Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Od 20 lat portal ngo.pl bezpłatnie pomaga organizacjom pozarządowym. Pomóż nam pomagać dalej. Wspieraj NGO w PL

Ogłoszenie otwratego konkursu ofert Nr KZP/ZS/III/9/2021 na powierzenie wykonywania zadania publicznego w 2021 roku z...

Reklama
Ogłoszenie otwratego konkursu ofert Nr KZP/ZS/III/9/2021 na powierzenie wykonywania zadania publicznego w 2021 roku z zakresu pomocy społecznej na przeprowadzeniu kampanii o niebezpieczeństwach związanych z tlenkiem węgla wśród radomskich seniorów, w tym zakup czujników czadu
Nabór od 13.05.2021 do 04.06.2021 15:30
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Łączny budżet 40 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje do 40 tys. PLN
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Ogłoszenie otwratego konkursu ofert Nr KZP/ZS/III/9/2021 na powierzenie wykonywania zadania publicznego w 2021 roku z zakresu pomocy społecznej na przeprowadzeniu kampanii o niebezpieczeństwach związanych z tlenkiem węgla wśród radomskich seniorów, w tym zakup czujników czadu.

GMINA MIASTA RADOMIA

reprezentowana przez

PREZYDENTA MIASTA RADOMIA

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w roku 2021 r.

Rodzaj zadania: pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,

priorytet współpracy:

realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej

 

Przedmiotem konkursu jest powierzenie  wykonania niżej wymienionego zadania, będącego zadaniem własnym gminy wraz z udzieleniem dotacji na jego finansowanie.

 

Termin składania ofert: 21 dni od ukazania się ogłoszenia konkursowego

 

Lp.

Tytuł zadania

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2021

Termin realizacji zadania

1.

 

Przeprowadzenie kampanii
o niebezpieczeństwach związanych z tlenkiem węgla wśród radomskich seniorów,
w  tym  zakup czujników czadu.
 

40.000 zł

czerwiec – grudzień 2021 r.

 

  1. Zasady przyznawania dotacji:
  1. Do konkursu mogą przystępować organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1057), zwane dalej „oferentami”.
  2. Dotację na realizację zadania otrzymują oferenci, których oferty zostaną uznane za najkorzystniejsze i wybrane w niniejszym postępowaniu konkursowym.
  3. Dotacja jest przeznaczona na powierzenie zadania, o którym mowa w ogłoszeniu konkursowym.
  4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  5. Złożenie oferty o dotację nie gwarantuje przyznania środków w wysokości, o którą występuje oferent. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo proporcjonalnego zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacja z realizacji zadania.
  6. W przypadku otrzymania dotacji w niższej kwocie niż wnioskowana, oferent zobowiązany jest do wypełnienia w generatorze wniosków nowej, zaktualizowanej oferty i przesłanie jej elektronicznie oraz wydrukowanie i dostarczenie w formie papierowej.
  7. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy Gminą Miasta Radomia, a oferentem.
  8. Prawa i obowiązki dotyczące realizacji zadania nie mogą być przenoszone na inne podmioty bądź jednostki.
  9. W otwartym konkursie ofert może zostać wybrana tylko jedna oferta.
  10. Dopuszcza się stosowanie nazw własnych zadania (jako dopisek po tytule zadania).
  11. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 10%.

II. Termin i warunki realizacji zadania:

  1. Oferent zobowiązuje się zakupić min. 400 szt. czujników czadu oraz wydać je bezpłatnie mieszkańcom miasta Radomia w wieku 65+.
  2. Oferent zobowiązuje się zorganizować i przeprowadzić kampanię o niebezpieczeństwach związanych z tlenkiem węgla wśród mieszkańców miasta Radomia
    w wieku 65+.
  3.  Oferent zobowiązuje się do przyjęcia na siebie pełnej odpowiedzialności powstałej w wyniku dokonania zakupu i bezpłatnego wydania czujników czadu dla mieszkańców miasta Radomia w wieku 65+.
  4. Oferent zobowiązuje się wydać bezpłatnie czujniki czadu mieszkańcom miasta Radomia w wieku 65+, w pierwszej kolejności:

a) osobom mieszkającym samotnie;

b) osobom niepełnosprawnym;

 c)  osobom pozostającym we wspólnym gospodarstwie domowym ze współmałżonkiem;

d) osobom pozostającym we wspólnym gospodarstwie domowym z innymi członkami rodziny

5. Oferent zobowiązuje się wydać bezpłatnie czujniki czadu mieszkańcom, o których mowa w ust. 4, którzy w swoich budynkach/lokalach mieszkalnych używają urządzeń grzewczych z otwartą komorą spalania, które w wyniku nieprawidłowej pracy mogą być przyczyną zatrucia tlenkiem węgla. 

6.  Gmina Miasta Radomia zastrzega wydanie jednego czujnika czadu na jedno gospodarstwo domowe.

7. Zadanie winno być zrealizowane na rzecz mieszkańców Radomia w wieku 65+ w okresie określonym w ogłoszeniu z zastrzeżeniem, że szczegółowy termin realizacji zadania określony zostanie w umowie.

8. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.

 

III. Termin i warunki składania ofert:

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie oferty w generatorze wniosków, która jest dostępna na stronie internetowej www.witkac.pl,  przesłanie jej elektronicznie za pomocą generatora oraz wydrukowanie i złożenie jej wraz z wymaganymi załącznikami w terminie do dnia 04 czerwca 2021 r.
  2. Jeden wydrukowany i podpisany egzemplarz oferty (tożsamy z przesłaną wersją elektroniczną) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie
    w jeden z niżej wymienionych sposobów:
  1. osobiście w godzinach: 7.30-15.30 po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej tel. 48 36-20-942, 48 36-20-935
  2. za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na adres sekretariatu Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej, 26-600 Radom, ul. Żeromskiego 53.

 

          UWAGA!

O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data wpływu wersji papierowej do Urzędu Miejskiego w Radomiu.

 

3. Jedna organizacja może złożyć  1 ofertę w ramach zadania.

4.Czytelnie wypełniona oferta musi być zgodna z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia.

5. Oferta w wersji papierowej powinna być opatrzona pieczątką oferenta, złożona wraz z wymaganymi załącznikami w jednym egzemplarzu, w zamkniętej kopercie na której powinny znajdować się następujące informacje:

  1. nazwa i siedziba oferenta lub pieczątka oferenta;
  2. numer konkursu;
  3. rodzaj zadania publicznego zgodny z rodzajem podanym w ogłoszeniu;
  4. tytuł zadania;
  5. nazwa własna zadania (jeśli została nadana);
  6. wysokość wnioskowanej kwoty dotacji;
  7. suma kontrolna oferty.

 

6. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.2019.1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych  (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305).

 

Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W polach, które nie odnoszą się do oferenta należy wpisać „nie dotyczy”. W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru. Dokument uznaje się za poprawny pod względem formalnym, gdy zostaną skreślone wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone „*)”  oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje.

 

IV.Do oferty należy dołączyć:

  1. Kopię aktualnego odpisu lub wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego dokumentu stanowiącego o podstawie działalności podmiotu:
  1. w przypadku fundacji i stowarzyszeń - zgodny ze stanem faktycznym i prawnym niezależnie od daty jego wystawienia odpis aktualny z Krajowego Rejestru Sądowego;
  2. w przypadku pozostałych podmiotów - inne dokumenty właściwe dla podmiotu;
  3. w przypadku podmiotów znajdujących się w ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Radomia, dopuszcza się złożenie oświadczenia oferenta zawierające:
  1. nazwę rejestru (np. Ewidencja Prezydenta Miasta Radomia);
  2. numer pozycji pod którym podmiot został wpisany;
  3. imienny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania oferenta i zaciągania zobowiązań majątkowych;
  4. sposób reprezentowania organizacji zgodny z zapisem statutowym.

4. w przypadku niewpisanych do KRS podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych - dokument poświadczający, że dany podmiot posiada osobowość prawną oraz wydane przez właściwe władze zaświadczenie o osobie (osobach) upoważnionej do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu tego podmiotu.

2. Aktualny statut oferenta (nie dotyczy parafii i innych kościelnych osób prawnych  nieposiadających statusu organizacji pożytku publicznego).

3. Kopia umowy lub statutu spółki potwierdzona za zgodność z oryginałem – w przypadku, gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.  

 

Dodatkowo:

W przypadku, gdy umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie ze statutem oferenta konieczne jest dołączenie pełnomocnictwa do działania
w imieniu oferenta wraz z potwierdzeniem o wniesionej opłacie skarbowej.

W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imienia oferenta/ów.

 

UWAGA:

  • Kopie dokumentów składane łącznie z ofertą powinny być poświadczone „za zgodność z oryginałem na dzień … ” przez oferenta (osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu składającego ofertę) na każdej stronie.
  • Dokumenty powinny być spięte w jedną całość.

V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty:

  1. Postępowanie konkursowe prowadzone będzie przez Komisję Konkursową, powołaną przez Prezydenta Miasta Radomia.
  2. Termin wyboru oferty nastąpi z chwilą opublikowania Zarządzenia Prezydenta Miasta Radomia w sprawie rozstrzygnięcia konkursu ofert.
  3. Komisja rozpatruje oferty w dwóch etapach: jawnym i niejawnym.
  4. Komisja w ramach konkursu ocenia oferty w skali od 1 do 30 punktów.
  5. Komisja rozpatruje oferty w ciągu 30 dni licząc od następnego dnia po ostatnim dniu składania ofert wskazanym w ogłoszeniu o konkursie.
  6. Komisja przygotowuje rekomendacje ofert wraz z określeniem wysokości dotacji   i przedstawia rozstrzygnięcie konkursu do akceptacji Prezydenta Miasta Radomia.
  7. Decyzja Prezydenta Miasta Radomia w sprawie wyboru ofert i wysokości przyznanej dotacji jest ostateczna i nie stosuje się do niej trybu odwoławczego.
  8. Decyzja Prezydenta Miasta Radomia stanowi podstawę do zawarcia umów z oferentami, których oferty zostały wyłonione w postępowaniu konkursowym.
  9. Prezydent Miasta Radomia może uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia w ustalonym terminie – dodatkowych informacji, wyjaśnień i dokumentów.
  10. Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości.

VI.  Odrzuceniu podlegają oferty:

  1. Złożone po terminie.
  2. Nieprzesłane za pomocą generatora w wersji elektronicznej.
  3. Złożone na drukach innych niż wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.
  4. Których otrzymane sumy kontrolne w wersji elektronicznej i papierowej nie są zgodne.
  5. Dotyczące zadania niezgodnego z  ogłoszeniem konkursowym.
  6. Dotyczące zadania, które nie jest objęte działalnością statutową organizacji.
  7. Złożone przez podmiot nieuprawniony (inny niż określony w ogłoszeniu o konkursie).
  8. Nie podpisane zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w statucie, KRS, innym rejestrze lub dokumencie.
  9. Z innych powodów, o których mowa w ustawie o finansach publicznych i ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  10. Niekompletne (brak załączników).
  11. Niespełniające wymogów zawartych w części III ust. 5 niniejszego ogłoszenia odnoszącego się do sposobu oznaczenia koperty.
  12. Wypełnione niepoprawnie, brak skreśleń w przypadku opcji „niepotrzebne skreślić” oraz brak żądanych informacji. 

Dotacja udzielana na realizację zadań objętych niniejszym konkursem nie może być przeznaczona na dofinansowanie prowadzonej przez oferenta działalności gospodarczej.

VII. Oferty będą oceniane według następujących kryteriów:

  1. Wartość merytoryczna - liczba przyznanych punktów (łączna wartość punktów niezbędnych do uzyskania pozytywnej oceny merytorycznej określana jest każdorazowo przez komisję konkursową).
  2. Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta.
  3. Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego i jej spójności z harmonogramem (zakresem rzeczowym zadania).
  4. Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie.
  5. Możliwość realizacji zadania z punktu widzenia zasobów rzeczowych i osobowych.
  6. Ocena realizacji zleconego zadania publicznego w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadanie publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
    i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

VIII. Inne ważne informacje:

  1. Oferenci zobowiązani są do:
    1. Wypełnienia w generatorze wniosków nowej zaktualizowanej oferty i przesłania jej elektronicznie oraz wydrukowania i dostarczenia w formie papierowej w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana.
    2. Wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Miasta Radomia na realizację zadania.
    3. Sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminach określonych w umowie według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia na podstawie Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016r.,poz. 1300).
    4. Oferenci wyłonieni w drodze konkursu, którym przyznano dotację, zobowiązani są pod rygorem rozwiązania umowy, do zamieszczania informacji o wsparciu finansowym realizacji zadania przez Gminę Miasta Radomia. Ponadto zgodnie z art. 4a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oferenci są zobowiązani udostępniać informacje publiczne na zasadach i w trybie określonym w ww. ustawie.
    5. Przedstawiania na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Radomiu dokumentów celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej.
    6. Kontrola, o której mowa w ust. 5, nie ogranicza prawa Gminy Miasta Radomia do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
    7. Złożenia, w terminie określonym na złożenie sprawozdania, zestawienia tabelarycznego sporządzonego w programie Excel z wykonania zadania publicznego z wydatków zawierającego następujące kolumny
  • numer faktury, rachunku,
  • numer działania zgodnie z harmonogramem,
  • nazwę wydatku,
  • wartość całkowitą faktury/rachunku,
  • koszt związany z realizacją zadania,
  • poniesiony ze środków pochodzących z dotacji,
  • z innych środków finansowych,
  • data i sposób zapłaty.

 

2. Konkurs może być unieważniony jeżeli:

  1. nie złożono żadnej oferty;
  2. żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.

 

3.Ogłoszenie zawiera załączniki:

  1. Załącznik Nr 1 - wzór oferty;
  2. Załącznik Nr 2 - wzór umowy;
  3. Załącznik Nr 3 - wzór sprawozdania.

 

4. Wzór oferty, umowy i sprawozdania z realizacji zadania publicznego oraz wszelkie informacje dotyczące Konkursu dostępne są:

  1. na stronie internetowej www.witkac.pl,
  2. na stronie: www.bip.radom.pl w  zakładce „Współpraca z NGO - Konkursy”,
  3. na stronie internetowej www.radom.pl w zakładce „Organizacje Pozarządowe - Dokumenty do pobrania”,
  4. w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej ul. Żeromskiego 53 p. 114 oraz pod numerem telefonu:  48 36 20 935.

IX. Informacja o zrealizowanych przez Gminę Miasta Radomia w roku ogłoszenia   otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:  w roku 2019 – 100.000,00 zł, w roku 2020 – 0 zł

 

X. Postępowanie konkursowe będzie prowadzone zgodnie z:

  1. Ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057);
  2. Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016r. poz. 1300);
  3. Ustawą z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305);
  4. Rocznym Programem Współpracy Gminy Miasta Radomia z Organizacjami Pozarządowymi.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama