Piszesz wniosek o dotację, mały grant do urzędu miasta, gminy? Jak wypełnić formularz wniosku? Zamów poradnik ngo.pl
Prowadzenie dziennego domu pomocy dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych
Cel zadania: zapewnienie wsparcia osobom w dziennym domu pomocy, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych.
Termin realizacji zadania: od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania 2 w 2023 r. – do 1.353.744,00 zł.
Przewidywana wysokość środków finansowych w 2023 r. na realizację zadania może ulec zmianie w wyniku ustalenia w budżecie Miasta Łodzi innej kwoty przeznaczonej na powyższe zadanie.
Dopuszczalny rezultat zadania: poprawa jakości życia osób korzystających z dziennego domu pomocy poprzez usprawnienie ich funkcjonowania w życiu codziennym.
Kwota wnioskowanej dotacji dla jednej oferty nie może stanowić 100% całkowitego kosztu realizacji zadania, przy czym wkład własny oferenta nie może być mniejszy niż 0,01% całkowitego kosztu realizacji zadania ujętego w ofercie.
Szczegółowy opis zadania:
Dzienny dom pomocy powinien zapewnić pobyt dzienny, opiekę i wyżywienie wskazanym powyżej osobom, a także prowadzić, w zależności od potrzeb adresatów zadania, zajęcia indywidualne lub grupowe polegające na nauce, rozwijaniu lub podtrzymywaniu umiejętności w zakresie czynności dnia codziennego i funkcjonowania w życiu społecznym, poprzez prowadzenie np.:
- zajęć edukacyjnych, kulturalno-oświatowych;
- treningów umiejętności samoobsługi, zaradności życiowej i funkcjonowania w codziennym życiu oraz umiejętności spędzania czasu wolnego;
- treningów umiejętności społecznych i interpersonalnych.
Przewidziana liczb miejsc, jakimi ma dysponować placówka w okresie realizacji zadania wynosi 55 miejsc, w tym 35 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami oraz 20 miejsc dla osób starszych.
Oferent w ramach realizacji zadania może zaplanować 1-miesięczną przerwę w okresie wakacyjnym uwzględniając ją w harmonogramie realizacji zadania oraz zadeklarować możliwy inny sposób opieki nad podopiecznymi Domu w trakcie przerwy wakacyjnej tj. korzystanie z Domu Dziennego Pobytu dla Osób Niepełnosprawnych przy ul. Rojnej 18a. Oferent ma obowiązek dokonać ustaleń we wskazanym zakresie i doprecyzować również te kwestie w regulaminie organizacyjnym.
Dzienny dom pomocy powinien funkcjonować przez cały rok, we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-17.00.
Dopuszcza się możliwość zamknięcia domu na okres łącznie nie dłuższy niż 15 dni roboczych w roku kalendarzowym. Termin zamknięcia domu ustala się po uprzednim zasięgnięciu opinii uczestników lub ich opiekunów. Zamknięcie domu może nastąpić po uprzednim poinformowaniu Zleceniodawcy, z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
Decyzje o skierowaniu osoby do korzystania z dziennego domu pomocy będą wydawane na czas określony, przez upoważnionych przez Prezydenta Miasta Łodzi pracowników właściwego miejscowo Wydziału Pracy Środowiskowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi, uwzględniając zakres świadczonego wsparcia oraz wysokość odpłatności osoby korzystającej ze wsparcia w dziennym domu pomocy.
W przypadku zlecenia zadania, wskazanie osób będących klientami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi wymaga zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie są zobowiązane realizować zadanie zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, oraz zgodnie z obowiązującymi zasadami ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia, przyjętymi uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi.
Miasto Łódź zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian zasad kierowania oraz odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia w przypadku wprowadzenia zmian w aktach prawnych.
Oferent zobowiązany jest do przygotowania projektu regulaminu organizacyjnego oraz przedłożenia go do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi w terminie 7 dni od dnia opublikowania wyników otwartego konkursu ofert.
Regulamin powinny zawierać w szczególności: ogólną organizację ośrodka wsparcia, zasady pobytu w ośrodku, zasady ponoszenia i pobierania odpłatności od osób z niego korzystających, prawa i obowiązki podopiecznych (w tym m.in. zakaz spożywania alkoholu i środków odurzających, zasady korzystania z domu i skutki nieprzestrzegania regulaminu).
Dopuszcza się możliwość złożenia przez oferenta oferty na prowadzenie więcej niż jednej placówki z zastrzeżeniem konieczności ujęcia w sekcji V oferty „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” podziału kosztów ze wskazaniem lokalizacji konkretnej placówki.
Zakłada się prowadzenie dziennego domu pomocy dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych, przy ul. Ćwiklińskiej 5a w Łodzi. Nieruchomość stanowi własność Miasta Łodzi, oznaczoną w obrębie W-20, jako działka nr 7/25, uregulowaną w księdze wieczystej nr LD1M/00065479/5 o łącznej powierzchni 3 199 m2.
Szczegółowa charakterystyka nieruchomości przy ul. Ćwiklińskiej 5a w Łodzi:
Lokal o powierzchni 1059,85 m2 składa się z niżej wymienionych pomieszczeń:
piwnica: 67,70 m2:
Lp. |
Podział pomieszczeń |
Powierzchnia (m2) |
1 |
Węzeł cieplny |
44,50 |
2 |
Przyłącze wody |
8,10 |
3 |
Komunikacja |
2,30 |
4 |
Klatka schodowa |
12,80 |
parter: 506,00m2:
Lp. |
Podział pomieszczeń |
Powierzchnia (m2) |
1 |
Wiatrołap |
6,90 |
2 |
Hol wejściowy |
67,10 |
3 |
Komunikacja |
28,35 |
4 |
Szatnia/ pomieszczenie gospodarcze |
8,35 |
5 |
Rehabilitacja |
17,90 |
6 |
Łazienka/WC |
11,50 |
7 |
WC |
5,15 |
8 |
Pomieszczenie gospodarcze |
2,70 |
9 |
Biuro |
7,95 |
10 |
Biuro |
10,50 |
11 |
Rehabilitacja |
54,50 |
12 |
Sala zajęć |
50,50 |
13 |
Klatka schodowa |
11,20 |
14 |
Wydawanie posiłków |
14,30 |
15 |
Schowek |
2,95 |
16 |
Biuro |
8,30 |
17 |
Szatnia/ pomieszczenie gospodarcze |
6,60 |
18 |
Sala zajęć |
49,50 |
19 |
Sala zajęć |
17,95 |
20 |
Komunikacja |
10,15 |
21 |
Sala zajęć |
50,60 |
22 |
Łazienka/ WC |
12,30 |
23 |
Łazienka/ WC |
4,40 |
24 |
Obieralnia żywności |
9,20 |
25 |
Pomieszczenie gospodarcze |
3,20 |
26 |
Pomieszczenie gospodarcze |
5,15 |
27 |
Magazyn żywności |
8,90 |
28 |
Pomieszczenie gospodarcze |
2,55 |
29 |
Pomieszczenie gospodarcze |
3,40 |
30 |
Klatka schodowa |
13,95 |
piętro: 486,15m2:
Lp. |
Podział pomieszczeń |
Powierzchnia (m2) |
1 |
Klatka schodowa |
15,75 |
2 |
Komunikacja |
40,05 |
3 |
Biuro |
9,75 |
4 |
Biuro |
11,80 |
5 |
Pokój pielęgniarki |
10,40 |
6 |
Pralnia |
24,50 |
7 |
WC |
4,35 |
8 |
Suszarnia |
28,40 |
9 |
Pomieszczenie gospodarcze |
3,00 |
10 |
Magazyn podręczny |
8,95 |
11 |
Wentylatornia |
15,50 |
12 |
Klatka schodowa |
16,20 |
13 |
Natrysk |
3,10 |
14 |
WC |
2,65 |
15 |
Szatnia |
19,15 |
16 |
Magazyn podręczny |
9,50 |
17 |
Magazyn podręczny |
3,10 |
18 |
Komunikacja |
17,20 |
19 |
Magazyn podręczny |
12,40 |
20 |
Kuchnia |
24,60 |
21 |
WC |
2,75 |
22 |
Wydawanie posiłków/ zmywalnia |
14,20 |
23 |
Jadalnia |
58,70 |
24 |
Jadalnia |
45,75 |
25 |
Balkon/ loggia |
23,00 |
26 |
Pomieszczenie gospodarcze |
2,05 |
27 |
WC |
4,80 |
28 |
Łazienka/ WC |
11,10 |
29 |
Komunikacja |
17,50 |
30 |
Sala zajęć |
17,20 |
31 |
Pomieszczenie socjalne |
8,75 |
Wyżej wymieniony lokal będzie można obejrzeć po telefonicznych ustaleniach z Wydziałem Gospodarczo-Technicznym w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi tel. 42 685-43-48.
Dotychczasowe wyposażenie placówki oraz środki trwałe, obecnie stanowiące część majątku MOPS (bez woli zbywania majątku przez Miasto Łódź/ MOPS), zostaną użyczone Zleceniobiorcy nieodpłatnie w drodze umowy użyczenia na czas określony (ramowy wzór umowy użyczenia wyposażenia stanowi załącznik Nr 1 do ogłoszenia).
W nieruchomości przy ul. Ćwiklińskiej 5a, MOPS ma ustanowiony trwały zarząd. Użyczenie nieruchomości przez Zleceniobiorcę nie wpłynie na wygaśniecie trwałego zarządu. Nieruchomość zostanie użyczona Zleceniobiorcy w drodze umowy użyczenia (ramowy wzór umowy użyczenia nieruchomości stanowi załącznik Nr 2 do ogłoszenia). Zleceniobiorca poniesie koszty związane z trwałym zarządem w wysokości 5 943,00 zł rocznie.
Docelowo planuje się dokonanie zmian w zakresie dysponowania nieruchomością przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi (wygaśnięcie trwałego zarządu). Zastrzega się tym samym, w trakcie realizacji zadania, prawo do dokonania zmiany w zakresie użytkowania nieruchomości przez Zleceniobiorcę – zmiana formy na umowę użyczenia nieruchomości zawartą bezpośrednio przez odpowiednią komórkę organizacyjną Urzędu Miasta Łodzi.
Pracownicy placówki:
Podmiot wyłoniony w drodze konkursu, po zawarciu umowy, dokona przejęcia na podstawie art. 23¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, 1700 i 2140), pracowników Dziennego Domu Pobytu dla Osób Niepełnosprawnych i zachowa ciągłość zatrudnienia względem dotychczasowych pracowników, którzy wyrażą zamiar kontynuowania stosunku pracy, przez cały okres realizacji zadania.
Oferent z mocy prawa staje się stroną dotychczasowych stosunków pracy. Prawa i obowiązki wynikające ze stosunku pracy pracowników Domu przechodzą na oferenta, tj. nowego pracodawcę, z zachowaniem przepisów Kodeksu pracy.
Wykaz stanowisk i liczba pracowników zatrudnionych w placówce wraz z wymiarem i rodzajem umów zostanie udostępniona na prośbę oferenta po ogłoszeniu otwartego konkursu ofert po uprzednim kontakcie telefonicznym z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Łodzi tel. 42 685-43-42.
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa): 55 osób, w tym 35 osób z niepełnosprawnościami i 20 osób starszych.
Zakładane rezultaty zadania publicznego: poprawa jakości życia osób korzystających z dziennego domu pomocy poprzez usprawnienie ich funkcjonowania w życiu codziennym.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl