Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Organizacja turystyki i wypoczynku dla dzieci, młodzieży Na co NGO-sy powinny zwrócić uwagę? Dowiedz się 24.04 o 15.00 na #ngoplLIVE >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

„Prowadzenie Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego dla mieszkańców Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy”

Reklama
Nabór od 14.10.2021 do 04.11.2021 16:00
Dzielnica Białołęka
Łączny budżet 506,16 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Rodziny
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Dzielnica Białołęka ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Prowadzenie Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego dla mieszkańców Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy”.

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny dla mieszkańców Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy prowadzi działalność skierowaną do wszystkich mieszkańców Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy.

Do zadań Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego należy w szczególności:

  1. prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przemocy w rodzinie;
  2. udzielanie porad i informacji rodzinom w kryzysie spowodowanym uzależnieniem jednego z członków rodziny lub dotkniętych przemocą domową w zakresie: prawnym, psychologicznym i socjalnym;
  3. inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej;
  4. prowadzenie w środowisku lokalnym działań edukacyjno-informacyjnych;
  5. udostępnianie materiałów edukacyjnych i informacyjnych;
  6. gromadzenie aktualnych informacji o miejscach pomocy oraz kompetencjach służb i instytucji z terenu gminy, zajmujących się systemową pomocą dla rodziny;
  7. prowadzenie informacji telefonicznej;
  8. prowadzenie statystyki udzielanych porad.

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny nie prowadzi terapii, grup samopomocy, grup wsparcia ani innych długotrwałych działań skierowanych do mieszkańców. Instruktor terapii uzależnień w ramach prowadzonych konsultacji nie prowadzi psychoterapii tylko motywuje do podjęcia leczenia i udziela porad.

Rekomenduje się zatrudnienie w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym specjalisty psychoterapii uzależnień (osoba posiadająca certyfikat specjalisty psychoterapii uzależnień nadany przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dalej też: PARPA lub Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii), instruktora terapii uzależnień (osoba posiadająca certyfikat instruktora terapii uzależnień nadany przez PARPA lub Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii), osób w trakcie szkolenia do uzyskania certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień lub instruktora terapii uzależnień, psychologa (który nie jest specjalistą psychoterapii uzależnień ani nie jest osobą w trakcie szkolenia do uzyskania certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień), certyfikowanego specjalisty/konsultanta w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Zatrudnieni w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym prawnicy powinni legitymować się odbytym szkoleniem z zakresu profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub posiadać przynajmniej roczne doświadczenie pracy w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym.

Osoby pracujące w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym powinny posiadać znajomość aktualnej oferty m.st. Warszawy w zakresie profilaktyki uzależnień, lecznictwa odwykowego i przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz profilaktyki HIV/AIDS.

Oczekiwania dotyczące realizacji zadania:

  1. Zalecane jest, aby Punkt Informacyjno-Konsultacyjny działał pięć dni w tygodniu w wymiarze minimum 15 godzin tygodniowo, przynajmniej dwa razy w tygodniu po południu oraz przynajmniej dwa razy w tygodniu przed południem;
  2. W związku z wystąpieniem COVID-19 w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii zaleca się, by podczas realizacji zadania, uwzględniać obowiązujące w danym momencie przepisy prawa, ograniczenia, nakazy, zakazy i rekomendacje odpowiednich organów i instytucji;
  3. W okresie występowania stanu epidemii dopuszcza się możliwość udzielania porad w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjny w sposób zdalny i telefoniczny. W przypadku ograniczeń uniemożliwiających realizację zadania w sposób stacjonarny dopuszcza się, by oferta zakładała realizację zadania w sposób zdalny (z wykorzystaniem dostępnego sprzętu, narzędzi i komunikatorów internetowych). Z uwagi na potrzebę dostosowania bazy lokalowej do sytuacji epidemicznej dopuszcza się określenie w ofercie kosztów z przeznaczeniem na zakup środków ochrony osobistej dla konsultantów i klientów Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego oraz zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia konsultacji w formie zdalnej. W kalkulacji przewidywanych kosztów należy uwzględnić dynamiczną sytuację związaną z pandemią i zaplanować wydatki o których mowa powyżej zarówno w bieżącym roku jak i latach kolejnych. W kalkulacji przewidywanych kosztów należy również uwzględnić koszt artykułów biurowych i piśmienniczych;
  4. Szczegóły dotyczące standardu usług i programów świadczonych w ramach Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego znajdują się w uchwalanym corocznie Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy. Zarząd Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, za pośrednictwem Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, sprawuje kontrolę nad prawidłowością pracy Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego i zgodności realizowanych zadań ze standardami usług i programów świadczonych w ramach Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy;
  5. Porady prawne w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym nie mogą być udzielane w wymiarze godzin przekraczającym 35% wszystkich porad udzielanych w Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym;
  6. Działania Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego będą podlegały systematycznej ocenie skuteczności, czyli ewaluacji, która zostanie przedstawiona w sprawozdaniu częściowym i końcowym. Ewaluacja będzie miała na celu weryfikację poziomu osiągnięcia zakładanych rezultatów;
  7. Wymagana jest stała współpraca pomiędzy Punktem Informacyjno-Konsultacyjnym a wydziałem realizującym harmonogram działań lokalnych w dzielnicy, tj. Wydziałem Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – Dzielnicowym Zespołem Białołęka oraz współpraca z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy i pozostałymi współrealizatorami harmonogramu działań lokalnych;
  8. Sprawozdanie z działalności Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego jest składane do Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, za pośrednictwem Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w terminach wskazanych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy;
  9. Sprawozdania Punktu muszą być przygotowane na ujednoliconym druku opracowanym przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy. Sprawozdania są składane w formie papierowej oraz elektronicznej;
  10. Przed podpisaniem umowy oferent zobowiązany jest dostarczyć do Urzędu Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy kserokopię lub skan statutu, a w przypadku podjęcia przez organizację również regulaminu organizacyjnego albo projekty ww. dokumentów.

Oczekiwania dotyczące zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami:

Oferta powinna być przygotowana w taki sposób, aby przy realizacji zadania nie zostały wykluczone z uczestnictwa w nim osoby ze specjalnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez podmiot realizujący zadanie oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami, jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.

Obowiązki organizacji pozarządowych związane z zapewnianiem dostępności wynikają z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego wymagania dostępności określone w art. 6 ustawy.

Oferent powinien określić wymagania z art. 6 ustawy, które uwzględni przy realizacji zadania publicznego. Wymagania należy dobrać do charakteru planowanego zadania – powinny być uwzględnione te, które mają zastosowanie dla danego zadania. Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego. Stosowanie dodatkowych rozwiązań podnoszących dostępność – poza wymagania ustawowe – również należy opisać w ofercie w sekcji VI, wskazując rozróżnienie. Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone przez Oferenta na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zadania publicznego. Zleceniobiorca planując zadanie publiczne powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji, uwzględniający także nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności. Spełnienie wymogów dotyczących dostępności zgodnie z treścią ogłoszenia konkursowego podlega ocenie komisji konkursowej ds. opiniowania ofert.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama