Jak stworzyć budżet projektu? Dowiedz się podczas webinaru eduNGO. Dołącz >
Profilaktyczne działania na Młynowie i Mirowie w ramach Lokalnego Systemu Wsparcia
4. Opis zadania:
Adresaci:
Dzieci i młodzież:
A - w wieku 0-6 lat
B - w wieku 6-14 lat
oraz ich rodzice lub opiekunowie zamieszkali na terenie Dzielnicy Wola m.st. Warszawy ze szczególnym uwzględnieniem mikroobszarów wokół:
A - przedszkoli nr 37, 47, 116, 133, 134, 172 i 237
B - szkół podstawowych nr 166 i nr 221
oraz kadra tych placówek.
Warunki przygotowania i realizacji zadania:
- Działaniami mają być objęte dzieci i młodzież:
A - w wieku 0-6 lat i/lub
B – w wieku 6-14 lat
oraz ich rodziny na mikroobszarze wokół:
A - przedszkoli nr 37, 47, 116, 133, 134, 172 i 237
B - szkół podstawowych nr 166 i nr 221.
Dopuszczalne jest złożenie oferty na jedną część zadania (A lub B) lub obie części łącznie. - Realizacja działań musi być poprzedzona diagnozą i analizą potrzeb uczestników.
- Preferowane będą oferty obejmujące wsparciem wszystkie przedszkola i/lub wszystkie szkoły wymienione w pkt.1.
- Preferowane będą oferty złożone przez partnerstwa (co najmniej 2 organizacje) wspierane przez instytucje publiczne (Ośrodek Pomocy Społecznej, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, przedszkola, szkoły itp.)
- Oferenci mają obowiązek zawrzeć w ofercie informację określającą zakres współpracy:
a/ między Partnerami oraz
b/ obligatoryjnie - ze szkołami i/lub przedszkolami.
Preferowane będą oferty zawierające pisemną deklarację współpracy podpisaną przez dyrektora przedszkola lub szkoły. - W przypadku realizacji oferty wspólnej należy przedstawić spójny model zarządzania projektem.
- W przypadku oferty wspólnej strukturę zarządczą konsorcjum będzie stanowić koordynator konsorcjum oraz koordynatorzy z poszczególnych organizacji wchodzących w skład konsorcjum. Zadaniem koordynatorów będzie dbanie o ścisłą współpracę całego konsorcjum ze szkołami/przedszkolami, OPS i innymi podmiotami.
- W ofercie należy przedstawić szczegółowy plan rekrutacji uczestników zadania.
- Realizator zadania będzie odpowiadać za rekrutację uczestników prowadzoną w porozumieniu z przedszkolami, szkołami, OPS, placówkami wsparcia dziennego i innymi podmiotami.
- W ofercie należy podać planowaną ogólną liczbę uczestników programu (liczonych raz) oraz liczbę uczestników poszczególnych działań/zajęć.
- Realizator będzie stale monitorować wskaźniki/rezultaty zadania, a w przypadku uruchomienia „Bazy monitorującej” – monitorowanie nastąpi poprzez wprowadzanie danych do tej aplikacji.
- Realizator zadania w pracy z dziećmi i młodzieżą będzie korzystać z oferty edukacyjnej m.st. Warszawy; będzie też korzystać z lokalnych zasobów (placówki wsparcia dziennego, poradnie psychologiczne, domy kultury, inne).
- Realizator min. raz na kwartał zorganizuje spotkanie dla wszystkich partnerów oraz podmiotów współpracujących, podczas którego omówi stan realizacji projektu, w tym napotkane trudności, plany itp.
- Realizator do prowadzenia wszystkich zajęć zapewni kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje (potwierdzone dyplomami/certyfikatami) i doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Kompetencje kadry będą podlegały kontroli.
- Realizator zapewni potrzebne materiały/sprzęt dla uczestników programu.
- Realizator będzie odpowiadać za bezpieczeństwo uczestników programu.
- Wymagana dokumentacja bieżącej pracy podczas prowadzenia programu:
- listy obecności na poszczególnych zajęciach;
- harmonogramy poszczególnych form zajęć;
- zgody rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w programie;
- zgody uczestników programu na przetwarzanie ich danych osobowych;
- oraz inne dokumenty niezbędne do potwierdzenia wykonania zadania.
- Kosztorys zadania musi być czytelny, w jednej pozycji kosztorysu powinien zwierać się jeden rodzaj kosztów.
- Realizator, przed dopuszczeniem każdej osoby do realizacji działań w ramach zleconego zadania publicznego w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, zgodnie z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, zweryfikuje osoby biorące udział w wykonywaniu ww. czynności pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (zwanego dalej Rejestrem). Przy wykonywaniu zadania publicznego w ww. zakresie nie mogą brać udziału osoby, które widnieją w Rejestrze lub nie zostały poddane weryfikacji pod kątem figurowania w Rejestrze lub co do których Oferent powziął informację, że w stosunku do nich prowadzone są postępowania karne, o których mowa w art. 2 ww. ustawy.
- W przypadku otrzymania dotacji oferent jest zobowiązany realizować zadanie zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi sytuacji epidemicznej.
Zadanie może być realizowane poprzez prowadzenie działań:
A - dla dzieci w wieku 0-6 lat i/lub
B - dla dzieci i młodzieży w wieku 6-14 lat
oraz ich rodziców/opiekunów.
- Działania dla dzieci w wieku 0-6 lat i ich rodziców/opiekunów.
Adresaci:
Dzieci w wieku 0-6 lat oraz ich rodzice lub opiekunowie z terenu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy ze szczególnym uwzględnieniem mikroobszaru wokół przedszkoli nr 37, 47, 116, 133, 134, 172 i 237 oraz kadra tych placówek.
Cele szczegółowe:
- zwiększenie kompetencji społecznych, emocjonalnych i opiekuńczo-wychowawczych rodziców dzieci w wieku 0-6 lat;
- zwiększenie poziomu wiedzy rodziców na temat opieki i wychowania dziecka;
- zwiększanie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku 0-6 lat od wczesnego etapu poprzez zajęcia dostosowane do ich wieku i umiejętności poznawczych;
- zwiększenie dostępu dzieci w wieku 0-6 lat do zajęć edukacyjnych, ogólnorozwojowych i specjalistycznych;
- integracja rodzin, wspomaganie budowania więzi rodzinnych, rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu wolnego rodziców i opiekunów z dziećmi w wieku 0-6 lat;
- wzmacnianie sprawczości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi u nauczycieli, wychowawców i innej kadry pedagogicznej i pomocniczej w przedszkolach
- wzmacnianie współpracy pomiędzy instytucjami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, które realizują działania profilaktyczne i pomocowe na rzecz: dzieci, młodzieży i ich rodzin na terenie Dzielnicy Wola m.st. Warszawy.
Preferowane formy działań:
- zajęcia edukacyjne, ogólnorozwojowe i specjalistyczne dla dzieci,
- szkolenia i warsztaty dla rodziców i opiekunów pozwalające na zdobycie umiejętności potrzebnych do pełnienia ról w rodzinie i w życiu społecznym,
- indywidualna, rodzinna i grupowa pomoc psychologiczna, pedagogiczna i wychowawcza dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 0-6 lat,
- wsparcie specjalistyczne m.in. mediatora, logopedy, psychologa, terapeuty,
- aktywizacja rodziców małych dzieci do podejmowania działań na rzecz społeczności lokalnej i innych rodziców,
- wydarzenia integracyjne i adaptacyjne dla dzieci i ich rodziców/opiekunów/rodzin,
- superwizje dla profesjonalistów i realizatorów zadania,
- szkolenia, wykłady i warsztaty dla kadry i/lub rodziców/opiekunów - preferowane będą zajęcia prowadzone na podstawie programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Instytut Psychiatrii i Neurologii (bank rekomendowanych programów znajduje się na stronie internetowej https://www.programyrekomendowane.pl).
B. Działania dla dzieci w wieku 6-14 lat i ich rodziców/opiekunów.
Adresaci:
Dzieci i młodzież w wieku 6-14 lat oraz ich rodzice lub opiekunowie z terenu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy ze szczególnym uwzględnieniem mikroobszaru wokół szkół podstawowych nr 166 i 221 oraz kadra tych placówek.
Cele szczegółowe:
- Zwiększanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży, poprzez działania, które polepszą ich wyniki w nauce i frekwencję na lekcjach.
- Zwiększenie dostępu dzieci i młodzieży do zajęć edukacyjnych, ogólnorozwojowych i specjalistycznych.
- Wzmocnienie czynników chroniących i przeciwdziałanie czynnikom ryzyka mającym wpływ na rozwój psychofizyczny i emocjonalny dzieci i młodzieży.
- Zwiększenie wiedzy rodziców/opiekunów w zakresie potrzeb psychospołecznych ich dzieci oraz konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi.
- Wzmacnianie sprawczości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi u nauczycieli, wychowawców i innej kadry pedagogicznej i pomocniczej, która pracuje z dziećmi i młodzieżą m.in. w placówkach oświatowych.
- Rozwijanie współpracy pomiędzy instytucjami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, które realizują działania profilaktyczne i pomocowe na rzecz: dzieci, młodzieży i ich rodzin na terenie Dzielnicy Wola m.st. Warszawy.
Preferowane formy działań:
- zajęcia socjoterapeutyczne,
- specjalistyczne konsultacje indywidualne (np. psychologiczne, logopedyczne itp.),
- reedukacja,
- korepetycje dla dzieci i młodzieży,
- zajęcia zwiększające umiejętności społeczne dzieci i młodzieży,
- treningi i zajęcia grupowe i/lub warsztatowe,
- spotkania/seminaria edukacyjno-informacyjne,
- superwizje dla profesjonalistów i realizatorów zadania,
- szkolenia, wykłady i warsztaty dla kadry i/lub rodziców/opiekunów - preferowane będą zajęcia prowadzone na podstawie programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Instytut Psychiatrii i Neurologii (bank rekomendowanych programów znajduje się na stronie internetowej https://www.programyrekomendowane.pl).
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl