Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Przygotowanie i prowadzenie miejskiej oferty szkoleń i wsparcia dla organizatorów wolontariatu

Reklama
Nabór od 25.11.2019 do 17.12.2019 16:00
Centrum Komunikacji Społecznej
Łączny budżet 200 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Organizacje pozarządowe
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Komunikacji Społecznej ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Przygotowanie i prowadzenie miejskiej oferty szkoleń i wsparcia dla organizatorów wolontariatu..

Zadanie powinno być realizowane poprzez:

 

1. Zapewnienie możliwości stałego poradnictwa w zakresie organizacji wolontariatu dla zainteresowanych organizatorów, w tym w szczególności zapewnienie organizatorom stałego dostępu do informacji i poradnictwa w zakresie zagadnień formalno-prawnych dotyczących organizacji wolontariatu.

2. Realizację cykli szkoleń dla koordynatorów wolontariatu. Tematyka, która powinna zostać uwzględniona to:

- zagadnienia merytoryczne, m.in.: diagnoza potrzeb instytucji/organizacji, rekrutacja, szkolenie, planowanie pracy wolontariuszy i komunikacja z wolontariuszami (w tym wykorzystanie różnorodnych, nowoczesnych narzędzi ułatwiających to działanie),  sposoby na motywowanie wolontariuszy, podsumowywanie pracy i ewaluacja wolontariatu, osadzanie wolontariatu w instytucji/organizacji, podsumowywanie pracy, promocja wolontariatu (w tym wykorzystanie nowych mediów).

Oprócz wymienionych tematów szkolenia powinny odpowiadać także na bieżące potrzeby uczestników, poprzez możliwość zgłoszenia tematów, które zostaną w nich uwzględnione.

- rozwój miękkich umiejętności koordynatorów wolontariatu, m.in. komunikacja interpersonalna, praca z grupą, tworzenie grupy, motywowanie, sprawna komunikacja z grupą, praca w stresie, przekazywanie wiedzy, rozwiązywanie sytuacji trudnych.

Cykl powinien zakładać możliwość wzięcia udziału w całości kursu lub uczestnictwo jedynie w wybranych, tematycznych blokach.

Oferent może wyodrębnić oddzielne ścieżki szkoleniowe, dostosowane do doświadczenia koordynatorów wolontariatu (np. oddzielną ścieżkę szkoleniową dla początkujących organizatorów, oddzielną ścieżkę wsparcia dla doświadczonych koordynatorów).

3. Prowadzenie indywidualnych form wsparcia dla organizatorów wolontariatu w tym superwizji dla koordynatorów prowadzonej przez osoby posiadające odpowiednie, specjalistyczne kwalifikacje i doświadczenie w tym zakresie.

4. Przygotowanie materiałów merytorycznych i publikacji dotyczących ww. kwestii w formie umożliwiającej ich dystrybucję wśród organizatorów wolontariatu. Materiały powinny uwzględniać standardy organizacji wolontariatu wskazane w projekcie „Ochotnicy warszawscy”.

5. Organizację dedykowanych jednemu zagadnieniu merytorycznemu spotkań/minikonferencji będących dla organizatorów okazją do zdobycia wiedzy, sieciowania i wymiany dobrych praktyk. Tematyka spotkań powinna odpowiadać na bieżące potrzeby uczestników, poprzez możliwość zgłoszenia tematów, które zostaną w ich trakcie poruszone.

6.Organizację wizyt studyjnych dla koordynatorów w różnorodnych instytucjach/organizacjach posiadających rozwinięty systemem wolontariatu i chętnych do dzielenia się swoim doświadczeniem z uczestnikami.

7. Organizację w każdym roku konkursu na najlepszego koordynatora wolontariatu w Warszawie oraz najlepszą ofertę wolontariatu na portalu www.ochotnicy.waw.pl. Konkursy w każdym roku rozstrzygane powinny być w grudniu (w terminie po 5 grudnia Międzynarodowym Dniu Wolontariatu) podczas spotkania dedykowanego środowisku warszawskich organizatorów i koordynatorów wolontariatu.

8. Prowadzenie różnorodnych działań promocyjnych realizowanego wsparcia dla organizatorów, w celu pozyskania jak największej liczby organizacji/instytucji/koordynatorów wolontariatu (obecnych i potencjalnych), będących bezpośrednimi odbiorcami działań oferenta. Szczególna uwaga powinna zostać zwrócona na promocję działań wśród podmiotów, dla których Internet może nie być podstawowym narzędziem komunikacji i pozyskiwania informacji.

 

Forma prowadzenia powyższych działań powinna uwzględniać działanie punktu konsultacyjnego, którego dodatkowym zadaniem byłoby sieciowanie organizatorów wolontariatu. Punkt konsultacyjny może być dedykowany także innym działaniom wspierającym aktywność społeczną mieszkańców Warszawy.

 

Podejmowane przez oferenta działania powinny uwzględniać różnorodność organizatorów (np. instytucje kultury, sportu, organizacje pozarządowe, jednostki zajmujące się pomocą społeczną), a co za tym idzie, różnorodne potrzeby szkoleniowe organizatorów. Istotnym elementem powinno być także uwzględnienie w ofercie działań dedykowanych dla organizatorów z poszczególnych obszarów merytorycznych, np. sportu, kultury, opieki społecznej. Sieciowanie organizatorów działających w tych samych obszarach ma służyć nawiązaniu współpracy i jeszcze głębszej wymianie dobrych praktyk, a także zapewnić możliwość dokładniejszego omawiania konkretnych przykładów i zagadnień podczas organizowanych działań.

 

Z działań dedykowanych organizatorom oferent zobowiązany jest wyłączyć szkoły, jednocześnie zobowiązując się do przekazywania informacji o dedykowanych formach wsparcia, prowadzonych przez m.st. Warszawa dla w/w podmiotów, w przypadku gdy zgłoszą się one do oferenta.

 

Przygotowując szczegółowy merytoryczny zakres działań wspierających organizatorów oferent powinien korzystać z dostępnych badań.

 

  • Wybrany oferent będzie zobowiązany do:
  • stosowania we wszystkich prowadzonych działaniach nazwy oraz identyfikacji wizualnej projektu „Ochotnicy warszawscy” oraz nietworzenia odrębnych logotypów czy identyfikacji wizualnej na użytek zadania publicznego, niestosowania nazwy zadania publicznego w promocji i kontakcie z odbiorcami działań oraz umieszczenia na stronie internetowej organizacji/zadania logotypu projektu „Ochotnicy warszawscy” wraz z informacją o projekcie „Ochotnicy warszawscy”. W działaniach promocyjnych wskazane jest komunikowanie oferty szkoleń w taki sposób, by odbiorcy mieli pewność, iż stanowią one integralną część projektu „Ochotnicy warszawscy”.
  • nietworzenia dedykowanych stron internetowych i profili w mediach społecznościowych na potrzeby promocji i komunikacji podejmowanych działań – działania będą komunikowane za pośrednictwem portalu „Ochotnicy warszawscy” i profili projektu w mediach społecznościowych;
  • przekazywania podstawowych informacji dotyczących osiągniętych wskaźników, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące, w zakresie i formie wskazanej przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
  • przygotowywania, w porozumieniu z Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, treści merytorycznych i informacyjnych w celu publikacji na portalu internetowym projektu „Ochotnicy warszawscy” oraz samodzielnego zamieszczania na portalu części takich informacji, przy użyciu udostępnionej funkcjonalności kalendarza;
  • ścisłej merytorycznej i organizacyjnej współpracy z Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy oraz czynnego udziału w spotkaniach i pracy w ramach Zespołu Koordynującego (zgodnie z systemem zarządzania projektem „Ochotnicy warszawscy”, opisanym w jego treści);
  • podczas wszystkich organizowanych spotkań i szkoleń oferent zobowiązany jest do promocji miejskiego portalu wolontariatu (www.ochotnicy.waw.pl) oraz powinien zachęcać organizatorów wolontariatu i wolontariuszy do korzystania z portalu oraz stosowania standardów współpracy z wolontariuszami, o których mowa w projekcie „Ochotnicy warszawscy”;
  • przygotowania rekomendacji do kolejnej edycji szkoleń nie później niż do dnia 30 września 2021 r. Rekomendacje powinny zawierać podsumowania dotyczące frekwencji na organizowanych wydarzeniach, zainteresowania organizatorów poszczególnymi tematami oraz uwagi dotyczące organizacji i promocji działań.
  • Jeśli oferent w planowanych działaniach będzie podejmował współpracę
    z wolontariuszami, zobowiązany jest do stosowania standardów współpracy
    , o których mowa w projekcie „Ochotnicy warszawscy” (dostępne na portalu www.ochotnicy.waw.pl w dziale „Baza wiedzy”) oraz jest zobowiązany wykazać w ofercie jak będą stosowane.

 

  • Projekt „Ochotnicy warszawscy”, a co za tym idzie zadanie konkursowe, jest spójne z założeniami i celami Strategii rozwoju m.st. Warszawy do 2030 roku, w szczególności celu strategicznego 1. „Odpowiedzialna wspólnota” oraz celu operacyjnego 1.1 „Dbamy o siebie nawzajem”. W projekcie zostały wskazane cele główne i cele operacyjne. Zadanie konkursowe realizuje cel III.1 „Podniesienie kompetencji i wzmocnienie podmiotów organizujących wolontariat w Warszawie, Stworzenie systemu wsparcia dla organizatorów wolontariatu” oraz pośrednio cel II. „Stworzenie systemu wsparcia dla wolontariuszy”.

Komisja konkursowa przy ocenie ofert zwróci szczególną uwagę na:

- możliwość wyboru jednej, kompleksowej oferty zapewniającej spójną realizację całości zadania;

- przedstawienie w ofercie propozycji na organizację i prowadzenie działań wspierających dla organizatorów;

- przedstawienie w ofercie koncepcji systemu zbierania potrzeb uczestników szkoleń oraz tematów spotkań merytorycznych i zasad wyboru realizowanych tematów szkoleń i spotkań;

- przedstawienie w ofercie propozycji promocji podejmowanych działań wśród organizatorów wolontariatu;

- wskazaną w ofercie różnorodność form działań skierowanych do organizatorów i koordynatorów wolontariatu.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama