowania kolejnych przedsięwzięć.
4.3. Dodatkowe informacje:
- Do programu zaproszone zostaną jednostki organizacyjne oraz spółki miejskie, które będą mogły podzielić się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach działań akceleracyjnych. Szczegółowy zakres udziału jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich w programie zostanie ustalony wspólnie ze Zleceniobiorcą i przedstawicielami jednostek/spółek po wyborze najlepszej oferty. Za zaproszenie do udziału w programie partnerów miejskich tj. przedstawicieli jednostek/spółek odpowiada Zleceniodawca.
- Program powinien zakładać również udział prestiżowych partnerów biznesowych, którzy w znaczący sposób podniosą rangę programu, a jego uczestnikom umożliwią nawiązanie kontaktów, zdobycie doświadczenia i wiedzy eksperckiej, a także budowanie rozwiązań w oparciu o potrzeby partnera/partnerów czy korzystanie z infrastruktury partnera/partnerów. Za zaproszenie do udziału w programie partnerów biznesowych odpowiada Zleceniobiorca.
- Realizacja programu powinna odbywać się w formule hybrydowej. Oferent powinien zaproponować minimum dwa wydarzenia (otwierające i zamykające) w formule stacjonarnej.
- Atutem oferty będzie zaproponowanie akceleracji i działań promocyjnych w językach polskim i angielskim, a także zaplanowanie działań służących internacjonalizacji startupów.
4.4. Przedstawiona oferta powinna zawierać:
4.4.1. Koncepcję realizacji programu akceleracyjnego, uwzgledniającą wszystkie wytyczne zawarte w treści ogłoszenia, która obejmowała będzie:
- opis grupy docelowej, jej potrzeb i oddziaływania programu akceleracyjnego na tę grupę,
- sposób przeprowadzenia rekrutacji i selekcji uczestników do poszczególnych etapów programu akceleracyjnego,
- przyjęte metody i narzędzia akceleracji, szczegółowy opis zaplanowanych działań ze startupami, proponowanych usług ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia merytorycznego oraz usług doradczych i mentoringowych,
- założenia organizacji semi Demo Day oraz Demo Day,
- listę partnerów biznesowych oraz zasady współpracy i opis sposobu ich zaangażowania w program, a także propozycję włączenia partnerów miejskich tj. jednostek organizacyjnych/spółek miejskich w realizację programu,
- harmonogram realizacji programu akceleracyjnego, uwzględniający dostępną na rynku ofertę i kalendarium wydarzeń zbliżonych przedmiotowo, tak aby przewidziane w ramach programu działania stanowiły uzupełnienie oferty rynkowej i nie kolidowały z innymi istotnymi dla grupy docelowej wydarzeniami (dopuszcza się, aby zaplanowane działania np. organizacja Demo Day były istotnym elementem innych prestiżowych inicjatyw, stanowiących okazję do promocji programu i jego uczestników),
- przewidywane rezultaty oraz informacje na temat metod ich weryfikacji,
- kalkulację kosztów niezbędnych do realizacji zadania,
- plan promocji programu akceleracyjnego ze wskazaniem narzędzi i kanałów promocji,
- uwzględnienie udziału i wizerunku m.st. Warszawy w realizacji programu na każdym etapie (rekrutacja uczestników, działania merytoryczne, współpraca z partnerami, informacja i promocja),
- opis zespołu projektowego i sposobu zarządzania programem, z czego w zespole powinny zostać uwzględnione kompetencje m.in. w zakresie: zarządzania projektem; rozliczania i sprawozdawania z projektów, promocji.
- opis sposobu ewaluacji programu (w tym oceny przez uczestników działań realizowanych w programie pod kątem profesjonalizmu, celowości, skuteczności).
4.4.2. Informacje o kompetencjach członków zespołu projektowego oraz osób zaangażowanych merytorycznie w program (mentorów, ekspertów). W przypadku zaistnienia na etapie podpisania umowy okoliczności, w wyniku której konieczne będzie wprowadzenie zmiany w wykazie osób wskazanych w ofercie, Oferent zobowiązany jest do zapewnienia osoby/osób o kompetencjach, doświadczeniu i prestiżu nie mniejszym niż osoba/osoby wykazane w ofercie.
4.4.3. Informacje o zaproszeniu do udziału w programie akceleracyjnym partnera/partnerów biznesowych. W ofercie wymagane jest wskazanie konkretnego partnera/partnerów programu. W przypadku zaistnienia na etapie podpisania umowy okoliczności, w wyniku której konieczne będzie dokonanie zmiany partnera/partnerów wskazanych w ofercie, Oferent zobowiązany jest do zapewnienia partnera/partnerów o doświadczeniu i prestiżu nie mniejszym niż partner/partnerzy wykazani w ofercie.
4.5. Komisja konkursowa zwróci szczególną uwagę na:
- doświadczenie Oferenta w zakresie wspierania startupów i rozwijania ekosystemu wsparcia przedsiębiorczości, w tym doświadczenie w prowadzeniu programów akceleracyjnych oraz posiadanie wykwalifikowanej kadry lub wykazanie współpracy z innymi podmiotami posiadającymi doświadczenie w tym zakresie,
- wysoką jakość wsparcia zaprojektowanego w programie, w tym proponowanego partnera/partnerów programu, osoby mentorów, ekspertów i ambasadorów zaangażowanych w realizację programu (wybitne osobowości, znane nazwiska i ich prestiż). Ocena w tym zakresie będzie weryfikowana na podstawie oświadczenia Oferenta zawartego w treści oferty o posiadaniu lub opracowywaniu dokumentu regulującego współpracę ze wskazanym w ofercie partnerem / partnerami / mentorami / ambasadorami / ekspertami,
- stopień ekspozycji wizerunku m.st. Warszawy oraz wpływ zaplanowanych działań na promocję m.st. Warszawy,
- spójność kosztorysu z zaproponowanym programem działań i harmonogramem realizacji zadania, w tym uwzględnienie zarządzania projektem,
- przejrzystość, spójność i logikę konstrukcji oferty.
- Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- Zadanie publiczne powinno być realizowane przez Zleceniobiorcę w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.
- W umowie o wsparcie/powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi szczegółowe sposoby zapewnienia przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych.
- Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego:
- w obszarze dostępności cyfrowej:
- strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowo poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych,
- treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy, formularze muszą być dostępne cyfrowo,
- Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie - na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami – zapewnić w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej w szczególności:
- obsługę, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
- instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia;
- W przypadku realizacji wydarzeń razie w formie stacjonarnej Zleceniobiorca zobowiązany będzie do zapewnienia dostępności wydarzeń zgodnie z minimalnymi wymaganiami dostępności architektonicznej określonej w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz wytycznymi organów sanitarnych dotyczącymi organizacji szkoleń, konferencji, kongresów.
- Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
- M.st. Warszawa opracowało Wytyczne dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla Urzędu m.st. Warszawy (opublikowane na stronie internetowej wsparcie.um.warszawa.pl/dostepnosc-informacyjno-komunikacyjna) oraz Standard dostępności cyfrowej Urzędu m.st. Warszawy (opublikowany na stronie internetowej wsparcie.um.warszawa.pl/dostepnosc-cyfrowa), których warunki to Zleceniobiorca jest zobowiązany uwzględnić przy realizacji zadania publicznego.
- Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych.
- Zleceniobiorca planując zadanie publiczne powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji, uwzględniający także nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności.
- Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w ofercie, przykładowo w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
- Wymagane jest wypełnienie tabeli w pkt III.6 oferty tj. dodatkowych informacji dot. rezultatów realizacji zadania publicznego.
- Termin realizacji zadania: 1.06.2024 r. – 31.12.2026 r.
- Miejsce realizacji zadania: m.st. Warszawa
- W ramach niniejszego otwartego konkursu ofert każdy podmiot może złożyć maksymalnie jedną ofertę.
- Środki przeznaczone na realizację zadania: 1 450 000,00 zł, w tym:
- w roku 2024 – 450 000,00 zł
- w roku 2025 – 500 000,00 zł
- w roku 2026 – 500 000,00 zł
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl