Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Nowość: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Księgowość, sprawozdawczość, RODO. Skorzystaj z kursu eduNGO >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Program Erasmus+: Akcja kluczowa 1 – Mobilność edukacyjna osób

Reklama
Nabór od 14.01.2022 do 23.02.2022 12:00
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego
Łączny budżet nieznany
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Młodzież
Organizacje działające w dziedzinach kształcenia, szkolenia i pracy z młodzieżą otrzymają wsparcie z programu Erasmus+ w celu realizacji projektów promujących różne rodzaje mobilności.

Przewiduje się, że akcje objęte wsparciem w ramach tej akcji kluczowej przyniosą pozytywne i długotrwałe skutki uczestnikom i zaangażowanym organizacjom uczestniczącym oraz systemom polityki, w których zawarte są takie działania.

Jeżeli chodzi o uczniów, studentów, stażystów, praktykantów, dorosłych słuchaczy i młodzież, działania w zakresie mobilności objęte wsparciem w ramach tej akcji kluczowej mają na celu osiągnięcie co najmniej jednego z następujących rezultatów:

  • lepszych wyników w nauce;
  • większych szans na zatrudnienie i lepszych perspektyw kariery;
  • wzmocnienia zmysłu inicjatywy i przedsiębiorczości;
  • większego usamodzielnienia i poczucia własnej wartości;
  • lepsza znajomość języków obcych i lepsze kompetencje cyfrowe;
  • większej świadomości międzykulturowej;
  • bardziej aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;
  • lepsze pozytywne interakcje z ludźmi z różnych środowisk;
  • większej wiedzy na temat projektów europejskich i wartości UE;
  • większej motywacji do dalszego uczestnictwa w (formalnym/pozaformalnym) kształceniu lub szkoleniu po
    okresie mobilności za granicą.

Jeżeli chodzi o kadrę, osoby pracujące z młodzieżą i osoby zawodowo związane z kształceniem, szkoleniem i młodzieżą, przewiduje się, że działania w zakresie mobilności będą miały następujące rezultaty:

  • zwiększenie kompetencji związanych z profilami zawodowymi wspomnianych osób (nauczaniem, szkoleniem,
    pracą z młodzieżą itp.);
  • szersza wiedza o praktykach, strategiach i systemach w dziedzinie kształcenia, szkolenia lub pracy młodzieży
    w różnych krajach;
  • większa zdolność wywoływania zmian pod względem modernizacji i otwartości na społeczność
    międzynarodową w ich organizacjach edukacyjnych;
  • większe zrozumienie powiązań między, odpowiednio, formalnym i pozaformalnym kształceniem, szkoleniem
    zawodowym i rynkiem pracy;
  • lepsza jakość pracy i działań na rzecz studentów, stażystów, praktykantów, uczniów, dorosłych słuchaczy i osób młodych;
  • lepsze zrozumienie i wrażliwość w odniesieniu do wszelkich przejawów różnorodności np. społecznej,
    etnicznej, językowej, płciowej i kulturowej oraz różnorodnych umiejętności;
  • większa zdolność zaspokajania potrzeb osób o mniejszych szansach;
  • większe wsparcie na rzecz działań w zakresie mobilności osób uczących się i promowanie tych działań;
  • większe możliwości doskonalenia zawodowego i rozwoju kariery;
  • lepsza znajomość języków obcych i lepsze kompetencje cyfrowe;
  • większa motywacja i satysfakcja z codziennej pracy.

Przewiduje się, że działania wspierane w ramach tej akcji przyniosą organizacjom uczestniczącym również co najmniej jeden z następujących rezultatów:

  • większa zdolność do działania na szczeblu unijnym/międzynarodowym: lepsze umiejętności zarządzania
    i strategie na rzecz międzynarodowego wymiaru w dziedzinie kształcenia, szkolenia i młodzieży; zacieśniona
    współpraca z partnerami z innych krajów; większa alokacja zasobów finansowych (innych niż fundusze UE) na organizację projektów unijnych/międzynarodowych; lepsza jakość przygotowywania, wdrażania,
    monitorowania i działań następczych projektów unijnych/międzynarodowych;
  • innowacyjny i ulepszony sposób działania na rzecz grup docelowych przez zapewnienie np.: bardziej
    atrakcyjnych programów dla studentów, stażystów, praktykantów i osób młodych zgodnie z ich potrzebami
    i oczekiwaniami; podniesienia kwalifikacji nauczycieli i kadry prowadzącej szkolenia; ulepszonych procesów
    uznawania i poświadczania kompetencji zdobytych podczas okresów nauki za granicą; skuteczniejszych działań na rzecz społeczności lokalnych; ulepszonych metod i praktyk pracy z młodzieżą w celu aktywnego
    angażowania młodzieży lub zajęcia się grupami defaworyzowanymi itp.;
  • bardziej nowoczesne, dynamiczne, zaangażowane i profesjonalne środowisko wewnątrz organizacji: gotowe, by włączyć dobre praktyki i nowe metody do działań codziennych; otwarte na efekty synergii wynikające ze współpracy z organizacjami aktywnymi w różnych dziedzinach: społecznej, kształcenia i zatrudnienia; planujące strategicznie doskonalenie zawodowe pracowników w związku z indywidualnymi potrzebami i celami organizacyjnymi; utrzymujące komunikację, dokonujące transferu wiedzy i podejmujące działania informacyjne dotyczące postępów, w stosownych przypadkach potrafiące przyciągać zdolnych studentów i nauczycieli akademickich z całego świata.

Zakłada się, że w dłuższej perspektywie łączny efekt kilku tysięcy projektów wspieranych w ramach tej akcji kluczowej będzie miał wpływ na systemy kształcenia, szkolenia i pracę z młodzieżą w krajach uczestniczących, dzięki czemu pobudzone zostaną reformy polityki i pozyskane nowe zasoby dotyczące możliwości w zakresie mobilności zarówno w Europie, jak i poza nią.

W zależności od profilu zaangażowanych uczestników w ramach akcji kluczowej 1 programu Erasmus+ wspierane są następujące rodzaje projektów mobilności:

w dziedzinie kształcenia i szkolenia:

  • projekty mobilności studentów i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego
  • projekty mobilności osób uczących się i kadry w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego
  • projekty mobilności uczniów i kadry edukacji szkolnej
  • projekty mobilności uczących się dorosłych oraz kadry organizacji kształcenia dorosłych

w dziedzinie młodzieży:

  • Projekty mobilności osób młodych – wymiany młodzieży
  • projekty w zakresie mobilności na rzecz osób pracujących z młodzieżą
  • działania wspierające uczestnictwo młodzieży
  • Działanie na rzecz włączenia DiscoverEU

Pierwsze terminy składania wniosków w 2022 r. przypadną w lutym i dotyczyć będą:

  • 23 lutego:
    Akcja kluczowa 1 – Mobilność edukacyjna osób, Mobilność osób w dziedzinie szkolnictwa wyższego
    Akcja kluczowa 1 – Mobilność edukacyjna osób, Mobilność osób w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego, kształcenia szkolnego i kształcenia dorosłych
    Akcja kluczowa 1 – Mobilność edukacyjna osób, Mobilność osób w dziedzinach związanych z młodzieżą
    Akcja kluczowa 1 – Mobilność edukacyjna osób, Mobilność międzynarodowa obejmująca państwa trzecie niestowarzyszone z programem
Reklama