Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak założyć organizację pozarządową Dowiedz się, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Zadanie 4: Organizowanie i prowadzenie zintegrowanych działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych w rynek pracy...

Reklama
Zadanie 4: Organizowanie i prowadzenie zintegrowanych działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych w rynek pracy, w szczególności przez: 1) doradztwo zawodowe, 2) przygotowanie i wdrożenie indywidualnego planu drogi życiowej i zawodowej, 3) prowadzenie specjalistycznego poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, mających na celu przygotowanie do aktywnego poszukiwania pracy i utrzymania w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
Nabór od 14.04.2023 do 07.05.2023 23:59
Wydział Rehabilitacji Zawodowej i Społecznej
Łączny budżet 400 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje do 100 tys. PLN
Osoby z niepełnosprawnościami
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, Wydział Rehabilitacji Zawodowej i Społecznej ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Zadanie 4: Organizowanie i prowadzenie zintegrowanych działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych w rynek pracy, w szczególności przez: 1) doradztwo zawodowe, 2) przygotowanie i wdrożenie indywidualnego planu drogi życiowej i zawodowej, 3) prowadzenie specjalistycznego poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, mających na celu przygotowanie do aktywnego poszukiwania pracy i utrzymania w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych..

​Informacje specyfikujące zadanie:

  1. wymagane jest aby w zadaniu uczestniczyło co najmniej 20 osób niepełnosprawnych,
  2. uczestnikami zadania mogą być wyłącznie osoby niepełnosprawne w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub aktualne orzeczenie równoważne (orzeczenie lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub orzeczenie o zaliczeniu do jednej z grup inwalidów) lub prawomocny wyrok; orzeczenia wydane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz inne instytucje wydające orzeczenia na podstawie innych przepisów niż ww. ustawa, nie stanowią podstawy do kwalifikacji do uczestnictwa w zadaniu,
  3. warunkiem udziału w zadaniu jest przedstawienie Oferentowi (najpóźniej w dniu przystąpienia do zadania) aktualnego orzeczenia lub prawomocnego wyroku, o którym mowa w pkt 1; poświadczone za zgodność z oryginałem przez Oferenta kserokopie orzeczeń lub wyroków przechowywane są przez Oferenta i udostępnione przedstawicielom Województwa Mazowieckiego podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
  4. w ramach zadania odbiorcami mogą być również uczestnicy warsztatów terapii zajęciowej, środowiskowych domów samopomocy, zakładów aktywności zawodowej, szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych i innych dziennych placówek wyłącznie po godzinach funkcjonowania ww. podmiotów tak, aby uczestnictwo w zadaniu nie wykluczało osób niepełnosprawnych z działań prowadzonych przez te podmioty; w przypadku placówek całodobowych, działania wskazane w ofercie powinny być różne od działań prowadzonych na rzecz osób niepełnosprawnych w danej placówce w bieżącym roku finansowym.
    W ofercie w części VI. „Inne informacje” należy wskazać jakie działania są realizowane na rzecz ww. grupy w placówce całodobowej. Brak tej informacji skutkować będzie odrzuceniem oferty.
  5. w ofercie należy podać liczebność grupy docelowej i określić kryteria doboru uczestników, wskazać sposób dokumentowania działań związanych z ich wyborem, w szczególności opisać sposób weryfikacji i dokumentowania orzeczeń o niepełnosprawności uczestników zadania lub innych dokumentów potwierdzających niepełnosprawność zgodnie z ustawą,
  6. Oferent ponosi pełną odpowiedzialność za złożenie oferty i realizowanie zadania zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.[1]); zamieszczanie w ofercie danych osobowych w tym: imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, rodzaju niepełnosprawności itp. zwłaszcza w części opisującej zasoby kadrowe, może stanowić naruszenie ww. rozporządzenie; oferent zobowiązany jest jedynie do wskazania danych (imię i nazwisko) osoby upoważnionej do składania wyjaśnień dotyczących oferty,
  7. Oferent uprawniony jest do otrzymania dotacji na realizację zadania publicznego pod warunkiem prowadzenia działalności statutowej na rzecz osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; informacje w tym zakresie należy zamieścić w ofercie w części VI. „Inne informacje” z podaniem dokumentu źródłowego (np. statutu); brak możliwości weryfikacji działalności statutowej Oferenta może skutkować odrzuceniem oferty,
  8. wymagane jest, aby Oferent zawierając umowę w sprawie realizacji zadania publicznego, złożył oświadczenie m.in., że:
    a) zadanie będzie realizowane przez osoby legitymujące się kwalifikacjami odpowiednimi do zaplanowanych w ofercie działań,
    b) znana jest mu treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym oraz obowiązki z niej wynikające, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem. Ww. oświadczenia będą stanowiły integralną część umowy,
    c) prowadzi działalność statutową na rzecz osób niepełnosprawnych.

 

[1] Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 04.03.2021, str. 35.

 

Dodatkowe informacje specyfikujące wszystkie zadania w ramach ogłoszonego konkursu (dotyczy zadania: 1,2,3,4,5,6,7)

Maksymalne stawki obowiązujące w przedmiotowym konkursie:

  1. specjalista w ramach poradnictwa/doradztwa – 180 zł/godzina zegarowa,
  2. specjalista w ramach wsparcia zawodowego – 150 zł/godzina zegarowa,
  3. specjalista w ramach zajęć/warsztatów/treningów – 120 zł/godzina zegarowa,
  4. specjalista w ramach prowadzenia grup wsparcia – 165 zł/godzina zegarowa,
  5. koordynator realizacji zadania – 1200 zł/miesiąc, księgowa – 720 zł/miesiąc,
  6. asystent osoby niepełnosprawnej – 40 zł/godzina zegarowa.

 

W ofercie należy określić sposób kalkulacji poszczególnych kosztów tak aby poszczególne kwoty wskazane w budżecie nie budziły wątpliwości przy ocenie kwalifikowalności i racjonalności.

W ramach oferty kwalifikowalne są koszty:

  1. bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem publicznym i niezbędnym do jego realizacji,
  2. racjonalnie skalkulowane w oparciu o ceny rynkowe,
  3. oszacowane wyłącznie w odniesieniu do zakresu działań realizowanych w ramach zadania publicznego (w szczególności dotyczy to kosztów stałych, m.in. czynszu, rachunków telefonicznych, wynagrodzeń pracowników etatowych – np. kosztem kwalifikowalnym może być jedynie część wynagrodzenia księgowego, jeżeli wykonuje on w ramach godzin pracy również inne obowiązki niezwiązane z obsługą danego zadania,
  4. poniesione w terminie określonym w umowie.

 

Zadania muszą być realizowane na terenie województwa mazowieckiego, z wyjątkiem imprez turystycznych i rekreacyjnych, które mogą być realizowane na terenach innych województw.

1. Termin realizacji zadania: od daty rozstrzygnięcia konkursu do 15 grudnia 2023 

2. Opis wymagań dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  1. wszystkie działania w ramach wskazanego zadania publicznego powinny być zaprojektowane i realizowane przez Oferenta w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami,
  2. zapewnianie dostępności przez Oferenta oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami,
  3. środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych – tylko w zakresie realizacji zadania,
  4. informacje o sposobach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego powinny zostać wpisane w części III.3 oferty Syntetyczny opis zadania. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego,
  5. działania związane z zapewnieniem dostępności Oferent zobowiązany jest dobrać do charakteru realizowanego zadania publicznego, tj. Oferent powinien uwzględnić w ofercie (przy opisywaniu sposobu zapewnienia dostępności) te z minimalnych wymagań wskazanych poniżej, w tym z zakresu dostępu alternatywnego, które mają zastosowanie dla zadania (nie muszą być uwzględnione wszystkie minimalne wymagania). Dokonując wyboru sposobu zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Oferent powinien przeanalizować trzy zakresy wskazane w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), zwanej dalej „ustawą o zapewnianiu dostępności”, tj.:
  1. w zakresie dostępności architektonicznej należy zapewnić:
    • wolne od barier poziomych i pionowych przestrzenie komunikacyjne budynków, w których realizowane jest zadanie publiczne,
    • instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do pomieszczeń, w których realizowane jest zadanie publiczne z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
    • informację o rozkładzie pomieszczeń w budynku, w którym jest realizowane zadanie publiczne, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
    • wstęp do budynku, gdzie realizowane jest zadanie publiczne, osobie korzystającej z psa asystującego,
    • osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób z miejsca, gdzie realizowane jest zadanie publiczne;
  2. w zakresie dostępności cyfrowej należy zapewnić, aby:
    • strona internetowa lub aplikacja mobilna stworzona na potrzeby realizacji zadania publicznego, a także treści wykorzystywane do realizacji lub promocji tego zadania zamieszczane na istniejącej stronie Oferenta i jego profilach społecznościowych, były dostępne cyfrowo, czyli spełniały zasady funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości przez spełnianie wymagań określonych w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 82 i 511). Oznacza to, że muszą być one zgodne ze Standardem WCAG 2.1, czyli Web Content Accessibility Guidelines, który zawiera zbiór zasad, jakimi powinni kierować się twórcy stron internetowych, aby przygotowane przez nich strony były maksymalnie dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami,
    • wszystkie treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane w Internecie, jak np. zdjęcia, pliki graficzne, filmy, plakaty, dokumenty rekrutacyjne, poradniki, webinary itp. były dostępne cyfrowo;
  3. w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej należy zapewnić:
    • obsługę, w ramach realizacji zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20), tj. w szczególności poczty elektronicznej, SMS, MMS, komunikatorów internetowych, strony internetowej lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
    • instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, w szczególności pętli indukcyjnej, systemu FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
    • podanie na stronie internetowej podmiotu informacji o realizacji zadania publicznego w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania i rozumienia,na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji z Oferentem w formie określonej w tym wniosku.

6. Jeśli ze względów np. technicznych lub prawnych Oferent nie może zapewnić osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności w zakresie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, Oferent musi zapewnić dostęp alternatywny. Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o zapewnieniu dostępności, dostęp alternatywny polega w szczególności na:

  1. zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym
  2. z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
  3. wprowadzenia takiej organizacji realizacji zadania przez Oferenta, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób. Zapewnienie dostępu alternatywnego może więc polegać np. na zmianie organizacyjnej (np. przeniesieniu wydarzenia do pomieszczenia na parterze, do którego nie prowadzą schody, lub zapewnianiu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby, np. przetłumaczenie dokumentu, pomoc w komunikacji).

7. Jeśli Oferent nie ma możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności cyfrowej, musi zapewnić dostęp alternatywny (zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych). Dostęp alternatywny polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, jeżeli Oferent udostępnia taką możliwość.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama