Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Miejski program akceleracyjny Warsaw Booster

Reklama
Nabór od 23.11.2023 do 21.12.2023 16:00
Biuro Rozwoju Gospodarczego
Łączny budżet 1,45 mln PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Rozwoju Gospodarczego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Miejski program akceleracyjny Warsaw Booster.

Prezydent m.st. Warszawy ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2024-2026 zadania publicznego w zakresie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości oraz zaprasza do składania ofert.

Informacje o zadaniu:

  1. Nazwa zadania konkursowego: Miejski program akceleracyjny Warsaw Booster
  2. Forma realizacji zadania: powierzenie lub wsparcie
  3. Cel zadania: wsparcie i rozwój warszawskiego ekosystemu innowacji poprzez zapewnienie startupom merytorycznego wsparcia biznesowego, które pozwoli zweryfikować, doprecyzować i skalować projekt biznesowy, zaistnieć na rynku ze swoją ofertą oraz pozyskać doświadczenie, kontakty biznesowe i wsparcie kapitałowe na rozwój.
  4. Opis zadania: w związku z realizacją „Programu generujemy innowacje” do celu operacyjnego 4.2. „Strategii #Warszawa2030”, Prezydent m.st. Warszawy ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania, którego przedmiotem jest przygotowanie i przeprowadzenie miejskiego programu akceleracyjnego Warsaw Booster skierowanego do startupów. Pożądane cechy projektu:

4.1. Grupa docelowa: uczestnikami programu akceleracyjnego są startupy rozumiane jako nowo utworzony podmiot gospodarczy lub tymczasowa organizacja poszukująca modelu biznesowego, który zapewniłby jej zyskowny rozwój. Do udziału w programie będą poszukiwane projekty wspierające rozwój zrównoważonego miasta[1], w tym przyczyniają się do łagodzenia zmian klimatycznych. Proponowane rozwiązania powinny wykorzystywać nowoczesne technologie.

4.2. Zakres projektu: Oferent zaproponuje koncepcję oraz ścieżki akceleracji z uwzględnieniem poniższych wytycznych. Program akceleracyjny powinien być realizowany w podziale na trzy rundy akceleracji (przypadające odpowiednio na lata 2024-2025-2026). Czas trwania każdej z rund akceleracji powinien obejmować okres minimum 6-ciu miesięcy, w ramach których przez co najmniej 12 tygodni (z pominięciem okresu rekrutacji) realizowane będą działania akceleracyjne. Każda runda akceleracji powinna zapewniać uczestnikom kompleksową ofertę wsparcia biznesowego i obejmować co najmniej następujące etapy:

  1. I etap - Rekrutacja i analiza zgłoszeń, pozwalająca zapewnić wysoką jakość akcelerowanych pomysłów,
  2. II etap - Akceleracja I stopnia – wsparcie merytoryczne (w postaci cyklu szkoleń, warsztatów itp.) oraz wsparcie doradcze i mentoringowe (w formie konsultacji indywidualnych, grupowych, warsztatów itp.) dostosowane do potrzeb uczestników programu. Etap zakończony zostanie organizacją semi Demo Day, w ramach którego wytypowane zostaną najlepsze firmy/projekty do dalszej pogłębionej akceleracji,
  3. III etap – Akceleracja II stopnia – kontynuacja wsparcia doradczego i mentoringowego dla finalistów wyłonionych podczas semi Demo Day. Etap zakończony zostanie organizacją Demo Day, podczas którego finaliści rundy akceleracji zaprezentują swoje „pitche” przed przedstawicielami miasta, w tym jednostkami organizacyjnymi i spółkami miejskimi, partnerami biznesowymi, potencjalnymi inwestorami i klientami. Trzy najlepsze firmy/projekty otrzymają nagrody finansowe (łączna wartość nagród w ramach 3 rund akceleracji to min. 20% udzielonej dotacji).

Dodatkowo w ramach każdej rundy akceleracji powinny być realizowane następujące działania:

  1. warsztaty z przedstawicielami jednostek organizacyjnych i spółek miejskich, pozwalające na zdefiniowanie/doprecyzowanie wyzwań biznesowych. Realizacja warsztatów zakłada wykorzystanie metody projektowania usług publicznych. Wyzwania biznesowe zostaną uwzględnione na etapie rekrutacji firm/projektów do akceleracji. Działanie przewidziane przed I etapem, w ramach etapu 0, uzależnione od udziału i zapotrzebowania jednostek/spółek,

      b.promocyjno-informacyjne, rozpowszechniające informacje o programie akceleracyjnym, przebiegu poszczególnych rund, etapów, realizowanych działań, udziale partnerów biznesowych i partnerów miejskich, w tym działania promocyjne na rzecz finalistów każdej   rundy  akceleracji, prowadzone w trakcie trwania danej rundy oraz działania promocyjne na rzecz laureatów kontynuowane do momentu zakończenia realizacji zadania. W przygotowaniu działań promocyjnych należy uwzględnić system identyfikacji wizualnej zgodny z

Księgą identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy https://um.warszawa.pl/waw/markawarszawa/system-identyfikacji-wizualnej-m-st-warszawy) ustaloną zarządzeniem nr 1872/2022 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 20 grudnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia systemu identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy,

  1. towarzyszące, o walorze edukacyjnym i networkingowym, pozwalające na dzielenie się wiedzą i budowanie sieci kontaktów wśród uczestników, przedstawicieli partnerów biznesowych oraz przedstawicieli miasta, w tym partnerów miejskich,
  2. ewaluacyjne, pozwalające na ocenę skuteczności realizowanych działań. Działanie zakłada przeprowadzenie ewaluacji on-going, w wyniku której powstaną rekomendacje usprawniające realizację kolejnych rund akceleracji oraz przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej na koniec programu, która posłuży do projektowania kolejnych przedsięwzięć.

4.3. Dodatkowe informacje:

  1. Do programu zaproszone zostaną jednostki organizacyjne oraz spółki miejskie, które będą mogły podzielić się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach działań akceleracyjnych. Szczegółowy zakres udziału jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich w programie zostanie ustalony wspólnie ze Zleceniobiorcą i przedstawicielami jednostek/spółek po wyborze najlepszej oferty. Za zaproszenie do udziału w programie partnerów miejskich tj. przedstawicieli jednostek/spółek odpowiada Zleceniodawca.
  2. Program powinien zakładać również udział prestiżowych partnerów biznesowych, którzy w znaczący sposób podniosą rangę programu, a jego uczestnikom umożliwią nawiązanie kontaktów, zdobycie doświadczenia i wiedzy eksperckiej, a także budowanie rozwiązań w oparciu o potrzeby partnera/partnerów czy korzystanie z infrastruktury partnera/partnerów. Za zaproszenie do udziału w programie partnerów biznesowych odpowiada Zleceniobiorca.
  3. Realizacja programu powinna odbywać się w formule hybrydowej. Oferent powinien zaproponować minimum dwa wydarzenia (otwierające i zamykające) w formule stacjonarnej.
  4. Atutem oferty będzie zaproponowanie akceleracji i działań promocyjnych w językach polskim i angielskim, a także zaplanowanie działań służących internacjonalizacji startupów.

4.4. Przedstawiona oferta powinna zawierać:

4.4.1. Koncepcję realizacji programu akceleracyjnego, uwzgledniającą wszystkie wytyczne zawarte w treści ogłoszenia, która obejmowała będzie:

  1. opis grupy docelowej, jej potrzeb i oddziaływania programu akceleracyjnego na tę grupę,
  2. sposób przeprowadzenia rekrutacji i selekcji uczestników do poszczególnych etapów programu akceleracyjnego,
  3. przyjęte metody i narzędzia akceleracji, szczegółowy opis zaplanowanych działań ze startupami, proponowanych usług ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia merytorycznego oraz usług doradczych i mentoringowych,
  4. założenia organizacji semi Demo Day oraz Demo Day,
  5. listę partnerów biznesowych oraz zasady współpracy i opis sposobu ich zaangażowania w program, a także propozycję włączenia partnerów miejskich tj. jednostek organizacyjnych/spółek miejskich w realizację programu,
  6. harmonogram realizacji programu akceleracyjnego, uwzględniający dostępną na rynku ofertę i kalendarium wydarzeń zbliżonych przedmiotowo, tak aby przewidziane w ramach programu działania stanowiły uzupełnienie oferty rynkowej i nie kolidowały z innymi istotnymi dla grupy docelowej wydarzeniami (dopuszcza się, aby zaplanowane działania np. organizacja Demo Day były istotnym elementem innych prestiżowych inicjatyw, stanowiących okazję do promocji programu i jego uczestników),
  7. przewidywane rezultaty oraz informacje na temat metod ich weryfikacji,
  8. kalkulację kosztów niezbędnych do realizacji zadania,
  9. plan promocji programu akceleracyjnego ze wskazaniem narzędzi i kanałów promocji,
  10. uwzględnienie udziału i wizerunku m.st. Warszawy w realizacji programu na każdym etapie (rekrutacja uczestników, działania merytoryczne, współpraca z partnerami, informacja i promocja),
  11. opis zespołu projektowego i sposobu zarządzania programem, z czego w zespole powinny zostać uwzględnione kompetencje m.in. w zakresie: zarządzania projektem; rozliczania i sprawozdawania z projektów, promocji.
  12. opis sposobu ewaluacji programu (w tym oceny przez uczestników działań realizowanych w programie pod kątem profesjonalizmu, celowości, skuteczności).

4.4.2. Informacje o kompetencjach członków zespołu projektowego oraz osób zaangażowanych merytorycznie w program (mentorów, ekspertów). W przypadku zaistnienia na etapie podpisania umowy okoliczności, w wyniku której konieczne będzie wprowadzenie zmiany w wykazie osób wskazanych w ofercie, Oferent zobowiązany jest do zapewnienia osoby/osób o kompetencjach, doświadczeniu i prestiżu nie mniejszym niż osoba/osoby wykazane w ofercie.

4.4.3. Informacje o zaproszeniu do udziału w programie akceleracyjnym partnera/partnerów biznesowych. W ofercie wymagane jest wskazanie konkretnego partnera/partnerów programu. W przypadku zaistnienia na etapie podpisania umowy okoliczności, w wyniku której konieczne będzie dokonanie zmiany partnera/partnerów wskazanych w ofercie, Oferent zobowiązany jest do zapewnienia partnera/partnerów o doświadczeniu i prestiżu nie mniejszym niż partner/partnerzy wykazani w ofercie.

4.5. Komisja konkursowa zwróci szczególną uwagę na:

  1. doświadczenie Oferenta w zakresie wspierania startupów i rozwijania ekosystemu wsparcia przedsiębiorczości, w tym doświadczenie w prowadzeniu programów akceleracyjnych oraz posiadanie wykwalifikowanej kadry lub wykazanie współpracy z innymi podmiotami posiadającymi doświadczenie w tym zakresie,
  2. wysoką jakość wsparcia zaprojektowanego w programie, w tym proponowanego partnera/partnerów programu, osoby mentorów, ekspertów i ambasadorów zaangażowanych w realizację programu (wybitne osobowości, znane nazwiska i ich prestiż). Ocena w tym zakresie będzie weryfikowana na podstawie oświadczenia Oferenta zawartego w treści oferty o posiadaniu lub opracowywaniu dokumentu regulującego współpracę ze wskazanym w ofercie partnerem / partnerami / mentorami / ambasadorami / ekspertami,
  3. stopień ekspozycji wizerunku m.st. Warszawy oraz wpływ zaplanowanych działań na promocję m.st. Warszawy,
  4. spójność kosztorysu z zaproponowanym programem działań i harmonogramem realizacji zadania, w tym uwzględnienie zarządzania projektem,
  5. przejrzystość, spójność i logikę konstrukcji oferty.
  1. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
  1. Zadanie publiczne powinno być realizowane przez Zleceniobiorcę w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. 
  2. W umowie o wsparcie/powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi szczegółowe sposoby zapewnienia przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych.
  3. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego:
  1. w obszarze dostępności cyfrowej:
  • strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowo poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych,
  • treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy, formularze muszą być dostępne cyfrowo,
  1. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie - na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami – zapewnić w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej w szczególności:
  • obsługę, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
  • instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia;
  1. W przypadku realizacji wydarzeń razie w formie stacjonarnej Zleceniobiorca zobowiązany będzie do zapewnienia dostępności wydarzeń zgodnie z minimalnymi wymaganiami dostępności architektonicznej określonej w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz wytycznymi organów sanitarnych dotyczącymi organizacji szkoleń, konferencji, kongresów.
  1. Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
  2. M.st. Warszawa opracowało Wytyczne dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla Urzędu m.st. Warszawy (opublikowane na stronie internetowej wsparcie.um.warszawa.pl/dostepnosc-informacyjno-komunikacyjna) oraz  Standard dostępności cyfrowej Urzędu m.st. Warszawy (opublikowany na stronie internetowej wsparcie.um.warszawa.pl/dostepnosc-cyfrowa), których warunki to Zleceniobiorca jest zobowiązany uwzględnić przy realizacji zadania publicznego.
  3. Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych.
  4. Zleceniobiorca planując zadanie publiczne powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji, uwzględniający także nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności.
  5. Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w ofercie, przykładowo w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego. 

 

  1. Wymagane jest wypełnienie tabeli w pkt III.6 oferty tj. dodatkowych informacji dot. rezultatów realizacji zadania publicznego.
  2. Termin realizacji zadania: 1.06.2024 r. – 31.12.2026 r.
  3. Miejsce realizacji zadania: m.st. Warszawa
  4. W ramach niniejszego otwartego konkursu ofert każdy podmiot może złożyć maksymalnie jedną ofertę.
  5. Środki przeznaczone na realizację zadania: 1 450 000,00 zł, w tym:

          - w roku 2024 – 450 000,00 zł

          - w roku 2025 – 500 000,00 zł

          - w roku 2026 – 500 000,00 zł

 

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama