Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego we Wrocławiu, a także realizacja zadań...
Zadanie polega na:
1) prowadzeniu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej we Wrocławiu zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poprzez udzielanie pomocy, która obejmuje: a) poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osoba uprawioną” o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo administracyjnym, lub b) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub c) sporządzenie projektu pisma w sprawie, o których mowa w pkt. a) i b), z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo administracyjnym, lub d) nieodpłatną mediację, lub e) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
2) prowadzeniu punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego we Wrocławiu zgodnie z ustawą nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poprzez udzielanie pomocy, która obejmuje: a) działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcie w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji, b) porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
3) prowadzeniu nieodpłatnych mediacji we Wrocławiu, zgodnie z ustawą nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poprzez udzielanie pomocy, która obejmuje: a) poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających, b) przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji, c) przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej, d) przeprowadzenie mediacji, e) udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.
Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw, w których: a. sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego, b. zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.
Stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona.
4) prowadzeniu edukacji prawnej zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poprzez działania edukacyjne zmierzające do zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa, dotyczące w szczególności upowszechniania wiedzy o: a) prawach i obowiązkach obywatelskich; b) działalności krajowych i międzynarodowych organów ochrony prawnej; c) mediacji oraz sposobach polubownego rozwiązywania sporów; d) możliwościach udziału obywateli w konsultacjach publicznych oraz procesie stanowienia prawa; e) dostępie do nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie odbywa się w 7 punktach w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu podczas dyżuru trwającego co najmniej 4 godzinny* dziennie w następujących lokalizacjach i zgodnie z harmonogramem:
ul. Szczytnicka 47 Punkt nr 14 - w godz. 8.00 – 12.00; Punkt nr 15 – w godz. 12.00 – 16.00 (w tym nieodpłatna mediacja prowadzona przez mediatora w każdy piątek).
ul. Rękodzielnicza 1 Punkt nr 16 - w godz. 8.00 – 12.00; Punkt nr 17 – w godz. 12.00 – 16.00.
ul. Ignuta 125 Punkt nr 18 – w godz. 8.00 – 12.00; Punkt nr 19- – w godz. 12.00 – 16.00; Punkt nr 20- – w godz. 16.00 – 20.00.
W przypadku Oferenta, który nie spełnia przepisów ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej w sprawie prowadzenia punktów nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, oferent może złożyć ofertę na prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w w/w lokalizacjach. W pierwszej kolejności będą brane pod uwagę oferty złożone na nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, które spełnią wszystkie wymogi formalne oraz zostaną przekazane do opinii merytorycznej.
Nieodpłatna pomoc prawna prowadzona odbywa się w 6 punktach w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu podczas dyżuru trwającego co najmniej 4 godzinny* dziennie w następujących lokalizacjach i zgodnie z harmonogramem:
ul. Ignuta 125** Punkt nr 21 – w godz. 08.00 – 12.00; Punkt nr 22 – w godz. 12.00 – 16.00; Punkt nr 23 – w godz. 16.00 – 20.00; Punkt nr 24 – w godz. 08.00 –12.00; Punkt nr 25 – w godz. 12.00 –16.00; Punkt nr 26 – w godz. 16.00 –20.00.
W przypadku gdy w otwartym konkursie ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2, nie wpłynęła żadna oferta na powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia w punkcie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, organizacji pozarządowej powierza się prowadzenie wszystkich punktów z przeznaczeniem na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej.
Rejestracja osób uprawnionych/beneficjentów do wszystkich punktów odbywać się będzie poprzez: 1) aplikację internetową www.npp.wroclaw.pl, 2) Centrum Informacji Urzędu Miejskiego: 71 777 98 88, 3) bezpośrednio w punktach, 4) w sposób uzgodniony z oferentem/ oferentami, którym zostanie powierzone zadanie.
*W przypadku, gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt w punktach na obszarze danego powiatu, czas trwania dyżuru może ulec wydłużeniu do co najmniej 5 godzin dziennie we wszystkich punktach na obszarze powiatu. Wydłużenie czasu trwania dyżuru następuje na żądanie starosty. Wydłużenie czasu trwania dyżuru, o którym mowa w art. 8 ust. 6 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku.
**numeracja punktów została dostosowana do wszystkich 26 punktów zleconych do prowadzenia powiatowi – Miastu Wrocław
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl