Jak zapewnić niezależne finansowanie Twojej fundacji, stowarzyszeniu? Kurs online i poradnik czeka na Ciebie. Kup pakiet o fundraisingu w NGO
Prowadzenie Centrum opiekuńczo-mieszkalnego w Dzielnicy Bielany
Zadanie publiczne realizowane na rzecz osób z niepełnosprawnościami wpisuje się
w„Społeczną Strategię Warszawy” Cel 1. Zintegrowana polityka społeczna, Strategię #Warszawa2030, Strategię Rozwiązywania Problemów Społecznych 2030 Cel 1.2 Zapewniamy wsparcie opiekunkom i opiekunom –rozwiniemy ofertę wsparcia dla opiekunek i opiekunów osób potrzebujących pomocy w samodzielnym funkcjonowaniu
Realizacja zadania wynika z Programu „Centra opiekuńczo-mieszkalne” – edycja 2021 Moduł II Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej (dalej jako: Program) realizowanego przez m.st. Warszawa. Program stanowi załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia.
Adresaci zadania:
- Dorośli mieszkańcy m.st. Warszawy ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem traktowanym na równi z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
- Osoby, które spełnią warunki wynikające z Programu i zostaną zakwalifikowane do uczestnictwa w Programie stają się Uczestnikami Programu (dalej jako: Uczestnicy).
Limity:
- liczba osób objętych usługami w COM – 20 osób, w tym 11 osób w formie pobytu dziennego oraz 9 osób w formie zamieszkiwania całodobowego
- liczba osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem traktowanym na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności wynosić będzie co najmniej 7 w ramach pobytu całodobowego oraz co najmniej 9 w ramach pobytu dziennego.
- liczba godzin usług świadczonych w ramach pobytu dziennego - 8 godzin dziennie
Miejsce realizacji zadania:
Parter i I piętro w budynku położonym przy ul. Balcerzaka 2 w Warszawie.
Warunki lokalowe:
Warunki lokalowe w Centrum powinny zapewniać uczestnikom poczucie bezpieczeństwa, komfortu, możliwości prowadzenia normalnego codziennego życia, przygotowywania posiłków, odpoczynku, pielęgnowania relacji z innymi uczestnikami, rodziną i przyjaciółmi.
Baza lokalowa Centrum obejmuje:
- część wspólną dla uczestników w ramach pobytu całodobowego lub dziennego, którą tworzą w szczególności: kuchnia dostępna dla wszystkich uczestników, jadalnia, przestrzeń wypoczynkowa (np. salon, biblioteka), sala umożliwiająca zajęcia ruchowe (pokój ćwiczeń), pomieszczenia pomocnicze, tj. pralnie, szatnie, łazienki, toalety, pomieszczenia dla personelu, pokój medyczny;
- część mieszkalną dla uczestników w ramach pobytu całodobowego – pokoje jednoosobowe wyposażone w łazienkę, o powierzchni łącznej minimum 15 m2 dla każdego uczestnika..
- Pomieszczenia bazy lokalowej Centrum muszą mieć powierzchnię adekwatną do planowanej liczby uczestników.
- Pomieszczenia bazy lokalowej Centrum muszą być wyposażone w system monitorująco-alarmowy oraz przyzywowy z zachowaniem prywatności uczestników. Obowiązkowy jest system przyzywowy w każdym pomieszczeniu, w którym przebywać będą osoby z niepełnosprawnościami.
- W ramach realizowanych zadań Programu infrastruktura i wyposażenie Centrum służyć ma osobom z niepełnosprawnościami w celu realizacji zadań programowych i świadczonych usług na rzecz uczestników Centrum.
- Infrastruktura i wyposażenie Centrum mogą być wykorzystywane do świadczenia usług rehabilitacji leczniczej finansowanej ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia w oparciu o ustawę z dnia 9 maja 2018 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności (Dz. U. poz. 932). Usługi mogą być świadczone w siedzibie i w godzinach pracy Centrum, na podstawie umowy z podmiotem działalności leczniczej lub osobą świadczącą usługi rehabilitacji leczniczej w ramach kontraktu z NFZ, z zastrzeżeniem że realizowane usługi rehabilitacyjne nie mogą stanowić głównej formy realizowanych usług w Centrum.
Istotne informacje:
- Oferta powinna zawierać:
- szczegółowy opis odbiorców zadania
- określenie rodzajów świadczonych usług
- określenie grupy osób uprawnionych do korzystania z COM i jej charakterystykę, w tym informacja o rodzaju niepełnosprawności i stopniu samodzielności,
- określenie grupy osób uprawnionych do korzystania z COM w ramach trybu dziennego i całodobowego,
- Oferent musi zawrzeć w ofercie koncept Regulaminu organizacyjnego Centrum określający m.in. relacje pomiędzy uczestnikami Programu a kadrą, zasady korzystania z zasobów technicznych Centrum i zasady współdziałania Centrum z opiekunami prawnymi uczestników Programu.
- Oferent musi zawrzeć w ofercie koncept Regulaminu dla uczestników Centrum, określający w szczególności współdziałanie uczestników Centrum z Kierownikiem i personelem Centrum, celem realizacji praw i obowiązków uczestników wynikających z pobytu w Centrum.
Forma realizacji zadania:
- Oferent będzie zobowiązany do realizacji zadania zgodnie z zapisami Programu, który stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia.
- Oferent wybrany w postępowaniu konkursowym będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
- Oferent wyznaczy do obsługi Programu osobę odpowiedzialną za:
- zatrudnienie personelu,
- prowadzenie monitoringu jakości usług,
- przekazywanie sprawozdań do Biura Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy.
Warunki korzystania z usług świadczonych w ramach pobytu dziennego i całodobowego w COM:
- Zakres i rodzaj usług oraz czas trwania pobytu w Centrum określany jest decyzją administracyjną wydaną na podstawie art. 51 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz zgodnie z procedurą przyjętą w m.st. Warszawa.
- Usługi prowadzone w Centrum powinny być różnorodne oraz dostosowane do potrzeb uczestników (w Centrum powinny być zapewnione w szczególności usługi opiekuńcze/specjalistyczne usługi opiekuńcze lub usługi asystenckie). Ponadto Centrum obowiązane jest zapewniać uczestnikom poczucie bezpieczeństwa, komfortu, odpoczynku, pielęgnowania relacji z innymi uczestnikami, rodziną i przyjaciółmi.
- Odpowiednio przeszkolony i przygotowany personel będzie udzielał usług, o których mowa w ust. 2 oraz dbał o zabezpieczenie potrzeb bytowych.
- Uczestnikom Centrum należy poświęcić w szczególności czas na wsparcie w zakresie samodzielności w wykonywaniu podstawowych czynności życiowych (takich jak: jedzenie, korzystanie z toalety, mycie się, ubieranie się, poruszanie się) oraz kształtowania podstawowych umiejętności komunikacyjnych.
- O każdym przypadku zaprzestania lub zakończenia świadczenia usług dla uczestnika Kierownik Centrum powiadamia właściwy miejscowo ze względu na siedzibę COM ośrodek pomocy społecznej oraz Biuro Pomocy i Projektów Społecznych.
Zasady korzystania z usług w Centrum
- Osoba, która uzyskała decyzję administracyjną o przyznaniu usług w COM zgłasza się niezwłocznie do Kierownika Centrum celem:
- uzgodnienia indywidualnego planu korzystania z usług Centrum;
- uzgodnienia zasad pobytu w Centrum;
- zapoznania się i stosowania Regulaminu Centrum;
- uzgodnienia innych spraw związanych z korzystaniem z usług COM, w tym transportu z miejsca zamieszkania do Centrum (w przypadku pobytu w formie dziennej).
- Uzgodnienia następują pomiędzy Kierownikiem Centrum a uczestnikiem Programu.
Kadra Centrum
- Kierownik Centrum – 1 etat
- Personel specjalistyczny – łącznie 10 etatów:
- 2 etaty w podziale na części, w tym np.: logopeda, psycholog, rehabilitant, terapeuci prowadzący zajęcia.
- 8 pełnych etatów opiekunów w tym: opiekunowie medyczni, nocni.
Kadra będzie gwarantowała całodobowe bezpieczeństwo i zapewniała organizację czasu uczestnikom zgodnie z ich możliwościami i zainteresowaniami.
Pion administracyjny (łącznie 1,5 etatu) obejmować będzie:
- sekretariat
- księgowość
- sprzątanie COM
Finansowanie:
- Na realizację zadania przeznacza się kwotę w wysokości : 328 845,74 zł pochodzącą ze środków Funduszu Solidarnościowego przyznanych w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Centra opiekuńczo-mieszkalne ” – edycja 2022 Moduł II.
- Kwota 328 845,74 zł ze środków Programu przeznaczona na koszty realizacji zadania w wysokości:
- w zakresie usług całodobowego zamieszkania ‒ nie więcej niż 5000 zł miesięcznie na jednego uczestnika Programu;
- w zakresie usług dziennych – nie więcej niż 20 zł za godzinę pobytu na jednego uczestnika Programu (8 godzin pobytu dziennie).
Obowiązek informacyjny:
- Wyłoniony oferent po zawarciu umowy zobowiązany będzie do informowania, że działanie jest współfinansowane ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego, przyznanych w ramach Programu „Centa opiekuńczo – mieszkalne”. Informacja na ten temat powinna znaleźć się we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych, dotyczących realizowanego zadania.
- Ponadto oferent zobowiązany będzie do umieszczania logotypu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej i znaku promocyjnego m.st. Warszawy na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych oraz informacyjnych, dotyczących realizowanego zadania w sposób zapewniający jego dobrą widoczność. Projekty wszystkich materiałów muszą uzyskać każdorazowo akceptację Biura Pomocy i Projektów Społecznych.
Kosztami niekwalifikowanymi zadania (wydatkami) są:
- odsetki od zadłużenia;
- kwoty i koszty pożyczki lub kredytu;
- kary i grzywny;
- wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON);
- wydatek poniesiony na zakup używanego środka trwałego, który był w ciągu 7 lat wstecz od daty zakupu (w przypadku nieruchomości 10 lat), przed dniem realizacji zadania, współfinansowany ze środków unijnych lub dotacji krajowych;
- podatek VAT, który może zostać odzyskany na podstawie przepisów krajowych, tj. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych do tej ustawy;
- inne niż część kapitałowa raty leasingowej wydatki związane z umową leasingu,
- odsetki za opóźnienie w regulowaniu zobowiązań oraz odsetki za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z późn. zm.);
- koszty amortyzacji.
Uwagi:
W ramach realizacji zadania wyłoniony Oferent w przypadku współpracy z wolontariuszami podczas realizacji zadania obowiązany jest do:
- stosowania standardów współpracy z wolontariuszami, o których mowa w projekcie „Ochotnicy warszawscy” (dostępnym na stronie www.ochotnicy.waw.pl) oraz w ofercie wykazać jak będą stosowane,
- umieszczenia oferty/informacji o rekrutacji wolontariuszy na portalu „Ochotnicy warszawscy” (w przypadku prowadzenia rekrutacji podczas realizacji zadania),
- oferty powinny określać w jaki sposób stosowane będą standardy współpracy
z wolontariuszami (w przypadku współpracy z wolontariuszami podczas realizacji zadania).
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl