Instrukcja, terminy – wszystkie niezbędne informacje do złożenia sprawozdania Poradnik o sprawozdaniu finansowym za rok 2022. Sprawdź
Prowadzenie klubów weekendowych w okresie trwałości projektu „Warszawski Zintegrowany System Leczenia i Wspierania Środowiskowego Osób...
Zadanie publiczne realizowane jest w formie trwałości rezultatów projektu „Warszawski Zintegrowany System Leczenia i Wspierania Środowiskowego Osób z Zaburzeniami Psychicznymi – testowanie i wdrażanie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, na rzecz osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z pozostałymi zaburzeniami psychicznymi, mieszkańców m.st. Warszawy. Zadanie publiczne wpisuje się w „Warszawski Program Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami do 2027 r. Działania objęte zadaniem konkursowym:
- prowadzenie klubu na terenie Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy: prowadzenie grupowych zajęć klubowych na terenie Dzielnicy Targówek przez 2 dni w tygodniu tj.
w weekendy (sobota-niedziela) przez śr. 8 godzin dziennie, tj. śr. 64 godziny w miesiącu, dla 25 osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, z niepełnosprawnością intelektualną, z pozostałymi zaburzeniami psychicznymi. Łączna liczba godzin zajęć w latach 2023-2024 wyniesie średnio 1 616 godz., nie mniej niż 1300 godz. - prowadzenie klubu na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st Warszawy: prowadzenie grupowych zajęć klubowych na terenie Dzielnicy Praga-Północ przez 2 dni w tygodniu tj. w weekendy (sobota-niedziela) przez 8 godz. dziennie, tj. śr. 64 godziny w miesiącu, dla 25 osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, z niepełnosprawnością intelektualną, z pozostałymi zaburzeniami psychicznymi. Łączna liczba godzin zajęćw latach 2023-2024 wyniesie średnio 1 616 godz., nie mniej niż 1300 godz.
Oferent zobowiązany jest do prowadzenia minimum trzech z czterech poniżej wymienionych rodzajów działań:
a) mających na celu nabywanie, rozwijanie lub podtrzymywanie samodzielności,
b) mających na celu umożliwienie i podtrzymywanie kontaktów społecznych,
c) mających na celu udział w różnego rodzaju aktywnościach (np. kulturalnych,
terapeutycznych, sportowych, turystycznych),
d) innych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczestników.
Oferent zobowiązany jest zawrzeć w ofercie (w pkt. III.3 oferty „ Syntetyczny opis zadania”), projekt zasad działalności klubu zawierający co najmniej:
a) cele działania klubu,
b) określenie grupy osób uprawnionych do korzystania z klubu,
c) zasady przyjmowania do klubu
d) informacje o konsekwencjach nie stosowania się do zasad klubu,
e) prawa i obowiązki uczestników klubu.
Oferent zobowiązany jest zawrzeć w ofercie (w pkt. III.3 oferty), projekt programu działalności
klubu zawierający co najmniej:
- formy działań i aktywności realizowanych wobec uczestników klubu i przyporządkowanie ich do rodzajów działań
- częstotliwość zajęć;
- ramowy, miesięczny i roczny plan zajęć.
-
Po podpisaniu umowy na realizację zadania publicznego, oferent zobowiązany będzie do stworzenia programu działalności klubu na każdy rok trwania umowy i comiesięcznego
udostępniania uczestnikom planu zajęć na kolejny miesiąc.
Miesięczny plan zajęć działalności musi zostać przekazany do Biura Pomocy i Projektów
Społecznych do 1-go dnia miesiąca realizacji działań. Roczny Program działalności musi zostać przekazany do Biura Pomocy i Projektów Społecznych wraz ze sprawozdaniem częściowym za poprzedni rok.
Po podpisaniu umowy na realizację zadania publicznego, oferent zobowiązany będzie do stworzenia zasad działalności klubu na podstawie projektu regulaminu, zapoznania z nim wszystkich uczestników oraz przestrzegania jego zapisów.
Oferent zobowiązany jest do przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej realizowanego zadania. Oferent powinien zawrzeć w ofercie (w pkt. III.3 oferty), koncept ewaluacji proponowanego zadania. Ewaluacja obejmować będzie okres co najmniej 12 miesięcy realizacji zadania, tak żeby uwzględniać w miarę możliwości pełny okres realizacji rocznego planu działania klubu. W raporcie z ewaluacji należy ująć ocenę realizacji wsparcia oferowanego mieszkańcom oraz określenie barier i szans ewentualnych zmian dotyczących oferowanego wsparcia.
W raporcie należy ująć rekomendacje dotyczące podnoszenia jakości wsparcia oferowanego mieszkańcom oraz rekomendacje zmian dotyczące warunków organizacji i realizacji zadania.
Raport z ewaluacji należy przesłać do BPiPS w terminie do 30.04.2024 r.
Organizacja prowadząca klub zobowiązana jest:
- przekazywać informację o wolnych miejscach w klubie do Biura Pomocy i Projektów
Społecznych oraz do punktu informacyjnego wskazanego przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych raz na kwartał; - przekazywać raz na kwartał informacje o liczbie, rodzaju i stopniu niepełnosprawności oraz dzielnicy zamieszkania osób uczestniczących w klubie i oczekujących na miejsce;
- uczestniczyć w kwartalnych spotkaniach dot. realizacji działań z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych.
-
W ofercie należy zaplanować realizację zadania w formie zdalnej lub hybrydowej na wypadek, gdy sytuacja epidemiczna uniemożliwi realizację w formie stacjonarnej.
Uwagi:
Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne nie mogą przekroczyć 40% wartości zadania. Za „Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne” uważa się wszystkie koszty, które nie odnoszą się do bezpośrednich działań wobec uczestników klubu. Przykładowe koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne – czynsz, media, obsługa kadrowa, obsługa księgowa, sprzątanie, materiały biurowe związane z obsługiwaniem zadania.
W latach 2023-2024 uzyskane dofinansowanie może być przeznaczone na zakup sprzętu
i materiałów do realizacji zadania merytorycznego oraz na zakup sprzętu i materiałów w zakresie drobnych napraw lokalu i jego doposażenia oraz dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. W 2024 r. uzyskane dofinasowanie może być przeznczone wyłącznie na zakup sprzętu i materiałów do realizacji zadania merytorycznego oraz na zakup sprzętu
i materiałów w zakresie drobnych napraw lokalu i jego doposażenia. Wysokość środków na te wydatki wynosi maksymalnie 10 000 zł rocznie.
Maksymalna wysokość wydatków w ramach dotacji na udział w wydarzeniach rekreacyjno-kulturalnych wynosi śr. 500 zł/rok/uczestnika zadania.
Dopuszczalne jest pokrycie w ramach dotacji wyjść do kawiarni/restauracji/pizzerii w wysokości
śr. 150 zł/rok/uczestnika zadania.
Organizacja w sprawozdaniu rocznym wskaże z jakich dzielnic m.st. Warszawy byli uczestnicy klubów weekendowych.W ramach realizacji zadania wyłoniony Oferent w przypadku współpracy z wolontariuszami podczas realizacji zadania obowiązany jest do:
- stosowania standardów współpracy z wolontariuszami, o których mowa w projekcie „Ochotnicy warszawscy” (dostępnym na stronie www.ochotnicy.waw.pl) oraz w ofercie wykazać jak będą stosowane;
- umieszczenia oferty/informacji o rekrutacji wolontariuszy na portalu „Ochotnicy warszawscy” (w przypadku prowadzenia rekrutacji podczas realizacji zadania);
- oferty powinny określać w jaki sposób stosowane będą standardy współpracy z wolontariuszami (w przypadku współpracy z wolontariuszami podczas realizacji zadania).
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl