Organizacja turystyki i wypoczynku dla dzieci, młodzieży Na co NGO-sy powinny zwrócić uwagę? Dowiedz się 24.04 o 15.00 na #ngoplLIVE >
„Podejmowanie działań mających na celu integrację rodzin i środowisk abstynenckich, w tym prowadzenie grup wsparcia...
Adresaci:
- osoby uzależnione;
- rodziny i bliscy osób uzależnionych;
- osoby doświadczające przemocy w rodzinie i bliscy tych osób;
- Dorosłe Dzieci Alkoholików/Dorosłe Dzieci z rodzin Dysfunkcyjnych;
- mieszkańcy Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, w szczególności z obszarów kumulacji problemów społecznych określonych w załączniku do aktualnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy;
Formy:
- prowadzenie pięciu grup wsparcia:
- grupa edukacyjno – motywująca dla osób doświadczających problemu alkoholowego;
- grupa wsparcia w utrzymaniu abstynencji;
- grupa wsparcia dla osób współuzależnionych;
- grupa wsparcia z modułem psychologiczno -rozwojowym dla osób z syndromem DDA/DDD;
- grupa rozwoju osobistego;
- konsultacje i spotkania indywidualne;
- zajęcia rozwijające zainteresowania własne;
- zajęcia turystyczne i rekreacyjne, w szczególności: rajdy, wycieczki, obozy profilaktyczno – integracyjne, spływy organizowane, jako element systematycznej, całorocznej pracy z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi, Dorosłymi Dziećmi Alkoholików/ Dorosłe Dzieci z rodzin Dysfunkcyjnych;
- konsultacje indywidualne dla osób z grupy ryzyka oraz prowadzenie warsztatów kompetencji wychowawczych, które w przyszłości mają przyczynić się do utworzenia kolejnej grupy wsparcia.
Oczekiwania dotyczące realizacji zadania:
- wzmocnienie i utrwalanie trzeźwości;
- wsparcie osób doświadczających przemocy w rodzinie;
- stworzenie możliwości osobom uzależnionym, współuzależnionym do spędzania wolnego czasu w atmosferze trzeźwości;
- zapewnienie odpowiedniego miejsca realizacji zadania;
- udział mieszkańców Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w działaniach realizowanych w ramach oferty jest bezpłatny;
- przed podpisaniem umowy oferent zobowiązany jest dostarczyć do Urzędu Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy kserokopię lub skan dokumentu potwierdzającego prawo zajmowania lokalu np. umowę najmu, użyczenia lub przyrzeczenia użyczenia, porozumienie w sprawie udostępnienia lokalu oraz statut, a w przypadku podjęcia przez organizację również regulaminu organizacyjnego albo projekty ww. dokumentów;
- oferent jest zobowiązany wskazać w ofercie rodzaj prowadzonej dokumentacji;
- działania będą podlegały systematycznej ocenie skuteczności, czyli ewaluacji, która zostanie przedstawiona w sprawozdaniu częściowym i końcowym. Ewaluacja będzie miała na celu weryfikację poziomu osiągnięcia zakładanych rezultatów;
- wymagana jest stała współpraca pomiędzy organizacją a wydziałem realizującym harmonogram działań lokalnych w dzielnicy, tj. Wydziałem Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy;
- w związku z wystąpieniem COVID-19 w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii zaleca się, by podczas realizacji zadania, uwzględniać obowiązujące w danym momencie przepisy prawa, ograniczenia, nakazy, zakazy i rekomendacje odpowiednich organów i instytucji;
- w okresie występowania stanu epidemii dopuszcza się możliwość prowadzenia grup oraz konsultacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. W przypadku ograniczeń uniemożliwiających realizację zadania w sposób stacjonarny dopuszcza się, by oferta zakładała realizację zadania w sposób zdalny (z wykorzystaniem dostępnego sprzętu, narzędzi i komunikatorów internetowych). Z uwagi na potrzebę dostosowania bazy lokalowej do sytuacji epidemicznej dopuszcza się określenie w ofercie kosztów z przeznaczeniem na zakup środków ochrony osobistej dla realizatorów oraz uczestników oraz zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia konsultacji w formie zdalnej. W kalkulacji przewidywanych kosztów należy uwzględnić dynamiczną sytuację związaną z pandemią i zaplanować wydatki o których mowa powyżej zarówno w bieżącym roku jak i latach kolejnych;
- kosztorys zadania musi być czytelny, w jednej pozycji kosztorysu powinien zwierać się jeden rodzaj kosztów. W kalkulacji przewidywanych kosztów należy również uwzględnić koszt artykułów biurowych i piśmienniczych, a także koszty związane z koordynacją projektu;
- każdy rodzaj kosztu musi być zawarty w kosztorysie osobno. Kosztorys oraz plan i harmonogram działań należy sporządzić osobno dla każdego roku realizacji zadania oraz zbiorczo na wszystkie lata.
Kadra:
- osoby realizujące zadanie powinny posiadać uprawnienia do prowadzenia tego typu działań, poparte dokumentacją m.in.: w formie zaświadczeń, dyplomów;
- osoby realizujące zadanie powinny posiadać udokumentowane, kilkuletnie doświadczenie m.in. w pracy z osobami z problemem uzależnienia od alkoholu, narkotyków, dotkniętymi przemocą w rodzinie, przedstawione m.in. w formie rekomendacji lub opinii;
Oczekiwania dotyczące zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami:
Oferta powinna być przygotowana w taki sposób, aby przy realizacji zadania nie zostały wykluczone z uczestnictwa w nim osoby ze specjalnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez podmiot realizujący zadanie oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami, jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.
Obowiązki organizacji pozarządowych związane z zapewnianiem dostępności wynikają z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego wymagania dostępności określone w art. 6 ustawy.
Oferent powinien określić wymagania z art. 6 ustawy, które uwzględni przy realizacji zadania publicznego. Wymagania należy dobrać do charakteru planowanego zadania – powinny być uwzględnione te, które mają zastosowanie dla danego zadania. Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego. Stosowanie dodatkowych rozwiązań podnoszących dostępność – poza wymagania ustawowe – również należy opisać w ofercie w sekcji VI, wskazując rozróżnienie. Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone przez Oferenta na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zadania publicznego. Zleceniobiorca planując zadanie publiczne powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji, uwzględniający także nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności. Spełnienie wymogów dotyczących dostępności zgodnie z treścią ogłoszenia konkursowego podlega ocenie komisji konkursowej ds. opiniowania ofert.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl