Piszesz wniosek o dotację, mały grant do urzędu miasta, gminy? Jak wypełnić formularz wniosku? Zamów poradnik ngo.pl
OGŁOSZENIE Nr BOP.524.1.6.2023 Prezydenta Miasta Ełku z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert pt.: „Specjalistyczne usługi opiekuńcze w roku 2023”
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2022 r. poz. 1327 i z 2021 r. poz. 2490) ogłasza się z dniem 2 grudnia 2022 r. otwarty konkurs ofert na realizację priorytetowego zadania z zakresu samorządu miasta Ełku z zakresu pomocy społecznej: specjalistyczne usługi opiekuńcze.
§ 1. Wysokość środków w konkursie, zadania realizowane w 2021 i 2022 roku, terminy składania ofert
i realizacji zadania:
- Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 170 000 zł.
- Zrealizowane w roku poprzednim i bieżącym zadania samorządu miasta Ełku tego samego rodzaju
i związane z nimi koszty:
- w 2021 przeznaczono na konkurs z zakresu organizowania i świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz mieszkańców Miasta Ełku środki w wysokości 10 230 zł;
- w 2022 przeznaczono na realizację zadania z zakresu organizowania i świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych kwotę 114 524 zł.
- Środki publiczne na realizację zadania w konkursie mogą być zmniejszone lub zwiększone w miarę potrzeb i możliwości budżetu miasta Ełku.
- Oferty mogą składać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Całokształt spraw związanych z przeprowadzeniem konkursu, czyli ogłaszanie konkursów, składanie ofert, ocena formalna i merytoryczna, wybór ofert, negocjacje warunków umów i ich podpisanie, realizacja zadań, oraz sprawozdawczość, realizowana jest z wykorzystaniem systemu informatycznego www.witkac.pl.
- Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie powierzenia.
- Termin realizacji zadań: ramy czasowe od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r.
- Termin składania ofert: od 2 grudnia 2022 r. do wyczerpania środków, ale nie później niż do 31 października 2023 r.
- Termin oceny formalnej i merytorycznej do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia oferty.
- Termin rozstrzygnięcia w sprawie oferty (wybór, kwota dotacji i zatwierdzenie zadania do realizacji) do 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia oferty.
- Celem realizacji zadania jest zapewnienie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z miasta Ełku w roku 2023.
- Miejsce realizacji zadania: miasto Ełk.
§ 2. Warunki realizacji zadania, wymagane załączniki oraz składanie ofert:
- Oferowane zadanie musi uwzględniać obowiązujące przepisy prawne, w tym ustawy z dnia 12 marca 2004 r.
o pomocy społecznej oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 22 września 2005 r. - Obowiązująca przy realizacji zadania jest uchwała nr XXI/198/04 Rady Miasta Ełku z dnia 31 maja 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego z 2014 r. poz.892, z 2015 r. poz. 3201, z 2016 r. poz.758, z 2018 r. poz. 4861, z 2020 r. poz. 407 i poz. 5138 oraz z 2021 r. poz. 3753, z 2022 r. poz. 5077). Oferent w kalkulacji przewidywanych kosztów przedstawia koszt jednej roboczogodziny specjalistycznych usług opiekuńczych, który obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją usługi, nie większy niż 43,00 zł brutto.
- W ofercie obowiązkowo należy wskazać i opisać zakładane rezultaty, planowany poziom osiągnięcia rezultatów oraz źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika.
- Oferowane zadanie musi służyć wspólnocie samorządowej miasta Ełku.
- Z dotacji mogą być finansowane wyłącznie działania mieszczące się w zakresie działalności statutowej nieodpłatnej i odpłatnej, tym samym, środki z dotacji nie mogą być przeznaczone na finansowanie działalności gospodarczej.
- Oferowane zdanie musi uwzględniać zapewnienie dostępności osobom o szczególnych potrzebach.
- Dopuszcza się możliwość wykonania części zadania przez podmiot nie będący stroną umowy,
z tym że za prawidłowość realizacji całego zadania odpowiada oferent. - W celu ochrony środowiska naturalnego, biorąc pod uwagę charakter zadania publicznego, oferent powinien podjąć wszelkie możliwe i prawnie dopuszczalne działania dążące do wyeliminowania z używania przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w trakcie realizacji zadania i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku.
- W przypadku, gdy oferent nie jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego obowiązkowo przedkłada dokument potwierdzający status prawny, umocowanie osób upoważnionych do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań oraz cele działania (dokument dołącza się w formie załącznika do oferty w systemie www.witkac.pl).
- Obowiązkowo do oferty dołącza się oświadczenie o kwalifikacjach osób świadczących usługi wg wzoru będącego załącznikiem nr 1 do ogłoszenia (dokument dołącza się w formie załącznika do oferty w systemie www.witkac.pl).
- Nieobowiązkowo oferent może dołączyć rekomendacje, opinie, listy polecające lub inne dokumenty, które mogą dodatkowo pomóc w ocenie oferty (dokumenty dołącza się w formie załączników do oferty w systemie www.witkac.pl).
- Ofertę należy wypełnić i złożyć w ramach czasowych określonych w ogłoszeniu w serwisie internetowym www.witkac.pl, następnie wydrukować dokument "potwierdzenie złożenia oferty" lub/i ofertę, podpisać przez upoważnione osoby i złożyć: bezpośrednio w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Ełku (ul. Piłsudskiego 4) lub w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku (ul. Małeckich 3, lok. nr 10.1) lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej (adres: Urząd Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk) lub z wykorzystaniem ePUAP na skrytkę /umelk/domyslna lub zeskanowany dokument przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: bop@um.elk.pl.
- Ostatecznym terminem złożenia podpisanego dokumentu „potwierdzenie złożenia oferty” /jest kolejny dzień roboczy następujący po ostatnim dniu składania ofert.
- Faktycznym terminem złożenia oferty, po którym rozpoczyna się jego ocena jest termin wpłynięcia do Urzędu właściwie podpisanego dokumentu "potwierdzenie złożenia oferty"/oferty.
- Oferty złożone wyłącznie elektronicznie w systemie www.witkac.pl, bez złożenia podpisanego „Potwierdzenia złożenia oferty”/oferty nie podlegają ocenie.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl