Jak założyć stowarzyszenie i napisać jego statut? Wszystkie informacje w poradniku PDF. Sprawdź >
Inicjatywy edukacyjno-kulturalne na terenie Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy
Zarząd Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w roku 2023 zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy oraz zaprasza do składania ofert.
§ 1. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
- Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie wspierania lub powierzania wraz z udzieleniem dotacji.
- Szczegółowe informacje dotyczące zadania zawiera poniższy formularz.
Informacje o zadaniu
1. Nazwa zadania konkursowego: Inicjatywy edukacyjno-kulturalne na terenie Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy.
2. Forma realizacji zadania: powierzenie lub wsparcie.
3. Cel zadania: Zapewnienie mieszkańcom możliwości edukacji, rozwoju kulturalnego oraz integracji międzypokoleniowej poprzez realizację ciekawych i różnorodnych przedsięwzięć edukacyjno-kulturalnych oraz możliwości dostępu do atrakcyjnych form spędzania wolnego czasu. Dostarczanie wysokiej jakości ofert wydarzeń edukacyjno-kulturalnych, aktywizacja i integracja mieszkańców dzielnicy. Promowanie kultury, sztuki i dziedzictwa narodowego oraz inspirowanie uczestników do działań twórczych.
Cel zadania powinien wpisywać się w Strategię #Warszawa2030 http://2030.um.warszawa.pl/strategia-warszawa2030/
4. Opis zadania:
Poprzez przedsięwzięcia określone w pkt. 3 Cel zadania, rozumie się organizację:
- warsztatów z edukacji kulturalnej,
- warsztatów artystycznych,
- konkursów, quizów, wystaw, gier miejskich z zakresu kultury, sztuki i dziedzictwa narodowego,
- pikników, rajdów historycznych,
- spotkań literackich,
- paneli dyskusyjnych,
- przedsięwzięć artystycznych wpisujących się w upamiętnienie wydarzeń rocznicowych,
- koncertów, występów muzycznych,
- spektakli teatralnych,
- kin plenerowych,
- i innych wydarzeń.
- Na etapie tworzenia oferty należy uwzględnić wystąpienie zdarzeń będących siłą wyższą, w szczególnych przypadkach dopuszcza się wówczas możliwość przygotowania oferty realizowanej w trybie on-line lub hybrydowo. Przy tworzeniu oferty, należy uwzględnić kwestię zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom oraz kadrze prowadzącej wydarzenia.
- W ofercie należy zawrzeć informacje dotyczące:
- szczegółów programowych zgodnych ze specyfiką przedsięwzięcia,
- planu promocyjnego przedsięwzięcia,
- grupy adresatów oraz sposobu dotarcia do nich,
- rodzaju materiałów promujących wydarzenie i sposobie ich kolportażu.
- Oferenta obowiązuje posiadanie aktualnej na czas realizacji zadania polisy OC w związku z prowadzoną działalnością statutową oraz posiadanym mieniem.
- Rekomenduje się pozyskanie wcześniejszej zgody z wybranej placówki (np. w formie listu intencyjnego, zgody właściciela terenu) na organizację przedsięwzięcia w danym obiekcie w terminie wskazanym w ofercie.
5. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
a. Zadania publiczne powinny być zaprojektowane i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze specjalnymi potrzebami. Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. (art. 6 ustawy) o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do zapewnienia w zakresie minimalnym dostępności w obszarach dostępności: architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej. Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie w kosztach realizacji działań, w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego - kosztów związanych z zapewnianiem dostępności.
b. Działania związane z zapewnieniem dostępności należy dobrać do charakteru zadania, np. w zakresie:
- tłumacza języka migowego,
- urządzeń lub innych środków technicznych do zapewnienia odpowiedniej komunikacji z osobami słabosłyszącymi, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
- dostępu do informacji, która może ułatwić odbiorcom udział
w wydarzeniu, - symultanicznego przekazu tekstowego,
- audiodeskrypcji (na żywo lub nagranie w zależności od danego wydarzenia),
- dostępu do wszystkich pomieszczeń, w których mogą znaleźć się odbiorcy wydarzenia,
- wydarzeń plenerowych należy wybrać teren, który będzie zapewniać dostępność uczestnikom wydarzenia,
- dostępności cyfrowej materiałów promocyjnych oraz materiałów używanych w czasie realizacji poszczególnych elementów projektu. W przypadku publikowania materiałów na stronie podmiotu realizującego zadanie, należy zapewnić stronę zgodną z obowiązującą wersją standardu WCAG,
- komunikacji – materiały drukowane lub publikowane online, powinny być przekazywane zgodnie z zasadami ETR (easy-to-read).
c. Zleceniobiorca planując zadanie publiczne powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji, uwzględniający także nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności. Wysokość tego kosztu zależy m.in. od charakteru działania – jego zasięgu, tematyki, liczby osób ze szczególnymi potrzebami, które z tego skorzystają i przyjętych rozwiązań likwidujących bariery. Nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności nie mogą być wyższe niż 25 % kosztu realizacji zadania.
d. Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć
w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery
w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
W sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić sytuację w ofercie. Ponadto Zleceniobiorca powinien opisać zaplanowane rozwiązania zapewniające dostęp alternatywny do usług/produktów, które będą świadczone w ramach zadania. Przez dostęp alternatywny można rozumieć w szczególności zmianę organizacji realizacji zadania, wsparcie innej osoby, wykorzystanie rozwiązań technologicznych. Stosowanie dodatkowych rozwiązań podnoszących dostępność- poza wymagania ustawowe – również należy opisać w ofercie w sekcji VI, wskazując rozróżnienie.
6. Rezultaty zadania.
Rezultaty i wskaźniki zadania muszą odnosić się do postawionego przez wnioskodawcę celu i pozwalać na jednoznaczną jego weryfikację.
Przykładowy rezultat:
- zwiększenie oferty kulturalnej:
- Wskaźnik: liczba wydarzeń kulturalnych,
- Narzędzie pomiaru: kalendarium wydarzeń/plan imprez
7. Wymagane jest wypełnienie tabeli w pkt III.6 oferty tj. dodatkowych informacji dot. Rezultatów realizacji zadania publicznego.
8. Termin realizacji zadania: od dnia 1.03.2023 r. do dnia 31.12.2023 r.
9. Miejsce realizacji zadania: Dzielnica Praga-Południe m.st. Warszawy
10. W ramach niniejszego otwartego konkursu ofert każdy podmiot może złożyć maksymalnie 1 ofertę.
11. Środki przeznaczone na realizację zadania: 390 000,00 zł
§ 2. Zasady przyznawania dotacji
- Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- O przyznanie dotacji w ramach otwartego konkursu ofert mogą się ubiegać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej jako oferenci).
- Przy realizacji zadania możliwa jest współpraca z podmiotami niewymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (również z jednostkami organizacyjnymi lub osobami prawnymi m.st. Warszawy). Podmioty te mogą uczestniczyć w zadaniu oferując wsparcie merytoryczne lub rzeczowe. Informacje o sposobie zaangażowania takiego podmiotu w realizację zadania należy przedstawić w pkt. III.3 oferty tj. „Syntetycznym opisie zadania”.
- Na dane zadanie oferent może otrzymać dotację tylko z jednego biura Urzędu m.st. Warszawy lub Urzędu dzielnicy m.st. Warszawy.
- Oferenci, którzy:
- nie są podatnikami podatku VAT lub
- są podatnikami podatku VAT, ale w ramach realizacji zadania publicznego nie przewidują pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego, przedstawiają w ofercie koszty brutto.
Oferenci, którzy są czynnym podatnikiem podatku VAT i w ramach realizacji zadania publicznego przewidują pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego i realizacja zadania publicznego określonego w ofercie będzie powiązana z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zobowiązani są do przedstawienia w ofercie kosztów netto.
W przypadku możliwości odzyskania podatku VAT jego koszt nie może być składową części finansowej oferty ani po stronie dotacji ani po stronie wkładu własnego oferenta.
- Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą podlegać rozpatrywaniu pod względem merytorycznym.
- Prezydent m.st. Warszawy zastrzega sobie prawo do:
- odstąpienia od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, bez podania przyczyny, w części lub w całości;
- zwiększenia wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu;
- wyboru więcej niż jednej oferty, wyboru jednej oferty lub żadnej z ofert;
- zmniejszenia wysokości wnioskowanej dotacji.
- Prezydent m.st. Warszawy zastrzega sobie prawo do publicznego udostępniania w tzw. księdze dotacji informacji zawartych przez oferenta w pkt. III.3 oferty tj. „Syntetycznym opisie zadania”.
§ 3. Warunki realizacji zadania publicznego
- Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie – oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.
- Dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której przychód przeznacza na działalność statutową.
- Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- W przypadku planowania zlecania części zadania innemu podmiotowi oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informację tę oferent umieszcza w planie i harmonogramie działań w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”.
- Jeżeli dany wydatek wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie będzie równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy:
- nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 25 % w części dotyczącej przyznanej dotacji,
- nastąpiło jego zmniejszenie w dowolnej wysokości.
- Naruszenie postanowienia, o którym mowa w ust. 5, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.
- W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w umowie o wsparcie bądź powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie do:
- wyeliminowania z użycia przy wykonywaniu umowy jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych i zastąpienia ich wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji, w tym wykonanymi z biologicznych tworzyw sztucznych spełniających normę EN 13432 lub EN 14995;
- podawania poczęstunku bez używania jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
- podawania wody lub innych napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub w butelkach zwrotnych;
- podawania do spożycia wody z kranu, jeśli spełnione są wynikające z przepisów prawa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
- wykorzystywania przy wykonywaniu umowy materiałów, które pochodzą lub podlegają procesowi recyklingu;
- rezygnacji z używania jednorazowych opakowań, toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych;
- nieużywania balonów wraz z patyczkami plastikowymi;
- niewypuszczania chińskich lampionów;
- nieużywania sztucznych ogni i petard.
- Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.
§ 4. Składanie ofert
- Ofertę, na druku zgodnym ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań, należy złożyć w Generatorze Wniosków dostępnym pod adresem https://www.witkac.pl do dnia 30.12.2022 r. roku do godz. 15:00.
- Oferty złożone w Generatorze Wniosków nie mogą być uzupełniane ani anulowane. W przypadku chęci wycofania oferty złożonej w Generatorze Wniosków, należy dostarczyć do urzędu dzielnicy podpisane przez osoby upoważnione oświadczenie o wycofaniu oferty.
- Przed złożeniem oferty w Generatorze Wniosków pracownicy Urzędu Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy udzielają oferentom stosownych wyjaśnień, dotyczących zadań konkursowych oraz wymogów formalnych: Dominika Okoń-Kujawska nr telefonu 22 44 35 203; Agnieszka Nemska nr telefonu 22 44 35 310, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
§ 5. Wymagana dokumentacja
- Obligatoryjnie należy złożyć:
- w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz w ewidencjach prowadzonych przez Prezydenta m.st. Warszawy – kopia aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Odpis musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;
- kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Załączniki należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków dodając je do składanej oferty.
- Poza załącznikami wymienionymi w ust. 1 oferent może dołączyć rekomendacje i opinie oraz dokumenty świadczące o przeprowadzonej diagnozie sytuacji np. badania, ankiety, opracowania.
- W przypadku, gdy oferta składana jest przez więcej niż jednego oferenta, każdy z oferentów zobowiązany jest do załączenia wszystkich dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt 1–2.
- Oferent zobowiązany jest w terminie do 15 dni roboczych od daty otrzymania powiadomienia o przyznaniu dotacji, przesłać informację o przyjęciu bądź nieprzyjęciu dotacji wraz z podaniem terminu przesłania dokumentów niezbędnych do przygotowania projektu umowy o wsparcie bądź powierzenie realizacji zadania publicznego, w tym:
- prawidłowo podpisane oświadczenie przyjęcia dotacji (Za prawidłowe podpisy zostaną uznane podpisy z pieczęcią imienną, a w przypadku braku pieczątki – czytelny podpis lub wydruk imienia i nazwiska, opatrzony podpisem, umożliwiający weryfikację osób podpisujących oświadczenie zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, aktualnym wyciągiem z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż oświadczenie zostało prawidłowo podpisane).
- zaktualizowanej oferty, stanowiącej załącznik do umowy, potwierdzenia aktualności danych oferenta zawartych w ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy,
- oświadczenia Zleceniobiorcy dotyczącego podatku VAT (czynny/zwolniony/nie jest podatnikiem podatku VAT) – wzór oświadczenia zamieszczony jest na stronie internetowej: www.um.warszawa.pl/waw/ngo,
- Nieprzesłanie informacji oraz dokumentów, o których mowa w ust. 5, tożsame jest z nieprzyjęciem dotacji przez oferenta. Istnieje możliwość przesunięcia terminu złożenia dokumentów po uzyskaniu zgody Urzędu Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy.
- Oferenci, którzy planują realizację zadania publicznego w lokalu użytkowym z zasobów m.st. Warszawy zobligowani są do przesłania wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 5 pkt 1–3 następujących danych:
- adres lokalu użytkowego z zasobów m.st. Warszawy, w którym realizowane będzie zadanie publiczne;
- powierzchnia podstawowa lokalu użytkowego;
- powierzchnia dodatkowa lokalu użytkowego;
- powierzchnia lokalu użytkowego przeznaczona na realizację zadania publicznego (z podziałem na powierzchnię podstawową i dodatkową).
§ 6. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
- Złożone oferty podlegać będą ocenie formalnej zgodnie z kryteriami wskazanymi w Karcie Oceny Formalnej Oferty, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
- Oceny merytorycznej złożonych ofert dokona komisja konkursowa do opiniowania ofert. Wzór Protokołu Oceny Oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- Po ocenie merytorycznej złożonych ofert komisja konkursowa przedłoży rekomendacje co do wyboru ofert Zarządowi Dzielnicy.
- Ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert dokonuje Prezydent m.st. Warszawy w drodze zarządzenia, w terminie nie późniejszym niż 60 dni kalendarzowych od terminu zakończenia składania ofert, o którym mowa w § 4. ust. 1.
- Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej, w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej www.um.warszawa.pl/waw/ngo).
§ 7. Informacja o zrealizowanych przez m.st. Warszawę w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:
- Rodzaj zadania publicznego: Międzypokoleniowe inicjatywy edukacyjno-kulturalne
- Wysokość dotacji w złotych w 2021 r.: 320 000,00
- Wysokość dotacji w złotych w 2022 r.: -
- Rodzaj zadania publicznego: Inicjatywy edukacyjno-kulturalne na terenie Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy
- Wysokość dotacji w złotych w 2021 r.: -
- Wysokość dotacji w złotych w 2022 r.: 400 000,00
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl