Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Organizacja turystyki i wypoczynku dla dzieci, młodzieży Na co NGO-sy powinny zwrócić uwagę? Dowiedz się 24.04 o 15.00 na #ngoplLIVE >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Otwarty konkurs ofert nr 28/2020, na powierzenie realizacji zadania: Zwiększanie widoczności ES (ekonomii społecznej) i...

Reklama
Otwarty konkurs ofert nr 28/2020, na powierzenie realizacji zadania: Zwiększanie widoczności ES (ekonomii społecznej) i rynku zleceń dla PES (podmiotów ekonomii społecznej) w Poznaniu - realizacja zajęć z ES dla uczniów w poznańskich szkołach
Nabór od 19.12.2019 do 29.01.2020 15:00
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
Łączny budżet 28 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Miasto Poznań, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Otwarty konkurs ofert nr 28/2020, na powierzenie realizacji zadania: Zwiększanie widoczności ES (ekonomii społecznej) i rynku zleceń dla PES (podmiotów ekonomii społecznej) w Poznaniu - realizacja zajęć z ES dla uczniów w poznańskich szkołach.

III. Termin i warunki realizacji zadania

  1. Termin realizacji zadania: minimalnie od 17 lutego 2020 r. maksymalnie do 15 grudnia 2020 r.
  2. Termin wydatkowania środków przekazanych oferentom w ramach dotacji na realizację zadania publicznego: od 17 lutego 2020 r. maksymalnie do 15 grudnia 2020 r.
  3. Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania na zasadach określonych w umowie.
  4. Od oferenta wymaga się informowania opinii publicznej o otrzymanej dotacji ze środków budżetu Miasta Poznania.
  5. Po zakończeniu zadania oferent zobowiązany jest do złożenia sprawozdania.
  6. W kosztorysie zadania należy uwzględnić wyłącznie koszty niezbędne dla realizacji tego zadania. Nie może w nim być uwzględniony podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości, w której podatnikowi przysługuje prawo do jego odzyskania lub rozliczenia w deklaracjach składanych do Urzędu Skarbowego, przy czym: wnioskodawcy, którzy nie mają prawnej możliwości odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania (dla których podatek VAT jest kosztem), sporządzają kosztorysy w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT); wnioskodawcy, którzy mają możliwość odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania (w całości lub w części) – sporządzają kosztorysy w kwotach netto (tj. nie uwzględniają w nich kwot podatku VAT, które będą podlegały odzyskaniu lub rozliczeniu).Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  7. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, w następujących wielkościach: zwiększenia kosztów nie więcej niż 15%, zmniejszenia kosztów w dowolnej wysokości.
  8. Celem głównym zadania jest zwiększanie widoczności ES i rynku zleceń dla PES w Poznaniu, poprzez promowanie ekonomii społecznej i lokalnych PES wśród mieszkańców Poznania.
  9. Rezultaty zadania:

Pożądane rezultaty

Poziom osiągnięcia

Sposób monitorowania

Zrealizowanie zajęć edukacyjnych z ES w szkołach podstawowych

4 szkoły

Lista szkół, raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści.

Zrealizowanie zajęć edukacyjnych w jednej szkole

10 jednostek

raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści, listy obecności

Zapoznanie  uczniów biorących udział w zajęciach z działalnością konkretnego podmiotu ekonomii społecznej

1 zajęcia w wybranym  pes

raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści, listy obecności

Zapoznanie  uczniów biorących udział w zajęciach z działalnością Pracowni Ekonomii Społecznej

1 zajęcia w Pracowni Ekonomii Społecznej

raport/protokół/dziennik z opisem zrealizowanych treści, listy obecności

 

Wydarzenia będą realizowane w ścisłej współpracy z realizatorami projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej” w Urzędzie Miasta Poznania.Oferent zrealizuje 10 jednostek zajęć (jednostka odpowiada 45 minutom) w każdej z 4 szkół, w tym dwa zajęcia będą miały charakter wyjazdowy.

Zajęcia przygotowane przez Oferenta muszą uwzględniać poniższe wytyczne:

 

Wytyczne dla realizacji zajęć

Cel główny:

przybliżenie uczniom zagadnień  związanych z wykluczeniem społecznym, gospodarką społeczną, ekonomią społeczną, III sektorem, angażowaniem społecznym, odpowiedzialnością społeczną, współdziałaniem w społeczności lokalnej.

Pożądane narzędzia i metody pracy:

aktywne formy współpracy z uczniami, wykorzystanie multimediów, gier, quizów, dyskusji, spotkań z osobami działającymi w sferze ekonomii społecznej, wizyty studyjnej, warsztatów twórczych (kreatywnych, kulinarnych, innych), inne narzędzia i metody wskazane przez oferenta.

Wymagana tematyka zajęć

Zajęcia I.

Czas trwania: 1 jednostka

Idea: zrozumienie przez uczniów, że ludzie muszą zmagać się z różnymi problemami  (ubóstwo, bezdomność, uzależnienie, bezrobocie, samotność czy niepełnosprawność).

Cele zajęć: poznanie  problemów  osób  zmarginalizowanych  społecznie, identyfikacja przyczyn wykluczenia społecznego, rozwijanie empatii, wrażliwości społecznej, odpowiedzialności, przedstawienie wagi współpracy w życiu dorosłym.

Zajęcia II

Czas trwania: 1 jednostka

Idea: uświadomienie uczniom jak działa system pomocy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w Poznaniu.

Cele zajęć: zapoznanie z instytucjami, do których można się zwrócić o pomoc, uświadomienie roli instytucji administracji publicznej i instytucji pozarządowych, prezentacja konkretnych przykładów działań.

Zajęcia III

Czas trwania: 2 jednostki

Idea: zapoznanie uczniów z działalnością Pracowni Ekonomii Społecznej.

Cele zajęć: przekazanie wiedzy o celach działania pracowni, zapoznanie się z ofertą pracowni, wizyta w pracowni.

Za realizację merytoryczną zajęć na miejscu w Pracowni odpowiadają realizatorzy projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej” w Urzędzie Miasta Poznania.

Zajęcia IV

Czas trwania: 1 jednostka

Idea: uświadomienie uczniom różnic między różnymi formami przedsiębiorczości, przybliżenie pojęcia “społeczna odpowiedzialność biznesu”.

Cele zajęć: przekazanie wiedzy czym jest przedsiębiorczość, jak w biznesie realizować odpowiedzialność społeczną, co to jest przedsiębiorczość społeczna, dlaczego obok zysku finansowego ważny jest także zysk społeczny.

Zajęcia V

Czas trwania: 2 jednostki

Idea: zapoznanie uczniów z działalnością konkretnego podmiotu ekonomii społecznej.

Cele zajęć: wizyta studyjna w PES połączona z warsztatami w podmiocie (np. rękodzieło, kulinaria, itp).

Zajęcia VI

Czas trwania: 1 jednostka

Idea: uświadomienie uczniom  możliwości angażowania się społecznego w  Poznaniu.

Cele zajęć: przekazanie wiedzy o formach angażowania się społecznego: wolontariacie, aktywności sąsiedzkiej, samopomocy, pracy w organizacjach pozarządowych, działaniu budżetu obywatelskiego, itp.

Zajęcia VII

Czas trwania: 2 jednostki

Idea: identyfikacja lokalnych zasobów pozwalających na działalność prospołeczną.

Cele zajęć: opracowanie przez uczniów lokalnej mapy pomocy, wytypowanie narzędzi i metod pomocy możliwych do wdrożenia w społeczności, w której funkcjonuje szkoła, uwzględnienie lokalnych aktywności (np. grup samopomocowych w  mediach społecznościowych, miejsc wymiany dóbr), organizacji, podmiotów ekonomii społecznej.

Powyższe treści wykorzystują elementy programu: Przedsiębiorczość społeczna. Koncepcja programu upowszechniania przedsiębiorczości społecznej dla szkół podstawowych (klasy VI-VII), opracowanego przez Stowarzyszenie Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych Program na zlecenie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu w ramach realizacji projektu „System partycypacyjnego zarządzania sferą ekonomii społecznej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie szczegółowych konspektów zajęć, uzupełnionych o wybrane metody, narzędzia, formy, zagadnienia, multimedia, i inne niezbędne treści. Oferent przedstawi także koncepcję zajęć w wybranym przez siebie PES.

Zajęcia mogą być realizowane w formie zajęć pozalekcyjnych, dodatkowych, w ramach godzin wychowawczych, wybranych lekcji lub w innej formie. Za wybór szkół w których realizowane będą zajęcia, oraz za bieżącą współpracę z tymi placówkami, a także za organizację zajęć w szkole, wybór ich formy i ich szczegółowy harmonogram odpowiada Oferent.

Oferent zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie informacji o szkołach w jakich zostaną zrealizowane zajęcia.

Dopuszcza się możliwe zmiany w harmonogramie zajęć a także zmianę placówki w jakiej zajęcia zostaną zrealizowane. Nie mogą ulec zmianie treści zajęć a także liczba szkół, jaka zostanie objęta projektem.

Dopuszcza się uwzględnienie w ofercie następujących kategorii wydatków, związanych z realizacją zadania: koszty wynagrodzeń prowadzących zajęcia, koszty materiałów dla uczniów, koszty organizacji zajęć, koszty przejazdów na spotkania poza szkołą.

Realizacją zajęć będzie udokumentowana w formie raportu/protokołu/dziennika z opisem zrealizowanych treści.

Wszystkie dokumenty finansowe, oraz materiały uczniów muszą być oznaczone barwami RP, znakiem Funduszy Europejskich, znakiem Unii Europejskiej i herbem województwa. Przykładowe logotypy zostaną przekazane realizatorowi zadania po podpisaniu umowy o dofinansowanie przez ogłaszającego konkurs.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama