Piszesz wniosek o dotację, mały grant do urzędu miasta, gminy? Jak wypełnić formularz wniosku? Zamów poradnik ngo.pl
Prowadzenie zintegrowanych działań skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat oraz ich rodzin...
Zadanie publiczne realizowane poprzez prowadzenie zintegrowanych i kompleksowych działań skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat w ramach Lokalnego Systemu Wsparcia mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w Strategii #Warszawa2030 cel operacyjny 2.3. Korzystamy z usług blisko domu. Standard Lokalnego Systemu Wsparcia opisany jest w Programie Profilaktyki I Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Założeniem konkursu jest poszerzenie dotychczasowej oferty adresowanej do dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat i ich rodzin o zajęcia edukacyjne, profilaktyczne opiekuńczo-wychowawcze korekcyjne, specjalistyczne, socjalne i inne. Efektem działań ma być m.in. polepszanie wyników nauczania, podniesienie frekwencji w szkole, nabywanie kompetencji społecznych. Ma to być osiągnięte poprzez organizację nowych działań, które poprzez zintegrowanie z dotychczasową ofertą, pozwolą na osiągnięcie ww. efektów.
Konieczne jest, aby działania realizowane w projekcie były planowane z uwzględnieniem zasobów (instytucji), które już działają na obszarze, gdzie projekt ma być realizowany. Niezbędnym elementem działań w ramach lokalnego systemu wsparcia powinny być funkcjonujące już wcześniej Placówki Wsparcia Dziennego lub np.: streetworking.
Dzieci i młodzież w wieku 6-18 lat i ich rodziny, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru określonego do ogłoszenia:
- zagrożona wykluczeniem społecznym,
- zamieszkująca lub przebywająca na ww. obszarze,
- pozostająca poza instytucjonalnym systemem wsparcia,
- rodzice lub opiekunowie prawni.
Co najmniejodbiorców programu będą stanowić dzieci i młodzież wskazane przez szkoły podstawowe wymienione w do ogłoszenia.
Formy:
Cele powinny być osiągane przez zaplanowanie kompleksowych działań m.in.: edukacyjnych (przede wszystkim pozaszkolnych), profilaktycznych, opiekuńczo-wychowawczych, korekcyjnych, specjalistycznych, socjalnych lub innych nowatorskich działań, przy wsparciu działań z zakresu pedagogiki ulicy. Dodatkowym elementem powinny być działania o charakterze społeczno-kulturalnym.
Oczekiwania w ramach realizacji zadania:
- Objęcie działaniami dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat i ich rodzin zamieszkujących dzielnicę Wawer na mikroobszarze wskazanym w załączniku nr 5 do ogłoszenia, np. wokół szkoły, w określonym obszarze ulic (w ofercie należy określić obszar prowadzonych oddziaływań).
- Co najmniej 50 % odbiorców programu będą stanowiły dzieci i młodzież ze szkół podstawowych wymienionych w załączniku nr 4 do ogłoszenia (w ofercie należy wskazać szkoły, z których będą rekrutowane dzieci i młodzież oraz procentowo określić grupę docelową).
- Praca z dziećmi i młodzieżą metodą streetworkingu, pedagogiki podwórkowej (w tym wyłanianie lokalnych liderów).
- Po otrzymaniu informacji o dofinansowaniu zadania zleceniobiorcy będą zobowiązani do podpisania w ciągu dwóch miesięcy trójstronnych umów ze szkołami, które zostały włączone do realizacji zadania, oraz z Urzędem Dzielnicy Wawer, na terenie której będzie realizowane działanie. Ramowy wzór ww. umowy stanowi załącznik nr 6 do ogłoszenia.
- Określenie w ofercie ogólnej liczby uczestników programu oraz liczby uczestników poszczególnych działań/zajęć.
- Określenie w ofercie liczby uczestników w podziale na: objętych wsparciem incydentalnym (poniżej 20h/semestr lub 40h/rok), regularnym (20-150h/semestr lub 40-300h/rok) i intensywnym (powyżej150h/semestr lub powyżej 300h/rok).
- Przedstawienie w ofercie zasad rekrutacji do programu, uwzględniających objęcie wsparciem uczniów wytypowanych przez szkoły partnerskie. Rekrutacja powinna odbyć się w porozumieniu z OPS, placówkami oświatowymi oraz pomocowymi.
- Diagnoza potrzeb każdego uczestnika na początku realizacji zadania i dostosowanie intensywności wsparcia do indywidualnych potrzeb.
- Program powinien mieć charakter dwuwymiarowy, tzn. być skierowany zarówno do uczniów najsłabszych (nastawienie na promocję do następnej klasy), a także do dzieci zdolnych, które ze względu na sytuację rodzinną nie mogą rozwijać swoich umiejętności (wskazanych przez nauczycieli i pedagogów szkolnych, rodziców oraz organizacje partnerskie); wykorzystanie przy pracy z dziećmi i młodzieżą oferty kulturalnej, sportowej, edukacyjnej m.st. Warszawy.
- Zaangażowanie w realizację projektu środowiska lokalnego (mieszkańców bloków, domów, sąsiadów), działania angażujące społeczność lokalną.
- Przy realizacji programu konieczna jest współpraca z instytucjami publicznymi i niepublicznymi działającymi na rzecz pomocy dziecku i rodzinie (pedagog, psycholog szkolny, dyrektor szkoły, OPS, placówki wsparcia dziennego, poradnie, streetworkerzy, pedagodzy ulicy, kurator, inni) - utworzenie lokalnych partnerstw na rzecz rozwiązania trudnej sytuacji dzieci i młodzieży.
- Prowadzenie dokumentacji programu – listy odbiorców, konspekty, kalendarze zajęć, inne, z wykorzystaniem Bazy Monitorującej, a w przypadku braku dostępu do Bazy Monitorującej prowadzenie elektronicznej dokumentacji umożliwiającej określenie stopnia osiągnięcia celów projektu na podstawie wskazanych mierników.
- Przedstawienie spójnej metody zarządzania projektem w ramach oferty wspólnej.
- Zadanie realizowane tylko na terenie m.st. Warszawy (z wyłączeniem wyjazdów dla dzieci i młodzieży).
- Działania zaplanowane w ofercie przez wszystkich partnerów muszą być spójne i stanowić jedną całość.
- Preferowane będą oferty złożone w partnerstwie (kilka organizacji działających na określonym obszarze) oraz wspierane przez instytucje publiczne (OPS, szkoła).
- Określenie efektywności działań poprzez wskazanie rezultatów w odniesieniu do grupy docelowej.
- Konieczna jest ścisła współpraca z rodziną dziecka objętego działaniami, dlatego możliwe jest włączenie działań asystenta rodziny zgodnie z przyjętym standardem pracy i wzorem dokumentów pracy asystenta, zamieszczonym na stronie:
https://wsparcie.um.warszawa.pl/asystentura-rodzinna2
UWAGA:
W ramach realizacji projektu nie będzie finansowana:
- podstawowa działalność placówek wsparcia dziennego realizujących działania na rzecz dzieci i młodzieży w formie stacjonarnej,
- wyjazdy profilaktyczne i socjoterapeutyczne nie będące kontynuacją całorocznej pracy profilaktycznej i socjoterapeutycznej.
- zakupy środków trwałych powyżej 10 000 zł.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl