Jakie korzyści może przynieść skuteczna promocja? Poznaj poradnik EduNGO „Mocni w promocji” >
Organizacja zgrupowań szkoleniowych dla dzieci i młodzieży w 2022 roku
Informacje o zadaniu
- Nazwa zadania konkursowego:
„Organizacja zgrupowań szkoleniowych dla dzieci i młodzieży w 2022 roku”
2. Forma realizacji zadania: powierzenie lub wsparcie.
3. Cel zadania:
Realizacja zadania konkursowego ma na celu umożliwienie dzieciom i młodzieży
z Dzielnicy Targówek skorzystania z przystępnej formy udziału w zgrupowaniach szkoleniowych; zwiększenie liczebności dzieci i młodzieży uprawiającej różne dyscypliny sportu; zapewnienie jak najlepszych warunków do podnoszenia poziomu sportowego; wzbogacenie i urozmaicenie oferty sportowo - rekreacyjnej trafiającej w oczekiwania dzieci i młodzieży.
4. Opis zadania:
Zadanie obejmuje organizację zgrupowań szkoleniowych (obozów sportowych) w 2022 roku.
Odbiorcami zadania są dzieci i młodzież w wieku 7-19 lat, w szczególności z Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy, uczestniczące regularnie w zajęciach sportowych organizowanych przez stowarzyszenia kultury fizycznej i uczniowskie kluby sportowe prowadzące szkolenie sportowe na terenie Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy. Zgrupowania powinny być kontynuacją całorocznego szkolenia i współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży.
Koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania:
z dotacji, środków własnych, środków z innych źródeł, w tym wpłat i opłat adresatów zadania publicznego oraz koszty do pokrycia z wkładu osobowego, w tym pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy.
I: koszty merytoryczne realizacji działań:
- zakwaterowanie, wyżywienie (z wyłączeniem zakupu słodyczy), woda;
- przejazd, transport, w tym przewóz sprzętu i urządzeń sportowych;
- wynajem obiektów i urządzeń;
- wynagrodzenie kadry;
- ubezpieczenie OC oferenta i NNW uczestników;
II: Koszty administracyjne:
- obsługa administracyjna, obsługa finansowo-księgowa, której koszty finansowane z dotacji nie mogą przekroczyć 5% dotacji.
Na dane zadanie oferent może otrzymać dotację tylko z jednego biura Urzędu m.st. Warszawy lub Urzędu Dzielnicy m.st. Warszawy.
- dotację może uzyskać tylko bezpośredni organizator zgrupowania szkoleniowego;
- czas trwania zgrupowania szkoleniowego min. 5 dni;
- oferent powinien posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze;
- dofinansowaniem mogą być objęte jedynie dzieci i młodzież szkolna (od 7 do 19 roku życia) do ukończenia szkoły ponadpodstawowej (z wyjątkiem szkół policealnych) zamieszkała/ucząca się wyłącznie na terenie m.st. Warszawy;
- oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie ramowego programu zgrupowania z uwzględnieniem szkolenia sportowego, które powinno obejmować minimum 4 godziny szkolenia sportowego dziennie;
- oferent zobowiązany jest do prowadzenia szczegółowej dokumentacji z realizacji zadania;
- oferent zobowiązany jest do ubezpieczenia OC i NNW uczestników w związku z prowadzoną działalnością statutową oraz posiadanym mieniem.
Ocena oferty:
Przy ocenie ofert będą brane pod uwagę kryteria zawarte w Protokole Oceny Ofert, stanowiącym zał. nr 2 do niniejszego ogłoszenia. Komisja przy udzielaniu rekomendacji będzie brała pod uwagę informacje i opinie dotyczące organizowania zgrupowań szkoleniowych w poprzednich latach dofinansowanych ze środków m.st. Warszawy.
5. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- Dostępność definiowana jest jako dostępność architektoniczna, cyfrowa, informacyjno-komunikacyjna.
- Oferta powinna być przygotowana w taki sposób, aby przy realizacji zadania nie zostały wykluczone z uczestnictwa w nim osoby ze specjalnymi potrzebami. Wymóg dostępności dotyczy również rodziców i opiekunów prawnych zawodników, przy czym dostępność architektoniczna może być zapewniona w sposób alternatywny – poza miejscem realizacji zadania.
- Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.
- Obowiązki organizacji pozarządowych związane z zapewnianiem dostępności wynikają z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przepisy przejściowe zawarte w art. 73 pkt. 3 tej ustawy wskazują, iż obowiązki zawarte w art. 4 ust. 3 i ust. 4, art. 5 ust. 2 weszły w życie z dniem 5 września 2021 r. Przepisy te dotyczą umów związanych z realizowaniem zleconych zadań, finansowanych z udziałem środków publicznych. - W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie, w kosztach realizacji działań, w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, kosztów związanych z zapewnieniem dostępności. Wysokość tego kosztu zależy m.in. od charakteru działania – jego zasięgu, tematyki, liczby osób ze szczególnymi potrzebami, które z tego skorzystają i oczywiście przyjętych rozwiązań likwidujących bariery (np. instalacja trwałego podjazdu to koszt znacznie wyższy niż wypożyczenie przenośnej rampy).
- Spełnienie wymogów dot. dostępności zgodnie z treścią ogłoszenia konkursowego podlega ocenie komisji konkursowej ds. opiniowania ofert (Załącznik nr 2 do ogłoszenia pn. Protokół oceny oferty, kryterium – proponowana jakość wykonania zadania).
- W umowie o wsparcie/powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi szczegółowe warunki służące zapewnieniu przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o ile jest to możliwe, z uwzględnieniem uniwersalnego projektowania.
- Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy dostęp alternatywny polega w szczególności na:
- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
- zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
- wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób. - Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego, Oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania przypadku dostępu alternatywnego.
- W sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia
w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania, Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić sytuację w ofercie. Minimalny poziom dostępności wymagany od Zleceniobiorcy to minimalne wymagania dostępności określone w art. 6 ustawy. Stosowanie dodatkowych rozwiązań podnoszących dostępność – poza wymagania ustawowe – również należy opisać w ofercie w sekcji VI, wskazując rozróżnienie. - Szczegółowe informacje dotyczące minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami znajdują się na stronie:
https://wsparcie.um.warszawa.pl/standardy-zapewnienia-dostepnosci
6. Rezultaty zadania:
Przykładowe:
- doskonalenie umiejętności technicznych w danej dyscyplinie
(wskaźnik: liczba przeprowadzonych jednostek treningowych)
- objęcie programem zgrupowania szkoleniowego zawodników klubu
(wskaźnik: liczba uczestników zgrupowania szkoleniowego)
- kontynuacja szkolenia sportowego poprzez przeprowadzenie zgrupowania szkoleniowego
(wskaźnik: liczba dni zgrupowania szkoleniowego)
Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika: lista uczestników zgrupowania szkoleniowego, dzienniki zajęć, program zgrupowania szkoleniowego.
Oferent w ofercie powinien przedstawić zakres realizacji powyższych rezultatów, odnosząc się do skali działania, które proponuje.
7. Wymagane jest wypełnienie tabeli w pkt III.6 oferty tj. dodatkowych informacji dot. Rezultatów realizacji zadania publicznego.
8. Termin realizacji zadania: 01 maja 2022 r. – 31 grudnia 2022 r.
9. Miejsce realizacji zadania: Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
10. W ramach niniejszego otwartego konkursu ofert każdy podmiot może złożyć maksymalnie 1 ofertę.
11. Środki przeznaczone na realizację zadania: 100.000,00 zł.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl