Piszesz wniosek o dotację, mały grant do urzędu miasta, gminy? Jak wypełnić formularz wniosku? Zamów poradnik ngo.pl
Prowadzenie dziennego ośrodka dla osób bezdomnych – mieszkańców Miasta Lublin
Prezydent Miasta Lublin
działając na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 1, art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.), art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.).
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej należącego do zadań własnych Gminy Lublin – miasta na prawach powiatu
Cel konkursu:
Konkurs ma na celu wybór najlepszej oferty i zlecenie, w formie wsparcia, realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia dziennego ośrodka dla osób bezdomnych – mieszkańców Miasta Lublin.
-
Rodzaj zadania publicznego: pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Forma realizacji zadania: wsparcie
Tytuł zadania publicznego: „Prowadzenie dziennego ośrodka dla osób bezdomnych – mieszkańców Miasta Lublin.”
-
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
1. Na dofinansowanie realizacji zadania publicznego w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. planuje się przeznaczyć środki publiczne w wysokości nie wyższej niż 185 400,00 zł, co stanowi nie więcej niż 98% całkowitych kosztów realizacji zadania.
2. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie realizacji zadania publicznego w 2023 roku zostanie ustalona w uchwale budżetowej Rady Miasta Lublin na 2023.
-
Zasady przyznawania dotacji:
-
-
Do przyznania dotacji zastosowanie mają przepisy:
-
-
-
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.);
-
ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.);
-
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.);
-
uchwały nr 1307/XLIII/2022 Rady Miasta Lublin z dnia 20 października 2022 r. w sprawie uchwalenia programu współpracy Gminy Lublin z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023 (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2022 r. poz. 5094);
-
zarządzenia nr 18/11/2016 Prezydenta Miasta Lublin z dnia 14 listopada 2016 r. w sprawie określenia wzoru kart oceny w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
-
rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
-
zarządzenia nr 42/7/2021 Prezydenta Miasta Lublin z dnia 9 lipca 2021 r. w sprawie procedury przeprowadzania kontroli realizacji zadań publicznych zlecanych przez miasto Lublin podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego.
-
-
-
Oferty na realizację zadania publicznego składać mogą organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, które:
-
-
-
prowadzą działalność pożytku publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
-
nie prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu art. 9 ustawy;
-
dysponują budynkiem lub pomieszczeniami pozwalającymi na prawidłową realizację zadania.
-
-
-
Dotacja przyznawana będzie w trybie wspierania realizacji zadań publicznych, w rozumieniu art. 11 ust. 1 pkt 1 ustawy.
-
Dotacja zostanie przyznana podmiotowi, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów, nie mniej jednak niż 65.
-
Dotacja zostanie przekazana po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
-
Dopuszcza się możliwość przekazania dotacji w kwocie innej niż wnioskowana, co będzie skutkowało koniecznością aktualizacji opisu poszczególnych działań, harmonogramu i kosztorysu.
-
Przy realizacji zadania oferent będzie zobowiązany stosować zasady wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240).
-
-
-
Termin i warunki realizacji zadania:
-
Zadanie będzie realizowane w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia
31 grudnia 2023 r. -
Miejscem realizacji zadania jest teren Gminy Lublin.
-
Oferent zobowiązany jest do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, a w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/697 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.). -
Oferent powinien realizować zadanie z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową, której integralną część stanowi złożona przez niego oferta oraz obowiązującymi przepisami prawa.
-
Oferent zapewni możliwość pobytu osobom bezdomnym w ośrodku przez co najmniej 5 dni w tygodniu w okresie od 1 kwietnia do 31 października w godzinach od 9 do 15 oraz 7 dni w tygodniu w okresie od 1 stycznia do 31 marca oraz od 1 listopada do 31 grudnia w godzinach od 9 do 17.
-
Oferent zapewni dostępność do skorzystania ze. wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami:
1) w zakresie dostępności architektonicznej:
a) zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków,
b) instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń,
z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
c) zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
d) zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
e) zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich ratowania w inny sposób;
2) w zakresie dostępności cyfrowej - wymagania określone w ustawie z dnia
4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
3) w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
a) obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
b) instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
c) zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności - w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
d) zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji
z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.
-
Wymagany minimalny zakres usług:
-
zapewnienie możliwości pobytu w pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20 °C;
-
zapewnienie jednego gorącego posiłku oraz gorącego lub zimnego napoju;
-
umożliwienie skorzystania z prysznica, zapewnienie środków higieny osobistej i wymiany odzieży, umożliwienie prania i suszenia odzieży;
-
zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży, w przypadku braku możliwości jej wymiany;
-
udzielanie informacji o dostępnych na terenie Miasta Lublin formach pomocy dla osób bezdomnych, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu;
-
zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności poprzez:
-
trening umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych, interpersonalnych i rozwiązywania problemów,
-
zajęcia przygotowujące do podjęcia zatrudnienia;
-
zapewnienie opieki uczestnikom Ośrodka przez co najmniej jednego opiekuna.
-
Minimalne warunki lokalowe:
-
pomieszczenie pełniące rolę świetlicy;
-
sanitariaty:
-
co najmniej 1 urządzenie natryskowe dla kobiet i 1 dla mężczyzn;
-
miska ustępowa 1 dla 10 kobiet, umywalka 1 dla 10 kobiet;
-
miska ustępowa 1 dla 15 mężczyzn, pisuar 1 dla 20 mężczyzn, umywalka 1 dla 10 mężczyzn;
-
pomieszczenie wyposażone w pralkę i suszarki;
-
pomieszczenie magazynowe wyposażone w szafy i regały umożliwiające wymianę odzieży;
-
pomieszczenie magazynowe umożliwiające przechowywanie środków czystości i higieny osobistej;
-
pomieszczenie umożliwiające wykonanie podstawowych zabiegów pielęgnacyjno-higienicznych;
-
pomieszczenie biurowo-administracyjne dla pracowników.
-
Minimalne kwalifikacje kadrowe – osoby realizujące zadanie powinny posiadać cechy psychofizyczne dające rękojmię prawidłowego świadczenia usług, a ich kwalifikacje muszą odpowiadać rodzajowi usług świadczonych w ramach realizacji zadania oraz standardom wynikającym z obowiązujących przepisów, w tym:
-
kierownik ośrodka – powinien posiadać wykształcenie wyższe, udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
-
opiekun – powinien posiadać wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy;
-
pracownik socjalny – kwalifikacje uprawniające do wykonywania zawodu pracownika socjalnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy w instytucjach lub placówkach realizujących zadania z zakresu pomocy społecznej;
-
specjaliści (np.: psycholog, terapeuta, terapeuta uzależnień) – powinni posiadać kwalifikacje wymagane powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
10. W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii zadanie będzie realizowane w reżimie sanitarnym z zachowaniem wszelkich zasad i środków bezpieczeństwa wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz zaleceń, wytycznych i rekomendacji w szczególności Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.
V. Sposób sporządzenia oferty:
-
Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057); -
Przy sporządzaniu kalkulacji przewidywanych kosztów wykonania zadania oferent powinien uwzględnić wyłącznie koszty uzasadnione rodzajem realizowanego zadania, niezbędne do jego prawidłowego wykonania, przy czym za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania uznaje się wyłącznie koszty spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, spełniające kryteria, o których mowa w ust. 3 niniejszej części ogłoszenia;
-
Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania uznaje się w szczególności:
-
-
-
koszty wynagrodzeń, ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami, które dotyczą osób pracujących bezpośrednio z uczestnikami ośrodka
i osób zatrudnionych do obsługi zadania, wynikające z umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło lub innych umów cywilnoprawnych wraz ze składkami pracodawcy na ubezpieczenia społeczne, składkami na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz odpisami na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Kosztami kwalifikowanymi mogą być również premie, nagrody i dodatki do wynagrodzeń, o ile zostały przyznane zgodnie z obowiązującymi przepisami, zostały przewidziane w regulaminie pracy lub regulaminie wynagradzania oferenta. W przypadku oferentów, którzy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie są zobowiązani do tworzenia regulaminów – premie, nagrody i dodatki do wynagrodzeń mogą być kwalifikowane, pod warunkiem, że zostaną odpowiednio uzasadnione, udokumentowane i załączone do akt osobowych pracownika; -
koszty ubezpieczenia NNW uczestników ośrodka i ubezpieczenia OC osób pracujących bezpośrednio z uczestnikami ośrodka;
-
koszty zakupu wyżywnienia z wyłączeniem cateringu;
-
koszty brutto materiałów i wyposażenia w części zaangażowanej do realizacji zadania, w tym m. in.:
-
zakup materiałów biurowych,
-
zakup paliwa i napraw środka transportu wykazanego w zasobach rzeczowych w ilościach niezbędnych do prawidłowego świadczenia usługi przewidzianej w ramach zlecanego zadania pod warunkiem prowadzenia dokumentacji umożliwiającej rzetelne rozliczenie kosztów;
-
zakup materiałów i pomocy dydaktycznych,
-
zakup środków higieny i czystości,
-
zakup materiałów do bieżących napraw i remontów;
-
zakup wyposażenia (bez uwzględnienia zakupu sprzętu rehabilitacyjnego), którego wartość początkowa mieści się w kwocie uprawniającej do zaliczenia wydatków poniesionych na ich nabycie do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania, określonej w przepisach podatkowych;
-
-
koszty eksploatacyjne brutto związane z budynkiem wyłącznie w części
zaangażowanej do realizacji zadania, w tym:-
koszt wynajmu pomieszczeń służących bezpośrednio realizacji zadania,
-
koszty eksploatacji w/w pomieszczeń wraz z mediami rozliczanymi według stanu liczników lub, gdy ich nie ma proporcjonalnie do powierzchni służącej realizacji zadania,
-
inne uzasadnione koszty związane z użytkowaniem pomieszczeń przeznaczonych na realizację zadania, np.: niezbędne koszty napraw, konserwacji;
-
-
pozostałe koszty bieżące brutto, w tym:
-
koszty usług telekomunikacyjnych,
-
koszty usług pocztowych,
-
koszty usług bankowych dotyczących bezpośredniej realizacji zadania,
-
koszty usług zleconych wykonawcom zewnętrznym w przypadku, gdy oferent nie może wykonać samodzielnie czynności będących przedmiotem usług, w części związanej z realizacją zadania, np.: monitoring obiektu, koszty napraw, konserwacji sprzętu i urządzeń,
-
koszty usług księgowych,
-
usługi prawnika świadczonej w niezbędnym rozmiarze na rzecz osób korzystających ze wsparcia w ośrodku w cenie odpowiadającej wartości rynkowej usługi prawnej świadczonej przez prawnika niebędącego radcą prawnym lub adwokatem;
-
-
inne uzasadnione merytorycznie koszty związane z realizacją zadania.
-
-
-
-
Kosztami niekwalifikowanymi w ramach realizacji zadania są:
-
koszty poniesione przed rozpoczęciem i po zakończeniu okresu realizacji zadania określonego w umowie;
-
koszty nie mające bezpośredniego związku z uzgodnionymi w umowie działaniami w ramach zleconego zadania;
-
koszty sfinansowane z innych środków publicznych lub z innego źródła
(niedozwolone jest podwójne finansowanie wydatku, tj. zrefundowanie
całkowicie lub częściowo danego wydatku więcej niż jeden raz); -
koszty odsetek, kar umownych i kar;
-
koszty zakupu nieruchomości;
-
koszty zakupu środków trwałych w rozumieniu przepisów ustawy
o rachunkowości o wartości początkowej przekraczającej w myśl przepisów
podatkowych kwotę, powyżej której należy dokonywać odpisów
amortyzacyjnych; -
koszty poniesione w kwocie przewyższającej zakres rzeczowo-finansowy
określony w umowie; -
koszty obsługi prawnej świadczonej przez radcę prawnego lub adwokata
działającego na podstawie umowy zlecenia lub w ramach kancelarii
prawnej na rzecz podmiotu prowadzącego ośrodek wsparcia (oferenta); -
koszty pomocy prawnej świadczonej przez radcę prawnego lub adwokata
na rzecz osób korzystających ze wsparcia w ośrodku bez względu na
wysokość ich dochodu.
-
Uwzględniając świadczenia wolontariuszy biorących udział w realizacji zadania należy brać pod uwagę, że:
-
-
-
osoba faktycznie otrzymująca wynagrodzenie za realizację zadania publicznego nie może być jednocześnie wolontariuszem;
-
wolontariuszem nie może być beneficjent ostateczny zadania, ani osoba zatrudniona u oferenta na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej;
-
każdy rodzaj świadczenia wykonywany przez wolontariusza powinien zostać uregulowany stosownym porozumieniem lub umową wolontariacką wykazującą zakres świadczenia i jego wymiar czasowy;
-
świadczenia wolontariusza lub społeczna praca członków organizacji pozarządowej podlega ewidencji w karcie czasu świadczenia przez wolontariusza lub w karcie czasu pracy w przypadku członków organizacji pozarządowej.
-
-
-
-
Ofertę należy wypełnić w wersji elektronicznej za pomocą elektronicznego generatora ofert „WITKAC” dostępnego na stronie www.witkac.pl.
-
Oferty wypełnione w elektronicznym generatorze ofert „WITKAC” należy wydrukować i podpisać przez osoby upoważnione do reprezentowania oferenta celem ich złożenia w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie
w Lublinie. -
Do oferty należy dołączyć wymagane ofertą załączniki, a ponadto:
-
dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta lub oferentów w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną, niż wynikający z odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru;
-
pełnomocnictwo lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji, jeżeli oferent działa poprzez pełnomocnika;
-
imienny wykaz kadry przewidzianej do realizacji zadania wraz z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje tych osób;
-
dokument potwierdzający prawo do dysponowania budynkiem lub lokalem.
-
Zaleca się uzupełnienie spisu załączników poprzez wymienienie dołączanych dokumentów.
-
Nieczytelny podpis osoby upoważnionej do złożenia oferty należy uzupełnić imienną pieczęcią z podaniem pełnionej funkcji.
-
Przewiduje się możliwość uzupełnienia braków lub błędów formalnych w ofercie lub/i w załącznikach do oferty.
-
Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi oferent.
VI. Termin i warunki składania ofert:
-
Termin składania ofert upływa 22. dnia o godzinie 15.30, licząc od daty ukazania się ostatniego ogłoszenia o konkursie zamieszczonego: w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lublin: www.bip.lublin.eu, na Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń Urzędu Miasta Lublin, na stronie internetowej MOPR: www.mopr.bip.lublin.eu, na tablicy ogłoszeń MOPR w Lublinie przy ul. Marii Koryznowej 2d.
-
Wersję elektroniczną należy złożyć za pomocą elektronicznego generatora ofert „WITKAC”, dostępnego na stronie www.witkac.pl, oferty w wersji papierowej należy złożyć w zamkniętej kopercie, opatrzonej stemplem podmiotu oraz opisem: konkurs ofert – „tytuł zadania” wskazanym w ogłoszeniu, w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Lublinie, ul. Marii Koryznowej 2d, I piętro, pokój Nr 101, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Ośrodka tj. 7.30 – 15.30.
-
Zastrzega się, że oferty złożone wyłącznie w wersji elektronicznej albo w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
-
Wersję papierową oferty można złożyć za pośrednictwem urzędu pocztowego lub gońca, przy czym datą złożenia oferty jest termin jej wpływu do Ośrodka (o terminie wpływu nie decyduje data stempla pocztowego).
-
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji w wysokości środków przeznaczonych na realizację zadania.
VII. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
-
Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone przez komisję konkursową powołaną w drodze zarządzenia Prezydenta Miasta Lublin.
-
Zasady pracy komisji konkursowej oraz procedurę postępowania przy rozstrzyganiu otwartego konkursu ofert reguluje uchwała nr 1307/XLIII/2022 Rady Miasta Lublin z dnia 20 października 2022 r. w sprawie uchwalenia programu współpracy Gminy Lublin z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023 (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2022 r. poz. 5094).
-
Otwarcie ofert oraz ich ocena formalna odbędzie się w pierwszym dniu po upływie terminu do składania ofert o godzinie 9:30, w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Lublinie, ul. Marii Koryznowej 2d, pokój 200, II piętro.
-
Oferty zostaną ocenione pod względem formalnym i merytorycznym w ciągu 30 dni od daty otwarcia ofert przez komisję konkursową powołaną zarządzeniem Prezydenta Miasta Lublin.
-
Warunkiem rozpatrzenia oferty pod względem merytorycznym jest spełnienie wymogów formalnych.
-
Spełniają wymogi formalne oferty, które:
-
zostały złożone w elektronicznym generatorze ofert;
-
zostały złożone w wersji papierowej zgodnej z wersją elektroniczną przygotowaną w elektronicznym generatorze ofert;
-
zostały złożone przez oferenta uprawnionego;
-
zostały złożone na zadanie, którego realizacja jest zgodna z celami statutowymi oferenta;
-
zostały złożone w terminie i w miejscu wskazanym w ogłoszeniu;
-
zostały wypełnione czytelnie i kompletnie;
-
nie zawierają wnioskowanej kwoty dotacji przekraczającej wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania określonej w części II ogłoszenia konkursu;
-
zostały podpisane przez upoważnione osoby;
-
zawierają wymagane w ogłoszeniu załączniki;
-
nie zawierają innych błędów formalnych wskazanych przez członków komisji.
-
Wykaz wszystkich ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie o konkursie wraz z informacją o wynikach oceny formalnej, zostanie zamieszczony: w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lublin: www.bip.lublin.eu; na Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń Urzędu Miasta Lublin; na stronie internetowej MOPR: www.mopr.bip.lublin.eu; na tablicy ogłoszeń MOPR w Lublinie przy ul. Marii Koryznowej 2d.
-
Ocena merytoryczna oferty dokonywana jest w skali od 0 do 100 punktów w oparciu o następujące kryteria:
-
-
możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta (0 – 20 pkt.)
a) zasoby rzeczowe oferenta niezbędne do realizacji zadania (od 0 do 5 pkt),
b) doświadczenie kadry oferenta przewidzianej do realizacji zadania (od 0 do
5 pkt),I) brak doświadczenia – 0 pkt,
II) do 1 roku – 1 pkt,
III) powyżej 1 roku do 3 lat – 2 - 3 pkt,
IV) powyżej 3 lat – 4 – 5 pkt,
c) dotychczasowe doświadczenie oferenta w pracy z osobami bezdomnymi (od 0 do 5 pkt):
I) brak doświadczenia – 0 pkt,
II) do 2 lat – 1 - 2 pkt,
III) powyżej 2 lat – 3 – 5 pkt,
d) dotychczasowa współpraca z innymi instytucjami działającymi w obszarze pomocy społecznej (od 0 do 5 pkt).
-
proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie (0 – 35 pkt.)
a) dobór form i metod pracy do rodzaju zadania (od 0 do 15 pkt),
b) adekwatność kwalifikacji bezpośrednich realizatorów zadania (od 0 do 20 pkt),
-
przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do jego zakresu rzeczowego (0 – 15 pkt.);
-
wysokość planowanego przez oferenta udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania (0 – 10 pkt.)
-
planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków (0 – 10 pkt.)
a) adekwatność wkładu rzeczowego przewidzianego do wykorzystania
w odniesieniu do działań związanych z realizacją zadania (od 0 do 5 pkt),b) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków przewidziane do realizacji zadania (od 0 do 5 pkt).
Uwaga: wartość wkładu osobowego należy oszacować wg stawek rynkowych.
-
ocena realizacji zadań publicznych, w przypadku organizacji, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, w tym rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia środków otrzymanych na realizację zadań (0 – 10 pkt.)
a) nierozliczenie dotacji lub złożenie rozliczenia dotacji po terminie, z błędami merytorycznymi i rachunkowymi powodującymi konieczność składania wyjaśnień
i korekt - 0 - 3 pkt,b) dotacja rozliczona z uchybieniem terminu, z błędami rachunkowymi – 4 – 6 pkt,
c) zadanie rozliczone terminowo, rzetelnie lub z niewielkimi uchybieniami – 7 – 10 pkt.
-
-
-
Komisja konkursowa może wezwać do złożenia wyjaśnień w sprawie oferty osoby wskazane w ofercie do składania wyjaśnień.
-
Oferta, która w wyniku oceny merytorycznej uzyska mniej niż 65 punktów nie może uzyskać rekomendacji do dofinansowania.
-
Komisja sporządza listę ofert rekomendowanych do dofinansowania.
-
W przypadku ofert, które uzyskają jednakową ilość punktów za korzystniejszą uznaje się tę ofertę, która uzyskała więcej punktów na podstawie dodatkowych, niżej wymienionych kryteriów stosowanych w następującej kolejności:
-
porównanie proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie;
-
porównanie przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania,
w tym w odniesieniu do jego zakresu rzeczowego.
-
Prezydent Miasta Lublin lub Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Społecznych podejmuje rozstrzygnięcie dotyczące ostatecznego wyboru oferty w terminie 7 dni od przekazania protokołu sporządzonego przez komisję konkursową.
-
Od decyzji w sprawie wyboru oferty i przyznaniu dotacji nie przysługuje odwołanie.
-
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty:
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lublin: www.bip.lublin.eu, na Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń Urzędu Miasta Lublin, na stronie internetowej MOPR: www.mopr.bip.lublin.eu, na tablicy ogłoszeń MOPR w Lublinie przy
ul. Marii Koryznowej 2d. -
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania nie jest równoznaczna
z wysokością dotacji rekomendowanej do przyznania. -
Konkurs unieważnia się jeżeli:
-
nie złożono żadnej oferty;
-
żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
-
Informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert ogłasza się w sposób przewidziany przy ogłoszeniu wyników konkursu.
-
Oferent, którego oferta została wybrana do dofinansowania zadania zobowiązany jest złożyć oświadczenie o przyjęciu lub o nie przyjęciu przyznanej dotacji.
VIII. Zasady udzielania i korzystania z dotacji:
-
Umowa zlecająca realizację zadania zostanie podpisana z oferentem, który w terminie 3 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu, złoży oświadczenie o przyjęciu dotacji przyznanej przez Prezydenta Miasta Lublin lub Zastępcę Prezydenta Miasta Lublin ds. Społecznych.
-
Wzór umowy, stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
-
Dotacja zostanie przekazana po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem na warunkach określonych w umowie.
-
W okresie realizacji zadania oferent zobowiązany będzie do składania określonych w umowie sprawozdań z wykonania zadania sporządzanych według wzoru sprawozdania stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057). Oferent będzie zobowiązany do składania sprawozdań w elektronicznym generatorze ofert „WITKAC” oraz w wersji papierowej.
-
Oferent zobowiązany jest wykorzystać udzieloną dotację z zachowaniem zasad dyscypliny finansów publicznych w zakresie określonym ustawą z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289).
-
Zasady kontroli realizacji zadania określa umowa oraz zarządzenie nr 42/7/2021 Prezydenta Miasta Lublin z dnia 9 lipca 2021 r. w sprawie procedury przeprowadzania kontroli realizacji zadań publicznych zlecanych przez miasto Lublin podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego.
IX. Zadanie publiczne tego samego rodzaju realizowane w latach 2021 – 2022:
Wysokość udzielonych przez Miasto Lublin dotacji na dofinansowanie zadania w latach 2021 – 2022:
Zadanie |
2021 r. |
2022 r. |
|
206 000,00 zł |
206 000,00 zł |
Razem: |
206 000,00 zł |
206 000,00 zł |
X. Informacje końcowe
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Lublinie przy ul. Marii Koryznowej 2d, pok. 200, II piętro lub pod numerem telefonu: (81) 466-53-37 w godzinach pracy Ośrodka, tj. 7.30 – 15.30.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl