Zobacz, jak organizacje praktykują fundraising Narzędzia fundraisingu w Polsce. Kup poradnik PDF >
Otwarty konkurs ofert nr 97/2023 na POWIERZENIE realizacji zadania Miasta Poznania w obszarze „OCHRONA I...
Uwaga:
Oferent ma obowiązek zapoznać się z pełną treścią ogłoszenia konkursowego stanowiącą załącznik do niniejszego naboru oraz załącznikiem do ogłoszenia - "Diagnoza - cena stanu zdrowia oraz potrzeb zdrowotnych mieszkańców Poznania dotyczących układu oddechowego"
- Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację
Lp. |
Nazwa zadania publicznego |
Poniesione wydatki w roku 2022 |
Planowane wydatki w roku 2023 |
1 |
Profilaktyka chorób układu oddechowego wynikających z zanieczyszczeń powietrza – edukacja zdrowotna i rozpowszechnianie wiedzy o czynnikach ryzyka skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
0,00 |
80 000,00 |
- Opis zadania
Zadanie: Profilaktyka chorób układu oddechowego wynikających z zanieczyszczeń powietrza – edukacja zdrowotna i rozpowszechnianie wiedzy o czynnikach ryzyka skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
Cel zadania: objęcie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym działaniami edukacyjnymi w zakresie profilaktyki chorób układu oddechowego, wynikających z zanieczyszczeń powietrza, w oparciu o diagnozę „Ocena stanu zdrowia oraz potrzeb zdrowotnych mieszkańców Poznania dotyczących układu oddechowego” stanowiącą załącznik do ogłoszenia, w szczególności rozpowszechnienie wiedzy o czynnikach ryzyka oraz propagowanie badań profilaktycznych w kierunku wczesnego wykrywania chorób układu oddechowego. |
Przykładowe rezultaty:
|
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa)
|
Przykładowe sposoby monitorowania rezultatów
|
- Zasady przyznawania dotacji
- W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 t.j.), prowadzące działalność statutową w dziedzinie, której dotyczy otwarty konkurs ofert (zwane dalej oferentami), które:
- zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców Poznania,
- dysponują odpowiednio wykwalifikowaną kadrą, legitymującą się udokumentowanymi kwalifikacjami, zdolną do realizacji zadania,
- przedstawią prawidłowo sporządzoną ofertę na stosownym formularzu (zwaną dalej ofertą).
- Oferta realizacji zadania publicznego musi spełniać wszystkie warunki określone w ustawie z 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Oferta musi być złożona w języku polskim.
- Za błędy formalne oferty uznaje się:
- niezłożenie potwierdzenia złożenia oferty w formie określonej w ogłoszeniu konkursowym;
- złożenie potwierdzenia złożenia oferty po terminie;
- złożenie oferty przez podmiot lub podmioty nieuprawnione;
- złożenie potwierdzenia złożenia oferty bez podpisów osób upoważnionych.
- Dopuszcza się możliwość jednokrotnego uzupełnienia, w terminie do 2 dni roboczych od dnia oceny formalnej, błędu formalnego, polegającego na złożeniu potwierdzenia złożenia oferty bez podpisów osób upoważnionych. Informacja o możliwości uzupełnienia ww. błędu formalnego przekazywana jest oferentowi za pomocą platformy www.witkac.pl.
- W przypadku nieuzupełnienia błędu formalnego, o którym mowa w ust. 5, oferty, które ww. błąd zawierają, zostają odrzucone. Oferty niespełniające warunków formalnych nie będą oceniane pod względem merytorycznym.
- Nie dopuszcza się sfinansowania z dotacji zakupów inwestycyjnych oraz środków trwałych (zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 15 ustawy o rachunkowości) związanych z realizacją zadania.
- Nie dopuszcza się możliwości wyceny wkładu finansowego i niefinansowego (osobowego i rzeczowego) oraz świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania w pkt. V oferty pt. „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego”. W przypadku korzystania ze wsparcia wolontariuszy, oferent ma możliwość wykazania zaangażowania wolontariuszy. Nie jest wskazana wycena zaangażowania wolontariuszy w pkt. V oferty „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego”.
- Dopuszcza się możliwość udzielenia dotacji w kwocie niższej niż wnioskowana. W takim przypadku konieczne jest dokonanie aktualizacji opisu poszczególnych działań, harmonogramu, kosztorysu w celu doprecyzowania warunków i zakresu realizacji zadania.
- W przypadku rezygnacji oferenta z przyznanej dotacji dopuszcza się możliwość przyznania dotacji innemu oferentowi, którego oferta została oceniona pozytywnie, ale nie przyznano mu dotacji z powodu wyczerpania środków finansowych.
- Nie wyraża się zgody na bezpośrednie wykonanie całości zadania publicznego przez podmiot niebędący stroną umowy, jednakże dopuszcza się możliwość podzlecania części zadania, to jest działań niezbędnych do realizacji zadania publicznego w zakresie wskazanym w ofercie.
IV. Termin i warunki realizacji zadania publicznego
- Termin realizacji zadania publicznego:
maksymalnie od 5 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. - Termin wydatkowania środków przekazanych oferentom w ramach dotacji na realizację zadania publicznego:
maksymalnie od 5 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. - Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania publicznego na zasadach określonych w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego (zwanej dalej umową).
- Od oferenta wymaga się informowania opinii publicznej o otrzymanej dotacji ze środków budżetu Miasta Poznania.
- Po zakończeniu realizacji zadania publicznego oferent zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego z jego realizacji, zgodnie z zapisami umowy.
- W kalkulacji przewidywanych kosztów zadania publicznego (stanowiącej część oferty) należy uwzględnić wyłącznie koszty niezbędne do realizacji tego zadania. W ww. kalkulacji nie uwzględnia się podatku od towarów i usług (VAT) w wysokości, w której podatnikowi przysługuje prawo do jego odzyskania lub rozliczenia w deklaracjach składanych do Urzędu Skarbowego, przy czym:
- oferenci, którzy nie mają prawnej możliwości odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania publicznego (dla których podatek VAT jest kosztem), sporządzają kalkulację przewidywanych kosztów zadania publicznego w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT);
- oferenci, którzy mają możliwość odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania publicznego (w całości lub w części), sporządzają kalkulację przewidywanych kosztów zadania publicznego w kwotach netto (tj. nie uwzględniają w nich kwot podatku VAT, które będą podlegały odzyskaniu lub rozliczeniu).
- Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi działaniami określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów zadania publicznego, w wysokości do 15%. Dopuszcza się dowolne zmniejszanie poszczególnych pozycji kosztów, wynikające z ich przesunięć.
- Oferent przy realizacji zadania publicznego odpowiedzialny jest za uwzględnienie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240).
- W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego zleceniobiorca zobowiązany będzie do:
- wyeliminowania z użycia przy wykonywaniu umowy jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych i zastąpienia ich wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji, w tym wykonanymi z biologicznych tworzyw sztucznych spełniających normę EN 13432 lub EN 14995;
- podawania poczęstunku bez używania jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
- podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych;
- podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
- wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają recyklingowi;
- rezygnacji z używania jednorazowych opakowań, toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
- nieużywania balonów wraz z plastikowymi patyczkami;
- niewypuszczania chińskich lampionów;
- nieużywania sztucznych ogni i petard.
- Inne warunki realizacji zadania publicznego:
- oferent ma obowiązek dbać o bezpieczeństwo uczestników i realizatorów zadania publicznego;
- w punkcie III.4 oferty „Plan i harmonogram działań na rok 2023” oferent powinien wskazać czynniki ryzyka, mogące spowodować ewentualne odstępstwa w realizacji poszczególnych działań;
- w pkt. III.5 oferty „Opis zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego i/lub w pkt. III.6 „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” oferent powinien określić i opisać ryzyka związane z osiągnięciem zaplanowanych rezultatów realizacji zadania publicznego;
- rezultaty określone przez oferenta powinny być mierzalne i weryfikowalne. Każdy rezultat winien posiadać policzalny wskaźnik realizacji zadania, np. liczbę uczestników zadania, liczbę godzin udzielonego wsparcia, liczbę badań, porad, konsultacji itp.;
- w pkt. IV.1 oferty „Informacja o wcześniejszej działalności oferenta, w szczególności w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne” oferent jest zobowiązany przedstawić doświadczenie w realizacji zadań publicznych z obszaru ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz w zadaniu będącym przedmiotem konkursu, na realizację którego składa ofertę;
- w trakcie realizacji zadania publicznego dopuszcza się dokonanie przez oferenta zmiany w zakresie założonych do osiągnięcia rezultatów realizacji zadania. Zmiany powyżej 15% założonych rezultatów wymagają zgody Miasta Poznania oraz aneksu do umowy.
- zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli oferent zrealizuje każdy z założonych w ofercie rezultatów na poziomie minimum 85%.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji zadania zawarte są w ogłoszeniu konkursowym.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl