Organizacja turystyki i wypoczynku dla dzieci, młodzieży Na co NGO-sy powinny zwrócić uwagę? Dowiedz się 24.04 o 15.00 na #ngoplLIVE >
Otwarty konkurs ofert nr 28/2020, na powierzenie realizacji zadania: Zwiększanie widoczności ES (ekonomii społecznej) i...
III. Termin i warunki realizacji zadania
- Termin realizacji zadania: minimalnie od 17 lutego 2020 r. maksymalnie do 15 grudnia 2020 r.
- Termin wydatkowania środków przekazanych oferentom w ramach dotacji na realizację zadania publicznego: od 17 lutego 2020 r. maksymalnie do 15 grudnia 2020 r.
- Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania na zasadach określonych w umowie.
- Od oferenta wymaga się informowania opinii publicznej o otrzymanej dotacji ze środków budżetu Miasta Poznania.
- Po zakończeniu zadania oferent zobowiązany jest do złożenia sprawozdania.
- W kosztorysie zadania należy uwzględnić wyłącznie koszty niezbędne dla realizacji tego zadania. Nie może w nim być uwzględniony podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości, w której podatnikowi przysługuje prawo do jego odzyskania lub rozliczenia w deklaracjach składanych do Urzędu Skarbowego, przy czym: wnioskodawcy, którzy nie mają prawnej możliwości odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania (dla których podatek VAT jest kosztem), sporządzają kosztorysy w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT); wnioskodawcy, którzy mają możliwość odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania (w całości lub w części) – sporządzają kosztorysy w kwotach netto (tj. nie uwzględniają w nich kwot podatku VAT, które będą podlegały odzyskaniu lub rozliczeniu).Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, w następujących wielkościach: zwiększenia kosztów nie więcej niż 15%, zmniejszenia kosztów w dowolnej wysokości.
- Celem głównym zadania jest zwiększanie widoczności ES i rynku zleceń dla PES w Poznaniu, poprzez promowanie ekonomii społecznej i lokalnych PES wśród mieszkańców Poznania.
- Rezultaty zadania:
Pożądane rezultaty |
Poziom osiągnięcia |
Sposób monitorowania |
Zrealizowanie zajęć edukacyjnych z ES w szkołach podstawowych |
4 szkoły |
Lista szkół, raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści. |
Zrealizowanie zajęć edukacyjnych w jednej szkole |
10 jednostek |
raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści, listy obecności |
Zapoznanie uczniów biorących udział w zajęciach z działalnością konkretnego podmiotu ekonomii społecznej |
1 zajęcia w wybranym pes |
raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści, listy obecności |
Zapoznanie uczniów biorących udział w zajęciach z działalnością Pracowni Ekonomii Społecznej |
1 zajęcia w Pracowni Ekonomii Społecznej |
raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści, listy obecności |
Wydarzenia będą realizowane w ścisłej współpracy z realizatorami projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej” w Urzędzie Miasta Poznania.Oferent zrealizuje 10 jednostek zajęć (jednostka odpowiada 45 minutom) w każdej z 4 szkół, w tym dwa zajęcia będą miały charakter wyjazdowy.
Zajęcia przygotowane przez Oferenta muszą uwzględniać poniższe wytyczne:
Wytyczne dla realizacji zajęć |
|
Cel główny: |
przybliżenie uczniom zagadnień związanych z wykluczeniem społecznym, gospodarką społeczną, ekonomią społeczną, III sektorem, angażowaniem społecznym, odpowiedzialnością społeczną, współdziałaniem w społeczności lokalnej. |
Pożądane narzędzia i metody pracy: |
aktywne formy współpracy z uczniami, wykorzystanie multimediów, gier, quizów, dyskusji, spotkań z osobami działającymi w sferze ekonomii społecznej, wizyty studyjnej, warsztatów twórczych (kreatywnych, kulinarnych, innych), inne narzędzia i metody wskazane przez oferenta. |
Wymagana tematyka zajęć |
|
Zajęcia I. Czas trwania: 1 jednostka |
Idea: zrozumienie przez uczniów, że ludzie muszą zmagać się z różnymi problemami (ubóstwo, bezdomność, uzależnienie, bezrobocie, samotność czy niepełnosprawność). Cele zajęć: poznanie problemów osób zmarginalizowanych społecznie, identyfikacja przyczyn wykluczenia społecznego, rozwijanie empatii, wrażliwości społecznej, odpowiedzialności, przedstawienie wagi współpracy w życiu dorosłym. |
Zajęcia II Czas trwania: 1 jednostka |
Idea: uświadomienie uczniom jak działa system pomocy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w Poznaniu. Cele zajęć: zapoznanie z instytucjami, do których można się zwrócić o pomoc, uświadomienie roli instytucji administracji publicznej i instytucji pozarządowych, prezentacja konkretnych przykładów działań. |
Zajęcia III Czas trwania: 2 jednostki |
Idea: zapoznanie uczniów z działalnością Pracowni Ekonomii Społecznej. Cele zajęć: przekazanie wiedzy o celach działania pracowni, zapoznanie się z ofertą pracowni, wizyta w pracowni. Za realizację merytoryczną zajęć na miejscu w Pracowni odpowiadają realizatorzy projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej” w Urzędzie Miasta Poznania. |
Zajęcia IV Czas trwania: 1 jednostka |
Idea: uświadomienie uczniom różnic między różnymi formami przedsiębiorczości, przybliżenie pojęcia “społeczna odpowiedzialność biznesu”. Cele zajęć: przekazanie wiedzy czym jest przedsiębiorczość, jak w biznesie realizować odpowiedzialność społeczną, co to jest przedsiębiorczość społeczna, dlaczego obok zysku finansowego ważny jest także zysk społeczny. |
Zajęcia V Czas trwania: 2 jednostki |
Idea: zapoznanie uczniów z działalnością konkretnego podmiotu ekonomii społecznej. Cele zajęć: wizyta studyjna w PES połączona z warsztatami w podmiocie (np. rękodzieło, kulinaria, itp). |
Zajęcia VI Czas trwania: 1 jednostka |
Idea: uświadomienie uczniom możliwości angażowania się społecznego w Poznaniu. Cele zajęć: przekazanie wiedzy o formach angażowania się społecznego: wolontariacie, aktywności sąsiedzkiej, samopomocy, pracy w organizacjach pozarządowych, działaniu budżetu obywatelskiego, itp. |
Zajęcia VII Czas trwania: 2 jednostki |
Idea: identyfikacja lokalnych zasobów pozwalających na działalność prospołeczną. Cele zajęć: opracowanie przez uczniów lokalnej mapy pomocy, wytypowanie narzędzi i metod pomocy możliwych do wdrożenia w społeczności, w której funkcjonuje szkoła, uwzględnienie lokalnych aktywności (np. grup samopomocowych w mediach społecznościowych, miejsc wymiany dóbr), organizacji, podmiotów ekonomii społecznej. |
Powyższe treści wykorzystują elementy programu: Przedsiębiorczość społeczna. Koncepcja programu upowszechniania przedsiębiorczości społecznej dla szkół podstawowych (klasy VI-VII), opracowanego przez Stowarzyszenie Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych Program na zlecenie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu w ramach realizacji projektu „System partycypacyjnego zarządzania sferą ekonomii społecznej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. |
Oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie szczegółowych konspektów zajęć, uzupełnionych o wybrane metody, narzędzia, formy, zagadnienia, multimedia, i inne niezbędne treści. Oferent przedstawi także koncepcję zajęć w wybranym przez siebie PES.
Zajęcia mogą być realizowane w formie zajęć pozalekcyjnych, dodatkowych, w ramach godzin wychowawczych, wybranych lekcji lub w innej formie. Za wybór szkół w których realizowane będą zajęcia, oraz za bieżącą współpracę z tymi placówkami, a także za organizację zajęć w szkole, wybór ich formy i ich szczegółowy harmonogram odpowiada Oferent.
Oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie informacji o szkołach w jakich zostaną zrealizowane zajęcia.
Dopuszcza się możliwe zmiany w harmonogramie zajęć a także zmianę placówki w jakiej zajęcia zostaną zrealizowane. Nie mogą ulec zmianie treści zajęć a także liczba szkół, jaka zostanie objęta projektem.
Dopuszcza się uwzględnienie w ofercie następujących kategorii wydatków, związanych z realizacją zadania: koszty wynagrodzeń prowadzących zajęcia, koszty materiałów dla uczniów, koszty organizacji zajęć, koszty przejazdów na spotkania poza szkołą.
Realizacją zajęć będzie udokumentowana w formie raportu/protokołu/dziennika z opisem zrealizowanych treści.
Wszystkie dokumenty finansowe, oraz materiały uczniów muszą być oznaczone barwami RP, znakiem Funduszy Europejskich, znakiem Unii Europejskiej i herbem województwa. Przykładowe logotypy zostaną przekazane realizatorowi zadania po podpisaniu umowy o dofinansowanie przez ogłaszającego konkurs.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl