Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Zadanie będzie polegało na prowadzeniu Biura Porad Obywatelskich na terenie Gminy Miasto Szczecin poprzez:
a) organizacja bezpłatnego poradnictwa i doradztwa prawnego oraz obywatelskiego polegającego na informowaniu mieszkańców Szczecina o przysługujących im prawach
i spoczywających na nich obowiązkach, istotnych dla rozwiązania ich problemu oraz udzielaniu pomocy w wyborze optymalnego rozwiązania, w szczególności w zakresie:
- procedur i spraw urzędowych,
- świadczeń socjalnych (zasiłki, renty, emerytury),
- spraw mieszkaniowych,
- opieki medycznej i niepełnosprawności,
- trudnych spraw rodzinnych,
- problemów w pracy,
- spraw konsumenckich,
- zagadnień własności, roszczeń majątkowych, podatków,
- zadłużeń, pożyczek, kredytów,
- doradztwa podatkowego,
- spraw związanych z przestępczością, resocjalizacją i adaptacją społeczną i skazanych,
b) prowadzenie strony internetowej,
c) wydawanie oraz publikowanie materiałów informacyjnych dotyczących praw obywatelskich,
d) organizacja spotkań podnoszących wiedzę o prawach obywatelskich,
e) prowadzenie bazy instytucji i organizacji, do których obywatele Szczecina mogą zwrócić się o szczegółową pomoc,
f) wspieranie aktywizacji obywateli Szczecina do korzystania ze swych praw w sferze publicznej.
Ponadto preferowane działania oferenta (-ów) powinny swym zakresem obejmować w szczególności działania mające na celu zapobieganie i niwelowanie skutków pandemii, jak np:
- organizacja teleporad i porad za pośrednictwem e-maila, jako preferowane formy poradnictwa,
- organizacja e-biura,
- zapisy na porady prowadzone w formie telefonicznej, e-mail lub poprzez formularz kontaktowy,
- realizacja działań online za pomocą platform internetowych,
- zdalne dyżury telefoniczne,
- wsparcie w zakresie używania technologii informatycznej dla osób zagrożonych, wykluczeniem technologicznym,
- organizowanie webinariów, prowadzenie wirtualnego pokoju spotkań, w którym można spotkać się i porozmawiać,
- przenoszenie grup zainteresowań do sieci - umawianie mieszkańców w przestrzeni wirtualnej,
- wsparcie w zakresie użycia serwisów on-line.
We wszystkich ww. działaniach planowanych przez organizację w sytuacji epidemii, należy uwzględnić zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego.
Podmiot/podmioty, z którymi Zleceniodawca podpisze umowę zobowiązuje się współpracować w zakresie Bura Porad Obywatelskich lub podjąć współpracę z niżej wymienionymi podmiotami:
- Urzędem Miasta Szczecin (w tym przesyłanie informacji o działaniach Centrum oraz pozostałych organizacji pozarządowych do Newslettera Biura Dialogu Obywatelskiego),
- Szczecińskim Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR3,
- Inkubatorem Kultury,
- Centrum Wolontariatu
oraz innymi podmiotami a w szczególności organizacjami pozarządowymi.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl