Webinar: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Zdobądź praktyczną wiedzę. Dowiedz się, jak uniknąć błędów. Zapisz się >
Otwarty konkurs ofert na realizację zadań Gminy Żukowo w 2021 roku z zakresu „Kultura, sztuka...
Burmistrz Gminy Żukowo
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań Gminy Żukowo w 2021 roku
z zakresu „Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego”
Konkurs obejmuje projekty przewidziane do realizacji w roku 2021 na następujące zadania:
- Wspieranie przedsięwzięć kulturalnych o wysokiej randze artystycznej: festiwali, konkursów, prezentacji, spektakli realizowanych na terenie Gminy.
- Wspieranie i promocja wydarzeń teatralnych i tanecznych.
- Wspieranie przedsięwzięć wzbogacających ofertę kulturalną oraz międzykulturową w Gminie w celu promocji regionu.
- Realizacja imprez wzbogacających letnia ofertę kulturalną na terenie Gminy.
- Realizacja i wspieranie działań w sferze ochrony dóbr kultury i promocji dziedzictwa kulturowego oraz edukacji kulturalnej społeczeństwa w sferze zachowania i promowania dziedzictwa kulturowego regionu.
- Wspieranie inicjatyw kulturalnych, służących zaspokojeniu potrzeb kulturalnych mieszkańców i ich aktywizacji w dziedzinie kultury.
- Wspieranie inicjatyw obejmujących promocję działań i dokonań lokalnych twórców.
- Wspieranie projektów z zakresu promocji kulturalnej Gminy w kraju i za granicą.
- Wspieranie projektów z zakresu ochrony i opieki nad zabytkami oraz innymi obiektami kultury materialnej
Wysokość planowanych środków z budżetu gminy na realizację tych zadań w roku 2021 - 200.000 zł (wysokość środków na podobne zadanie w roku 2020: 180.000 zł).
- Cele zadania objętego konkursem:
- zwiększanie aktywności społecznej mieszkańców z terenu Gminy Żukowo;
- umacnianie poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę;
- wzmacnianie mechanizmów współpracy samorządu i organizacji pozarządowych
oraz zapewnienia im udziału; - w realizacji zadań własnych samorządu służących rozwojowi gminy;
- wprowadzanie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców;
- uzupełnianie działań gminy w zakresie nie obejmowanym przez struktury samorządowe;
- upowszechnianie i wprowadzanie w życie postanowień ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontriacie;
- efektywniejsze wydatkowanie środków publicznych;
- poszerzanie postaw proobywatelskich, przede wszystkim wolontariatu.
- Konkurs adresowany jest do podmiotów wymienionych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, jeśli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności
w sferach objętych konkursem. - Termin i sposób składania ofert:
- Ofertę wraz z załącznikami można składać:
- osobiście w Ośrodku Kultury i Sportu w Żukowie, ul. 3 Maja 9b /w dni robocze:
od poniedziałku – piątku w godzinach: 8:00 - 16:00/ lub w Urzędzie Gminy w Żukowie, ul. Gdańska 52 w Biurze Obsługi Klienta /w dni robocze: w poniedziałki i w środy w godzinach: 7.30. – 15.30; we wtorki w godzinach 7.30. – 17.00, w czwartki w godzinach 7.30.-15.00, w piątki w godzinach 7.30-14.30/; 24 grudnia br. (czwartek) Urząd Gminy w Żukowie będzie nieczynny. - w wersji papierowej wysłanej pocztą na adres: Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie,
ul. 3 Maja 9b, 83-330 Żukowo lub Urząd Gminy w Żukowie, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo. - na ofertach należy dopisać na kopercie: „Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w Gminie Żukowo w 2021 r”.
- osobiście w Ośrodku Kultury i Sportu w Żukowie, ul. 3 Maja 9b /w dni robocze:
- Termin składania ofert upływa z dniem 04.01.2021 r. /w przypadku ofert wysyłanych pocztą decyduje data wpływu do Sekretariatu Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie Biura Obsługi Klienta lub Biura Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Żukowie/. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane ani odsyłane adresatowi.
- Oferta konkursowa powinna zostać sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. poz. 2057). Ofertę można wypełnić korzystając z aplikacji elektronicznej programu „ WITKAC” www.witkac.pl. Po wypełnieniu oferty należy ją wydrukować, podpisać i złożyć lub przesłać zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 3 ppk.1.
- Do oferty na etapie składania ofert należy dołączyć:
- prawidłowo i kompletnie wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z KRS lub zgodnie z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowania osób go reprezentujących;
- kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, a w przypadku podmiotów nie będących stowarzyszeniami lub fundacjami inny dokument stanowiący o podstawie działalności danego podmiotu /odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym
i prawnym niezależnie od tego kiedy był wydany/. W przypadku składania oferty przez Pełnomocnika - pełnomocnictwa do działania w imieniu organizacji; - w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru- dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta;
- w przypadku załączenia dokumentu stanowiącego o podstawie działalności podmiotu, który nie zawiera wyszczególnionego składu osobowego członków wchodzących
w skład zarządu podmiotu, należy dołączyć uchwałę podmiotu bądź inny obowiązujący dokument stanowiący o składzie członków zarządu podmiotu; - statut lub inny akt regulujący status /formę organizacyjno - prawną/ podmiotu zawierający aktualne dane;
- oświadczenie o nie uzyskaniu dotacji na wykonanie tego samego zadania
z budżetu gminy Żukowo z innego tytułu; - oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej w rozumieniu art. 9 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w odniesieniu do zadania publicznego będącego przedmiotem oferty;
- oświadczenie o zabezpieczeniu zaplecza lokalowe lub innego typu obiekt wymaganego do realizacji zadania w czasie i terminie niezbędnym do prawidłowej realizacji zadania w ramach złożonej oferty konkursowej.
- Wymagane powyżej załączniki należy złożyć w formie kserokopii dokumentu potwierdzonego „za zgodność z oryginałem” poświadczone przez osoby upoważnione
do podpisania oferty. - W przypadku składania więcej niż jednej oferty (z zakresu kultury) wymagany jest jeden komplet załączników ze wskazaniem na pierwszej stronie (dopisek) przy której ofercie znajdują się załączniki.
- W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016).
- Zadanie zgłaszane do konkursu musi być objęte przedmiotem działalności statutowej Oferenta.
- Oferty niekompletne i niezgodne z ogłoszeniem nie będą rozpatrywane.
- Złożenie oferty nie skutkuje przyznaniem dotacji.
- Podmiot realizujący zadanie zobowiązany jest zrealizować zadanie publiczne zgodnie przepisami dotyczącymi zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19 oraz wydanymi w tym zakresie zaleceniami i wytycznymi uprawnionych organów państwowych i samorządowych oraz podejmować wszelkie kroki mające na celu zapewnienie ochrony zdrowia osób uczestniczących w realizacji zadania publicznego. Wszystkie zadania mogą być realizowane wyłącznie w oparciu i z zastosowaniem obowiązujących wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, odpowiednio dla konkretnych obszarów. WAŻNE ! Do czasu obowiązywania obostrzeń sanitarnych niektóre zadania mogą być zaplanowane i realizowane wyłącznie w trybie on-line ( zgodnie z wytycznymi), a po złagodzeniu lub zniesieniu obecnych ograniczeń, działania będą mogły być prowadzone, stosownie do obowiązujących zasad , w kontakcie bezpośrednim. Wobec tego można w działaniach zaplanować formę realizacji zadania, w części on-line oraz na czas późniejszy w formie bezpośredniej.
- Ofertę wraz z załącznikami można składać:
- Warunki i termin realizacji zadania:
- Zlecanie zadania publicznego odbędzie się w formie wsparcia jego realizacji.
- Od podmiotu, który otrzyma dotację wymaga się informowania opinii publicznej o otrzymanym wsparciu finansowym ze środków budżetu Gminy Żukowo oraz umieszczanie klauzuli „Dofinansowano ze środków Gminy Żukowo” z logo Gminy Żukowo na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych dotyczących realizowanego zadania, w sposób zapewniający ich dobra widoczność, a po zakończeniu zadania złożeniu szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowanego z wykonanego zadania.
- Zadanie musi być realizowane w terminie od dnia rozstrzygnięcia konkursu do dnia 10.12.2021 r.
- Podmiot aplikujący o dotacje jest zobligowany wnieść minimum 20% wkładu własnego
w stosunku do wnioskowanej dotacji. Przez wkład własny należy rozumieć; - wszystkie środki finansowe będące w posiadaniu organizacji oraz oszacowaną wartość pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy zawartą w kosztorysie realizacji zadania liczonych po stawkach rynkowych za pracę danego rodzaju. - Wymaganym wkładem własnym nie może być wkład rzeczowy.
- Jedno zadanie nie może być jednocześnie dofinansowane dotacją udzieloną na warunkach i w trybie niniejszego Zarządzenia oraz dotacją udzieloną z budżetu Gminy Żukowo
z innego tytułu. - Z dotacje nie mogą być finansowane lub dofinansowane:
- nieruchomości oraz środki trwałe;
- wydatki inwestycyjne;
- koszty działalności gospodarczej podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
- zobowiązania podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek lub wykupu papierów wartościowych oraz kosztów obsługi zadłużenia;
- działalność polityczna lub religijna;
- Wykaz kosztów kwalifikowanych w złożonych projektów:
- wynagrodzenia za działania merytoryczne i obsługę zadania:
- instruktorów, twórców, artystów prowadzących zajęcia, warsztaty;
- redaktorów i autorów tekstów do publikacji;
- członków jury;
- konferansjerów oraz osób prowadzących;
- tłumaczy;
- pracowników obsługi technicznej w tym m.in.: obsługa informatyczna, nagłośnienie, oświetlenie;
- zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadań;
- koszty transportu;
- koszty promocji i reklamy;.
- koszty nagrań materiałów stanowiących część zadania;
- koszty poligrafii (wydanie i publikacja) materiałów stanowiących zadanie;
- koszty praw autorskich do tekstów, zdjęć, muzyki i inne;
- koszty obróbki cyfrowej materiałów;
- koszty opracowania projektów graficznych;
- koszty wynajęcia sali/pomieszczeń/placu na potrzeby zadania;
- koszty wynajmu elementów niezbędnych do wykonania zadania (np. wypożyczenie eksponatów oraz elementów technicznych np. wynajem sprzętu multimedialnego, sceny (w tym montaż, demontaż), oświetlenie, nagłośnienie itp.;
- koszty ściśle związane z realizacją zadnia (np. obsługa finansowa (bez pracowników etatowych), opłaty telekomunikacyjne, biurowe, pocztowe, kserograficzne itp.);
- nagrody rzeczowe;
- koszty sporządzenia ekspertyz technicznych i konserwatorskich;
- koszty przeprowadzenia badań, wykonania dokumentacji konserwatorskich, architektonicznych lub archeologicznych;
- koszty opracowania programu prac konserwatorskich i restauratorskich.
- Dopuszcza się możliwość dokonywania przez realizatora zadania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztorysu o nie więcej niż 20%.
- Termin, tryb i kryteria rozpatrywania ofert:
- Złożone oferty sprawdzane będą pod względem formalnym i merytorycznym
przez Komisję Konkursową powołaną Zarządzeniem Burmistrza Gminy Żukowo. Oferta niekompletna i nieprawidłowo wypełniona, albo złożona na złych drukach, bądź po terminie nie będzie spełniać wymagań formalnych podlega odrzuceniu i nie będzie oceniana
pod względem merytorycznym. - Przy rozpatrywaniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:
- znaczenie zgłoszonego projektu dla realizacji celu zadania;
- wysokość środków przeznaczonych na konkurs;
- przedstawioną we wniosku kalkulację kosztów realizację projektu;
- planowany przez organizację pozarządową udział środków własnych lub środków pochodzących z innych niż budżet Gminy Żukowo źródeł finansowania
realizacji projektu; - dotychczasowe wykorzystanie przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego dotacji z budżetu Gminy Żukowo, w tym rzetelność i sposób rozliczenia oraz możliwości wykonywania zadania publicznego;
- atrakcyjność, oryginalność, innowacyjność projektu;
- zgodność oferty ze Strategią Gminy Żukowo na lata 2015-2025;
- wpływ na wzmocnienie kulturalnej marki Gminy Żukowo.
- Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Gminy Żukowo w formie Zarządzenia, po zasięgnięciu opinii powołanej w tym celu Komisji.
- Złożenie oferty przez podmiot uprawniony nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub z przyznaniem dotacji we wskazanej wysokości.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia uchwalenia budżetu gminy na rok 2021. Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości w formie Zarządzenia w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP), na tablicy ogłoszeń Gminy Żukowo oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy w Żukowie.
- Zarządzenie będzie podstawą do zawarcia z podmiotami, których oferty zostaną wybrane
w konkursie, pisemnych umów szczegółowo określających warunki realizacji zadania. - Od Zarządzenia Burmistrza Gminy Żukowo w sprawie wyboru ofert i udzieleniu dotacji nie ma zastosowania tryb odwoławczy.
- W przypadku otrzymania wnioskowanej dotacji oferent zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów stanowiących załączniki do umowy:
- Kopii aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji (nie dotyczy podmiotów wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego);
- Pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
- Nr rachunku bankowego do wypłaty dotacji;
- Wskazania osób uprawnionych do podpisania umowy w imieniu organizacji wraz z nr PESEL.
- W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowanej oferent jest zobligowany do dostarczenia:
- Kopii aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji (nie dotyczy podmiotów wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego);
- Aktualizacji pkt. V oferty „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego”. Wraz ze wskazaną wyżej aktualizacją pkt. V oferty należy (jeśli dotyczy) odpowiednio skorygować pkt III.4 oferty „Plan i harmonogram działań na rok….”, pkt. III.5 oferty „Opis zakładanych rezultatów realizacji zadania”, punkt III.6 oferty ‘Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów zadania publicznego” oraz pkt. IV.2 „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystywane do realizacji zadania’.
- W ramach aktualizacji, o której mowa w pkt. 9.1. b oferent może zmniejszyć:
- Wysokość zaoferowanego wkładu finansowego ogółem z innych źródeł niż budżet Gminy Żukowo, o których mowa w ofercie w pkt. V.B „Źródła finansowania kosztów realizacji zadania” wiersz 3.1 oraz 4, przy czym udział tych środków finansowych w stosunku do kosztów całości zadania powinien być proporcjonalnie zmniejszony do otrzymanej kwoty dotacji;
- Wartość zadeklarowanego w ofercie wkładu własnego niefinansowego w postaci wkładu osobowego, o którym mowa w ofercie pkt. V.B. „Źródła finansowania kosztów realizacji zadania” wiersz 3.2 w zakresie adekwatnym do zmniejszenia zakresu wkładu własnego spowodowanego przyznaniem dotacji w kwocie niższej niż wnioskowana (jeśli dotyczy).
- Niezłożenie aktualizacji, o której mowa w pkt.9.1.b w terminie w terminie 7 dni roboczych od daty ukazania się ogłoszenia o rozstrzygnięciu konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Żukowie jest równoznaczne z rezygnacją z dotacji, co będzie skutkować niepodpisaniem umowy.
- Burmistrz Gminy Żukowo zastrzega sobie możliwość niezaakceptowania zaproponowanych zmian rezultatów zadania.
- Wysokość innych środków finansowych (tj. wkładu własnego finansowego i świadczeń
pieniężnych od odbiorców zadania publicznego) oraz wartość wkładu osobowego może się zmieniać w wyniku realizacji zadania, o ile nie zmniejszy się wartość tych środków w stosunku do wydatkowanej kwoty dotacji. Jeżeli zaś ulegnie zwiększeniu całkowity koszt realizacji zadania, wysokość dotacji pozostaje bez zmian.
- Oferent może zrezygnować z dotacji oświadczając na piśmie oraz dostarczając oświadczenie do Sekretariatu Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie lub Biura Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Żukowie w terminie 7 dni roboczych od daty ukazania się ogłoszenia o rozstrzygnięciu konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Żukowie.
- Ogłaszający konkurs zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny, przesunięcia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu.
Informacji udziela:
- Radosław Cebela – Urząd Gminy w Żukowie: ul. Gdańska 52 pok.13, 83-330 Żukowo; tel. 58 685 83 08, e-mail: r.cebela@zukowo.pl .
- Karolina Pluta – Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie: ul.3 Maja 9b,
83-330 Żukowo; tel. 58 680 08 48/ 58 736 62 01, e-mail: k.pluta@okis-zukowo.pl .
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych:
Administrator Danych |
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Żukowo |
Osobowych |
- adres: ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo, |
|
- e-mail: ugzukowo@zukowo.pl |
|
- elektroniczna skrzynka podawcza e-PUAP: /UGZUKOWO/SkrytkaESP |
|
- tel .+ 48 58 685 83 00
|
Inspektor Ochrony Danych |
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Ci praw związanych z przetwarzaniem danych. |
|
- e-mail: iod@zukowo.pl |
|
|
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych |
Państwa dane są przetwarzane w celu przeprowadzenia związanym z przeprowadzeniem otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu „Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego”. Konkurs jest przeprowadzony w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 688) |
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
|
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania konkursowego, a następnie zgodnie z przepisami archiwizacyjnymi (wyrażonymi w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych tej ustawy.
|
Odbiorcy Twoich danych osobowych
|
Państwa dane mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. |
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych |
Przysługują Państwu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych przetwarzaniem danych osobowych: - prawo dostępu do Twoich danych osobowych, |
|
- prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych, |
|
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, |
|
- prawo żądania do usunięcia danych, |
|
- prawo do sprzeciwu. |
|
|
|
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej). |
|
|
Prawo wniesienia skargi |
W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych , tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
|
|
Informacja dodatkowa |
Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu. |
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert, oceny ofert i wyboru podmiotu, z którym zostanie podpisana umowa. |
|
|
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl