Jak uzyskać status OPP i jak go nie stracić Zacznij w 2024 r. zbierać 1,5 % podatku. Sprawdź jak >
OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE OFERT
Ogłaszający konkurs |
Obsługa merytoryczna konkursu |
Burmistrz Wadowic tel.: 33 873-18-11, fax: 33 873-18-15 |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wadowicach ul. E. i K. Wojtyłów 4, 34-100 Wadowice |
§ 1
Przedmiot konkursu
- Przedmiotem niniejszego ogłoszenia o otwartym konkursie ofert jest realizacja w okresie od 1 listopada 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku następującego zadania publicznego:
Rodzaj zadania |
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania |
Zadanie z zakresu pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób: |
|
Przygotowanie i wydawanie posiłków dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, której nie są w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości |
10.000 zł |
§ 2
Cel realizacji zadania
- Celem realizacji zadania publicznego będącego przedmiotem niniejszego ogłoszenia o otwartym konkursie ofert jest pomoc rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
§ 3
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wsparcie realizacji zadania publicznego będącego przedmiotem niniejszego ogłoszenia została określona w § 1.
§ 4
Zasady przyznawania dotacji
- Zlecenie realizacji zadań objętych niniejszym ogłoszeniem ma formę wspierania ich wykonywania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
- W niniejszym otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć:
- organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- Działalność statutowa oferenta musi być zgodna z dziedziną zlecanego zadania publicznego.
- Przyjmuje się, że w wyniku niniejszego konkursu Burmistrz może zlecić realizację zadania publicznego więcej niż jednemu podmiotowi - w takim przypadku zadanie publiczne realizowane jest przez kilka podmiotów, które uzyskają dofinansowanie na prowadzone przez siebie działania.
- W przypadku, gdy suma wartości planowanych dotacji w ramach wybranych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację danego zadania określonych w § 1, Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszenia dofinansowania stosownie do posiadanych środków oraz do wskazania (w ramach danego kosztorysu) przeznaczenia części dotacji na pokrycie innych kosztów niż zaproponowane przez Oferenta.
- W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana – Oferent, którego oferta została wybrana, akceptując stosowne zmniejszenie dotacji, zobowiązany jest do przedłożenia stosownych korekt, w tym korekty zakładanych rezultatów, dodatkowych informacji dotyczących rezultatów zadania publicznego oraz kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania - dostosowanych do kwoty przyznanego dofinasowania.
- W korekcie kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania procentowy udział środków własnych nie może być niższy niż w złożonej ofercie.
- Oferta wybrana do dofinansowania stanowić będzie, wraz z ewentualną aktualizacją, integralną część umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.
- Dofinansowanie nie może przekroczyć 85% całkowitych kosztów przeznaczonych na realizację zadania.
- Wymagane jest 15% wkładu własnego, w tym minimum 5% wkładu własnego finansowego lub z innych źródeł (w stosunku do całości kosztów).
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
- Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Warunkiem realizacji zadania i przekazania dotacji jest zawarcie stosownej umowy.
§ 5
Terminy i ogólne warunki realizacji zadania
- Realizacja zadania nastąpi w okresie od 1 listopada 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
- Zadanie będące przedmiotem niniejszego ogłoszenia będą realizowane wyłącznie na rzecz mieszkańców gminy Wadowice.
- Zadanie winno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową i obowiązującymi przepisami prawa w zakresie opisanym w ofercie.
- Dopuszcza się wzrost do 30% wartości poszczególnych pozycji kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego. Zmniejszenie wartości poszczególnych pozycji kosztów nie jest limitowane.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu jego realizacji i terminu realizacji poszczególnych działań. Wprowadzone zmiany nie mogą jednak zmieniać istoty zadania publicznego. Istotne zmiany wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody Organizatora konkursu.
- Rezultat realizacji zadania publicznego uznaje się za spełniony, gdy został zrealizowany w minimum 80%.
- Wartość docelowa rezultatu oraz źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika (sposób monitorowania rezultatu) muszą zostać określone w sposób umożliwiający ich zweryfikowanie.
- Podkreśla się, iż nieosiągnięcie zdefiniowanych w punkcie 5 i 6 części III Oferty rezultatów realizacji zadania może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu dotacji.
- Nie dopuszcza się pobierania przez Oferenta wpłat/opłat od adresatów zadania.
- Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- Podmiot realizujący zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zobowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność ma być zapewniona, co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240);
- W indywidualnym przypadku, jeżeli podmiot nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 ww. ustawy.
§ 6
Szczegółowe warunki realizacji zadania
- Zadanie realizowane będzie wyłącznie na rzecz osób uprawnionych do otrzymywania pomocy społecznej w formie gorącego posiłku na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wadowicach.
- Oferent zobowiązany jest zapewnić lokal z wyposażeniem na terenie miasta Wadowice, w którym realizowane będzie zadanie tj. sporządzanie i wydawanie posiłków, w tym salę jadalną z miejscami siedzącymi, która umożliwi spożywanie posiłków przez osoby uprawnione. Lokal winien spełniać wymogi higieniczno-sanitarne w zakresie realizowanego zadania.
- Ogłaszający konkurs może zapewnić Oferentowi pomoc osobową związaną z realizacją zadania publicznego.
- W ramach zadania należy sporządzać i wydawać gorące posiłki dla osób uprawnionych, przez 6 dni w tygodniu od poniedziałku do soboty. Gorący posiłek przysługujący za niedzielę należy sporządzić i wydać w sobotę, natomiast za święto w dzień roboczy, przedświąteczny.
- Warunki sporządzania i wydawania posiłków muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Oferent ponosi pełną odpowiedzialność za jakość zorganizowanych i wydawanych posiłków oraz zgodność realizacji zadania z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zbiorowego żywienia i wymogami sanitarno- epidemiologicznymi.
§ 7
Zasady finansowania zadania
- Dotacja nie może być wykorzystana na:
- zakupy inwestycyjne (których koszt wytworzenia lub nabycia przekracza kwotę 10.000 zł),
- pokrycie opłat statutowych, członkowskich, opłat za uprawnienia, licencje, transfery.
- Do kosztów niekwalifikowanych, czyli takich, które nie mogą być rozliczane w ramach zleconych do realizacji zadań publicznych, należą:
- zakup gruntów,
- działalność gospodarcza,
- działalność partii politycznych,
- działalność związków zawodowych i organizacji pracodawców oraz samorządów zawodowych,
- działalność fundacji utworzonych przez partie polityczne,
- zobowiązania powstałe przed datą podpisania umowy.
§ 8
Kontrola i monitoring realizacji zadań
- Przewiduje się prowadzenie kontroli i monitoringu realizacji zadań ze strony Organizatora konkursu.
- W trakcie realizacji umowy oraz po jej zakończeniu, upoważnione przez Burmistrza Wadowic osoby mogą przeprowadzić kontrolę merytoryczną (sprawdzanie rzeczywistego przebiegu realizacji zadania i realizacji celów zakładanych w zakresie dotowanego zadania) oraz formalno-rachunkową (sprawdzanie dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania) realizacji zadania publicznego, a w szczególności stanu realizacji zadania, efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania, prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania i prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.
- Oferent, który otrzyma dotację zobowiązany będzie do przedkładania sprawozdań z wykonanego zadania publicznego.
- Oferent realizujący zadanie publiczne zobowiązany będzie do każdorazowego przedstawiania do wglądu oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów z tytułu realizacji zadania publicznego w danym okresie sprawozdawczym, na podstawie których dokonywany będzie bieżący monitoring realizacji zadania publicznego pod względem prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania.
- Szczegółowe terminy i tryb składania sprawozdań, a także szczegółowy tryb kontroli i monitoringu realizacji zadania publicznego, zostaną określone w umowie o wsparcie realizacji zadań publicznych.
§ 9
Termin i sposób składania ofert
- Oferty realizacji zadania należy składać według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) za pośrednictwem generatora ofert na stronie internetowej www.witkac.pl, w terminie do dnia 13 października 2023 r. do godziny 15:00.
- Po wypełnieniu i złożeniu elektronicznego formularza ofert, należy z systemu wydrukować wygenerowaną ofertę, a następnie dokument ten musi zostać podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferentów i dostarczony w wersji papierowej wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowa w ust. 6, do dnia 13 października 2023 r. do godziny 15:00, osobiście na dziennik podawczy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wadowicach, ul. E. i K. Wojtyłów 4, 34-100 Wadowice (pokój nr 7) lub poprzez przesłanie za pośrednictwem poczty na ww. adres. O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data przyjęcia wskazanego dokumentu na dziennik podawczy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wadowicach.
- Oferty złożone za pośrednictwem systemu Witkac.pl, ale nie złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
- Oferty inne niż wygenerowane za pośrednictwem systemu Witkac.pl nie będą rozpatrywane.
- Oferent może złożyć wyłącznie jedną ofertę na realizację zadania publicznego.
- Do oferty należy dołączyć:
- statut,
- w przypadku podmiotów niezarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym: aktualny wypis z innego właściwego rejestru, ewidencji lub inne właściwe dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i upoważnienie do działania w imieniu Oferenta osób go reprezentujących.
- W przypadku awarii platformy internetowej Witkac.pl, uniemożliwiającej składanie ofert w terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu dopuszcza się możliwość wyznaczenia nowego terminu składania ofert. Zmiana terminu składania ofert nie powoduje zmiany innych warunków konkursu zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
- Ramowy wzór oferty dostępny jest na stronie internetowej www.wadowice.pl w zakładce NGO / Druki do pobrania (https://wadowice.pl/ngo/druki-do-pobrania/) oraz w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wadowicach (I piętro, pok. nr 24).
§ 10
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
- Oferty oceniać będzie powołana przez Burmistrza Wadowic komisja konkursowa, która może obradować w trybie stacjonarnym lub hybrydowym.
- Procedura rozpatrywania ofert będzie obejmować ocenę formalną i ocenę merytoryczną.
- Kryteria oceny formalnej oferty - ocena formalna oferty będzie obejmowała weryfikację, czy oferta:
- została złożona przez uprawniony podmiot,
- została złożona w terminie określonym w ogłoszeniu,
- złożona została na odpowiednim formularzu wskazanym w ogłoszeniu o konkursie,
- została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu wnioskującego zgodnie z zapisami statutu, Krajowego Rejestru Sądowego, innego właściwego rejestru, ewidencji lub stosownego pełnomocnictwa,
- jest kompletna, a zawarte w niej pola są prawidłowo wypełnione,
- zakłada zapewnienie wymaganego wkładu własnego lub z innych źródeł (minimum 5% wkładu finansowego w stosunku do całości kosztów),
- zakłada realizację zadania na rzecz mieszkańców Gminy Wadowice,
- jest zgodna z tematyką, na którą została złożona.
- Tylko oferta, która spełnia wszystkie wymogi formalne będzie podlegać ocenie merytorycznej.
- Kryteria oceny merytorycznej:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta,
- kalkulacja kosztów realizacji zadania (minimalizowanie kosztów i maksymalna efektywność ich wykorzystania),
- planowany przez Oferenta udział środków finansowych własnych, pochodzących z innych źródeł,
- proponowana jakość wykonania zadania, w tym kwalifikacje osób, przy udziale których zadanie będzie realizowane,
- dotychczasowa współpraca z samorządem (rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczania środków),
- planowany przez oferenta wkład rzeczowy przewidziany do realizacji zadania, w szczególności dysponowanie odpowiednią bazą lokalową oraz wkład osobowy, w tym praca wolontariuszy oraz praca społeczna członków.
§ 11
Termin dokonania wyboru ofert
- Ostatecznego wyboru najlepszych ofert dokona Burmistrz Wadowic w terminie do dnia 30 października 2023 roku w drodze zarządzenia.
- Informacja o rozstrzygnięciu konkursu ofert będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Wadowicach oraz na tablicy ogłoszeń.
§ 12
Zrealizowane w roku 2021 i 2022 zadania publiczne tego samego rodzaju i związane z nimi koszty
Rodzaj zadania publicznego |
Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania |
|
2021 |
2022 |
|
Przygotowanie i wydawanie posiłków dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, której nie są w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości |
55.000 zł |
60.000 zł |
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl