Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Fundusze
PS./1578/V. Prowadzenie mieszkań wspomaganych w ramach projektu „Osiedle Sitowie”
Nabór od
18.11.2020
do 09.12.2020 17:00
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
Łączny budżet 2,141 mln PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Urząd Miejski w Gdańsku, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: PS./1578/V. Prowadzenie mieszkań wspomaganych w ramach projektu „Osiedle Sitowie”..
Planowana łączna kwota środków przeznaczonych na realizację zadania w formie powierzenia wynosi 2 099 160,00 zł w tym:
w 2021 roku: 740 880,00 zł,
w 2022 roku: 740 880,00 zł,
w 2023 roku: 617 400,00 zł.
(stawka przeznaczona na osobę – 1 470,00 zł/m-c).
- Cel zadania: wsparcie w usamodzielnieniu uczestników Projektu poprzez ich aktywizację społeczną i zawodową oraz zapewnienie miejsc w mieszkaniach wspomaganych.
- Nazwy rezultatów, które należy wpisać w tabeli w części III.6 oferty:
- miesięczna liczba miejsc zapewnionych w mieszkaniu dla osób kierowanych przez MOPR w Gdańsku;
- liczba godzin zapewnionego wsparcia w ciągu miesiąca;
- liczba dni w tygodniu, w których będzie zapewnione wsparcie;
- % wzrostu umiejętności uczestników umożliwiających samodzielne i aktywne funkcjonowanie w społeczeństwie (skala oceny);
- % uczestników, którzy podjęli/utrzymali zatrudnienie;
- inne – zaproponowane przez Oferenta.
- Termin realizacji zadania: 1 stycznia 2021 r. – 31 października 2023 r.
- Miejsce realizacji zadania: lokale będące w zasobach Gminy Miasta Gdańska (w dyspozycji Organizatora konkursu położone przy ul. Sitowie).
- Adresaci: bezdomne matki z dziećmi lub osoby z zaburzeniami psychicznymi lub osoby z niepełnosprawnością i przewlekle chore.
- Zakres zadania:
1) zasady funkcjonowania projektu „Osiedle Sitowie” określono w załączniku do zarządzenia Nr 2051/18 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 17 grudnia 2018 r.;
2) zapewnienie miejsc oraz prowadzenie mieszkań wspomaganych dla:
a) 8 bezdomnych matek z dziećmi oraz prowadzenie na rzecz uczestników projektu punktu pedagogiczno-konsultacyjnego dla matek z dziećmi i poradnictwa pedagogicznego - domek 25,
b) 8 osób z zaburzeniami psychicznymi oraz prowadzenie na rzecz uczestników projektu pracowni rozwijającej kompetencje społeczne i/lub zawodowe oraz zatrudnienie asystenta osobistego - domek 45,
c) 8 bezdomnych matek z dziećmi oraz prowadzenie na rzecz uczestników projektu pracowni rozwijającej kompetencje społeczne i/lub zawodowe oraz zatrudnienie pracownika socjalnego - domek 47,
d) 6 osób z zaburzeniami psychicznymi oraz prowadzenie na rzecz uczestników projektu poradnictwa psychologicznego oraz pracowni rozwijającej kompetencje społeczne i/lub zawodowe oraz zatrudnienie psychologa - domek 29,
e) 6 osób z niepełnosprawnością i przewlekle chorych oraz prowadzenie na rzecz uczestników projektu pracowni rozwijającej kompetencje społeczne i/lub zawodowe - domek 31,
f) 6 bezdomnych matek z dziećmi oraz prowadzenie na rzecz dzieci z projektu „Osiedle Sitowie” Klubu Malucha i zatrudnienie specjalisty ds. poszukiwania miejsc pracy - domek 35;
3) charakter mieszkań oraz standardy świadczonych usług określone są w uchwale Nr XXXI/867/16 Rady Miasta Gdańska z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie przyjęcia Gdańskiego Programu Mieszkalnictwa Społecznego dla osób/rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym na lata 2016 - 2023 oraz zarządzeniu Nr 700/17 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia do realizacji modeli wynikających z Gdańskiego Programu Mieszkalnictwa Społecznego dla osób/rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym na lata 2016 – 2023, zm. Zarządzeniem Nr 209/18 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 05 lutego 2018 r.;
4) kandydaci do udziału w projekcie rekomendowani są przez Organizację pozarządową lub/i pracownika socjalnego MOPR w Gdańsku; decyzję o zakwalifikowaniu do projektu podejmuje MOPR w Gdańsku na podstawie opinii Komisji Kwalifikującej do mieszkań wspomaganych, w skład której wchodzą przedstawiciele MOPR w Gdańsku i NGO;
5) do zadań podmiotu prowadzącego mieszkania należeć będzie:
a) opracowywanie diagnozy – zapoznanie z uczestnikiem i poznanie jego oczekiwań,,
b) zawarcie trójstronnej umowy cywilnoprawnej (pomiędzy uczestnikiem, podmiotem prowadzącym mieszkanie i MOPR w Gdańsku) oraz opracowywanie, zawarcie i realizacja trójstronnego kontraktu dot. pobytu w mieszkaniu wspomaganym,
c) prowadzenie min. 120 h/m-c działań wspierających na rzecz uczestników (świadczonych min. 5 dni w tygodniu),
d) realizacja potrzeb bytowych adresatów zadania (wyposażenie w niezbędny sprzęt, środki higieny osobistej oraz częściowe zapewnienie wyżywienia),
e) udzielenie adresatom zadania pomocy w podstawowych czynnościach życiowych oraz niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,
f) umożliwienie adresatom zadania udziału w terapii zajęciowej, podnoszenie ich sprawności oraz aktywności, zabezpieczenie potrzeb kulturalnych, warunków do rozwoju samorządności, rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem oraz prowadzenie innych formy aktywizacji,
g) prowadzenie z uczestnikami treningu samodzielności (wraz z treningiem ekonomicznym, porządkowym i ogrodniczym) przy udziale odpowiednich specjalistów m.in. w ramach utworzonej pracowni znajdującej się na terenie Osiedla,
h) określenie zasad prowadzenia i prowadzenie poradnictwa/pracowni dla uczestników projektu,
i) opracowanie godzinowego harmonogramu wsparcia na każdy miesiąc, składanego do MOPR w Gdańsku do 3-go dnia każdego miesiąca,
j) przedstawianie comiesięcznej ewidencji mieszkańców oraz przypisów odpłatności (przekazywanie do MOPR w Gdańsku do 3 dnia każdego miesiąca),
k) weryfikacja wywiązywania się mieszkańca z odpłatności za pobyt w mieszkaniu,
l) prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizacji zadania (kart pracy z uczestnikiem, kart oceny postępów, wykazu kadry realizującej zadanie),
m) monitoring oraz ocena postępów uczestnika (średnio raz na 6 miesięcy i na zakończenie wsparcia);
6) w ramach poszczególnych domków prowadzone powinny być:
a) punkt pedagogiczno-konsultacyjny dla matek z dziećmi:
- diagnoza problemów wychowawczych,
- pomoc we wprowadzaniu pożądanych zmian w procesie wychowawczym,
- kontakt ze szkołą i monitorowanie procesu edukacyjnego dzieci,
- organizacja czasu wolnego dzieci,
- inne - zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez radę Osiedla,
b) Klub Malucha:
- organizacja czasu wolnego dzieci,
- zajęcia edukacyjne i animacja,
- działania poza terenem Osiedla Sitowie,
- inne - zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez radę Osiedla,
c) inne - zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez Radę Osiedla pracownie (adekwatne do zasobów lokalowych oraz możliwości uczestników projektu, np. gospodarstwa domowego, rękodzieła):
- rozwijanie kompetencji społecznych,
- nabywanie i rozwijanie kompetencji osobistych: życia codziennego, zaradności osobistej i psychofizycznej,
- nabywanie i trening umiejętności zawodowych,
- inne - zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez radę Osiedla. - Wymagana dodatkowa dokumentacja: projekt funkcjonowania pracowni/Klubu Malucha.
- Wymagania kadrowe: wykształcenie kierunkowe, minimum dwuletnie doświadczenie kadry w prowadzeniu wsparcia z wybraną grupą adresatów.
Źródło:
Urząd Miejski w Gdańsku
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl