Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

I. Prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej lub nieodpłatnej...

Reklama
I. Prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej lub nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej w 2021 roku
Nabór od 05.10.2020 do 26.10.2020 15:30
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
Łączny budżet 319,11 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 1 do 63,822 tys. PLN
Urząd Miejski w Gdańsku, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: I. Prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej lub nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej w 2021 roku.

I. Prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej lub nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej w 2021 roku:

w dzielnicy Brzeźno - lokal przy ul. Sterniczej 2;
w dzielnicy Oliwa - lokal przy ul. Opata Jacka Rybińskiego 10;
w dzielnicy Nowy Port - lokal przy ul. Wyzwolenia 49;
w dzielnicy Strzyża - lokal przy ul. Kisielewskiego 12;
w dzielnicy Wrzeszcz Dolny - lokal przy ul. Wajdeloty 28a.

 Planowana kwota środków przeznaczonych na powierzenie realizacji zadania w 2021 roku wynosi 319 110,00 zł, w tym:

300 300,00 zł - nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z mediacją lub nieodpłatna pomoc prawna wraz z mediacją oraz 18 810,00 zł - zadania z zakresu edukacji prawnej, tj: na prowadzenie 1 punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz mediacją lub punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z mediacją: 60 060,00 zł oraz na przeprowadzenie zadań z zakresu edukacji prawnej: 3 762,00 zł na 1 punkt.

  1.  Cel zadania: 
  • zapewnienie profesjonalnego poradnictwa obywatelskiego lub profesjonalnych porad prawnych osobom, które spełniają kryteria określone w art. 4 ustawy;
  • dostęp do poradnictwa obywatelskiego lub pomocy prawnej dla osób, o których mowa w art. 8 ust. 8 ustawy;
  • dostęp do mediacji w ramach usług świadczonych w punkcie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza punktem;
  • sprawne funkcjonowanie punktu poradnictwa obywatelskiego lub punktu pomocy prawnej w wymiarze ustawowo wskazanym;
  • bezpłatny dostęp społeczeństwa do różnych form edukacji prawnej, wskazanych w art. 3b ust. 2 ustawy.
  1.  Nazwy rezultatów, które należy wpisać w tabeli w części III.6 oferty:
  • liczba porad świadczonych w punkcie (Organizacja dokumentuje świadczenie porad zgodnie z wymogami ustawy);
  • liczba porad świadczonych za pomocą środków porozumiewania się na odległość lub poza punktem (Organizacja dokumentuje świadczenie porad zgodnie z wymogami ustawy);
  • liczba postępowań mediacyjnych prowadzonych w sprawach wnoszonych przez osoby uprawnione (Organizacja dokumentuje przeprowadzenie mediacji zgodnie z wymogami ustawy);
  • liczba zadań z zakresu edukacji prawnej w formie wskazanej w art. 3b ust. 2 ustawy.
  1. Termin realizacji zadania: 01.01.2021 r. – 31.12.2021 r.
  2.  Miejsce realizacji zadania: Wskazane lokale, znajdujące się w zasobach Miasta Gdańska, są w czasowej dyspozycji:
  • Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Rehabilitacji - tel. 600 394 160, e-mail: spir.zarzad@gmail.com
  • Rady Dzielnicy Oliwa - tel. 58 341 08 84, e-mail: oliwa@gdansk.gda.pl
  • Stowarzyszenia Nowy Port Sztuki - tel. 507 705 970, e-mail: nowyportsztuki@o2.pl
  • Klubu Przyjaciół Strzyży - tel. 58 3418255, e-mail: klub@strzyza.pl
  • Gdańskiej Fundacji „ I Ty Możesz Wszystko” - tel. 606 371 769, e-mail: biuro@gfitmw.pl

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku posiada oświadczenia dysponentów o udostępnieniu pomieszczeń w ww. lokalizacjach w celach utworzenia punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej. Informacje o szczegółowych warunkach technicznych oraz szacunkowych kosztach utrzymania lokali można uzyskać u aktualnych dysponentów lokali.

Umowy udostępnienia pomieszczeń mają zostać zawarte bezpośrednio przez aktualnego dysponenta lokalu i Organizację, w okresie po ogłoszeniu rozstrzygnięcia konkursu a przed realizacją zadania.

Edukacja prawna może być realizowana poza punktem udzielania poradnictwa obywatelskiego lub punktem pomocy prawnej, w miejscu wskazanym przez Organizację.

  1.  Adresaci zadania:

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku i która złoży stosowne oświadczenie (art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy).

W świetle ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie świadczone osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniającej innych osób w ciągu ostatniego roku, mają charakter pomocy de minimis.

Zgodnie z art. 37 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

Zgodnie z art. 37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

Zgodnie z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej podmioty udzielające pomocy wydają beneficjentowi pomocy zaświadczenie stwierdzające, że udzielona pomoc publiczna jest pomocą de minimis albo pomocą de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

  1.  Zakres zadania:
  • zakres świadczeń w zakresie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest określony w art. 3a i art. 7 ustawy, a w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej w art. 3 ust. 1 i art. 7 ustawy;
  • świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się we wskazanym przez Organizatora konkursu lokalu, w przeciętnym wymiarze 5 dni roboczych w tygodniu przez co najmniej 4 godziny dziennie. W przypadku, gdy liczba osób uprawnionych, którym ma być świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt w punktach na obszarze Gdańska, czas trwania dyżuru może ulec wydłużeniu do co najmniej 5 godzin dziennie we wszystkich punktach na obszarze Gdańska. Wydłużenie czasu trwania dyżuru, nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku;

LUB W PRZYPADKU ZŁOŻENIA OFERTY, KTÓRA NIE SPEŁNI WYMOGÓW KONKURSU W CZĘŚCI DOTYCZĄCEJ ŚWIADCZENIA W PUNKCIE NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO:

  • świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej odbywa się we wskazanym przez organizatora konkursu lokalu, w przeciętnym wymiarze 5 dni roboczych w tygodniu przez co najmniej 4 godziny dziennie. W przypadku, gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt w punktach na obszarze Gdańska, czas trwania dyżuru może ulec wydłużeniu do co najmniej 5 godzin dziennie we wszystkich punktach na obszarze Gdańska. Wydłużenie czasu trwania dyżuru, nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku;
  • nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna pomoc prawna obejmuje również nieodpłatną mediację (art. 3 ust. 1 pkt 3a oraz art. 3a ust. 2);
  • nieodpłatna mediacja obejmuje czynności określone w art. 4a ust. 1 i ust. 3 ustawy (nie obejmuje spraw określonych art. 4a ust. 2 ustawy);
  • posiadanie i podanie przez Organizację numeru telefonu, pod którym dokonywana będzie rejestracja zgłoszeń telefonicznych na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej;
  • zapewnienie przez Organizację udzielenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U z 2017 r. poz. 1824) - za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza punktem;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizacji zadania zgodnie z przepisami ustawy i aktów wykonawczych;
  • w ramach prowadzenia punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej Organizacja realizuje zadania z zakresu edukacji prawnej, w wymiarze co najmniej jednego zadania na rok, w szczególności w formach, określonych w art. 3b ust. 2 ustawy (Organizacja przedstawia w ofercie opis proponowanych działań z zakresu edukacji prawnej, formy ich realizacji wraz z wyodrębnieniem kalkulacji kosztów w kosztorysie);
  • edukacja prawna realizowana jest poza ustalonymi godzinami świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej w punkcie. 
  1. Wymagania kadrowe:

1) nieodpłatne poradnictwo obywatelskie może świadczyć osoba, która:

  • posiada wykształcenie wyższe,
  • ukończyła z oceną pozytywną szkolenie z zakresu świadczenia poradnictwa obywatelskiego, zwane dalej "szkoleniem", albo posiada doświadczenie w świadczeniu poradnictwa obywatelskiego i uzyskała zaświadczenie potwierdzające posiadanie wiedzy i       umiejętności w tym zakresie wydane przez podmiot uprawniony do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy,
  • korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych,
  • nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe

LUB W PRZYPADKU ZŁOŻENIA OFERTY, KTÓRA NIE SPEŁNI WYMOGÓW KONKURSU W CZĘŚCI DOTYCZĄCEJ ŚWIADCZENIA W PUNKCIE NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO:

2) nieodpłatną pomoc prawną może świadczyć:

  • adwokat,
  • radca prawny,
  • doradca podatkowy,
  • osoba, która:
  • ukończyła wyższe studia prawnicze i uzyskała tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,
  • posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej,
  • korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych,
  • nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
    lub przestępstwo skarbowe,

3) nieodpłatną mediację (w ramach punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego) może prowadzić:

  • osoba wpisana na listę stałych mediatorów prowadzoną przez prezesa sądu okręgowego, o której mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 365 ze zm.), lub wpisana na listę mediatorów prowadzoną przez organizację pozarządową w zakresie swoich zadań statutowych lub uczelnię, o której mowa w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1575 ze zm.), o której informacje przekazano prezesowi sądu okręgowego (art. 4a ust. 6 ustawy),
  • nieodpłatną mediację w zakresie, o którym mowa w art. 4a ust. 1 pkt. 1-3 i 5 ustawy może również prowadzić osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie. Nieodpłatną mediację w zakresie, o którym mowa w art. 4a ust. 1 pkt 4 ustawy może prowadzić osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie po spełnieniu warunku, jakim jest wpisanie na listę mediatorów, o której mowa w art. 4a ust. 6 ustawy. Nieodpłatnej mediacji, w zakresie, o którym mowa w art. 4a ust. 1 pkt 4, nie może prowadzić osoba, która w sprawie którejkolwiek ze stron uprzednio świadczyła pomoc prawną lub poradnictwo obywatelskie, była świadkiem, wydawała opinię, sporządzała wywiad środowiskowy lub prowadziła terapię, a także osoba, co do której zachodzi okoliczność tego rodzaju, że mogłaby wywołać uzasadnioną wątpliwość co do jej bezstronności, z wyłączeniem udzielania pomocy, w zakresie, o którym mowa w art. 4a ust. 1 pkt 1 ustawy.
  1.  Wymagana dodatkowa dokumentacja:
  • decyzja o wpisie na listę Wojewody Pomorskiego dot. organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia na terenie województwa pomorskiego punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i nieodpłatnej mediacji;
  • dokumenty potwierdzające co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się ze świadczeniem poradnictwa obywatelskiego, nabyte w okresie pięciu lat bezpośrednio poprzedzających złożenie wniosku, lub co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych, informacji prawnych lub świadczeniem nieodpłatnego poradnictwa;
  • dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości świadczonego nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
  • umowy zawarte z doradcą, o którym mowa w art.11 ust. 3a ustawy oraz mediatorem, o którym mowa w art. 4a ust. 6 ustawy,
  • dokumenty potwierdzające uprawnienia zawodowe i wykształcenie kadry bezpośrednio realizującej zadanie;
  • dokumenty potwierdzające, że doradca, o którym mowa w art. 11 ust. 3a ustawy ukończył z oceną pozytywną szkolenie z zakresu świadczenia poradnictwa obywatelskiego, zwane dalej "szkoleniem", albo posiada doświadczenie w świadczeniu poradnictwa obywatelskiego i uzyskał zaświadczenie potwierdzające posiadanie wiedzy i umiejętności w tym zakresie wydane przez podmiot uprawniony do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy;
  • oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do załącznika Nr 1 zarządzenia;
  • oświadczenie, iż w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert nie miała miejsca sytuacja, w której Organizacja nie rozliczyła się z dotacji przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również sytuacja, w której starosta rozwiązał umowę (termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy);
  • organizacje przystępujące do podpisania umowy dotacyjnej zobowiązane są przedłożyć informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 11 ust. 3 pkt 2 lit. d ustawy.

 LUB W PRZYPADKU ZŁOŻENIA OFERTY, KTÓRA NIE SPEŁNI WYMOGÓW KONKURSU W CZĘŚCI DOTYCZĄCEJ ŚWIADCZENIA PORADNICTWA W PUNKCIE NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO:

  •  decyzja o wpisie na listę Wojewody Pomorskiego dot. organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia na terenie województwa pomorskiego punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i nieodpłatnej mediacji;
  • dokumenty potwierdzające co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych, informacji prawnych lub świadczeniem poradnictwa obywatelskiego;
  • dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości udzielanej nieodpłatnej pomocy prawnej;
  • umowy z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy, oraz mediatorem, o którym mowa w art. 4a ust. 6 ustawy;
  • dokumenty potwierdzające uprawnienia zawodowe i wykształcenie kadry bezpośrednio realizującej zadanie;
  • oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do załącznika Nr 1 zarządzenia;
  • oświadczenie, iż w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert nie miała miejsca sytuacja, w której Organizacja nie rozliczyła się z dotacji przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również sytuacja, w której starosta rozwiązał umowę (termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy);
  • organizacje przystępujące do podpisania umowy dotacyjnej zobowiązane są przedłożyć informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 11 ust. 3 pkt 2 lit. d ustawy.

 

  1. Zastrzeżenia:
  • o powierzenie prowadzenia punktu na obszarze województwa pomorskiego może ubiegać się Organizacja pozarządowa, w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b lub 22a ustawy, wpisana na listę, o której mowa w art. 11d ust. 1 ustawy, prowadzoną przez Wojewodę Pomorskiego, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
  • koszty wynagrodzeń osób świadczących nieodpłatne poradnictwo obywatelskie lub nieodpłatną pomoc prawną nie mogą stanowić mniej niż 70% wysokości otrzymanej dotacji;
  • każda oferta powinna dotyczyć prowadzenia jednego punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej;
  • dopuszcza się składanie kilku ofert przez jedną Organizację - w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty, Organizacja powinna zapewnić odpowiednią liczbę osób bezpośrednio świadczących nieodpłatne poradnictwo obywatelskie lub nieodpłatną pomoc prawną w każdym z punktów. Przez odpowiednią liczbę osób, Organizator konkursu rozumie obsadzenie przez jedną osobę maksymalnie dwóch punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej pomocy prawnej;
  • mediacje może prowadzić osoba spełniająca wymogi określone w art. 4a ust. 6-8 ustawy;
  • Organizacja zapewnia niezbędny sprzęt do realizacji zadania – zgodnie § 5 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego (Dz. U. z 2018 poz. 2492 ze zm.);
  • Oferty organizacji pozarządowych dotyczące wyłącznie świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z mediacją i realizacją edukacji prawnej będą rozpatrywane tylko w przypadku, gdy w otwartym konkursie ofert nie wpłynie żadna oferta na prowadzenie punktu przeznaczonego na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia w punkcie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama