Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >
Konkurs ofert obejmuje zadania z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1b ustawy oraz udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 22a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Rodzaj zadania:
a. Zadanie z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa:
Tytuł zadania:
Prowadzenie jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej
Zadanie obejmuje:
- Zadanie polega na świadczeniu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 945), zwana dalej „ustawą o npp”.
W każdej z ofert winny być przewidziane działania z zakresu edukacji prawnej w zakresie nie mniejszym niż wskazany w części Ia pkt. 6 ppkt. 2-3.
2. W ramach realizacji zadania, na zgłaszane zapotrzebowanie realizowana będzie mediacja.
3. Utrzymanie punktu zapewnia Powiat.
3.1. Lokale, w których będzie świadczona nieodpłatna pomoc prawna znajdują się:
- w Suszu - w budynku Zespołu Szkół im. I. Kosmowskiej w Suszu przy ul. Wiejskiej 1;
- w Kisielicach - budynku Urzędu Miasta w Kisielicach przy ul. Daszyńskiego 5;
- w Lubawie - w budynku internatu Zespołu Szkół w Lubawie przy ul. Kupnera 12.
3.2. Nieodpłatna pomoc prawna będzie udzielana w wymiarze 5 dni w tygodniu przez 4 godziny dziennie tj.
- w Suszu :
- w poniedziałki w godzinach od 13.00 do 17.00, (mediacje)
- w Kisielicach:
- w piątki w godzinach od 9.00 do 13.00,
- w Lubawie:
- we wtorki, środy i czwartki w godzinach od 9.00 do 13.00.
3.3. Czas trwania dyżuru w trakcie roku może zostać wydłużony do co najmniej 5 godzin dziennie w przypadku gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt w punktach.
4. Cel
- zapewnienie dostępu osobom uprawnionym do nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez prowadzenie jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizację pozarządową;
- zwiększenie świadomości prawnej społeczeństwa poprzez edukację prawną.
5. Adresaci zadania:
Osoby uprawnione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
6. Minimalne rezultaty: (należy opisać w cz. III opis zadania pkt. 6)
- prowadzenie jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w zakresie określonym w ogłoszeniu;
- przygotowanie i rozpowszechnienie na terenie powiatu iławskiego ulotek min. 600 szt., plakatów min 20 szt. promujących dostępność oraz formy nieodpłatnych świadczeń ustawowych,
- przygotowanie i udostępnienie Powiatowi Iławskiemu do 15 dnia poszczególnego miesiąca artykułów w formie broszury w postaci papierowej oraz w formie elektronicznej (przesłanie artykułów w wersji elektronicznej do opublikowania na portalu Powiatu Iławskiego: powiat-ilawski.pl ), na wskazane poniżej tematy:
1. | Odpowiedzialność za długi spadkowe, zachowek – czym jest, komu i w jakiej wysokości przysługuje? | Marzec –100 szt. |
2. | Majątek wspólny a majątek osobisty | Maj – 100 szt. |
3. | Rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika oraz pracodawcę | Sierpień – 100 szt. |
4. | Rozwód a separacja | Październik – 100 szt |
II. Informacja o lokalach
Każdy z punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego posiada:
- osobne pomieszczenie biurowe – zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych (drzwi zamykane na zamek),
- dostęp do sieci teleinformatycznej, elektronicznego systemu informacji prawnej (w punktach przewiduje się również elektroniczny sposób dokumentowania każdego przypadku udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego tzw. „karty pomocy – część A”)
- meble biurowe: biurko, szafę biurową zamykaną na klucz, krzesła dla prawnika
i klienta, - wyposażenie techniczne: zestaw komputerowy z drukarką.
Lokale zapewniają dostęp do urządzeń sanitarnych oraz posiadają część korytarza przy pomieszczeniu biurowym przeznaczoną na poczekalnię dla klientów. Punkt, w którym świadczona będzie mediacja wyposażony jest w stół wraz z miejscami siedzącymi dla co najmniej czterech osób.
III. Edukacja Prawna
1. Z zakresu edukacji prawnej podejmowane mogą być działania edukacyjne zmierzające do zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa, dotyczące w szczególności upowszechniania wiedzy o:
- prawach i obowiązkach obywatelskich;
- działalności krajowych i międzynarodowych organów ochrony prawnej;
- mediacji oraz sposobach pozasądowego rozwiązywania sporów;
- możliwościach udziału obywateli w konsultacjach publicznych oraz w procesie stanowienia prawa;
- dostępie do nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
2. W ramach umowy, organizacji pozarządowej powierza się jednocześnie działania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
3. Działania z zakresu edukacji prawnej mogą być realizowane w formach, które w szczególności polegają na opracowaniu informatorów, poradników i plakatów, prowadzeniu otwartych wykładów i warsztatów oraz rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem środków masowego przekazu i innych zwyczajowo przyjętych form komunikacji, w tym kampanii społecznych.
IV. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania
Na realizację zadań w niniejszym konkursie przeznacza się kwotę w wysokości wynikającej z rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie wysokości kwoty bazowej w 2024 roku, zgodnie z art. 20 ust. 5 ustawy o npp.
V. Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztach:
Wysokość środków finansowych przekazanych na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju w 2021, 2022 r:
Prowadzenie jednego Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej – 64 020,00 zł
VI. Podmiot uprawniony do złożenia oferty:
O prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej może ubiegać się organizacja pozarządowa prowadząca działalność pożytku publicznego, wpisana na listę, o której mowa w art. 11 d ust 1 ustawy
o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, prowadzona przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz mediacji.
O prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może ubiegać się organizacja pozarządowa prowadząca działalność pożytku publicznego, wpisana na listę, o której mowa w art. 11 d ust 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, prowadzona przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego, w zakresie udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji.
VII. Zasady przyznawania dotacji:
- Zasady przyznawania dotacji na realizację powyższych zadań określają przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie(t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 571),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.),
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 945),
2. Zlecenie zadania podmiotowi wyłonionemu w trybie otwartego konkursu ofert odbędzie się w formie powierzenia wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji i na podstawie umowy określającej warunki realizacji zadania.
3. W przypadku, gdy w otwartym konkursie ofert nie wpłynie żadna oferta na powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia w punkcie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, organizacji pozarządowej powierzone zostanie prowadzenie wszystkich punktów z przeznaczeniem na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej.
VIII. Termin i warunki realizacji zadania:
- Zadanie winno być realizowane w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.
- Organizacja pozarządowa w ramach oferty może przedstawić dodatkowo porozumienia
o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym służyły asystą osobom uprawnionym mającym trudności w samodzielnej realizacji porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych. - Nieodpłatnej pomocy prawnej udziela osobiście adwokat lub radca prawny, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z ich upoważnienia aplikant adwokacki lub aplikant radcowski.
- Nieodpłatnej pomocy prawnej w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej powierzonych do prowadzenia organizacji pozarządowej może udzielać także osoba spełniająca warunki, o których mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o npp.
- Nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego udziela osoba spełniająca wymagania określone w art. 11 ust. 3a ustawy o npp.
- Nieodpłatną mediację prowadzi mediator, spełniający wymagania określone w art. 4a pkt. 6 i 8 ustawy o npp.
- Oferent, którego oferta została wybrana przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie przedłożyć następujące dokumenty:
- w przypadku oferty wspólnej – oprócz wszystkich wymaganych załączników, należy załączyć umowę pomiędzy Zleceniobiorcami, którzy złożyli ofertę wspólną, określającą zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego.
- w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia;
- w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta;
- W przypadku, gdy nieodpłatnej pomocy prawnej udzielać będzie osoba, o której mowa
w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej przed podpisaniem umowy należy przedstawić:
- dyplom ukończenia wyższych studiów prawniczych i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej,
- dokumenty potwierdzające posiadanie, co najmniej trzyletniego doświadczenia
w wykonywaniu, wymagających wiedzy prawniczej, czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej, - oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
- zaświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
e. kserokopię decyzji Wojewody o wpisaniu na listę organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze Województwa Warmińsko – Mazurskiego ze wskazaniem zakresu udzielania pomocy czyli z zaznaczeniem czy organizacja udziela nieodpłatnej pomocy prawnej, czy świadczy nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, czy prowadzi nieodpłatną mediację (dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem).
f. kopie umów jakie organizacja zawarła z adwokatami, radcami prawnymi, doradcami podatkowymi, osobami, o których mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, lub doradcami oraz mediatorami, o których w art. 4a ust. 6 w/w ustawy o udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub prowadzenie nieodpłatnej mediacji (zgodnie z art. 11 d ust. 8 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej)
g. oświadczenie o zapewnieniu zastępstwa w przypadku wystąpienia przeszkody w realizacji zadania.
h. dostarczenie wszystkich niezbędnych oświadczeń do zawarcia umowy.
Dokumenty nie muszą być składane w oryginale, może to być kopia poświadczona za zgodność
z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli za oferenta.
Jeżeli wybrany oferent powyższymi dokumentami nie potwierdzi (bądź ich nie przedłoży), że jest uprawniony do wykonywania określonego w ogłoszeniu zadania publicznego zgodnego z ustawą
o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
Powiat zastrzega możliwość wybrania następnej oferty złożonej w konkursie.
UWAGA. Niedostarczenie żądanych dokumentów skutkować będzie niepodpisaniem umowy.
8. Realizacja zleconego organizacji pozarządowej zadania następuje po zawarciu umowy, do której stosuje się przepisy art. 6 ust. 2 pkt 1 i 3-6 ustawy o npp.
9. Zadanie powinno być wykonane z należytą starannością, zgodnie z przyjętymi standardami oraz postanowieniami zawartymi w umowie.
10. Dotacja zostanie przyznana podmiotowi, którego prawidłowo opracowana oferta w wyniku prac Komisji Konkursowej zostanie zarekomendowana Zarządowi Powiatu Iławskiego, przy czym ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Zarząd Powiatu Iławskiego.
11. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji.
12. Warunkiem zawarcia umowy jest:
- dokonanie przez oferenta wnioskowanych korekt kalkulacji przewidywanych kosztów,
- sporządzenie aktualnego opisu poszczególnych działań i harmonogramu realizacji zadania.
Złożenie oferty jest równoznaczne z poniższym:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych: Starostę Powiatu Iławskiego z siedzibą w Iławie, ul. Gen. Wł. Andersa 2a w celu realizacji zadania publicznego związanego z niniejszym konkursem.
Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
Zapoznałem(-am) się z klauzulą informacyjną, w tym z informacją o celu i sposobie przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawienia.
14. Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2240.). W umowie z organizacją zostaną zawarte postanowienia dot. tej ustawy.
IX. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert oraz termin dokonania wyboru ofert:
1. Złożone oferty sprawdza pod względem formalnym i merytorycznym powołana Komisja.
Ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Zarząd Powiatu Iławskiego.
2.Zasady pracy Komisji Konkursowej oraz jej skład określa Rozdział IX Programu Współpracy Powiatu Iławskiego z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023 stanowiący załącznik do Uchwały Nr XLI/316/22 Rady Powiatu Iławskiego z dnia 26 października 2022 r.
3. Wybór ofert nastąpi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert.
5. Kryteria formalne oceny ofert:
1)Oferta realizacji zadania publicznego nie podlega opinii merytorycznej i pozostaje bez
rozpatrzenia z powodu następujących błędów formalnych:
a) oferta nie została złożona za pośrednictwem elektronicznego generatora w terminie określonym w ogłoszeniu,
b) oferta nie została wygenerowana, wydrukowana, podpisana i złożona w terminie określonym w ogłoszeniu,
c) w przypadku składania oferty przez elektroniczny generator suma kontrolna oferty elektronicznej nie zgadza się z sumą kontrolną oferty papierowej,
d) oferta została złożona przed podmiot nieuprawniony (oferent nie jest organizacją
pozarządową lub innym podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, nie został wpisany na listę prowadzoną przez Wojewodę Warmińsko - Mazurskiego),
e) oferta została złożona na niewłaściwym formularzu, druk formularza ofertowego został przez oferenta zmodyfikowany,
f) nie wszystkie pola oferty zostały wypełnione treścią w odpowiedni sposób (nie zawierają treści
merytorycznej zgodnie ze wzorem oferty oraz cyfr, liczb lub adnotacji np. „nie dotyczy” zgodnie
z ogłoszeniem.)
2) Oferty zawierające braki formalne w postaci braku wymaganych oświadczeń (pkt 3,4,5 w części VII oferty), pozostaną bez dalszego rozpatrzenia jako niespełniające wymagań konkursu w przypadku nie usunięcia tych braków w terminie 3 dni od dnia doręczenia oferentowi(-om) pisemnego wezwania do ich usunięcia.
3) Komisja może wezwać oferenta(ów) do złożenia niezbędnych wyjaśnień przed dokonaniem merytorycznego zaopiniowania oferty.
6. Ocena merytoryczna oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
- Zakres rzeczowy zadania (1 - 12 pkt):
- Zgodność zakresu rzeczowego z harmonogramem i kalkulacją kosztów (0-3 pkt)
0 – brak zgodności zakresu rzeczowego z harmonogramem i kalkulacją kosztów
1– zgodność na niskim poziomie
2 – zgodność na średnim poziomie
3 – zgodność na wysokim poziomie
1.2. Spodziewane rezultaty (0-3 pkt)
0 – brak rezultatów lub rezultaty niemożliwe do osiągnięcia
1 – rezultaty na niskim poziomie
2 – rezultaty na średnim poziomie
3 – rezultaty na wysokim poziomie
1.3. Powiązanie działań z celami i rezultatami zadania (0-3 pkt)
0 - brak działań lub działania nie umożliwią realizacji celów oraz osiągnięcia rezultatów
1 – powiązanie działań na niskim poziomie
2– powiązanie działań na średnim poziomie
3 – powiązanie działań na wysokim poziomie
1.4. Skala działań podejmowanych przy realizacji zadania (1-3 pkt)
1 – ilość działań na niskim poziomie
2 – ilość działań na średnim poziomie
3– ilość działań na wysokim poziomie
2. Możliwości kadrowe i techniczne (1-12 pkt):
2.1. Liczba osób pracujących przy realizacji zadania (0-3 pkt)
0 – brak lub jest niewystarczająca do prawidłowej realizacji zadania
1 – zapewni realizację zadania na niskim poziomie
2 – zapewni realizację zadania na średnim poziomie
3 – zapewni realizację zadania na wysokim poziomie
2.2. Kwalifikacje osób realizujących zadanie (0-3 pkt)
0 – brak lub nieodpowiednie dla realizowanego zadania
1 – kwalifikacje na niskim poziomie
2 – kwalifikacje na średnim poziomie
3 – kwalifikacje na wysokim poziomie
2.3. Doświadczenie w realizacji zadań publicznych (1-3 pkt)
1– nie realizowano i/lub nie rozliczono zadań publicznych –poziom niski
2 – zrealizowano 1-3 zadania publiczne – poziom średni
3 – zrealizowano powyżej 4 zadań publicznych – poziom wysoki
2.4. Zasoby rzeczowo – techniczne do realizacji zadania (0-3)
0 – brak zasobów (tylko w przypadku wymaganych do realizacji zadania)
- – zasoby na niskim poziomie
- – zasoby na średnim poziomie
- –zasoby na wysokim poziomie
3. Kalkulacja kosztów (0-6 pkt):
3.1. Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego (0-3 pkt)
0 – brak oszczędności, rzetelności, poprawności kalkulacji
1 – efektywność, oszczędność, rzetelność, poprawność kalkulacji na niskim poziomie
2 – efektywność, oszczędność, rzetelność, poprawność kalkulacji na średnim poziomie
3 – efektywność, oszczędności, rzetelność, poprawność kalkulacji na wysokim poziomie
3.2. Realność i konieczność poniesienia kosztów zadania (0-3 pkt)
0 – brak realności i konieczności poniesienia kosztów w celu realizacji zadania
1 – realność i konieczność poniesienia kosztów na niskim poziomie
2 – realność i konieczność poniesienia kosztów na średnim poziomie
3 – realność i konieczność poniesienia kosztów na wysokim poziomie.
7. Każdy członek Komisji opiniuje ofertę punktując poziom spełniania kryteriów zgodnie
z merytoryczną kartą kwalifikacji. Średnia arytmetyczna sumy przyznanych punktów stanowi podstawę do sporządzenia opinii Komisji. Komisja wydaje opinię:
a) negatywną w przypadku uzyskania przez ofertę średniej poniżej 16 pkt,
b)pozytywną w przypadku uzyskania średniej minimum 16 pkt/30 pkt możliwych do uzyskania. Komisja ustala ranking ofert z pozytywną opinię w oparciu o przyznaną im punktacją na poziomie:
- niskim,
- średnim,
- wysokim.
Przewodniczący Komisji przedstawia do zatwierdzenia Zarządowi opinie o ofertach oraz rekomenduje ofertę z najwyższą opinią. Jeżeli jedno z kryterium na merytorycznej karcie kwalifikacji oznaczone zostanie w polu przy zapisie „brak” oferta zostanie odrzucona.
Uwaga: oferta nie podlega rekomendacji Zarządowi Powiatu, jeżeli w którymkolwiek kryterium merytorycznej karty kwalifikacji oferty zostanie zaopiniowana negatywnie poprzez wskazanie pozycji „0 – brak …”
X. Zasady przesunięć w zakresie ponoszonych wydatków:
Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów do wysokości 10% otrzymanej dotacji, z tym że nie zezwala się na przesunięcie pomiędzy kosztami przeznaczonymi na prowadzenie punktów, a kosztami na edukację prawną.
XI. Sposób i termin składania ofert:
- Termin składania ofert: upływa w dniu 13.11.2023 r. o godz. 12.00 z tym, że termin na złożenie oferty w generatorze wniosków „WITKAC” upływa 10.11.2023 r.
- Oferty należy wypełnić i złożyć w wersji elektronicznej za pomocą elektronicznego generatora wniosków „WITKAC” udostępnionego na stronie https://witkac.pl/ wg wzoru określonego w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), następnie wydrukować i dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Iławie zgodnie z pkt 13.
- Aby złożyć ofertę należy utworzyć konto zgodnie z instrukcją podając wymagane dane.
- Po zalogowaniu się w menu głównym wybrać zakładkę konkursy, a następnie podzakładkę „trwa nabór”. W liście „Wyszukaj” należy wybrać: województwo Warmińsko-Mazurskie, powiat iławski oraz organizatora: Zarząd Powiatu Iławskiego.
- Następnie spośród listy widocznych konkursów wybrać ten, w którym zamierza się złożyć ofertę.
- Należy zapoznać się z treścią konkursu i zdecydować o złożeniu oferty klikając zielone pole
(w prawym górnym rogu) „dodaj ofertę”. - W kolejnym kroku należy wybrać czy oferta zostanie wypełniona w systemie, czy też zostanie dodana na podstawie pobranego wcześniej pliku.
- Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami/poleceniami pojawiającymi się w kolejnych krokach w generatorze.
- W części III formularza ofertowego:
a) pkt 3 należy dokładnie opisać zadanie według pozycji podanych w nawiasie,
b) pkt 5 „Opis zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego” należy obowiązkowo uzupełnić według podanych pytań – OSIĄGNIĘTE REZULTATY MUSZĄ BYĆ MIERZALNE,
c) pkt 6 „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” obowiązkowo należy uzupełnić całą tabelę.
10. W części IV pkt 1 należy opisać charakterystykę oferenta w taki sposób, aby działalność obejmowała najwyżej ubiegłe 3 lata. (Dopuszcza się wpisanie wcześniejszych działań jeżeli dotyczą realizacji zadań).
11. W części VI należy podać informację dot. pkt 1 i 3, a w przypadku oferty wspólnej również pkt 2. (pkt 1 „Deklaracja o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego” należy wpisać np. tak lub nie).
12. W treści oferty należy zawrzeć oświadczenie, że oferent wypełnił obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o realizację zadania publicznego w niniejszym konkursie ofert.
13. Wersję papierową oferty wydrukowaną z generatora „WITKAC” odręcznie podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta należy przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Iławie, ul. Andersa 2a, 14 – 200 Iława (przy czym o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty) lub złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Iławie, pok. 115 (I piętro) lub wygenerowany plik oferty, podpisany podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym przez osoby uprawnione, przesłać na skrzynkę podawczą e-PUAPw nieprzekraczalnym terminie do 13.11.2023 r. do godz. 12.00.
14. Oferty w wersji papierowej należy przesłać lub składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem
(odpowiednio): „Otwarty konkurs ofert na zadanie w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej” lub „Otwarty konkurs ofert na zadanie w zakresie świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, natomiast wiadomość zawierającą ofertę w wersji elektronicznej, przesyłaną na skrzynkę e-PUAP, należy opatrzeć tytułem jw.
Złożenie oferty jest równoznaczne z zapoznaniem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Iławie. Klauzula stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Informacji udziela: Maria Jaworska Dyrektor Wydziału Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa, tel. 89/649-07-20, Dominika Badura pracownik Wydziału Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Bezpieczeństwa, tel. 89/649-08-48.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl