Piszesz wniosek o dotację, mały grant do urzędu miasta, gminy? Jak wypełnić formularz wniosku? Zamów poradnik ngo.pl
Prowadzenie poradnictwa informacyjno-prawnego i wsparcia psychologicznego dla osób zagrożonych dyskryminacją lub jej doświadczających
Realizacja zadania polega na:
- udzielaniu porad informacyjno-prawnych w zakresie praw przysługujących osobom doświadczającym dyskryminacji lub nią zagrożonych, kwalifikowaniu spraw oraz kierowaniu zgłaszających się osób do właściwych instytucji;
- świadczeniu poradnictwa i wsparcia psychologicznego osobom doświadczającym dyskryminacji lub zagrożonym nią, w tym diagnozowaniu problemów wynikających z dyskryminacji, podejmowaniu działań profilaktycznych oraz wsparciu w poszukiwaniu niezbędnej pomocy zgłaszającym się osobom;
- prowadzeniu statystyk wsparcia, tj. rejestru spraw, w których udzielane jest wsparcie, z podziałem na przesłanki dyskryminacji i rodzaj wsparcia;
- monitorowaniu sytuacji osób, które skorzystały ze wsparcia, po 3 miesiącach od udzielenia porady;
- przeprowadzeniu minimum 2 działań edukacyjnych np. warsztatów, spotkań, webinariów, dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji dla mieszkańców_ek Warszawy i/lub grup wskazanych przez Centrum Komunikacji Społecznej.
Odbiorcy_odbiorczynie zadania:
Osoby mieszkające w Warszawie zagrożone dyskryminacją lub jej doświadczające,
w szczególności ze względu na: płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie lub bezwyznaniowość, przynależność narodową lub etniczną, przekonania polityczne, przynależność związkową, orientację seksualną, tożsamość i ekspresję płciową, światopogląd lub inne przesłanki.
Oferent zobowiązany jest do:
- zapewnienia ciągłości świadczenia usług informacyjno-prawnych i poradniczych w trakcie całego roku;
- współdziałania w zakresie realizacji zadania z innymi specjalistami_kami świadczącymi porady i różne formy wsparcia oraz instytucjami i organizacjami miejskiej pomocy społecznej i zarządzania kryzysowego;
- prowadzenia statystyk wsparcia dotyczących udzielanej pomocy oraz oceny efektywności działań, tj. monitorowania sytuacji osób, które skorzystały ze wsparcia po 3 miesiącach. Rodzaj i formy dokumentacji zostaną skonsultowane z Centrum Komunikacji Społecznej po podpisaniu umowy;
- przeprowadzeniu minimum 2 działań edukacyjnych, np. warsztatów, spotkań, webinariów, dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji dla mieszkańców_ek Warszawy i/lub grup wskazanych przez Centrum Komunikacji Społecznej;
- przeprowadzenia kampanii informacyjno-promocyjnej, dotyczącej świadczonych usług i ich dostępności. Formy, narzędzia i zakres kampanii wymagają konsultacji z Centrum Komunikacji Społecznej przed jej rozpoczęciem;
- realizacji zadania zgodnie ze standardami wypracowanymi przez Branżową Komisję Dialogu Społecznego ds. Poradnictwa Specjalistycznego, dostępnymi na stronie https://um.warszawa.pl/waw/ngo/-/branzowa-komisja-dialogu-spolecznego-ds-poradnictwa-specjalistycznego;
- opracowania i zapewnienia materiałów informacyjnych dla osób korzystających ze świadczonej pomocy informacyjno-prawnej i psychologicznej. Rodzaj i treść materiałów wymagają konsultacji z Centrum Komunikacji Społecznej przed ich opracowaniem;
- udziału w dwóch spotkaniach BKDS-u ds. Równego Traktowania i przedstawienia stanu realizacji zadania w połowie jego realizacji i po jego zakończeniu;
- realizowania zadania zgodnie z wytycznymi wynikającymi z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 152 z późn. zm.), w szczególności Zleceniobiorca zapewni, że będą realizowane obowiązki wynikające z ww. ustawy. W umowie zawarte zostaną zapisy o następującej treści:
„Obowiązki wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym:
- Zleceniobiorca oświadcza, że znana mu jest treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. 2020 r. poz. 152 z późn. zm.) oraz obowiązki z niej wynikające, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem.
- Przed dopuszczeniem do realizacji zadań wynikających z umowy w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi Zleceniobiorca zweryfikuje osoby biorące udział przy wykonywaniu ww. czynności pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (zwanego dalej Rejestrem).
- Przy wykonywaniu umowy, w w/w zakresie nie będą brały udziału osoby, które:
- widnieją w Rejestrze lub;
- nie zostały poddane weryfikacji pod kątem figurowania w Rejestrze lub;
- co do których Zleceniobiorca powziął informację, że w stosunku do nich prowadzone są postępowania karne, o których mowa w art. 2 ww. ustawy”.
- ciągłej współpracy z Urzędem m.st. Warszawy, w szczególności poprzez:
udział w spotkaniu organizowanym przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, podczas którego mogą zostać określone szczegółowe wytyczne wykonywania zadania; kierowanie się podczas wykonywania zadania zaleceniami określonymi podczas spotkania organizacyjnego oraz w terminie późniejszym; przekazywanie Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy na bieżąco informacji dotyczących realizacji zadania; przygotowanie oraz przekazanie Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy raportu z realizacji zadania.
Raport będzie obejmować m.in. rejestr spraw, w których udzielane jest wsparcie z podziałem na przesłanki dyskryminacji, rodzaj wsparcia oraz wyniki monitoringu sytuacji osób, które z niego skorzystały. Raport powinien zawierać rekomendacje dotyczące rozwoju systemu wspierania osób doświadczających dyskryminacji i/lub przemocy z nienawiści.
Oferty powinny określać:
- grupy odbiorców_czyń zadania (w tym ewentualne określenie konkretnych grup społecznych, do których kierowane będzie doradztwo specjalistyczne);
- proponowaną liczbę godzin poradnictwa;
- liczbę i rodzaj warsztatów/spotkań/webinariów itp. dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji;
- opis planowanej dokumentacji i jej prowadzenia w 2 obszarach: statystyk wsparcia oraz monitorowania sytuacji osób po 3 miesiącach od udzielenia im wsparcia;
- plan realizacji zadania wraz z opisem sposobu zapewniania ciągłości usług w trakcie całego roku, zapewniania ich dostępności pod kątem potrzeb różnych grup odbiorców (np. dostępność w godzinach popołudniowych lub weekendy) oraz dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami (patrz pkt 5.), założenia dotyczące prowadzenia działań promocyjno-informacyjnych;
- analizę wystąpienia ryzyk w trakcie realizacji zadania oraz opis planowanego sposobu ich minimalizacji, m.in. w sytuacji stanu zagrożenia epidemiologicznego;
- planowaną wycenę realizacji zadania.
W postępowaniu konkursowym szczególną uwagę zwrócimy na:
- doświadczenie w organizacji porad informacyjno-prawnych i wsparcia psychologicznego dla osób zagrożonych dyskryminacją lub jej doświadczających;
- dysponowanie kadrą o udokumentowanych kwalifikacjach w zakresie niezbędnym do świadczenia pomocy będącej przedmiotem zadania (przy czym świadczenie pomocy informacyjno-prawnej powinno odbywać się z udziałem radców prawnych lub adwokatów, wsparcie psychologiczne powinno być realizowane przez osoby z wykształceniem psychologicznym);
- partnerstwo w realizacji zadania rozumiane jako złożenie oferty wspólnej;
- proponowane rozwiązania, które będą zapewniały dostępność poradnictwa i wsparcia dla osób ze szczególnymi/indywidualnymi potrzebami.
Materiały powstałe w ramach realizacji zadania:
- wszystkie materiały przygotowane przez wybrany podmiot opracowane zostaną zgodnie ze Standardami dostępności cyfrowej m.st. Warszawy, które Urząd m.st. Warszawy udostępni podmiotowi;
- wybrany podmiot zobowiązuje się, że wszystkie treści pisemne, które przygotuje w ramach realizacji zadania, będą zgodne ze Standardem prostego języka, jaki obowiązuje w Urzędzie m.st. Warszawy;
- Urząd m.st. Warszawy zastrzega sobie prawo do kontroli przygotowywanych treści i wskazania koniecznych poprawek;
- wybrany podmiot zostanie zobowiązany/wybrane podmioty zostaną zobowiązane do przekazania m.st. Warszawie praw autorskich do wszystkich materiałów powstałych w ramach zadania oraz do udzielenia m.st. Warszawie upoważnienia do wykonywania osobistych praw autorskich do wymienionych materiałów wraz z możliwością przekazania dalszego upoważniania osobom trzecim. Po realizacji zadania m.st. Warszawa może udzielić licencji na korzystanie z tych materiałów;
- m.st. Warszawa zastrzega sobie prawo do korzystania z materiałów powstałych w ramach realizacji zadania na zasadach określonych w umowie;
- wszystkie materiały powstałe podczas realizacji zadania zostaną oznakowane logotypem Urzędu m.st. Warszawy – „Zakochaj się w Warszawie” oraz informacją o finansowaniu/współfinansowaniu zadania publicznego przez m.st. Warszawę w formie znaku promocyjnego oraz napisu „Projekt finansuje/współfinansuje m.st. Warszawa”. Podmiot jest zobowiązany do stosowania zasad zamieszczania logotypu określonych w Zarządzeniu nr 5293/2010 Prezydenta m.st. Warszawy z 6 września 2010 r. w sprawie wprowadzenia „Katalogu Systemu Identyfikacji Wizualnej m.st. Warszawy” i uprawnień przysługujących m.st. Warszawie w działaniach promocyjnych i informacyjnych (z późn. zm.).
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl