Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Łodzi w 2021 roku

Reklama
Nabór od 04.11.2020 do 25.11.2020 23:59
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
Łączny budżet 447,15 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 63,879 tys. do 255,514 tys. PLN
Urząd Miasta Łodzi, Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Łodzi w 2021 roku.

W otwartym konkursie ofert na prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Łodzi w 2021 roku, zwanym dalej konkursem, mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwane dalej oferentami, które łącznie spełnią następujące warunki formalne:

1)      prowadzą działalność statutową w zakresie objętym konkursem;

2)      zostały wpisane na listę Wojewody Łódzkiego, o której mowa w art. 11 d ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w zakresie świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;

3)      złożą ofertę w terminie, a działania zaplanują w okresie wskazanym w ogłoszeniu konkursowym;

4)      przedstawią ofertę poprawnie sporządzoną na formularzu zgodnym ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego i w postaci elektronicznej z wykorzystaniem Generatora Wniosków;  

5)      złożą ofertę  z wykorzystaniem Generatora Wniosków oraz dostarcza potwierdzenie złożenia oferty w wersji papierowej podpisane przez wszystkie osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;

6)      załączą poprawnie wypełnione załączniki tj.:

a)      oświadczenie oferenta o nieposiadaniu zobowiązań, stanowiące załącznik Nr 3 do zarządzenia,

b)      oświadczenie oferenta o dysponowaniu ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej, stanowiące załącznik Nr 1 do ogłoszenia,

c)      aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (jedynie w sytuacji, gdy nie jest on dostępny w elektronicznej bazie Ministerstwa Sprawiedliwości),

d)      kserokopię statutu organizacji, 

e)      kserokopię decyzji Wojewody Łódzkiego o wpisie na listę w zakresie udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,

f)      wykaz osób, z którymi organizacja zawarła umowy o udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, stanowiący załącznik Nr 3 do ogłoszenia,

g)      dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości udzielanego nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

7)      Organizacja w ramach oferty może przedstawić dodatkowo porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym służyły asystą osobom uprawnionym mającym trudności w samodzielnej realizacji porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych.

2.      Załączniki należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków dodając je do składanej oferty. Dopuszcza się możliwość dostarczenia załączników w formie papierowej, składając je wraz z potwierdzeniem złożenia oferty. 

3.      Oferty, które spełnią wymogi formalne opiniowane będą pod względem merytorycznym z uwzględnieniem kryteriów określonych w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

4.      Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

5.      Kwota wnioskowanej dotacji w przypadku jednej oferty nie może przekroczyć 63 878,52 zł na każdy punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

 

Wymagania szczegółowe dotyczące realizacji zadania

1.      Zadanie będzie realizowane w terminie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia w 2021 r.

2.      Organizacja pozarządowa zapewnia udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

3.      Zgodnie z art. 3a ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmują także nieodpłatną mediację.

4.      W ramach umowy, organizacji pozarządowej powierza się jednocześnie zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w wymiarze co najmniej jednego zadania na rok na każdy punkt, w szczególności w formach, o których mowa w art. 3b ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

5.      Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie będzie udzielane w każdym ze wskazanych punktów w wymiarze: 5 dni w tygodniu przez 4 godziny dziennie z wyłączeniem dni, o których mowa  w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 90 oraz z 2020 r. poz. 695). Zgodnie z art. 8 ust. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej istnieje możliwość wydłużenia czasu trwania dyżuru do co najmniej 5 godzin dziennie. Wydłużenie czasu trwania dyżuru nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania.

6.      Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie świadczone będzie w następujących punktach:

Lp.

Adres budynku, w którym znajduje się lokal, w którym będzie udzielane nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

 

Dni i godziny pracy punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

1

Urząd Miasta Łodzi                                        ul. Piotrkowska 153

 

pn. śr. cz. pt. 12.00-16.00   wt.13.00-17.00

2

Urząd Miasta Łodzi                                        al. Politechniki 32

 

pn. śr. cz. pt. 12.00-16.00   wt.13.00-17.00

3

Urząd Miasta Łodzi                                        al. Piłsudskiego 100

 

pn. śr. cz. pt. 12.00-16.00   wt.13.00-17.00

4

Urząd Miasta Łodzi                                        ul. Zachodnia 47

 

pn. śr. cz. pt. 12.00-16.00   wt.13.00-17.00

5

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi   III Wydział Pracy Środowiskowej                     ul. Paderewskiego 47

 

pn. śr. cz. pt. 12.00-16.00   wt.13.00-17.00

6

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi   Klub Integracji Społecznej                           ul. Objazdowa 17

 

pn. śr. cz. pt. 12.00-16.00   wt.13.00-17.00   

7

Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi                   ul. Kilińskiego 102/102a

 

pn. -  pt. 12.00-16.00  

7.     Po rozstrzygnięciu konkursu, poszczególne lokalizacje będą rozdzielone na organizacje pozarządowe zgodnie z ilością otrzymanych punktów oceny. 

8.     W przypadku, gdy nie wpłynie żadna oferta na powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia w punkcie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, organizacji pozarządowej powierza się prowadzenie wszystkich punktów z przeznaczeniem na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej.

9.   Realizator konkursu zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji punktów, a także dni i godzin świadczenia usług z zakresu udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

10.  Zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej w przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem.

11.   Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie może świadczyć osoba, o której mowa w art. 11 ust. 3a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, 

12.   Nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego udziela się osobiście osobie uprawnionej.

Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) może być udzielane nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. 

13.   Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie udzielane jest osobom uprawnionym według kolejności zgłoszeń po umówieniu terminu wizyty. Osoba udzielająca nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może ustalić z ważnych powodów inną kolejność. Kobiecie, która jest w ciąży, udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się poza kolejnością.

Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie pod wskazanym przez realizatora konkursu numerem telefonu.

14.   Realizacja zadania wymaga uwzględnienia takich zagadnień jak:

1)      rekrutacja osób, którym zostanie powierzone udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego (w tym mediacje);

2)      zbieranie oświadczeń od osób uprawnionych, oświadczeñ, o których mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej że nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej;

3)      dokumentowanie każdego przypadku udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez wypełnienie karty pomocy A w systemie teleinformatycznym, udostępnionym przez realizatora konkursu;   

4)      przekazywanie oświadczeń, o których mowa w pkt. 2 do Oddziału ds. Informacyjno-Kancelaryjnej Obsługi Mieszkańców w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami w Departamencie Organizacji Urzędu i Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Łodzi, do dziesiątego dnia następnego miesiąca kalendarzowego.

15.   Koszty utrzymania i wyposażenia lokali, o których mowa w ust. 6 ponosi realizator konkursu. 

16.   Podmiot, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 , str. 1, z późn. zm.[1]), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ˗ Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 oraz z 2020 r. poz. 1086) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 869, 1622, 1649, 2020 i 2473 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568, 695 i 1175).

 

[1] Zmiana wymienionego rozporządzenia została ogłoszona w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama