Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu podtrzymywania i upowszechniania...

Reklama
Pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej w 2020 roku w ramach Budżetu Obywatelskiego „ŁÓDZKIE NA PLUS” na rok 2020
Nabór od 15.01.2020 do 07.02.2020 16:00
Departament Kultury i Edukacji
Łączny budżet 79,95 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje do 40 tys. PLN
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Departament Kultury i Edukacji ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej w 2020 roku w ramach Budżetu Obywatelskiego „ŁÓDZKIE NA PLUS” na rok 2020.
  • Celem pierwszego otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Województwa Łódzkiego z zakresu podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej w 2020 roku w ramach Budżetu Obywatelskiego „ŁÓDZKIE NA PLUS” na rok 2020 jest zrealizowanie zadań zgłoszonych przez mieszkańców w ramach III edycji Budżetu Obywatelskiego „ŁÓDZKIE NA PLUS”, które następnie uzyskały największą liczbę punktów podczas głosowania.
  • Zadania publiczne, zgłoszone do otwartego konkursu ofert:

      1) Zadanie nr 1:

„Przywołajmy ich historię”

Celem zadania publicznego jest wydanie publikacji dotyczącej historii obozu przejściowego w Konstantynowie Łódzkim, w którym więzieni byli księża kierowani do obozu w Dachau oraz dzieci z Wielkopolski i Konstantynowa w okresie II wojny światowej. Projekt kształtować będzie postawy patriotyczne i obywatelskie wśród młodzieży i dorosłych. Publikacja ta ma przybliżyć historię obozu mieszczącego się w budynku starej fabryki przy ul. Łódzkiej. Zadanie będzie składało się z trzech elementów:

1)   W ramach pierwszego elementu przewiduje się wydanie ww. publikacji poprzedzone:

·    zorganizowaniem w Miejskim Ośrodku Kultury debaty pt. „Bliżej naszej historii” dotyczącej II wojny światowej, w trakcie której przewidziany jest poczęstunek dla uczestników,

·    zbieraniem materiałów poprzez nagrania wywiadów z żyjącymi świadkami wydarzeń, poszukiwania materiałów w bibliotekach, archiwach, nawiązanie współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej Odział Łódź.

2)   Drugi element zakłada zorganizowanie konferencji podsumowującej prace nad wydawnictwem i prezentującej publikację mieszkańcom Konstantynowa Łódzkiego (młodzieży szkolnej, władzom miasta i powiatu) w Szkole Podstawowej Nr 2
im. Bolesława Ściborka w Konstantynowie Łódzkim.

3)   Zorganizowanie konkursu plastycznego o tematyce historycznej „Przywróćmy ich pamięć” dla uczniów szkół podstawowych klas VII i VIII powiatu pabianickiego (przewidziane nagrody dla uczestników oraz organizacja spotkania podsumowującego).

2) Zadanie nr 2:

„Spacerem po Piotrkowie – przewodnik historyczny”

Celem zadania jest wydanie przewodnika (w nakładzie 1 000 egzemplarzy) pt.: „Spacerem po Piotrkowie Trybunalskim – przewodnik historyczny”, wraz z mapką, ukazującego historię miasta Piotrkowa Trybunalskiego, głównie poprzez miejsca związane z życiem i działalnością takich osób jak, między innymi: Stefan Rowecki, Irena Sendlerowa, Adam Trybus. Przewodnik, oprócz swej drukowanej formy, zostanie również bezpłatnie udostępniony w formie e-wydania na stronie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Piotrkowie Trybunalskim.

Realizacja zadania „Spacerem po Piotrkowie…” składa się z 5 etapów:

1)   Utworzenie na profilu Miejskiej Biblioteki Publiczne w Piotrkowie Trybunalskim na portalu społecznościowym Facebook wydarzenia, którego celem będzie zbieranie od mieszkańców propozycji osób i miejsc, które warto zamieścić w przewodniku;

2)   Ogłoszenie w mediach lokalnych konkursu fotograficznego dokumentującego historię Piotrkowa w powiązaniu ze wskazanymi przez mieszkańców miejscami i osobami. Prace oceni jury, natomiast dla zwycięzców przewidziano nagrody pieniężne. Pozyskane zdjęcia, poza publikacją w przewodniku, zostaną zaprezentowane w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Piotrkowie Trybunalskim oraz w filii nr 1.

3)   Zlecenie napisania przewodnika (przewidziane honorarium dla autora);

4)   Wydanie przewodnika z uwzględnieniem fotografii nadesłanych do konkursu przez mieszkańców miasta;

5)   Organizacja w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Piotrkowie Trybunalskim imprezy finałowej podsumowującej projekt, w czasie której zostaną wręczone nagrody w konkursie fotograficznym, odbędzie się spotkanie z autorem promujące publikację połączone z wystawą zdjęć nadesłanych przez mieszkańców w konkursie. W trakcie imprezy przewidziany jest poczęstunek dla uczestników. Promocja imprezy finałowej odbędzie się poprzez plakaty.

Zadanie zakłada przekazanie przewodnika do piotrkowskich szkół, instytucji kulturalno-oświatowych oraz bibliotek.

 

  • Środki publiczne przeznaczone na realizację zadania w niniejszym konkursie stanowią kwotę 79 950,00 zł. 
  • Do konkursu mogą być składane oferty, których realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż 01.05.2020 r. i kończy nie później niż 31.12.2020 r.
  • Do konkursu każdy oferent może złożyć 1 ofertę. Dotyczy to ofert składanych samodzielnie jak i ofert wspólnych. Za ofertę uznaje się ofertę złożoną w elektronicznym generatorze wniosków www.witkac.pl wraz z potwierdzeniem jej złożenia.
  • Za wydatki, których nie można sfinansować z przyznanej dotacji, uznaje się w szczególności:

 

  1. wydatki zrealizowane przed datą zawarcia umowy,
  2. budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
  3. wydatki związane z działalnością gospodarczą,
  4. zakup rzeczy ruchomych, których jednostkowy koszt przekracza 5 000 zł,
  5. koszty administracyjne przekraczające 10 % dotacji (koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty o charakterze finansowym, nadzorczym i kontrolnym m.in.: koszty związane z koordynacją projektu, obsługą administracyjną, prawną i finansową zadania).
  •  Kwota wnioskowanej dotacji nie może być większa niż:

1) dla zadania nr 1 – 40 000,00 zł,

2) dla zadania nr 2 – 39 950,00 zł.

  • ​W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, tak aby nie nastąpiło zwiększenie danej pozycji o więcej niż 10%.
  • Przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów powyżej 10%, jednak nie więcej niż 25% wartości danej pozycji możliwe są tylko w uzasadnionych przypadkach, za pisemną zgodą Dyrektora Departamentu Kultury i Edukacji.
  • Inne zmiany, w tym przesunięcia dokonywane pomiędzy pozycjami kosztów zwiększające daną pozycję o więcej niż 25% możliwe są tylko w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zleceniodawcy, w formie aneksu do umowy.
  • Oferty należy składać w elektronicznym generatorze wniosków www.witkac.pl, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 07.02.2020 roku do godz. 16.00.
  • Do dnia 12.02.2020 r. do godziny 16.00. należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego przy al. Piłsudskiego 8 potwierdzenie złożenia oferty, wydrukowane z elektronicznego generatora wniosków www.witkac.pl.
  • Do potwierdzenia złożenia oferty należy załączyć:
  1. zgodę właściciela terenu na realizację zadania w miejscu wskazanym w punkcie I ogłoszenia (dotyczy zadań nr 1, 2),
  2. kopię umowy lub statutu spółki (w przypadku, gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  • Odrzuceniu podlegają oferty:
  1. których potwierdzenie złożenia oferty zostało złożone po terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu,
  2. nieodpowiadające zadaniu wskazanemu w niniejszym ogłoszeniu,
  3. złożone przez podmiot/-y nieuprawniony/-e do wzięcia udziału w konkursie,
  4. wypełnione z naruszeniem warunku dotyczącego udziału kosztów administracyjnych zgodnie z pkt III.7 ogłoszenia, jeśli nie wynika on z błędów rachunkowych w pkt V „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” oferty,
  5. zawierające inne braki i nieprawidłowości niż określone w pkt IV.22 ogłoszenia oraz w karcie oceny formalnej w punktach 2, 3, 6b,7 (nie dotyczy błędów i omyłek pisarskich),
  6. wszystkie oferty złożone przez oferenta/-ów, jeśli liczba złożonych w konkursie ofert przekracza jedną. Za ofertę uznaje się ofertę złożoną w elektronicznym generatorze wniosków www.witkac.pl wraz z potwierdzeniem jej złożenia.
  • Do ofert, które podlegają jednokrotnemu usunięciu braków i nieprawidłowości należą te, w których:
  1. na potwierdzeniu złożenia oferty nie złożono podpisów przez osoby upoważnione w formie, o której mowa w pkt III.17.1 ogłoszenia,
  2. nie wskazano tytułu zadania publicznego lub wskazany tytuł zadania zawiera błędy,
  3. nie załączono do potwierdzenia złożenia oferty dokumentu potwierdzającego upoważnienie do działania w imieniu oferenta/-ów podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji oferenta/-ów – w przypadku składania (podpisania) oferty przez pełnomocnika,
  4. wystąpiły błędy (rachunkowe, pisarskie, logiczne) w pkt V „Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego” oferty.
  • Braki formalne i nieprawidłowości mogą zostać usunięte w terminie do 7 dni od daty otrzymania przez oferenta/-ów powiadomienia o konieczności uzupełnienia oferty. Nieuzupełnienie wszystkich wskazanych braków i nieprawidłowości lub uzupełnienie ich po terminie skutkuje odrzuceniem oferty.
  • Oferty nieodrzucone oceniane będą pod względem merytorycznym przez komisję konkursową powołaną przez Zarząd Województwa Łódzkiego.
  • Wzór karty oceny merytorycznej zawierającej kryteria merytoryczne, według których zostaną ocenione oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
  • Maksymalna liczba punktów nie może wynosić więcej niż 50 pkt.
  • Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w terminie do dnia 30.04.2020 roku

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama