Od 20 lat portal ngo.pl bezpłatnie pomaga organizacjom pozarządowym. Pomóż nam pomagać dalej. Wspieraj NGO w PL
Konkurs ofert: Działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym
Tytuł zadania publicznego:
WSPARCIE SENIORA W MIEJSCU ZAMIESZKANIA „ASYSTENT 85+”
Komórka realizująca: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
w roku 2021 – środki w łącznej wys. 250 000,00 zł*
w roku 2022 – środki w łącznej wys. 340 000,00 zł*
- w każdym roku co najmniej 75% kwoty projektu powinno zostać przeznaczone na pokrycie kosztów godzin usług asystenckich, a koszty obsługi infolinii i obsługi zadania nie powinny być większe niż 15% całkowitych kosztów projektu
Termin realizacji zadania: od 6 kwietnia 2021 r. do 30 grudnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Miasto Kraków
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku poprzednim przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości 89 225,58 zł.
Warunki realizacji i oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Celem zadania publicznego jest poprawa jakości i poziomu życia mieszkańców Krakowa, mających 85 lat lub więcej poprzez zapewnienie im wsparcia asystentów, odwiedzających swoich podopiecznych w domach i towarzyszących im w wykonywaniu czynności dnia codziennego oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym, także w sytuacjach, wymagających przemieszczania się poza miejsce zamieszkania na terenie Miasta Krakowa.
Cel ten realizowany będzie poprzez:
- Zapewnienie uczestnikom projektu możliwości korzystania z bezpłatnych usług asystenckich, polegających na: animowaniu i wspólnym spędzaniu czasu wolnego w miejscu i poza miejscem zamieszkania podopiecznych; aktywizacji seniora w domu (np. przy wspólnej rozmowie, czytaniu, przygotowywaniu posiłku itp.); towarzyszeniu w wyjściu na spacer, w dotarciu do rodziny, sąsiadów, znajomych oraz w inne miejsca wybrane przez uczestnika zadania, tj. punkty usługowe i handlowe, miejsca publiczne, instytucje finansowe, urzędy, placówki kulturalne, oświatowe i szkoleniowe, świątynie, cmentarze, podmioty lecznicze, gabinety lekarskie, ośrodki rehabilitacyjne i/lub terapeutyczne; pomocy w zakupach z aktywnym udziałem seniora i załatwianiu spraw urzędowych; nawiązywaniu lub odbudowywaniu kontaktów społecznych i rodzinnych; korzystaniu z dóbr kultury, np. muzea, biblioteki, galerie, kina, teatry; wspólnym uczestniczeniu w wydarzeniach kulturalnych, rozrywkowych, społecznych, sportowych itp.
- Realizowanie ww. usług asystenckich przez 7 dni w tygodniu w godzinach 7-22 (w uzasadnionych przypadkach możliwa jest zmiana godzin wykonywania usług); limit godzin usług asystenta przypadających na jednego uczestnika wynosi 30 godzin w miesiącu (w uzasadnionych przypadkach możliwe jest zwiększenie do 40 godzin miesięcznie). Pod opieką asystenta w tym samym czasie może pozostawać tylko 1 uczestnik.
- Prowadzenie telefonicznej infolinii służącej do kontaktu z beneficjentami od poniedziałku do piątku w dni robocze przynajmniej 4 godziny dziennie oraz rejestrowanie i weryfikowanie osób zainteresowanych udziałem w projekcie.
- Prowadzenie bazy danych osób korzystających z usług, zgodnej z przepisami RODO i rozliczanie z liczby wykonanych usług w skali miesiąca na jednego seniora.
- Zapewnienie wysokich standardów usług, uwzględniających potrzeby osób w wieku senioralnym – niezależnie od tego, czy oferent będzie realizował zadanie bezpośrednio czy za pośrednictwem wyłonionego w tym celu podmiotu.
- Zapewnienie na każdym etapie realizacji projektu niezbędnych środków ochrony (dla osób świadczących usługi dla seniorów) i zachowanie wszystkich zasad bezpieczeństwa, rekomendowanych przez Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny w związku z epidemią COVID-19.
- Opracowanie szczegółowego regulaminu korzystania z bezpłatnych usług asystenckich, który zostanie dołączony do oferty (brak załącznika będzie skutkował odrzuceniem oferty).
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Umożliwienie świadczenia usług asystenckich w lokalnej społeczności, zapewnienie osobom starszym wsparcia adekwatnego do potrzeb oraz zwiększenie ich zaangażowania w przestrzeni społecznej. Rezultaty realizacji zadania publicznego powinny być zgodne z wartością docelową wskazaną w ofercie lub jej aktualizacji. Źródłem informacji o osiągnięciu wskaźników mogą być np. oświadczenia, karty zgłoszenia do projektu, raporty zrealizowanych usług, pozwalające określić łączną liczbę beneficjentów zadania i liczbę usług – w zależności od rodzaju rezultatu, jaki oferent chce osiągnąć. Oferent jest zobligowany do określenia łącznej liczby godzin działania infolinii/ rejestracji uczestników w ciągu roku (wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku przez co najmniej 4 godziny), wskazania łącznej minimalnej liczby godzin usług asystenckich w każdym roku realizacji zadania w ramach zaplanowanej kwoty dotacji, liczby osób objętych wsparciem w postaci usług asystenckich (minimalny wskaźnik) oraz liczby asystentów, świadczących usługi w ramach programu.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 869 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 180/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2021 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: ZPMK nr 180/2021- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
- Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 25 lutego 2021 r. o godz. 14:00. Oferty w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach należy wrzucić do urny pocztowej znajdującej się w holu siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, parter, segment A z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
- Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Dekerta 24 do dnia 25 lutego 2021 r. do godz. 14:00) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
- Oferta oraz załączniki dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisami uprawnionych statutowo osób oraz pieczątkami imiennymi.
- Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.