Codziennie dostarczamy ci aktualnych i sprawdzonych informacji o trzecim sektorze Twój portal prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor. Wesprzyj NGO.PL >
Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej z elementami profilaktyki uzależnień
IS.524.1.2023
OTWARTY KONKURS OFERT
Burmistrz Miasta Lubań ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację niżej wymienionego zadania publicznego
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r., poz. 1327 z późn. zm.).
-
Ustawa o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1634 z późn. zm.).
-
Uchwała Nr LXVI/383/2022 Rady Miasta Lubań z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy samorządu Gminy Miejskiej Lubań z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2023 rok.
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r., poz. 1327 z późn. zm.), które prowadzą działalność statutową związaną z realizacją zadań objętych konkursem.
I. Rodzaj zadania oraz wysokość planowanych środków publicznych przeznaczonych na wsparcie tego zadania dla mieszkańców Miasta Lubań:
Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej z elementami profilaktyki uzależnień – celem zadania jest prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej oraz działalności szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz uzależnieniom behawioralnym, w szczególności dla dzieci i młodzieży poprzez prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych.
Kwota planowana: 143.000,00 zł (słownie: sto czterdzieści trzy tysiące złotych 00/100). Dofinansowanie nie może przekraczać 80% całkowitych kosztów zadania.
Oferent zobowiązany jest do zapewnienia wkładu finansowego w wysokości min. 10% całkowitych kosztów zadania.
Termin realizacji zadania: od 01.04.2023 r. do 31.12.2023 r.
Nie przewiduje się wyceny wkładu rzeczowego wnoszonego do wymienionych zadań.
II. Zasady przyznawania dotacji:
-
Dotacje nie mogą być udzielane na:
-
dotowanie zadań, które są dofinansowywane z budżetu Miasta lub jego funduszy celowych na podstawie odrębnych przepisów,
-
pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,
-
budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
-
prowadzenie działalności gospodarczej,
-
pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji chyba, że jest to niezbędne do realizacji zadania,
-
udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
-
działalność polityczną i religijną,
-
koszty poniesione przed datą zawarcia umowy oraz po dacie zakończenia zadania,
-
kary umowne,
-
odsetki ustawowe i umowne,
-
nagrody pieniężne.
-
Ogólne zasady kwalifikowalności kosztów:
Koszty zostaną uznane za kwalifikowane, gdy:
-
związane są z realizowanym zadaniem i są niezbędne do jego realizacji,
-
zostały uwzględnione w kosztorysie zadania,
-
zostały skalkulowane racjonalnie na podstawie cen rynkowych,
-
zostały poniesione w uprawnionym okresie (termin realizacji zadania wynikający z zapisu w umowie),
-
poparte są właściwymi dowodami księgowymi (faktury, umowy oraz rachunki do umów).
-
Koszty kwalifikowane mogą zawierać koszty osobowe i bezosobowe (wynagrodzenia wraz z kosztami pracownika i pracodawcy) – koszty osobowe administracji i obsługi zadania tylko w części dotyczącej realizowanego zadania.
-
W wyniku rozpatrzenia zgłoszonych ofert Gmina Miejska Lubań może zlecić realizację zadania jednemu lub kilku wykonawcom.
-
Dotacja zostanie przekazana na konto podmiotu ubiegającego się o wsparcie zadania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (zwanej dalej ustawą), po podpisaniu stosownej umowy z wyłonionym w drodze konkursu Oferentem.
-
Poprzez udzieloną dotację Gmina Miejska Lubań będzie wspierać zadanie zlecone wykonawcy – w rozumieniu art. 5 ust. 4 pkt 2 i art. 11 ust.1 pkt 1 ustawy. Pozostałe koszty realizacji zadania będą finansowane z pozyskiwanych przez wykonawcę środków własnych i innych.
III. Warunki realizacji zadań:
-
Zadanie nie może być realizowane poza granicami kraju.
-
Zakres i warunki realizacji zadania publicznego określi umowa.
-
Dotacja nie może być wykorzystana na zobowiązania powstałe przed datą podpisania umowy na realizację zadania z Gminą Miejską Lubań.
-
Oferent jest zobowiązany do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego zgodnie z art. 18 ustawy.
-
Kontroli podlegają wszystkie dokumenty merytoryczne i finansowe, niezbędne do oceny zasadności wykorzystania środków publicznych i realizowania zadania zgodnie z umową dotacyjną.
-
W przypadku udzielenia dotacji niższej niż wnioskowana, Oferent jest zobowiązany do osiągnięcia celu określonego w ofercie lub może odstąpić od podpisania umowy. W przypadku odstąpienia od podpisania umowy, Oferent ma obowiązek pisemnie powiadomić Burmistrza Miasta Lubań w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu dotacji.
-
Oferent przystępujący do zawarcia umowy winien przedstawić:
-
zaktualizowaną szczegółową kalkulację przewidywanych kosztów oraz źródła finansowania (zgodnie ze wzorem oferty), jeśli przyznana kwota dotacji jest niższa od wnioskowanej,
-
zaktualizowany harmonogram zadania (jeśli ulegnie zmianie),
-
zaktualizowany opis działań (jeśli uzna, że z powodu niższej dotacji niż wnioskowana zrealizuje mniejszy zakres rzeczowy),
-
zaktualizowane rezultaty (jeśli zaszła ich zmiana),
-
oświadczenie oferenta o zgodności odpisu rejestru ze stanem prawnym i faktycznym w dniu podpisania umowy,
-
w przypadku oferty wspólnej umowę zawartą między organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy.
-
Ta sama oferta nie może być przedmiotem wniosku o dofinansowanie realizacji zadania publicznego:
-
z pominięciem otwartego konkursu ofert zgodnie z art. 19a ustawy,
-
zgodnie z art. 12 ustawy.
-
Wszelkie przychody uzyskane w wyniku realizacji zadania muszą być wydatkowane na to zadanie.
-
Dopuszcza się dokonywanie następujących zmian w zakresie wydatków po spełnieniu łączeni poniższych warunków:
-
przesuwanie wydatków pomiędzy jednostkowymi pozycjami kosztorysu w ramach każdego działania bez limitu,
-
przesuwanie wydatków pomiędzy poszczególnymi działaniami z zachowaniem limitu 20%, przesunięcia nie mogą powodować zlikwidowanie całego działania.
-
Zmiany nie spełniające powyższych warunków wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Gminy Miejskiej Lubań. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji kosztowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowaną kalkulację kosztów oferty. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
-
W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu i terminu jego realizacji. Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego. Zmiany wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody Gminy Miejskiej Lubań.
-
Wysokość środków finansowych innych niż dotacja oraz wartość wkładu osobowego może się zmienić o ile nie zmniejszy się wartość tych środków w stosunku do wydatkowanej kwoty dotacji.
-
Rozliczenie dotacji polega na zaakceptowaniu przez Zleceniodawcę założonych w ofercie rezultatów, działań oraz prawidłowości poniesionych kosztów.
-
Zleceniobiorca zobowiązany jest do zrealizowania minimum 80% każdego z założonych w ofercie rezultatów.
-
Nieosiągnięcie zakładanych rezultatów oraz niezrealizowanie wszystkich zaplanowanych do realizacji działań może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu środków. O zwrocie środków zadecyduje przeprowadzona analiza sprawozdania pod kątem:
-
czy nieosiągnięcie rezultatu/niezrealizowanie wszystkich działań jest z winy organizacji czy z przyczyn obiektywnych. Jeżeli miały miejsce przyczyny obiektywne – uzasadnione w sprawozdaniu lub wystąpiły ryzyka wskazane w ofercie, wówczas taka informacja może stanowić podstawę do akceptacji realizacji rezultatów w mniejszym zakresie. Dotyczy to w szczególności rozwijającej się sytuacji epidemiologicznej.
-
czy nieosiągnięcie rezultatu/niezrealizowanie wszystkich działań wpływa na koszty jednostkowe. Jeżeli tak, to proporcjonalnie zostanie obniżona należna kwota dotacji.
-
-
Zadanie powinno być realizowane z dbałością o równe traktowanie wszystkich uczestników w tym w szczególności o zapełnienie dostępności zadania dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022, poz. 2240). Informacja na ten temat powinna znaleźć się w p. VI. Inne informacje p. 3 Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII.
IV. Termin i miejsce składania ofert:
-
Oferty należy składać przez generator wniosków witkac.pl następnie wydrukowaną i podpisaną ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w terminie do dnia 3 marca 2023 roku na adres:
Urząd Miasta Lubań,
ul.7 Dywizji 14,
59-800 Lubań
pok. 9 (I piętro – Biuro Obsługi Interesanta);
w godzinach pracy Urzędu.
-
W przypadku przesłania oferty pocztą, decyduje data jej wpływu do Urzędu Miasta Lubań.
-
Nie będą przyjmowane oferty przesłane pocztą elektroniczną oraz jedynie przez generator witkac.pl.
-
Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
-
Oferent zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z wymogami określonymi w Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (poz. 2057) w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań w formie papierowej, w sposób umożliwiający dopięcie jej jako załącznika do umowy, a więc z wykluczeniem sposobów trwałego spinania dokumentów.
-
Oferta powinna być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie ze statutem lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy oraz pieczątka nagłówkowa oferenta.
-
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty (załączniki):
-
kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego (tj. zgodnego ze stanem faktycznym i prawnym niezależnie od tego, kiedy został wydany) lub wydruk odpisu KRS pobrany ze strony https://ems.ms.gov.pl, lub kopię dokumentu potwierdzającego status prawny Oferenta oraz nazwiska i funkcję osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w jego imieniu (np. wypis
z ewidencji klubów sportowych gdy zawiera w/w informacje lub wypis z ewidencji i statut lub inny dokument jeżeli wypis nie zawiera w/w informacji). Wyciąg musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym niezależnie od tego, kiedy został wydany, -
pełnomocnictwa i upoważnienia dla osób składających ofertę do reprezentowania podmiotu, jeżeli dane osoby nie są ujęte w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności podmiotu,
-
w przypadku rozpoczęcia procedury zmiany zarządu/władz/sposobu reprezentacji oferenta – uchwałę dot. zmian/wyboru nowo wybranych osób oraz kserokopię wniosku dot. zmian złożonego do KRS/właściwego rejestru,
-
w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji, podmiotów składających ofertę wspólną, niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów),
-
w przypadku oferty składanej przez oddział terenowy organizacji nie posiadającej osobowości prawnej – aktualne pełnomocnictwo zarządu głównego (lub innego organu wykonawczego) uprawniające do działania w jego imieniu,
-
aktualny statut,
-
w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach i wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, dekret powołujący proboszcza lub na inną funkcję, upoważniający do składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań,
-
oświadczenie o rzetelnym i terminowym rozliczeniu dotacji otrzymanych na realizację zadań publicznych w ostatnich 2 latach,
-
Program profilaktyczny, który będzie realizowany w trakcie zadania.
Program profilaktyczny powinien zawierać:
-
Nazwa programu.
-
Opis i główne cele programu.
-
Uzasadnienie realizacji programu (problemy, potrzeby realizacji działań profilaktycznych).
-
Planowanie zadania/przedsięwzięcia profilaktyczne.
-
Grupa docelowa/odbiorcy programu.
-
Metody realizacji programu (warsztaty/zajęcia w terenie/wykłady/ pogawędki/zajęcia sportowe, artystyczne, relaksacyjne, itp.).
-
Wskazanie osób, które będą odpowiedzialne za realizację programu, ich kompetencje.
-
Miejsce realizacji.
-
Uzasadnienie skąd potrzeba realizacji programu.
-
Wskaźniki osiągnięcia celu.
-
Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez oferenta.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert:
Opiniowania złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Lubań. W skład Komisji Konkursowej wchodzą przedstawiciele Burmistrza oraz osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, biorące udział w konkursie.
Wskazania osób do prac w Komisji Konkursowej, organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy mogą dokonać w terminie do dnia 24 lutego 2023 roku, w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Lubań. Zgłoszenia należy dokonać na wniosku dostępnym w Biurze Obsługi Interesanta, ul. 7 Dywizji 14, I piętro, pokój nr 9.
Komisja Konkursowa przy rozpatrywaniu ofert pracuje zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Osoby wchodzące w skład Komisji Konkursowej składają oświadczenia o bezstronności podczas pracy w Komisji.
Wybór ofert nastąpi w terminie: do dnia 31 marca 2023 r.
Rozpatrywane będą tylko oferty kompletne i złożone w określonym w ogłoszeniu terminie. Oferty nie spełniające wymagań formalnych podlegają odrzuceniu.
Informacja o wynikach konkursu zostanie zamieszczona niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Lubań www.luban.pl.
Wymogi formalne składanych ofert obejmują następujące elementy:
-
Złożenie oferty w podanym terminie.
-
Złożenie oferty przez uprawniony podmiot.
-
Złożenie oferty na obowiązującym wzorze, podpisanej przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie ze statutem lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji, wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy oraz pieczątka nagłówkowa oferenta.
-
Zgodność oferty z zapisami ogłoszenia.
-
Złożenie wszystkich wymaganych załączników opatrzonych datą, pieczęcią oraz podpisem osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu.
-
Zachowanie właściwego udziału wnioskowanego dofinansowania w stosunku do całkowitych kosztów zadania.
Oferty spełniające wymogi formalne oceniane będą przez Komisję Konkursową pod względem merytorycznym. Przy ocenie będą brane pod uwagę następujące kryteria:
Kryteria |
Ocena |
Możliwość realizacji zadania publicznego, w tym:
|
0 – 15 pkt. 0-5 pkt.
0-2 pkt. 0-3 pkt. 0-5 pkt. |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania w stosunku do zakresu rzeczowego zadania:
|
0 – 10 pkt.
0 - 7 pkt.
0 – 3 pkt. |
Wysokość finansowego wkładu własnego oraz środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania. |
0 - 10 pkt. następująco: 5% - 1 pkt. 6% - 10 % - 2 pkt. 11% - 20% - 3 pkt. 21% - 30% - 4 pkt. 31% - 40% - 5 pkt. 41% - 50% - 6 pkt. do 70% - 8 pkt. pow. 70% - 10 pkt. |
Potencjał organizacyjny:
|
0-8 pkt. 0 – 3 pkt.
0-2 pkt. 0-3 pkt. |
Rozliczenie otrzymanych dotacji:
|
0-4 pkt. 0 pkt. 1 pkt. 1-4 pkt. |
Działania na rzecz profilaktyki uzależnień |
0-10 pkt. |
SUMA |
57 pkt. |
Oferty zostaną odrzucone jeżeli uzyskają łącznie ocenę poniżej 30 punktów.
VI. Dodatkowe uwagi i zastrzeżenia zamawiającego:
Organizacja, zgodnie z art. 16 ust. 5 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, zobowiązana jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy.
Komisja Konkursowa zastrzega sobie możliwość wystąpienia do oferenta o dodatkowe informacje mogące mieć istotne znaczenie dla oceny oferty.
W sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
Gmina Miejska Lubań zastrzega sobie prawo do:
-
Odwołania konkursu bez podania przyczyny.
-
Zmiany wysokości środków publicznych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu.
-
Przełożenia terminu rozstrzygnięcia konkursu.
VII. Informacja o zrealizowanych w 2022 r. i w 2023 r. zadaniach publicznych tego samego rodzaju z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym: 2022 rok: 165.000,00 zł, 2023 rok: 45.000,00 zł.
Burmistrz Miasta Lubań
Arkadiusz Słowiński
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl